Ik heb ooit 1 teef gekend die duidelijk meer agressie had na castratie. En ik heb aardig wat honden gekend

Deze teef kon echter wel los en luisterde ook prima.
Echter, ze kon niet zonder toezicht meer bij honden: Ze dulde geen enkele tegenspraak of gesnuffel aan haar lijf. Dan viel ze heftig uit. Baasjes konden dat prima begeleiden maar jammer was het wel natuurlijk. Voorheen was ze al dominant maar kon ze wel neutraler zijn met andere honden. Hond had verder prima leven overigens en woonde probleemloos samen met een reu.
Mijn ervaring met gecastreerde teven is verder goed. Beide langhaar (x)teckels. Thelma moest wel gerantsoeneerd eten maar hield ik prima op gewicht. Ze kreeg meer dan 10 brokjes per dag in ieder geval

Vacht was ook goed te doen. Dode haar plukte ik eruit. Minder mooi natuurlijk maar dat boeit mij niet.
Mies kreeg ik met verse ritssluiting dus geen idee hoe ze was voor castratie. Maar kan me niet voorstellen dat het mogelijk is dat ze nog meer energie en goede zin had dan nu

Mies vreet als een bootwerker maar moet ook aardig wat eten om op gewicht te blijven. (200 gram kvv voor een hondje van 6,8 kg)
Mies doet niet onder voor een herder als regelteef

Maar agressief zou ik haar niet noemen. Ze is duidelijk in haar punt maken en speelt graag de baas. Maar das ook een teckel-eigenschap denk ik

Ze gaat absoluut niet te ver in correcties en eigenlijk gaat het altijd over 'onbeschoft' gedrag van de tegenpartij dat ze niet accepteert. Het is geen chagrijn in ieder geval. Ze loopt op cursus los tussen de andere (grote) honden en dat gaat goed.