Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat doe je als gedrag verandert door bv dementie
Moderator: moderatorteam
- Mirella
- Zeer actief
Wat doe je als gedrag verandert door bv dementie
Kiki is ons oudste hondje en ze heeft al een aantal jaar klachten van dementie.
Ze kan er goed meeleven het zijn geen dingen waarvan je zegt het is niet meer te doen voor haar.
Nu vloog ze gisteren geheel onverwacht mijn man aan. Zijn lip was echt in tweeen gespleten en is gehecht.
Kiki schrok er zelf van en vluchtte meteen naar mij toe,ik was boven.
Verder is er niet veel aan de hand,er kunnen zoveel verklaringen voor zijn. Ze is bijna blind,misschien schrok ze. Misschien was ze gewoon moe.
Maar het is iets wat totaal niet in haar karakter zit.
Ik ga wat meer op haar letten,kijken wat ik kan doen haar zo gelukkig mogelijk te maken.
Ze gaf net ineens een van onze andere honden ook een snauw,ook iets wat ze nooit deed.
Niks wijst op pijn,ze eet goed,voel nergens wat raars.
Nu vroeg ik me af,stel dat dit doorzet en de dierenarts niks kan vinden en zegt dat het toch door dementie oid komt.
Wat doe je dan? Ga je dan anders met haar om,of laat je haar dan op een gegeven moment gaan omdat ze zichzelf niet is?
Ik bedoel laat je een hondje 16 worden maar met een totaal ander karakter,of zeg je dan ik laat je liever gaan zoals je was?
ik zeg absoluut niet dat dit aan de hand zou zijn,daar is 1 echt voorval veel te klein voor. Maar het is iets waar ik over lang na te denken vannacht.
Ze kan er goed meeleven het zijn geen dingen waarvan je zegt het is niet meer te doen voor haar.
Nu vloog ze gisteren geheel onverwacht mijn man aan. Zijn lip was echt in tweeen gespleten en is gehecht.
Kiki schrok er zelf van en vluchtte meteen naar mij toe,ik was boven.
Verder is er niet veel aan de hand,er kunnen zoveel verklaringen voor zijn. Ze is bijna blind,misschien schrok ze. Misschien was ze gewoon moe.
Maar het is iets wat totaal niet in haar karakter zit.
Ik ga wat meer op haar letten,kijken wat ik kan doen haar zo gelukkig mogelijk te maken.
Ze gaf net ineens een van onze andere honden ook een snauw,ook iets wat ze nooit deed.
Niks wijst op pijn,ze eet goed,voel nergens wat raars.
Nu vroeg ik me af,stel dat dit doorzet en de dierenarts niks kan vinden en zegt dat het toch door dementie oid komt.
Wat doe je dan? Ga je dan anders met haar om,of laat je haar dan op een gegeven moment gaan omdat ze zichzelf niet is?
Ik bedoel laat je een hondje 16 worden maar met een totaal ander karakter,of zeg je dan ik laat je liever gaan zoals je was?
ik zeg absoluut niet dat dit aan de hand zou zijn,daar is 1 echt voorval veel te klein voor. Maar het is iets waar ik over lang na te denken vannacht.
-
Muk
Re: Wat doe je als gedrag verandert door bv dementie
Er zijn ook pillen die je kunt geven aan een demente hond, die helpen wel degelijk.
En het kan natuurlijk zijn dat Kiki pijn heeft, als een hond pijn heeft zijn ze vaak ook een stuk narriger.
Sterkte.
En het kan natuurlijk zijn dat Kiki pijn heeft, als een hond pijn heeft zijn ze vaak ook een stuk narriger.
Sterkte.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Als ze geen pijn heeft en dementiemedicatie niet helpt en als blijkt dat dit doorzet en ze geregeld in deze of gene hangt, met letsel tot gevolg, zou ik voor inslapen kiezen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik ookRenee1966 schreef:Als ze geen pijn heeft en dementiemedicatie niet helpt en als blijkt dat dit doorzet en ze geregeld in deze of gene hangt, met letsel tot gevolg, zou ik voor inslapen kiezen.
-
Goldendelicious
Persoonlijk zou ik niet meteen kiezen voor medicatie bij dementie, aangezien ervaring leert dat er ook ernstige bijwerkingen kunnen optreden bij wat nu voor honden nog redelijk experimenteel is. Wat wel verstandig is, is om de voeding in het algemeen onder de loep te nemen. 'Voeding voor de hersenen', zoals essentiële vetzuren, essentiële aminozuren, maar ook het belangrijke vitamine B complex en flavonoïden uit blauwe bes dragen hieraan bij en zijn belangrijke anti-oxidanten die bijv. ook voeding voor het oog zijn.
http://www.nmlhealth.com/c,5698,,/Demen ... -hond.aspx
En wie weet is de schildklierfunctie ontregeld, dat ook het uitvallen kan verklaren. Meteen laten inslapen is dan een rigoreuze oplossing.
En wie weet is de schildklierfunctie ontregeld, dat ook het uitvallen kan verklaren. Meteen laten inslapen is dan een rigoreuze oplossing.
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 2
hoe is het met haar gehoor? Onze vorige hond was doof en toen die ouder werd en haar zicht ook
minder werd, werd ze ook happeriger.
minder werd, werd ze ook happeriger.
-
Neeltje
Dit dus.Renee1966 schreef:Als ze geen pijn heeft en dementiemedicatie niet helpt en als blijkt dat dit doorzet en ze geregeld in deze of gene hangt, met letsel tot gevolg, zou ik voor inslapen kiezen.
- ranetje
- Zeer actief
Dat schrijft ook niemandGoldendelicious schreef:Persoonlijk zou ik niet meteen kiezen voor medicatie bij dementie, aangezien ervaring leert dat er ook ernstige bijwerkingen kunnen optreden bij wat nu voor honden nog redelijk experimenteel is. Wat wel verstandig is, is om de voeding in het algemeen onder de loep te nemen. 'Voeding voor de hersenen', zoals essentiële vetzuren, essentiële aminozuren, maar ook het belangrijke vitamine B complex en flavonoïden uit blauwe bes dragen hieraan bij en zijn belangrijke anti-oxidanten die bijv. ook voeding voor het oog zijn.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Nou, die bijwerkingen zien we dan wel, bij een hond van 16.Goldendelicious schreef:Persoonlijk zou ik niet meteen kiezen voor medicatie bij dementie, aangezien ervaring leert dat er ook ernstige bijwerkingen kunnen optreden bij wat nu voor honden nog redelijk experimenteel is.
En verder eens met renee1966.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Goldendelicious
Nee, daar heb je gelijk in en ik formuleer dat ook niet goed........tussen dementie medicatie die in behoorlijk wat gevallen juist niet geschikt is en inslapen is er dan nog gerichte suppletie dat ingezet kan worden, eventueel met hulp van een orthomoleculair arts. Vaak is er andere problematiek aan de hand en is dementie niet aan de orde.ranetje schreef:Dat schrijft ook niemandGoldendelicious schreef:Persoonlijk zou ik niet meteen kiezen voor medicatie bij dementie, aangezien ervaring leert dat er ook ernstige bijwerkingen kunnen optreden bij wat nu voor honden nog redelijk experimenteel is. Wat wel verstandig is, is om de voeding in het algemeen onder de loep te nemen. 'Voeding voor de hersenen', zoals essentiële vetzuren, essentiële aminozuren, maar ook het belangrijke vitamine B complex en flavonoïden uit blauwe bes dragen hieraan bij en zijn belangrijke anti-oxidanten die bijv. ook voeding voor het oog zijn.
Schildklierfalen, lever- en nierfalen kunnen symptoomuitingen geven die op dementie lijken, maar het niet zijn. Dementie bij de mens wordt pas bevestigd op het moment van gericht hersenonderzoek, dan pas wordt er gerichte medicatie verstrekt...ook niet zonder bijwerkingen overigens en vaak heeft het geen remmingseffect.
-
Goldendelicious
Het zomaar geven van dementiemedicatie zonder gericht hersenonderzoek is schadelijk voor een individu.tekkel schreef:Nou, die bijwerkingen zien we dan wel, bij een hond van 16.Goldendelicious schreef:Persoonlijk zou ik niet meteen kiezen voor medicatie bij dementie, aangezien ervaring leert dat er ook ernstige bijwerkingen kunnen optreden bij wat nu voor honden nog redelijk experimenteel is.
En verder eens met renee1966.
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... entie.html
- ranetje
- Zeer actief
Goldendelicious schreef:Nee, daar heb je gelijk in en ik formuleer dat ook niet goed........tussen dementie medicatie die in behoorlijk wat gevallen juist niet geschikt is en inslapen is er dan nog gerichte suppletie dat ingezet kan worden, eventueel met hulp van een orthomoleculair arts. Vaak is er andere problematiek aan de hand en is dementie niet aan de orde.ranetje schreef:Dat schrijft ook niemandGoldendelicious schreef:Persoonlijk zou ik niet meteen kiezen voor medicatie bij dementie, aangezien ervaring leert dat er ook ernstige bijwerkingen kunnen optreden bij wat nu voor honden nog redelijk experimenteel is. Wat wel verstandig is, is om de voeding in het algemeen onder de loep te nemen. 'Voeding voor de hersenen', zoals essentiële vetzuren, essentiële aminozuren, maar ook het belangrijke vitamine B complex en flavonoïden uit blauwe bes dragen hieraan bij en zijn belangrijke anti-oxidanten die bijv. ook voeding voor het oog zijn.
Schildklierfalen, lever- en nierfalen kunnen symptoomuitingen geven die op dementie lijken, maar het niet zijn. Dementie bij de mens wordt pas bevestigd op het moment van gericht hersenonderzoek, dan pas wordt er gerichte medicatie verstrekt...ook niet zonder bijwerkingen overigens en vaak heeft het geen remmingseffect.
- Mirella
- Zeer actief
bedankt voor de reacties! ik laat haar vandaag even nakijken bij de dierenarts.
gehapt heeft ze niet meer,maar ze verstopt zichzelf steeds onder tafels en kasten of boven. ze heeft zichzelf ook een paar x ondergeplast.
dus toch even met de dierenarts overleggen
gehapt heeft ze niet meer,maar ze verstopt zichzelf steeds onder tafels en kasten of boven. ze heeft zichzelf ook een paar x ondergeplast.
dus toch even met de dierenarts overleggen
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ach wat sneu