Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom???

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Waarom???

Ongelezen bericht door laeken »

duitse herder schreef:
laeken schreef: Duitse herder geeft aan haar hond te moeten enten tegen hondsdolheid vanwege de 2 of 3 gevallen tot nu toe door stichtingen die blijkbaar oneerlijk enten. Ik zou me 10 x meer zorgen maken over de gemiddelde pup van een boomer op straat dan voor een Spaanse straathond. :engel:
Alleen bij die Boomer is er geen Rabiës geconstateerd en wel bij die spaanse (bulgaars in dit geval) straathond. Al zou het broodfok pups zijn die rabiës meenemen deze kant op, dan zou ik hetzelfde reageren. Ik vind het gewoon eng dat het nu al 2x hier opgedoken is en beide bij mij in de buurt. Dan ga ik geen risico nemen en is Noah dus geënt ertegen. Ook mijn collega's doen het, het risico is gewoon groot.
Mocht er rabiës in Limburg zijn zou ik mij ook geen zorgen maken, ver van mijn bed show. Alleen is dat niet het geval, ik werk met Amsterdamse honden, geen idee of die in contact zijn geweest met die pup in Zaandam en Amsterdam :80:

Die pup moet eerst bijten hoor. Je hond krijgt geen hondsdolheid van ingeademde lucht. Ik zou me dus gewoon geen zorgen maken. Zeker gezien het feit dat er genoeg vleermuizen zijn met hondsdolheid en die liggen dan op de grond. De kans dat je hond een van die beestjes besnuffeld en gebeten wordt is vele malen groter dan dat hij hondsdolheid oploopt van een pup die je niet eens tegen bent gekomen en die al lang en breed dood is. :hmmm:
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

laeken schreef:
duitse herder schreef:
laeken schreef: Duitse herder geeft aan haar hond te moeten enten tegen hondsdolheid vanwege de 2 of 3 gevallen tot nu toe door stichtingen die blijkbaar oneerlijk enten. Ik zou me 10 x meer zorgen maken over de gemiddelde pup van een boomer op straat dan voor een Spaanse straathond. :engel:
Alleen bij die Boomer is er geen Rabiës geconstateerd en wel bij die spaanse (bulgaars in dit geval) straathond. Al zou het broodfok pups zijn die rabiës meenemen deze kant op, dan zou ik hetzelfde reageren. Ik vind het gewoon eng dat het nu al 2x hier opgedoken is en beide bij mij in de buurt. Dan ga ik geen risico nemen en is Noah dus geënt ertegen. Ook mijn collega's doen het, het risico is gewoon groot.
Mocht er rabiës in Limburg zijn zou ik mij ook geen zorgen maken, ver van mijn bed show. Alleen is dat niet het geval, ik werk met Amsterdamse honden, geen idee of die in contact zijn geweest met die pup in Zaandam en Amsterdam :80:

Die pup moet eerst bijten hoor. Je hond krijgt geen hondsdolheid van ingeademde lucht. Ik zou me dus gewoon geen zorgen maken. Zeker gezien het feit dat er genoeg vleermuizen zijn met hondsdolheid en die liggen dan op de grond. De kans dat je hond een van die beestjes besnuffeld en gebeten wordt is vele malen groter dan dat hij hondsdolheid oploopt van een pup die je niet eens tegen bent gekomen en die al lang en breed dood is. :hmmm:
Niet helemaal waar, vleermuizen dragen meestal een andere variant van het Rabiësvirus. Bovendien is het risico niet eens zozeer dat je hond besmet kan raken door zo'n geïmporteerde pup, maar dat hij in beslag genomen en afgemaakt wordt als hij onverhoopt contact gehad heeft met zo'n pup en je kunt niet aantonen dat hij op dat moment voldoende beschermd was tegen besmetting.
judith & olly

Ongelezen bericht door judith & olly »

wij hebben een hondje uit t buitenland omdat we hem tegenkwamen en opslag verliefd werden..
mij maakt het niet uit waar je hond vandaan komt; uit je eigen land of buitenland... je kan niet elke hond redden... dus ik neem gewoon een hond die het beste bij me past; innelijk en uiterlijk.
toevallig komen de honden die ik leuk vind uit het buitenland
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

laeken schreef:
duitse herder schreef:

Het kan ook via speeksel en wonden, stel pup likt aan je hand waar je net wondje hebt, dan kan je ook besmet worden:
http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... gen_Rabies
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

kipo schreef:Niet helemaal waar, vleermuizen dragen meestal een andere variant van het Rabiësvirus. Bovendien is het risico niet eens zozeer dat je hond besmet kan raken door zo'n geïmporteerde pup, maar dat hij in beslag genomen en afgemaakt wordt als hij onverhoopt contact gehad heeft met zo'n pup en je kunt niet aantonen dat hij op dat moment voldoende beschermd was tegen besmetting.
Klopt, de besmette pup gaat hoe dan ook dood, al dan niet geruimd. Jouw hond moet aangetoond ingeënt zijn, anders 6 maanden quarantaine om te voorkomen dat hij andere besmet. Of je moet kunnen aantonen dat hij geënt is. Daarom heb ik en enkele andere die ik ken toch de hond laten enten.
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”