Hoi,
sinds 3 weken hebben we een maltezer pup, ze is nu 11 weken.
Ze krabt en bijt soms met haar tandjes in haar vacht. Ik zal kort e.e.a. opsommen;
- ze zat op eukanuba pup toen we haar meekregen van de fokker (bevat o.a. kip en dierlijke vetten (rund ?)) dat at ze slecht.
- na ca. anderhalve week zijn we begonnen met introduceren gekookte kip zonder bot, paar dagen daarna tot nu toe krijgt ze rauwe smuldier vlees compleet, glutenvrij en dat vreet ze als een beer, 4 x daags
- rond diezelfde dagen van kvv voeren begon ze te krabben, goed nagekeken, 1 vlooitje gevonden
- huis gesprayd, pup nog even met rust gelaten op het geven van een milbemax na
- na 3 dagen was het krabben niet over, dus toch maar een pipet roze stronghold gegeven, dat is nu 6 dagen geleden, de stronghold heeft op de plek van toedienen voor zichtbaar haarverlies gezorgd, huid op het oog onbeschadigd / roze (volgens de dierenarts was het zo kort toedienen van stronghold na geven van de milbemax geen enkel probleem ...)
kan het zijn dat ze nog jeuk heeft van de eerder opgelopen vlooienbeten ? hoe lang blijft die jeuk ? kan het komen van de stronghold ? als ze krabt dan neem ik het krabben voor een seconde of 2 van haar over en dan stopt ze en gaat niet verder met krabben, ze slaapt, poept, eet en speelt zoals je van een pup verwacht. Onder het wandelen stopt ze niet om te krabben.
Ze trekt geen haar uit, heeft geen rode huid of beschadigde huid van het krabben. Wel heb ik een vlooienbeet gezien die zwart verkleurde (plekje van ca. 2 a 3 mm2) en die nu als korstje / schilfertjes loslaat en gezonde huid terug komt. We kijken haar dagelijks meerdere keren na en hebben sinds toedienen van de stronghold en sprayen van omgeving geen vlooitjes of poepjes van vlooien meer gezien.
of.....kan een evt. voedselallergie zich op een leeftijd van 11 weken al openbaren ? ze krijgt niets dan de smuldier vlees compleet glutenvrij
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup met allergie ?
Moderator: moderatorteam
-
miko
- Zeer actief
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Re: pup met allergie ?
Voedselallergie op zo'n jonge leeftijd lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Zou volgens mij toch best nog een reactie kunnen zijn op de vlooien. Mijn maltezer had hier vroeger ook vrij snel last van en de jeuk bleef meestal toch nog wel even ook al waren de vlooien al weg. Ook zijn er honden die wat gevoelig reageren op de vlooeinmiddelen zelf. Kijk het even rustig aan, dan denk ik dat het vanzelf minder wordt! Veel plezier met jullie pup!
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Voedselallergie lijkt mij op deze leeftijd sterk.
Ik zou, zeker na de gevonden vlo, eerder gokken op jeuk door vlooien.
Ik zou, zeker na de gevonden vlo, eerder gokken op jeuk door vlooien.
Groetjes, Marjan
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik zou t t even afwachten voor je er nog meer op gooit,
wel de omgeving goed blijven schoonmaken, die is zo ongeveer belangrijker nog dan de hond zelf
wel de omgeving goed blijven schoonmaken, die is zo ongeveer belangrijker nog dan de hond zelf