De bal gooien is dan genoeg. Als hij daar echt zo gek van is, ziet hij dat hele snoepje waarschijnlijk niet.MikeTeekamp schreef:en de bal wegooien is dan zijn beloning of ook nog is een snoepje geven?

Moderator: moderatorteam
De bal gooien is dan genoeg. Als hij daar echt zo gek van is, ziet hij dat hele snoepje waarschijnlijk niet.MikeTeekamp schreef:en de bal wegooien is dan zijn beloning of ook nog is een snoepje geven?
maar als hij komt heb jij dan de aandacht?MikeTeekamp schreef:tjah,
das ook een beetje het probleem binne komt hij gewoon naar me toe als ik HIER roep:)
buiten in de tuin heb ik een poging gedaan.
hek 1.20 meter hoog na 10 min had hij uitgevonden dat hij daar makkelijk over heen kan springen.
hoogste hek waar hij over heen is geweest was hoger dan 1.5 meter:S
en nee ik heb er geen springveren onder laten zetten.
beste resultaat heb ik inderdaad tot nog toe aan de lange lijn.
denk dat ik dit gewoon goed moet gaan volhouden en alles op het juiste moment moet doen.
Dat ligt er aan. Als de hond echt consequent is in het apporteren is dat ook een spelletje dat samen moet hoor. Nilo weet niet wat hij met een bal aan moet als ik die niet aan neemrenee-uk schreef:ik zou een bal aan een touwtje kopen en samen met je hond een trekspelletje doen als beloning.
je doet dan namelijk iets samen en dat zet in het kader van de baas/hond binding meer zoden aan de dijk dan die bal weggooien.
nou ja zeg.Pakdebal schreef:MikeTeekamp schreef:nee niet 2e hands.
aan het begin luiterde hij ook wel naar hier.
maar sinds hij is gaan puberen is dit gewoon gedeleted en dit houd al een paar maandjes aan.
dus ja ben daardoor weer op 0 begonnen het lukt ook wel mondjes maat. maar erg langzaam.
vind het ook wel leuk om zo druk bezig te zijn met de hond.
post is gewoon in de hoop dat er iemand een geniaal idee heeft of hier ervaring mee heeft.
mijn hond heeft nooit " gepuberd " , ik vind dat zo'n trend-woord .![]()
maar ik denk eerlijk gezegd dat JIJ (!! ) het een beetje laat afweten , misschien minder tijd ?.
je kunt niet altijd gooien met een bal, je kunt wel altijd trekspelletjes doen, die kunnen ook aangelijndMaeve schreef:Dat ligt er aan. Als de hond echt consequent is in het apporteren is dat ook een spelletje dat samen moet hoor. Nilo weet niet wat hij met een bal aan moet als ik die niet aan neemrenee-uk schreef:ik zou een bal aan een touwtje kopen en samen met je hond een trekspelletje doen als beloning.
je doet dan namelijk iets samen en dat zet in het kader van de baas/hond binding meer zoden aan de dijk dan die bal weggooien.
Eens: voor honden die gek zijn op apporteren gaat het er juist om dat iemand die bal voor ze weggooit en dat ze die zo snel mogelijk kunnen terugbrengen. Een bal an sich vindt Mila niet zo bijzonder, tot ik hem weggooi. Als de hond in kwestie ook gek is op trekspelletjes, kun je die natuurlijk ook prima inzetten. Afwisselende beloningen met hoge waarde werken het allerbeste.Maeve schreef:Dat ligt er aan. Als de hond echt consequent is in het apporteren is dat ook een spelletje dat samen moet hoor. Nilo weet niet wat hij met een bal aan moet als ik die niet aan neemrenee-uk schreef:ik zou een bal aan een touwtje kopen en samen met je hond een trekspelletje doen als beloning.
En dan mag de andere hondeneigenaar weer wachten totdat jij je hond hebt? Weet je, dat ben ik wel zo gigantisch beu. Er lopen er hier ook zo'n paar die vinden dat ze hun hond los moeten laten lopen die nog voor geen meter luistert en als ik dan langs kom, kan ik daar iedere keer staan wachten. Noppes dus, doe ik niet meer. Als je denkt je hond los te kunnen laten lopen, dan zou die moeten luisteren. Ik blijf niet meer staan wachten.MikeTeekamp schreef:Beste Leden,
Ik ben de trotse eigenaar van een kortharige Border Collie, morgen 8Nov word hij 1 jaar oud.
Slim beestje luisterd goed en loopt niet weg.
Enige wat ik nog niet voor elkaar krijg is dat als ik de hond los laat lopen om hem dan vervolgens weer naar mij toe te laten komen zodat ik hem kan aanlijnen.
Ben hier wel flink mee aan het trainen, door gebruik te maken van een lange lichte 10M lijn.
Met dezen lijn komt hij met veel gedult wel vaak naar me toe en gaat hij zitten en beloon ik hem hiervoor.
Maar als hij echt los loopt kan ik roepen en wachten tot ik een ons weeg maar komen ho maar.
Ik moet dan de mazzel hebben dat een andere hond langs komt zodat ik hem dan snel ken pakken.
Ben wel al naar een cursus geweest maar hier is het ook maar een paar keer goed gegaan.
Hond is nog niet geholpen trouwens, dit ga ik wel eerdaags doen moet ook een hoop rust met zich mee brengen hoop ik.
Hoop dat jullie een paar goeie tips voor mij hebben.
Bedankt alvast!!
Goh Neeltje wat fijn dat je de rest van het topic ook hebt gelezenNeeltje schreef:En dan mag de andere hondeneigenaar weer wachten totdat jij je hond hebt? Weet je, dat ben ik wel zo gigantisch beu. Er lopen er hier ook zo'n paar die vinden dat ze hun hond los moeten laten lopen die nog voor geen meter luistert en als ik dan langs kom, kan ik daar iedere keer staan wachten. Noppes dus, doe ik niet meer. Als je denkt je hond los te kunnen laten lopen, dan zou die moeten luisteren. Ik blijf niet meer staan wachten.MikeTeekamp schreef:Beste Leden,
Ik ben de trotse eigenaar van een kortharige Border Collie, morgen 8Nov word hij 1 jaar oud.
Enige wat ik nog niet voor elkaar krijg is dat als ik de hond los laat lopen om hem dan vervolgens weer naar mij toe te laten komen zodat ik hem kan aanlijnen.
Ben hier wel flink mee aan het trainen, door gebruik te maken van een lange lichte 10M lijn.
Met dezen lijn komt hij met veel gedult wel vaak naar me toe en gaat hij zitten en beloon ik hem hiervoor.
Maar als hij echt los loopt kan ik roepen en wachten tot ik een ons weeg maar komen ho maar.
Ik moet dan de mazzel hebben dat een andere hond langs komt zodat ik hem dan snel ken pakken.
Ben wel al naar een cursus geweest maar hier is het ook maar een paar keer goed gegaan.
Hond is nog niet geholpen trouwens, dit ga ik wel eerdaags doen moet ook een hoop rust met zich mee brengen hoop ik.
Bedankt alvast!!
En wat een ramp is het ook als je even moet wachten tot men hun hond weer aangelijnd heeftranetje schreef:Goh Neeltje wat fijn dat je de rest van het topic ook hebt gelezenNeeltje schreef:En dan mag de andere hondeneigenaar weer wachten totdat jij je hond hebt? Weet je, dat ben ik wel zo gigantisch beu. Er lopen er hier ook zo'n paar die vinden dat ze hun hond los moeten laten lopen die nog voor geen meter luistert en als ik dan langs kom, kan ik daar iedere keer staan wachten. Noppes dus, doe ik niet meer. Als je denkt je hond los te kunnen laten lopen, dan zou die moeten luisteren. Ik blijf niet meer staan wachten.MikeTeekamp schreef:Beste Leden,
Bedankt alvast!!![]()
![]()
Dit punt is een reeds enige tijd gepasseerd station