Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zwarte plekjes na vlooienbeet
Moderator: moderatorteam
-
miko
- Zeer actief
zwarte plekjes na vlooienbeet
Hoi,
onze pup heeft tenminste 1 vlooi gehad, nu zijn er bijtplekjes van de vlooi op haar huid die zwart worden....
niet echt van een korstje, echt huidverkleuring...van sommige plekjes laten de zwarte plekjes los in de vorm van schilfers en is de huid eronder weer mooi roze.
Is dat normaal dat een vlooienbeet zo zwart verkleurd of is het een allergische reactie op een vlooienbeet ?
onze pup heeft tenminste 1 vlooi gehad, nu zijn er bijtplekjes van de vlooi op haar huid die zwart worden....
niet echt van een korstje, echt huidverkleuring...van sommige plekjes laten de zwarte plekjes los in de vorm van schilfers en is de huid eronder weer mooi roze.
Is dat normaal dat een vlooienbeet zo zwart verkleurd of is het een allergische reactie op een vlooienbeet ?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: zwarte plekjes na vlooienbeet
Ga maar even naar de DA.
Kun je goede vlooienbestrijdingsmiddelen krijgen en ook na laten kijken of het niet iets anders is.
Kun je goede vlooienbestrijdingsmiddelen krijgen en ook na laten kijken of het niet iets anders is.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
hmmm een zwart plekje na een beet....
raar...
Als een hond allergisch is voor het een of ander en de huid regelmatig geiirriteerd is zie je wel dat naarmate de tijd verstrijkt de huid zwart kleurt.
Rimpel had bvb helemaal zwarte tepels en zwarte oksels maar al jaren geen jeuk meer.
Dat zwarte trok dan heel langzaam ook wel wat weg en soms scheen er dan roze doorheen maar het schilferde niet af zeg maar zoals jij beschrijft.
Bij vlooibestrijding zou ik overigens gaan kijken naar huis-tuin middeltjes voor je pup en niet meteen naar grof geschut gaan grijpen in de vorm van druppels, spray etc.
Je kunt een plantespuit vullen met;
- 10/20 druppels tea tree olie
- 10 druppels citronella olie
- 10 druppels eucalyptus
- twee kruidnagels erin
en aanlengen met water
- evt paar druppels lavendel olie ter kalmering van de huid
hondje even inspuiten bij kont en onder de buik en wandele maar.
Bovenstaande maakte ik jarenlang zelf nadat ik het ooit eens voor 15 euor gekocht had van de groene os.
Ik ben de ingredienten gaan bestuderen en heb het zelf gemaakt want 15 euro was me wat te gortig voor iets wat ik in de zomermaanden dagelijks gebruikte bij twee honden.
Is hier jarenlang HET wondermiddel geweest voor een hond met vlooienallergie.
de olien kun je kopen bij drogisten, tuinen van winkels etc.
meeste flesjes kosten een euro of 3-4 , tea tree kan heel erg verschillen of het verdund is of niet en waar je het koopt.
raar...
Als een hond allergisch is voor het een of ander en de huid regelmatig geiirriteerd is zie je wel dat naarmate de tijd verstrijkt de huid zwart kleurt.
Rimpel had bvb helemaal zwarte tepels en zwarte oksels maar al jaren geen jeuk meer.
Dat zwarte trok dan heel langzaam ook wel wat weg en soms scheen er dan roze doorheen maar het schilferde niet af zeg maar zoals jij beschrijft.
Bij vlooibestrijding zou ik overigens gaan kijken naar huis-tuin middeltjes voor je pup en niet meteen naar grof geschut gaan grijpen in de vorm van druppels, spray etc.
- 10 druppels eucalyptus
- twee kruidnagels erin
en aanlengen met water
Bovenstaande maakte ik jarenlang zelf nadat ik het ooit eens voor 15 euor gekocht had van de groene os.
Ik ben de ingredienten gaan bestuderen en heb het zelf gemaakt want 15 euro was me wat te gortig voor iets wat ik in de zomermaanden dagelijks gebruikte bij twee honden.
Is hier jarenlang HET wondermiddel geweest voor een hond met vlooienallergie.
meeste flesjes kosten een euro of 3-4 , tea tree kan heel erg verschillen of het verdund is of niet en waar je het koopt.
-
miko
- Zeer actief
dank voor jullie reactie.
@merceds, dank voor de tip, hoeveel ml water zou ik toe moeten voegen voor het mengsel ?
ze is maandag 4 nov. gedruppeld met stronghold, op plek van toedienen zichtbaar veel haar verloren (niet kaal), geen vlooi of poepje meer kunnen vinden, jeuk is gebleven, geen bijt- of krab wonden, makkelijk van het krabben af te leiden maar toch....ze heeft jeuk
@merceds, dank voor de tip, hoeveel ml water zou ik toe moeten voegen voor het mengsel ?
ze is maandag 4 nov. gedruppeld met stronghold, op plek van toedienen zichtbaar veel haar verloren (niet kaal), geen vlooi of poepje meer kunnen vinden, jeuk is gebleven, geen bijt- of krab wonden, makkelijk van het krabben af te leiden maar toch....ze heeft jeuk
- mercedes2803
- Zeer actief
Gewoon een plantenspuit kopen bij de action voor een paar eurootjes.
ALs alles erin zit, vullen met water tot driekwart vol , niet helemaal vol gooien...krijg je zo'n geklieder van als het omvalt en zo haahha
ALs alles erin zit, vullen met water tot driekwart vol , niet helemaal vol gooien...krijg je zo'n geklieder van als het omvalt en zo haahha
-
miko
- Zeer actief
thanks, ga het vanavond meteen maken !
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oh dan moet je niet gaan kloten met middeltjes en zalfjes ,maar toch even nar de DA.miko schreef:dank voor jullie reactie.
Haar verliezen en jeuk is geen goede combi.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Lindsey
- Zeer actief
Ik zou bij een pup even laten controleren naar mijten of demodex als de jeuk aanhoudt. Overigens zou ik pipetjes altijd in druppels verdelen over de rug ivm het voorkomen van één vette lelijke jeukende plek.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
dit klinkt als mijten inderdaad. hop naar de dierenarts.
- Rikoy
- Zeer actief
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ik ga dit eens proberen..Dol heeft een vlooenallergie daar moet ik echt elke maand een pipetje in haar nek doen en dat vind ik maar niks.Bedanktmercedes2803 schreef:hmmm een zwart plekje na een beet....
raar...
- 10 druppels eucalyptus
- twee kruidnagels erin
en aanlengen met water
Is hier jarenlang HET wondermiddel geweest voor een hond met vlooienallergie.![]()

-
miko
- Zeer actief
even een update...
vorige week woensdagmiddag maar even naar de dierenarts gegaan...volgens hem waren de plekjes toch echt van vlooienbeten, de blijvende jeuk en lokale haaruitval waren volgens hem voor 100 % te wijten aan de stronghold (de haaruitval had ik zelf ook geen twijfel over dat dat door de stronghold kwam).
Zijn advies was om niets te doen dan de tijd laten passeren of hooguit met wat calendula creme te smeren, dat laatste hebben we gedaan.
De jeuk is inmiddels ook aanzienlijk minder geworden, af en toe probeert ze nog op de plek bovenop haar rug / schouders te krabben, daar waar de stronghold toegediend was...kan nu ook komen doordat de haartjes terug gaan komen hetgeen ook wat jeuk kan veroorzaken. Ze heeft gelukkig geen demodex / mijten.
vorige week woensdagmiddag maar even naar de dierenarts gegaan...volgens hem waren de plekjes toch echt van vlooienbeten, de blijvende jeuk en lokale haaruitval waren volgens hem voor 100 % te wijten aan de stronghold (de haaruitval had ik zelf ook geen twijfel over dat dat door de stronghold kwam).
Zijn advies was om niets te doen dan de tijd laten passeren of hooguit met wat calendula creme te smeren, dat laatste hebben we gedaan.
De jeuk is inmiddels ook aanzienlijk minder geworden, af en toe probeert ze nog op de plek bovenop haar rug / schouders te krabben, daar waar de stronghold toegediend was...kan nu ook komen doordat de haartjes terug gaan komen hetgeen ook wat jeuk kan veroorzaken. Ze heeft gelukkig geen demodex / mijten.
- mercedes2803
- Zeer actief
Verbaasd me niets dat het van de stronghold komt...
Ook andere merken vlooienspul geeft bij sommige honden enorme reactie's waardoor het middel vele malen erger wordt dan de kwaal
Met dat in mijn achterhoofd wilde ik pertinent niet beginnen aan die rommel voor Rimpel en het op een andere manier aanpakken
Mede omdat ik wilde dat ze UIT-ZIJN-BUURT bleven .
Een vlo die erop springt, 1 keer bijt en dan denkt; bah..stronghold, ik ga weer
heeft bij een hond met vlooienallergie namelijk al schade aangericht.
Vandaar mijn eigen gemaakte goedje gebasseerd op recept van de groene os.
succes maar komt vast goed als ik dat zo lees
Ook andere merken vlooienspul geeft bij sommige honden enorme reactie's waardoor het middel vele malen erger wordt dan de kwaal
Met dat in mijn achterhoofd wilde ik pertinent niet beginnen aan die rommel voor Rimpel en het op een andere manier aanpakken
Mede omdat ik wilde dat ze UIT-ZIJN-BUURT bleven .
Een vlo die erop springt, 1 keer bijt en dan denkt; bah..stronghold, ik ga weer
heeft bij een hond met vlooienallergie namelijk al schade aangericht.
Vandaar mijn eigen gemaakte goedje gebasseerd op recept van de groene os.
succes maar komt vast goed als ik dat zo lees