Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom???
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Waarom???
Ik denk dat als ik voor een buitenlander zou gaan, ook direct de hond vanaf Shiphol zou willen hebben ipv via opvang. Dan kan ik zelf dingen aanwennen wat ik wil en hoeft die niet weer alles opnieuw anders te gaan leren ...
Net als bij pups, ik doe het zelf wel, kan ik mezelf alleen de schuld geven als het niet gaat zoals ik het wil.
Net als bij pups, ik doe het zelf wel, kan ik mezelf alleen de schuld geven als het niet gaat zoals ik het wil.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ach Dusty lag als een angstig hoopje hond onder de bank (NL herplaatser), meer dan haar staart zag ik niet... is dat dan kennismaken?Paisley schreef:Relax...! Het is toch geen verkeerd idee dat 'duitse herder' stelt dat het verstandiger is om kennis te maken met de hond voordat je hem koopt en de hond ruimte te geven om rustig bij te komen...?! Alsof dat hele gekke standpunten zijn....renee-uk schreef: ja en dan is het goed als ze van een fokker komt?
blijft staan dat ik haar toch van een plaatje op doggynet heb uitgezocht.
en rita komt niet van een fokker, die heeft een herplaatsverleden en komt van een opvang en ook haar heb ik van een plaatje gekozen, van de site van die opvang.
ik heb een hekel aan alles over één kam scheren, gegeneraliseer dus, en ik zou niet weten waarom ik dat niet kenbaar mag maken.
jij hebt het over hondjes van plaatjes kiezen die dan maar meteen moeten meedraaien, nou dat moesten die twee van mij ook en geen van beide was gewend aan een normaal huiselijk leven, regelmatig wandelen of verkeer.
Nee hoor, geen sec. over getwijfeld en ze heeft nog 11 geweldige jaren bij me gewoond.
Soms weet je dat gewoon, ook van een plaatje.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik heb speciaal voor paisley nog even vetgemaakt waar het me om gaatmalinois schreef:Ach Dusty lag als een angstig hoopje hond onder de bank (NL herplaatser), meer dan haar staart zag ik niet... is dat dan kennismaken?Paisley schreef:Relax...! Het is toch geen verkeerd idee dat 'duitse herder' stelt dat het verstandiger is om kennis te maken met de hond voordat je hem koopt en de hond ruimte te geven om rustig bij te komen...?! Alsof dat hele gekke standpunten zijn....renee-uk schreef: ja en dan is het goed als ze van een fokker komt?
blijft staan dat ik haar toch van een plaatje op doggynet heb uitgezocht.
en rita komt niet van een fokker, die heeft een herplaatsverleden en komt van een opvang en ook haar heb ik van een plaatje gekozen, van de site van die opvang.
ik heb een hekel aan alles over één kam scheren, gegeneraliseer dus, en ik zou niet weten waarom ik dat niet kenbaar mag maken.
jij hebt het over hondjes van plaatjes kiezen die dan maar meteen moeten meedraaien, nou dat moesten die twee van mij ook en geen van beide was gewend aan een normaal huiselijk leven, regelmatig wandelen of verkeer.
Nee hoor, geen sec. over getwijfeld en ze heeft nog 11 geweldige jaren bij me gewoond.
Soms weet je dat gewoon, ook van een plaatje.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
silvester
Tja, ach, reeds behaalde resultaten, zijn geen garantie voor de toekomst.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb Akira ook alleen op een foto gezien, en ik moest ervoor naar Drachten rijden (dat is vanaf Den Haag zowat het buitenland) Ik wist alleen dat ze vastgebonden in een tuin zat en dat er niemand tijd voor haar had. Bij geen klik had ik haar sowieso mee naar mijn huis genomen want in deze omstandigheden een hond daar laten was voor mij geen optie. Het bleef afwachten hoeveel schade ze door haar "verwaarlozing" had opgelopen in de acht maanden dat ze daar was geweest en ik moet zeggen dat het een geweldige hond is. Ik heb geen idee wie haar ouders zijn en waar ze vandaan komt, boekje was weg en ik kreeg gewoon niet meer informatie. Ja dat ze een dagje mee naar de efteling van geweest, joepie 
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik lees helemaal niets in 'duitse herder' zn post wat generaliseert en verder hoop ik dat je in het echte leven niet zo opvliegerig bent als op het forum. Lijkt me onhandig in omgang met honden.renee-uk schreef: ik heb speciaal voor paisley nog even vetgemaakt waar het me om gaat

-
tineke
Dat geld toch niet alleen voor stichtingen ook voor fokkers wmb.Tara schreef:Eigenlijk zou je zulke dingen aan de grote klok moeten hangen, ik vind het schandalig dat zulke dingen gebeuren.ellen en de birmanen schreef:wij krijgen deze week een Griekse hond in het asiel. is door een of andere stichting naar nederland gehaald. nu het niet meer gaat bij de mensen geeft deze stichting niet thuis en willen deze hond niet meer terug. verdwijnt dus richting asiel. en dat is mijn punt haal ze dan NIET naar nederland als je ze niet meer terug wilt.
ellen
Prima als je van alles aanhaalt, maar neem dan als stichting ook je verantwoordelijkheid!
Als dat een standaard regel zou zijn reken maar dan dat er minder honden op de wereld zouden worden gezet.
-
tineke
Dat vind ik ook hoor ,met buitenlandse honden is het net als met rashonden ,het maakt wel degelijk uit bij welke sticting je je hond weghaalt ,net als dat per fokker zal schelen.duitse herder schreef:Zo zie ik ook te vaak dat honden vanaf Schiphol rechtstreeks naar baasjes gaan. Het liefst moeten die een week later al naar een (dag)opvang en gelijk meedraaien in een drukke stad en gezinsleven. Daar heb ik nogal moeite mee. Honden worden via plaatjes gekocht en rechtsreeks vanuit het asiel aldaar. Je krijgt een heel ander beeld van zo een hond, een druk asiel is toch anders dan trams/auto's/mensen. Stichtingen die een hond eerst in een opvanggezin plaatsen vind ik al stukken beter, je krijgt dan een beter beeld over hoe zo een hond is. De hond krijgt tijd om te wennen, kan zich ontwikkelen etc.
Er zijn goede ,minder goede en ronduit slechte.
- KKiara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
Hayzel hebben we ook van een plaatje en konden we bij degene die ze op Schiphol opgehaald had dezelfde dag komen halen (vond ik ook wel fijn zodat je even rustig alle uitleg krijgt). Hayzel heeft hier vanaf dag 1 gewoon het ritme meegedraait en dat ging prima. Sterker nog, na een dag bijkomen van de reis leek het of ze haar hele leven al hier gewoond had. We hadden overigens wel vrij geregeld van ons werk, maar Hayzel kon vanaf het eerste moment prima even alleen zijn. Mijn vriend heeft dan ook zijn deel van de vakantie laten vervallen zodat hij het later op kon nemen. Ik ben het er mee eens dat je er niet vanuit moet gaan dat iedere hond dit kan, maar ik vind stichtingen die met een eerlijk verhaal van een plaatje plaatsen net zo goed als die ze eerst in gastgezinnen doen.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Mwah, ik ben een echte heethoofd. Behalve met dieren, dan heb ik ineens wel geduldPaisley schreef:en verder hoop ik dat je in het echte leven niet zo opvliegerig bent als op het forum. Lijkt me onhandig in omgang met honden.
Onuitputtelijk, bijna.
Over het meedraaien gesproken, ja, dat moeten ze hier ook vanaf dag één. Maar geen haar op mijn hoofd die er over denkt om een hond vrijdag in huis te halen om hem vanaf maandag in de dagopvang te doen. En dat doet Renée ook niet. (Dus ja, hier is ruimte voor jouw nuance, Renée
Er zijn beslist goede stichtingen. Maar héél veel malafide stichtingen zijn er ook. Er gaat veel geld rond in de hondenwereld. In de Nederlandse asielen zitten veel leuke en probleemloze honden, maar die zijn zo weg. Wat blijft zitten zijn de probleemgevallen. En nou zijn die sporadisch, als ik plek heb, wel welkom bij mij...maar er zijn maar bitter weinig mensen die dat én willen én kunnen.
Na deze herplaatser, 'tamelijk probleemloze herder', ga ik voor een gemakkelijk kleintje. Ik kán het gewoon niet meer fysiek.
Blijft over dat het meest ernstige probleem het broodfokproduct is. En IK zie daar geen oplossing voor. Mensen willen NU een pup, het MOET een bepaald ras zijn, en hij mag NIET de hoofdprijs kosten. Tsja. Dan beland je in de broodfok. We zouden de broodfok niet aan moeten pakken, maar de 'I want it all, and I want it now' mentaliteit van mensen.
Nou, véél succes daarmee
Oh, Cayuga heb ik trouwens niet van een plaatje. Nou ja, ik zag een plaatje, en besloot te gaan kijken. En toen legde ik een hand op hem, voelde hoe vreselijk mager en geklit hij was, en besloot hem mee te nemen. No matter what.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Ik hou er niet van als stichtingen of asielen daar totaal niet flexibel in zijn. Als ik een hond op internet zie die ik graag wil hebben dan heb ik geen zin dat mijn hond eerst verplicht bij een of ander mijn onbekend gastgezin moet zitten. Ik heb van die gastgezinnen over het algemeen genomen namelijk niet zon hoge pet op. Ik kan mijn honden prima zelf begeleiden in dat nieuwe leven wat ze krijgen.duitse herder schreef:Nee hoorMachie schreef:Ja,en er vervolgens zeker over vallen dat als die hond net gewend is ie weer weg moetduitse herder schreef:Zo zie ik ook te vaak dat honden vanaf Schiphol rechtstreeks naar baasjes gaan. Het liefst moeten die een week later al naar een (dag)opvang en gelijk meedraaien in een drukke stad en gezinsleven. Daar heb ik nogal moeite mee. Honden worden via plaatjes gekocht en rechtsreeks vanuit het asiel aldaar. Je krijgt een heel ander beeld van zo een hond, een druk asiel is toch anders dan trams/auto's/mensen. Stichtingen die een hond eerst in een opvanggezin plaatsen vind ik al stukken beter, je krijgt dan een beter beeld over hoe zo een hond is. De hond krijgt tijd om te wennen, kan zich ontwikkelen etc.Liever eerst opvanggezin dan rechtsstreeks vanaf vliegveld naar een huis. Niet alle mensen weten wat ze in huis halen, die willen dezelfde week meteen met zo een hond naar een dagopvang
En dat heb ik helaas meerdere keren meegemaakt. Zaterdags hond opgehaald, maandag langskomen voor dagopvang, vervolgens meteen die dag door naar het strand. Dat is teveel voor zo een hond, laat ze eerst enkele mee draaien lijkt mij.
Uiteraard kom je zulke mensen ook tegen bij de Nederlandse (ras)honden, alleen zijn die honden meestal wel al gewend aan het dagelijkse leven hier
Dat niet iedereen dat kan snap ik maar misschien moet er dan meer onderzoek gedaan worden naar de nieuwe baasjes.
Woopy hebben wij ook via een plaatje uitgekozen en ja hij viel vreselijk tegen, er klopte werkelijk niks van wat er over hem geschreven was. We kregen een doodsbange hond in huis die bij t aanlijnen al zijn plas liet lopen en bijten was hem ook niet vreemd. We zijn nu zon 9 jaar verder en hij loopt hier nog rond maar ik heb er wel van geleerd....voor mij geen honden meer via een plaatje, wil ze eerst kunnen ontmoeten etc.

Cash v Heiligental en Flow.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
als ik wil nuanceren zal ik dat beslist doen miranda, maar misschien had ik daar wel helemaal geen zin in?
en paisley?
voorlopig hoef ik geen honden te meppen om ze te laten doen wat ik wil, tegen de tijd dat dat bij jou ook zo is zal ik je misschien nog wel eens uit de negeer halen
en paisley?
voorlopig hoef ik geen honden te meppen om ze te laten doen wat ik wil, tegen de tijd dat dat bij jou ook zo is zal ik je misschien nog wel eens uit de negeer halen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Zelf maakt het me niet uit waar een hond vandaan komt.
Als ik de klik voel met een hond en het past binnen de situatie is het voor mij goed.
Onze eerste hond samen (oudere lab) kwam uit het asiel.
Bo heb ik redelijk impulsief een paar maanden later uit datzelfde asiel gehaald. Ze was toen 8 weken.
Max heeft op marktplaats gestaan bij zijn eerste baasjes maar heb ik van zijn tweede baasjes overgenomen via dit forum.
De volgende kan een pup zijn van een fokker, een herplaatser van particulieren, via marktplaats, een buitenlander.. Maakt me niet zoveel uit. Tis maar net wat er op m'n pad komt. Tot nu toe nergens spijt van gehad, terwijl we alle honden redelijk snel en impulsief in huis hebben genomen. Als het goed zit, zit het goed toch?
Moet er wel bijzeggen: op basis van een foto zou ik niet beslissen een hond in huis te nemen.
Maar als ik die hond een kwartiertje heb meegemaakt weet ik of de klik er is of niet. De rest komt dan vaak wel.
Het is inderdaad wel zo dat er veel staffords, herders en jackrussels in de asielen zitten maar als ik kijk naar het asiel waar Bo vandaan komt zitten daar ook regelmatig probleemloze gezellige hondjes hoor.
Als ik de klik voel met een hond en het past binnen de situatie is het voor mij goed.
Bo heb ik redelijk impulsief een paar maanden later uit datzelfde asiel gehaald. Ze was toen 8 weken.
Max heeft op marktplaats gestaan bij zijn eerste baasjes maar heb ik van zijn tweede baasjes overgenomen via dit forum.
De volgende kan een pup zijn van een fokker, een herplaatser van particulieren, via marktplaats, een buitenlander.. Maakt me niet zoveel uit. Tis maar net wat er op m'n pad komt. Tot nu toe nergens spijt van gehad, terwijl we alle honden redelijk snel en impulsief in huis hebben genomen. Als het goed zit, zit het goed toch?
Moet er wel bijzeggen: op basis van een foto zou ik niet beslissen een hond in huis te nemen.
Maar als ik die hond een kwartiertje heb meegemaakt weet ik of de klik er is of niet. De rest komt dan vaak wel.
Het is inderdaad wel zo dat er veel staffords, herders en jackrussels in de asielen zitten maar als ik kijk naar het asiel waar Bo vandaan komt zitten daar ook regelmatig probleemloze gezellige hondjes hoor.
-
johanna68
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kr bouvier
idd mee eens. Zo is wanda ook in mijn levengekomen..Een oeps nestje...geen fokker dus..en had gelijk gevoel...dit is goed wij horen samen. Nu 16 dagen zonder wanda en kreeg ook een tip...kijk voorzichtig eens rond..maar dat werkt niet...zit vol schuldgevoel als maar naar ander hond kijk(weet onnodig maar ja) Ik betrap me er op dat ik me laat beinvloeden door zielige verhalen die dan naast een foto staan...ook niet goed natuurlijk..elk hond die geen eigen huisje heeft is zielig (vind ik) Daarbij is situatie nu anders als toen met Wanda..Toen was mijn oudste zoon al 15 jaar en Wanda pup dus kon duidelijk afspraken maken met zoonlief betreft opvoeden..Nu heb ik zoon van 11 en kleinzoon van 1 die hier vaak is ivm oppassen. Dus betreft een oudere hond moet ik toch wel goed gaan uitkijken wat kan en wat niet..Wil geen enkel risico nemen betreft kleinzoon. Nou dit lukt allemaal niet door een foto en een verhaaltje ernaast. Als hier ooit weer een hond komt wonen zal ik die dus gewoon per toeval tegen komen in het echt. Moeten leren kennen en er moet een gevoel zijn net als bij Wanda. Waar hij of zij dan vandaan komt maakt me niet uit en leeftijd ook niet..als het maar goed voelt en de klik er dus ismoniek&bo schreef:Zelf maakt het me niet uit waar een hond vandaan komt.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Dat is een andere situatie inderdaad.ellen en de birmanen schreef:deze Griekse hond hoeft niet gelijk weg, maar de stichting wil gewoon de hond niet terug nemen, trekken hun handen van de hond af. dat heeft mijn in ziens niks met vrijwilligers te maken. is gewoon niet je verantwoordelijkheid nemen naar de honden toe die je naar nederland haalt.Mit schreef:Ja soms kan een hond niet per direct terug, we blijven vrijwilligers maar een hond komt bij ons ook altijd terug.
Ook zoiets trouwens; er zijn echt adoptanten en mensen die denken dat wij betaald krijgen voor het opvangen wat we doen
ellen
- Mit
- Zeer actief
Ik heb Io eigenlijk ook van een plaatje. Okee, wel eerst bij de fokker op bezoek maar ik had in mijn hoofd de keus al gemaakt voor we erheen gingen. Komt toch op hetzelfde neer? Ik ken mezelf hoor, als ik dan zo'n toetje zie dan komt het gewoon hier. Punt 
-
silvester
Lol, jij noemt het "een andere situatie", ik noem het gewoon de kluit belazeren...Mit schreef:Dat is een andere situatie inderdaad.ellen en de birmanen schreef:deze Griekse hond hoeft niet gelijk weg, maar de stichting wil gewoon de hond niet terug nemen, trekken hun handen van de hond af. dat heeft mijn in ziens niks met vrijwilligers te maken. is gewoon niet je verantwoordelijkheid nemen naar de honden toe die je naar nederland haalt.Mit schreef:Ja soms kan een hond niet per direct terug, we blijven vrijwilligers maar een hond komt bij ons ook altijd terug.
Ook zoiets trouwens; er zijn echt adoptanten en mensen die denken dat wij betaald krijgen voor het opvangen wat we doen
ellen
- Mit
- Zeer actief
-
silvester
Aan andere manier van "besodemieteren" dus...Mit schreef:Een andere situatie dan die ik noemde, lampie.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Helaas, ik zal nu mijn hond af en toe een kledder moeten geven om dit te voorkomen. Maar ik vind je toch wel communicatief voor iemand die me aan het negeren is.renee-uk schreef:als ik wil nuanceren zal ik dat beslist doen miranda, maar misschien had ik daar wel helemaal geen zin in?
en paisley?

-
laeken
- Zeer actief
Waarom mag een buitenlandse hond ineens niet meer in een Nederlands asiel belanden? Zijn dat honden die daar geen recht op hebben omdat het buitenlanders zijn die geen recht hebben op onze sociale voorzieningen? Wat is dat nou? En waarom mag een uit het buitenland gehaalde rashond dat wel? Een rashond dat uberhaubt wel? Die kan dan toch ook terug naar de fokker als je zo zwart wit gaat redeneren? Bijna alle honden in het asiel komen van overal en nergens. Broodfok, Nederland, buitenland, ras en kruising. Of je nu een galgo uit Spanje in het asiel doet of een galgo bij een fokker vandaan, ik zie geen enkel verschil. Denk dat die galgo al helemaal niet snapt waar dit over gaat. En sinds wanneer discrimineren we ook al honden?
Dan even over de entingen. Ineens gaan we daar moeilijk over doen terwijl half Nederland zijn Nederlandse hondje mee naar de camping in Spanje neemt. Is het dan ineens eens Spaans hondje geworden? Elke hond uit het buitenland komt hier volgens de regels van de EU. Als die niet voldoen is dat lastig maar zolang dat de regels zijn mag je honden importeren. En als mensen hier zo'n hond willen dan lijkt mij dat de zaak van die mensen en niet van mensen die daar niks mee te maken hebben. Het is toch van de zotte dat de ene Alabai na de andere het land in wordt gereden en dat ik geen tekkel uit een Spaans asiel mag halen omdat ik nu eenmaal een tekkel wil die hier niet te vinden zijn. Kom zeg!
Dan even over de entingen. Ineens gaan we daar moeilijk over doen terwijl half Nederland zijn Nederlandse hondje mee naar de camping in Spanje neemt. Is het dan ineens eens Spaans hondje geworden? Elke hond uit het buitenland komt hier volgens de regels van de EU. Als die niet voldoen is dat lastig maar zolang dat de regels zijn mag je honden importeren. En als mensen hier zo'n hond willen dan lijkt mij dat de zaak van die mensen en niet van mensen die daar niks mee te maken hebben. Het is toch van de zotte dat de ene Alabai na de andere het land in wordt gereden en dat ik geen tekkel uit een Spaans asiel mag halen omdat ik nu eenmaal een tekkel wil die hier niet te vinden zijn. Kom zeg!
-
laeken
- Zeer actief
Het hele asiel zit vol honden waar mensen hun verantwoordelijkheid niet voor nemen. Dat verschil zit hem niet in waar de hond vandaan komt. Waarom moet jij daar ineens onderscheid gaan maken als het woord buitenlands erbij komt? Elke hond is gefokt. Elke hond had een baas. Zeg maar dag tegen verantwoordelijkheid en doe je werk als asiel gewoon. Neem honden op of neem geen honden op maar ga niet zeggen dat bij een buitenlandse hond wel verantwoordelijkheid verwacht wordt terwijl jullie een NL hond opnemen met fokker en chip en eigenaar bekend waarbij blijkbaar ook niemand verantwoordelijk wenst te zijn. Kom zeg!Mit schreef:Dat is een andere situatie inderdaad.ellen en de birmanen schreef:deze Griekse hond hoeft niet gelijk weg, maar de stichting wil gewoon de hond niet terug nemen, trekken hun handen van de hond af. dat heeft mijn in ziens niks met vrijwilligers te maken. is gewoon niet je verantwoordelijkheid nemen naar de honden toe die je naar nederland haalt.Mit schreef:Ja soms kan een hond niet per direct terug, we blijven vrijwilligers maar een hond komt bij ons ook altijd terug.
ellen
-
laeken
- Zeer actief
silvester schreef:Lol, jij noemt het "een andere situatie", ik noem het gewoon de kluit belazeren...
Belazeren? Wat nou als er geen plaats voor de hond is? Benchje in de schuur? Een asiel is er toch voor honden? Of is dat tegenwoordig ineens alleen voor honden die oorspronkelijk Nederlands zijn? En moet een ooit Spaanse hond maar terug naar Spanje omdat hij daar 6 jaar geleden vandaan kwam? En wanneer telt die dan als Nederlandse hond? Of komt dat nooit?
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Eenslaeken schreef:Het hele asiel zit vol honden waar mensen hun verantwoordelijkheid niet voor nemen. Dat verschil zit hem niet in waar de hond vandaan komt. Waarom moet jij daar ineens onderscheid gaan maken als het woord buitenlands erbij komt? Elke hond is gefokt. Elke hond had een baas. Zeg maar dag tegen verantwoordelijkheid en doe je werk als asiel gewoon. Neem honden op of neem geen honden op maar ga niet zeggen dat bij een buitenlandse hond wel verantwoordelijkheid verwacht wordt terwijl jullie een NL hond opnemen met fokker en chip en eigenaar bekend waarbij blijkbaar ook niemand verantwoordelijk wenst te zijn. Kom zeg!Mit schreef:Dat is een andere situatie inderdaad.ellen en de birmanen schreef:deze Griekse hond hoeft niet gelijk weg, maar de stichting wil gewoon de hond niet terug nemen, trekken hun handen van de hond af. dat heeft mijn in ziens niks met vrijwilligers te maken. is gewoon niet je verantwoordelijkheid nemen naar de honden toe die je naar nederland haalt.Mit schreef:Ja soms kan een hond niet per direct terug, we blijven vrijwilligers maar een hond komt bij ons ook altijd terug.
ellen
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- Mit
- Zeer actief
Nou ik vind het wel erg prettig dat de organisatie waar ik voor opvang verantwoordelijkheid probeert te nemen en probeert te voorkomen dat de hond in het asiel belandt. Net als ik, als ik zou fokken, zou proberen de hond terug te nemen. Onze organisatie neemt honden ook terug in de opvang.laeken schreef:
Het hele asiel zit vol honden waar mensen hun verantwoordelijkheid niet voor nemen. Dat verschil zit hem niet in waar de hond vandaan komt. Waarom moet jij daar ineens onderscheid gaan maken als het woord buitenlands erbij komt? Elke hond is gefokt. Elke hond had een baas. Zeg maar dag tegen verantwoordelijkheid en doe je werk als asiel gewoon. Neem honden op of neem geen honden op maar ga niet zeggen dat bij een buitenlandse hond wel verantwoordelijkheid verwacht wordt terwijl jullie een NL hond opnemen met fokker en chip en eigenaar bekend waarbij blijkbaar ook niemand verantwoordelijk wenst te zijn. Kom zeg!
- iones
- Zeer actief
Helemaal waar!laeken schreef:
Het hele asiel zit vol honden waar mensen hun verantwoordelijkheid niet voor nemen. Dat verschil zit hem niet in waar de hond vandaan komt. Waarom moet jij daar ineens onderscheid gaan maken als het woord buitenlands erbij komt? Elke hond is gefokt. Elke hond had een baas. Zeg maar dag tegen verantwoordelijkheid en doe je werk als asiel gewoon. Neem honden op of neem geen honden op maar ga niet zeggen dat bij een buitenlandse hond wel verantwoordelijkheid verwacht wordt terwijl jullie een NL hond opnemen met fokker en chip en eigenaar bekend waarbij blijkbaar ook niemand verantwoordelijk wenst te zijn. Kom zeg!
Dan moeten al die mensen maar eens wat minder honden fokken, en die paar honden die gefokt worden zorgen dat die ook op een plek komen waar ze zitten bij verantwoordelijke mensen.
En pas dán wordt het asiel leger!
Dan blijven de "overmacht" honden over, die daar terecht komen vanwege echtscheiding (waardoor beiden fulltime moeten gaan werken), opname verzorgingstehuis of zelfs dood, etc.
Die paar buitenlandse honden (vaak opgenomen door idealistisch ingestelde mensen die er helemaal voor gaan, zoals ikzelf) maken dat verschilletje niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
laeken
- Zeer actief
Je hebt overal kaf tussen het koren. Dus natuurlijk zou een stichting die hond terug moeten nemen. Ik reageer alleen op het feit dat er heel verontwaardigd gereageerd wordt op het feit dat er zelfs een Griekse hond naar het asiel was gebracht omdat de stichting hem niet terug nam. Elke fokker zou toch ook zijn pups terug moeten nemen? Waarom zitten er dan zo vaak gechipte rashonden in het asiel? En waarom wordt daar dan niet zo verbaast en hevig op gereageerd als op een Griekse hond. Sommige Stichtingen zijn slecht, andere zijn gestopt en weer andere houden zich niet aan de afspraak. Net als fokkers en verkopers van pups in Nederland. Dus dat er eens een Grieks hondje in een asiel beland is toch niet zo heel vreemd lijkt mij? Waarom dan zo reageren in deze topic? Jij niet overigens maar een paar reacties hierboven waren heel erg verwijtend naar het feit dat er een Griekse hond in een NL asiel zou komen. Dat kon blijkbaar echt niet. Wel gewoon Kangals nemen die ook vaak gewoon mee komen met een vakantie uit Turkije?Jion schreef: Bij de meeste stichtingen teken je een contract dat de hond teruggaat naar de stichting wanneer het niet gaat (niet dat zoiets rechtsgeldig is, maar dat terzijde). Als de stichting dan vervolgens niet thuis geeft als het inderdaad niet meer gaat, dan wordt die afspraak dus niet nagekomen (niet dat de adoptant verder een poot heeft om op te staan vanwege voornoemde gebrek aan rechtsgeldigheid, maar dat wederom terzijde). Het gaat er verder niet om of een van oorsprong buitenlandse hond welkom is in een NL asiel, want dat zijn ze zeker wel.
Dat sommige stichten zouden sjoemelen met entingen geloof ik best. Dat zijn dan wel hele slechte stichtingen dus daar moet je sowieso niks van verwachten. Ze gedragen zich dan nl net zoals de importeurs van de duizenden broodfokpups uit het buitenland. MP staat voller met hele nesten shitzu's en god weet wat uit het Oostblok dan buitenlandse zwerfhonden. De eerste worden met open armen ontvangen in een gemiddeld asiel en binnen de week voor een flink bedrag doorgegeven. Daar wordt niks over gezegd. Als een stichting een pup van de straat plukt en doorverkoopt is het volgens veel mensen schandalig dat ze er geld voor vragen. De broodfok boomer is echter ook binnen 3 dagen al weer uit het asiel.Door sommige bagger-stichtingen wordt gesjoemeld met entingen, dus niet 'elke hond uit het buitenland komt hier volgens de regels van de EU'. En dan kan het gebeuren dat er ineens een pup met rabiës rondloopt en de pleuris uitbreekt.
Als je nu op MP kijkt staan er dus serieus honderden broodfokpups. Allemaal met gesjoemelde boekjes en entingen. Niemand die er echt serieus wat aan wil doen. En de asielen hoor ik er nooit over omdat dat de echt makkelijk plaatsbare hondjes zijn. Een Griekse hond met gedragsproblemen moet echter gebruikt worden als argument in een discussie over buitenlandse honden. Die staat wel tegenover vrijwel alle boomers in alle asielen. Allemaal buitenlands en vrijwel allemaal met valse paspoortjes. Die nemen de parvo en de ellende mee.
Duitse herder geeft aan haar hond te moeten enten tegen hondsdolheid vanwege de 2 of 3 gevallen tot nu toe door stichtingen die blijkbaar oneerlijk enten. Ik zou me 10 x meer zorgen maken over de gemiddelde pup van een boomer op straat dan voor een Spaanse straathond.
-
laeken
- Zeer actief
Dat is toch ook wat er in het gros van de gevallen gebeurd? Hoeveel Spaanse etc. honden zitten er nu helemaal in de asielen als je dat afzet tegen het aantal dat er in NL rondloopt? In deze topic wordt un Grieks hondje aangehaald. Die zet je af tegen 50 dwerghondjes uit het Oostblok per kwartaal als het er niet meer zijn. En tegen 50 rashonden per kwartaal als het er niet meer zijn. En toch moet dat Griekse hondje hier besproken worden en als argument aangedragen worden in een discussie over waar je wel of geen hond mag halen. Alsof de asielen uitpuilen van de buitenlandse honden van normale stichtingen....Mit schreef:Nou ik vind het wel erg prettig dat de organisatie waar ik voor opvang verantwoordelijkheid probeert te nemen en probeert te voorkomen dat de hond in het asiel belandt. Net als ik, als ik zou fokken, zou proberen de hond terug te nemen. Onze organisatie neemt honden ook terug in de opvang.laeken schreef:
Uiteraard zijn er slechte stichtingen. Er zijn ook slechte fokkers, slechte eigenaars, slechte handelaren en slechte pupkopers. Daarom ook dat er honden in asielen belanden naast noodgevallen waar het asiel eigenlijk voor bedoeld is. Maargoed, ze mogen blij zijn want als je alleen noodgevallen krijgt wordt plaatsen wel erg lastig. Immers, een leuke hond beland gewoon minder snel in het asiel maar gaat al snel via via weg voor het asiel ter sprake komt. Dat zie ik tenminste overal om mij heen gebeuren.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Vind ik ook hoor als het eenmaal niet gaat met een hond van waar dan ook en er is op dat moment geen plaats bij fokker of stichting dan kan het nog beter in een asiel terecht komen dan dat ze andere dingen er mee uit halen.
En hier moet een hond ook altijd gewoon mee draaien zou niet weten welke keus ik nog meer heb ik denk dat je het beste maar gewoon kan doen wat je doet en niet vreemder, steeds meer poppekast.
Ik denk dat de meeste honden dat best aan kunnen
En hier moet een hond ook altijd gewoon mee draaien zou niet weten welke keus ik nog meer heb ik denk dat je het beste maar gewoon kan doen wat je doet en niet vreemder, steeds meer poppekast.
Ik denk dat de meeste honden dat best aan kunnen
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Alleen bij die Boomer is er geen Rabiës geconstateerd en wel bij die spaanse (bulgaars in dit geval) straathond. Al zou het broodfok pups zijn die rabiës meenemen deze kant op, dan zou ik hetzelfde reageren. Ik vind het gewoon eng dat het nu al 2x hier opgedoken is en beide bij mij in de buurt. Dan ga ik geen risico nemen en is Noah dus geënt ertegen. Ook mijn collega's doen het, het risico is gewoon groot.laeken schreef: Duitse herder geeft aan haar hond te moeten enten tegen hondsdolheid vanwege de 2 of 3 gevallen tot nu toe door stichtingen die blijkbaar oneerlijk enten. Ik zou me 10 x meer zorgen maken over de gemiddelde pup van een boomer op straat dan voor een Spaanse straathond.
Mocht er rabiës in Limburg zijn zou ik mij ook geen zorgen maken, ver van mijn bed show. Alleen is dat niet het geval, ik werk met Amsterdamse honden, geen idee of die in contact zijn geweest met die pup in Zaandam en Amsterdam