mijn gecastreerde teven (en dat waren er heel wat) op gina na leken ook niet op de anekdote hierboven en zelfs gina was energiek genoeg en heeft tot haar laatste maanden na nooit gesloft.Kruimel53 schreef:En dit verhaal is niet anekdotisch? HmmBadu schreef: Dan, waarom niet ?
Een jaar na castratie is de stofwisseling zodanig van de leg dat je het gaat zien. Bespiering neemt af, eetlust neemt toe, hond wordt slomer... Langzaam maar zichtbaar. Vacht wordt een drama.
Proces is onomkeerbaar & tast ook intern één & ander aan. Is niks moeilijks aan, logisch ook.
Uiteindelijk slof je jaren met een hond door het bos waar alle energie uit verdwenen is. Als dat je doel is, is het prima natuurlijk![]()
Nou ja, daarom niet dus![]()
& nu niet allemaal met van die anekdotische dingetjes gaan komen zoals, Tops jaagt nog op knijnen. Tuurlijk, maar als ze haar eierstokken nog gehad had, had zij ze ook gevangendan zou ik wel graag de bron zien.
En lekker toch anekdotisch: ik ken slechts één teef waarmee het zo is gegaan, en ik ken vrij wat honden. Mijn gecastreerde honden leken iig van geen kanten op het hierboven geschetste beeld. Ook niet 6 jaar na dato, en ook niet 11 jaar na dato.
maar dat sloffen vond ik dan weer niet zo vreemd voor een dh van bijna 12 met verrotte heupen en een verrotte rug
ze werd wel dik van de lucht -wat met rauw voeren prima in de hand te houden was- en haar vacht was de laatste jaren ook nogal overvloedig
ik zou het gewoon doen, misschien heeft ze helemaal geen last van de nadelen en zo wel kun je daar op het moment zelf altijd nog op inspelen.