Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tijdelijk opvang voor Borus gezocht

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Tijdelijk opvang voor Borus gezocht

Ongelezen bericht door Browny »

Vanaf december zoeken wij een opvang adres voor Borus, mits hij nog niet herplaatst is.
Voor de mensen die het niet hebben meegekregen, dit is Borus

Hij gaat nu af en toe naar de oppas, maar daar kan hij niet voor langere tijd blijven. Het is een heel makkelijk hondje, dus daar ligt het niet aan. Wij hebben Borus opgevangen en in eerste instantie zou hij hier kort (spoedopvang) blijven, maar gezien hij definitief herplaatst moet worden en er dus afstand is gedaan, zit hij hier nu inmiddels alweer een tijd. Hier hadden wij niet op gerekend en vanaf december krijgen wij het te druk met werk en dit is met 6 honden (waarvan er 3 uitdaging nodig hebben) onhandig combineren. daarnaast trainen wij met onze honden 3 keer in de week en wij willen onze honden niet te kort doen.

Daarbij komt dat Rox net loops is geweest en dit heeft wat spanning gegeven, door de opwinding van Borus (logisch) dit wordt simpelweg niet geaccepteerd door de andere honden. hij wilt niet wippen, maar is wel opgewonden (bloeddrupjes oplikken en Rox volgen in huis). Chiko loopt steeds als hij de kans krijgt te regelen hier (op een nette manier), maar is het wel zat. hij drijft Borus steeds naar de woonkamer en Rox naar de keuken, Chiko wilt gewoon geen gedonder tussen die twee (niet omdat hij Rox als zijn teef ziet, want hij moet zelf niks van Rox hebben ook niet als ze loops is). Borus is een goedzak en laat hem alles vertellen en corrigeren, dus er is geen strijd. Dit gebeurd dan ook als wij weg zijn en zelf niet kunnen optreden.
Yuki is de volgende die loops moet worden, ze is nu bijna een jaar dus geen idee hoe lang ze daar nog mee wacht :F:

Het is dus niet duidelijk hoe lang hij opvang nodig heeft, dit hangt af van hoe snel hij herplaatst wordt.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Tijdelijk opvang voor Borus gezocht

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wat bedoel je precies met vanaf december? :mrgreen: Echt per 1 december of wat later?
Hij zou hier wel kunnen, alleen kan het soms voorkomen dat hij ook even wat langer alleen moet zijn, in dit geval dan wel met Apple.
Ik heb wat dat betreft een enigszins onvoorspelbaar leven :mrgreen: Gebeurd niet dagelijks, maar wel fijn als hij dan gewoon ook net als Apple
lekker gaat slapen ipv een feestje bouwen :mrgreen: Ik vind 'm wel erg leuk Borus
Hoe is hij met andere honden buiten en qua luisteren?
Browny
Zeer actief

Apple schreef:Wat bedoel je precies met vanaf december? :mrgreen: Echt per 1 december of wat later?
Hij zou hier wel kunnen, alleen kan het soms voorkomen dat hij ook even wat langer alleen moet zijn, in dit geval dan wel met Apple.
Ik heb wat dat betreft een enigszins onvoorspelbaar leven :mrgreen: Gebeurd niet dagelijks, maar wel fijn als hij dan gewoon ook net als Apple
lekker gaat slapen ipv een feestje bouwen :mrgreen: Ik vind 'm wel erg leuk Borus
Nou ja vanaf begin december, niet per direct 1 december, zo een spoed heeft het ook weer niet :wink:
Hij kan heel goed alleen thuis zijn los en in een bench, bij zijn vorige eigenaar zat hij teveel alleen thuis in een bench en dan hoor je hem niet. hij past zich dan prima aan. met andere honden speelt hij dan wel wisselend, maar dat ligt ook aan de energie van de andere hond. hier breken ze niet de tent af, maar spelen wel af en toe als wij er niet zijn.
hij luistert heel erg goed, maar probeert je wel in het begin uit, dus heeft duidelijkheid en consequentheid nodig :F:
met andere honden buiten gaat gewoon goed, een enkele hond wilt hij bezoeken, maar meestal negeert hij andere honden, tenzij ze met hem contact maken en willen spelen :ok:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Browny schreef:
Apple schreef:Wat bedoel je precies met vanaf december? :mrgreen: Echt per 1 december of wat later?
Nou ja vanaf begin december, niet per direct 1 december, zo een spoed heeft het ook weer niet :wink:
Hij kan heel goed alleen thuis zijn los en in een bench, bij zijn vorige eigenaar zat hij teveel alleen thuis in een bench en dan hoor je hem niet. hij past zich dan prima aan. met andere honden speelt hij dan wel wisselend, maar dat ligt ook aan de energie van de andere hond. hier breken ze niet de tent af, maar spelen wel af en toe als wij er niet zijn.
hij luistert heel erg goed, maar probeert je wel in het begin uit, dus heeft duidelijkheid en consequentheid nodig :F:
met andere honden buiten gaat gewoon goed, een enkele hond wilt hij bezoeken, maar meestal negeert hij andere honden, tenzij ze met hem contact maken en willen spelen :ok:
Klinkt ideaal :mrgreen: Apple zou een vriendje heel erg leuk vinden. Ze is gek op spelen.
En met ongecastreerde reuen? Ik neem Apple op woensdag altijd mee naar mijn moeder waar Ben ook is, zou fijn zijn als dat ook goed gaat. (ook afhankelijk van Ben natuurlijk, maar als een hond het niet
echt opzoekt dan is het vaak wel oké)
Pepper en Lucy
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Pepper en Lucy »

Heeft hij niet eerder ergens op een site gestaan?
Ik ben wel helemaal verliefd op dit hondje en ik zo heel erg graag hebben of voor komende december
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
Browny
Zeer actief

Apple schreef:
Browny schreef:
Klinkt ideaal :mrgreen: Apple zou een vriendje heel erg leuk vinden. Ze is gek op spelen.
En met ongecastreerde reuen? Ik neem Apple op woensdag altijd mee naar mijn moeder waar Ben ook is, zou fijn zijn als dat ook goed gaat. (ook afhankelijk van Ben natuurlijk, maar als een hond het niet
echt opzoekt dan is het vaak wel oké)
klinkt ideaal voor borus en met Ben verwacht ik ook geen problemen :E:
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Pepper en Lucy schreef:Heeft hij niet eerder ergens op een site gestaan?
Ik ben wel helemaal verliefd op dit hondje en ik zo heel erg graag hebben of voor komende december
Ik snap je post niet :vaag: het gaat niet alleen om de maan december het is afhankelijk hoe lang hij nog in de opvang zit of hij herplaatst is of langer blijft zitten
Afbeelding
Tamaartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Wat een leukerd. Hopelijk vindt je snel opvang.

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik zie hier ook mogelijkheden, Lijkt me onwijs leuk, een logeetje voor wat langere tijd.
Even telefoonnummers uitwisselen via pb?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”