Ik heb zelf twee teven gehad. Na een tijd en na heel veel spelen en heel veel samen doen gingen ze dus vechten. Daarna heb ik ze ernstig toegesproken en veel contact verboden. Ze hebben vervolgens langs elkaar heen geleefd maar ook geen problemen meer gehad. De teven die elkaar naar het leven staan zijn meestal zeer vreemd in gedrag. Oa samen slapen, samen eten, alles samen doen. Ook vaak na de eerste gevechten kruipen ze zo weer bij elkaar in de mand. Ik zou dus nu al deze honden zeer duidelijk een eigen rol en een eigen leven geven om de toekomst wat makkelijker te maken. Competitie is de ergste motivatie vwbt tevenoorlog. Die ontstaat vrijwel altijd omdat de honden alles delen en daar ineens niet meer tegen kunnen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Herplaatsertje Senna
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Herplaatsertje Senna
Mag ik je een tip geven? Je kan niet antwoorden dus ik doe het maar gewoon
Juist twee honden die dikke mik zijn gaan sneller problemen geven. Ze moeten dus nooit uit elkaars bak eten, liever niet in 1 mand slapen als je dat kan regelen en zeker niet samen kluiven
Hoe lief dat er ook uitziet, dat is een direct recept voor een onverwachte explosie. Dat gedrag toont nl aan dat er geen rangorde is en dat gaan ze wel regelen. Dus juist honden die bij elkaar liggen, alles samen doen en samen eten kunnen de grootste nijd krijgen. Honden die afstandelijk op elkaar reageren zitten ook niet constant in elkaars persoonlijke zone en juist dat gaat op termijn meestal super! Klinkt heel raar, ik weet het....
Ik heb zelf twee teven gehad. Na een tijd en na heel veel spelen en heel veel samen doen gingen ze dus vechten. Daarna heb ik ze ernstig toegesproken en veel contact verboden. Ze hebben vervolgens langs elkaar heen geleefd maar ook geen problemen meer gehad. De teven die elkaar naar het leven staan zijn meestal zeer vreemd in gedrag. Oa samen slapen, samen eten, alles samen doen. Ook vaak na de eerste gevechten kruipen ze zo weer bij elkaar in de mand. Ik zou dus nu al deze honden zeer duidelijk een eigen rol en een eigen leven geven om de toekomst wat makkelijker te maken. Competitie is de ergste motivatie vwbt tevenoorlog. Die ontstaat vrijwel altijd omdat de honden alles delen en daar ineens niet meer tegen kunnen.
- Vlindchi
- Zeer actief
Bedankt voor de tiplaeken schreef:Mag ik je een tip geven? Je kan niet antwoorden dus ik doe het maar gewoonJuist twee honden die dikke mik zijn gaan sneller problemen geven. Ze moeten dus nooit uit elkaars bak eten, liever niet in 1 mand slapen als je dat kan regelen en zeker niet samen kluiven
Hoe lief dat er ook uitziet, dat is een direct recept voor een onverwachte explosie. Dat gedrag toont nl aan dat er geen rangorde is en dat gaan ze wel regelen. Dus juist honden die bij elkaar liggen, alles samen doen en samen eten kunnen de grootste nijd krijgen. Honden die afstandelijk op elkaar reageren zitten ook niet constant in elkaars persoonlijke zone en juist dat gaat op termijn meestal super! Klinkt heel raar, ik weet het....
Ik geef ze inderdaad de mogenlijkheid om appart te eten, drinken en er liggen hier ook vanaf gister continu twee kluiven van de zelfde soort zodat ieder zijn eigen "kan" hebben. Samen in een mand liggen ze al niet eigenlijk. Soms liggen ze samen en soms ook niet maar ik heb dekens op de grond liggen en niet echt een mand. Het bij mekaar liggen of niet laat ik aan hun over omdat er meer dan genoeg ruimte is om te liggen en mogenlijkheden waar ze kunnen liggen dus het is aan hun waar ze willen liggen.
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Ik sluit mij helemaal bij laeken aan. Wij hadden geen 2 teven maar 2 reuen (DD) die dikke mik met elkaar waren en een leeftijdsverschil van 2 maanden. We hebben ze nooit samen uit 1 bak laten eten maar ze lagen wel bij elkaar. Ook letterlijk elkaars wonden likken na vechtpartijen die zich zo rond het 3e jaar begonnen af te spelen.
de herplaatsdog kregen we toen hij 13 maanden was.
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Houd ook in het oog dat een herplaatser niet meteen z/h ware aard laat zien. Dit kan uiteenlopen van een paar weken tot een paar maandenVlindchi schreef:Bedankt voor de tiplaeken schreef:Mag ik je een tip geven? Je kan niet antwoorden dus ik doe het maar gewoonJuist twee honden die dikke mik zijn gaan sneller problemen geven. Ze moeten dus nooit uit elkaars bak eten, liever niet in 1 mand slapen als je dat kan regelen en zeker niet samen kluiven
Ik heb zelf twee teven gehad. Na een tijd en na heel veel spelen en heel veel samen doen gingen ze dus vechten. Daarna heb ik ze ernstig toegesproken en veel contact verboden. Ze hebben vervolgens langs elkaar heen geleefd maar ook geen problemen meer gehad. De teven die elkaar naar het leven staan zijn meestal zeer vreemd in gedrag. Oa samen slapen, samen eten, alles samen doen. Ook vaak na de eerste gevechten kruipen ze zo weer bij elkaar in de mand. Ik zou dus nu al deze honden zeer duidelijk een eigen rol en een eigen leven geven om de toekomst wat makkelijker te maken. Competitie is de ergste motivatie vwbt tevenoorlog. Die ontstaat vrijwel altijd omdat de honden alles delen en daar ineens niet meer tegen kunnen.![]()
Ik geef ze inderdaad de mogenlijkheid om appart te eten, drinken en er liggen hier ook vanaf gister continu twee kluiven van de zelfde soort zodat ieder zijn eigen "kan" hebben. Samen in een mand liggen ze al niet eigenlijk. Soms liggen ze samen en soms ook niet maar ik heb dekens op de grond liggen en niet echt een mand. Het bij mekaar liggen of niet laat ik aan hun over omdat er meer dan genoeg ruimte is om te liggen en mogenlijkheden waar ze kunnen liggen dus het is aan hun waar ze willen liggen.
-
laeken
- Zeer actief
Asterix schreef:Ik sluit mij helemaal bij laeken aan. Wij hadden geen 2 teven maar 2 reuen (DD) die dikke mik met elkaar waren en een leeftijdsverschil van 2 maanden. We hebben ze nooit samen uit 1 bak laten eten maar ze lagen wel bij elkaar. Ook letterlijk elkaars wonden likken na vechtpartijen die zich zo rond het 3e jaar begonnen af te spelen.
Yep! En honden die vanaf dag 1 naar elkaar grommen en elkaar dan leren accepteren gaan vaak voor altijd goed. Die leren al dat ze niet in elkaars vaarwater moeten komen vanaf dag 1 en dus ontstaat er nooit een echt groot probleem. Mensen denken dan dat de honden niet echt klikken maar ik heb echt de voorkeur aan twee teefjes of twee reutjes die op dag 1 al de rangen en regels vastleggen. Moeten wij als mensen ook naar de honden toe toch?
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Toch zou ik daar iets kordater in zijn, niet de mogelijkheid geven om apart te eten, maat gewoon apart eten....klaar!Vlindchi schreef:Bedankt voor de tiplaeken schreef:Mag ik je een tip geven? Je kan niet antwoorden dus ik doe het maar gewoonJuist twee honden die dikke mik zijn gaan sneller problemen geven. Ze moeten dus nooit uit elkaars bak eten, liever niet in 1 mand slapen als je dat kan regelen en zeker niet samen kluiven
Ik heb zelf twee teven gehad. Na een tijd en na heel veel spelen en heel veel samen doen gingen ze dus vechten. Daarna heb ik ze ernstig toegesproken en veel contact verboden. Ze hebben vervolgens langs elkaar heen geleefd maar ook geen problemen meer gehad. De teven die elkaar naar het leven staan zijn meestal zeer vreemd in gedrag. Oa samen slapen, samen eten, alles samen doen. Ook vaak na de eerste gevechten kruipen ze zo weer bij elkaar in de mand. Ik zou dus nu al deze honden zeer duidelijk een eigen rol en een eigen leven geven om de toekomst wat makkelijker te maken. Competitie is de ergste motivatie vwbt tevenoorlog. Die ontstaat vrijwel altijd omdat de honden alles delen en daar ineens niet meer tegen kunnen.![]()
Ieder een eigen kluif of een eigen plek, niet laten slingeren, dit kan echt oorlog geven.
Ik ben daar heel streng in, niemand snuffelt in de etensbak van een ander, op is op en dan gaan de bakken weg. Kluifjes krijgen ze van mij, ik bepaal wie welke krijgt en wie hem waar opeet, geen geloer of geruil, dat geeft alleen aanleiding tot ruzie. Als eentje het op heeft gaan ze ook niet bij de rest kijken, er word niet gejat en geloerd, gewoon niet! Dit geeft rust en duidelijkheid, nooit een aanleiding om te gaan knokken dus
Mooi meisje, veel plezier ermee
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Vlindchi
- Zeer actief
Daar ben ik het helemaal mee eens en mogen ze hier ook niet. Op is op en er word niet gejat van de ander.Lunatic schreef: Als eentje het op heeft gaan ze ook niet bij de rest kijken, er word niet gejat en geloerd, gewoon niet! Dit geeft rust en duidelijkheid, nooit een aanleiding om te gaan knokken dus![]()
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Ik ben heel blij voor je. Lekker twee hondjes er is niet mooier vind ik.
Toch heb ik een beetje mijn bedenkingen over deze combi. Maar ja het kan maar zo heel erg goed gaan.
Hoe oud zijn jou beide honden nu?
Toch heb ik een beetje mijn bedenkingen over deze combi. Maar ja het kan maar zo heel erg goed gaan.
Hoe oud zijn jou beide honden nu?
- Vlindchi
- Zeer actief
Nena is van 31 Oktober 2012 en Senna van 12 Januari 2013
- Roompie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Dit dus. Hier hebben ze een eigen plek en manden en/of dekens worden niet gedeeld. Ze eten op hun eigen plek en botten worden daar ook gekauwd. Als ze gewoon op de kale grond naast elkaar willen liggen mag dat maar niet op een deken oid. Kale grond kunnen ze nl niet over ruzieën.Lunatic schreef:Toch zou ik daar iets kordater in zijn, niet de mogelijkheid geven om apart te eten, maat gewoon apart eten....klaar!Vlindchi schreef:Bedankt voor de tiplaeken schreef:Mag ik je een tip geven? Je kan niet antwoorden dus ik doe het maar gewoonJuist twee honden die dikke mik zijn gaan sneller problemen geven. Ze moeten dus nooit uit elkaars bak eten, liever niet in 1 mand slapen als je dat kan regelen en zeker niet samen kluiven
Ieder een eigen kluif of een eigen plek, niet laten slingeren, dit kan echt oorlog geven.
Ik ben daar heel streng in, niemand snuffelt in de etensbak van een ander, op is op en dan gaan de bakken weg. Kluifjes krijgen ze van mij, ik bepaal wie welke krijgt en wie hem waar opeet, geen geloer of geruil, dat geeft alleen aanleiding tot ruzie. Als eentje het op heeft gaan ze ook niet bij de rest kijken, er word niet gejat en geloerd, gewoon niet! Dit geeft rust en duidelijkheid, nooit een aanleiding om te gaan knokken dus![]()
Mooi meisje, veel plezier ermee
Edit: niet dat die van mij ooit mot hebben maar he, ik ga de goden ook niet verzoeken.

- Vlindchi
- Zeer actief
Net even gedaan alsof ik weg ging, ben even oud papier weg wezen brengen en dozen op zolder gezet. en godzij dank mijn boeken leven nog
Heeft ze helemaal geen intressen voor
Komt nog wel het is natuurlijk allemaal vreemd.
- Roompie
- Zeer actief
Haha ik zie het zo voor me dat je een maand later allemaal confetti hebt ipv boekenVlindchi schreef:Net even gedaan alsof ik weg ging, ben even oud papier weg wezen brengen en dozen op zolder gezet. en godzij dank mijn boeken leven nogHeeft ze helemaal geen intressen voor

- Vlindchi
- Zeer actief
Haha ja nou dat is dan alvast veel confetti voor CarnavalRoompie schreef:Haha ik zie het zo voor me dat je een maand later allemaal confetti hebt ipv boekenVlindchi schreef:Net even gedaan alsof ik weg ging, ben even oud papier weg wezen brengen en dozen op zolder gezet. en godzij dank mijn boeken leven nogHeeft ze helemaal geen intressen voor
- Roompie
- Zeer actief
Ik ben zelf ook een groot boekenfan (heb 3 boekenkasten nokvol) en zou dus zeker een rekje ervoor zetten. 

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- Vlindchi
- Zeer actief
Toppie!
Teminste ik ben helemaal tevreden.
Vannacht kwam Nena wel helemaal in paniek naar me toe omdat Senna in haar bench was gaan slapen. (terwijl de vorige eigenaar had gezegt dat mevrouw bench angst had
) Maar goed geen ruzie of niets geweest en Nena heeft zich eigen erbij neer gelegt dus alles prima. Nu moet ik wel meer dekens gaan halen hoor voor op de grond.

En vanmiddag even boodschappen gedaan en de dames zijn alleen thuis gebleven. Geen gejankt gehoord toen ik buiten voor de deur bleef luisteren... Heel eerlijk had ik ook niet verwacht wat ik aantrof toen ik thuis kwam
Alles was heel! De papiertjes op de tafel lagen nog heel op de zelfde plaats... alles rustig en mijn boeken waren ook nog allemaal heel en op zijn plek
Ik ben een uurtje weg geweest maar dan nog
Super trots op de dames!
Vannacht kwam Nena wel helemaal in paniek naar me toe omdat Senna in haar bench was gaan slapen. (terwijl de vorige eigenaar had gezegt dat mevrouw bench angst had

En vanmiddag even boodschappen gedaan en de dames zijn alleen thuis gebleven. Geen gejankt gehoord toen ik buiten voor de deur bleef luisteren... Heel eerlijk had ik ook niet verwacht wat ik aantrof toen ik thuis kwam
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Nog gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Ik hoop van harte dat het zo goed blijft gaan! Veel plezier met elkaar.
Ik hoop van harte dat het zo goed blijft gaan! Veel plezier met elkaar.
-
laeken
- Zeer actief
Dat alleen laten gaat dus heel prima. Helemaal goed. Denk dat de tweede hond haar erg helpt.
- Vlindchi
- Zeer actief
Over Nena maakte ik me niet zo zorgen omdat ze niets sloopt, ze jankt alleen als ze alleen thuis moet blijven... vonden de buren niet zo heel leuk.
Senna kan goed alleen blijven zonder janken (Misschien de eerste minuten omdat ze in de keuken opgesloten werd) zeiden de mensen maar sloopt alle boeken en papiertjes die rond liggen/staan. Ik denk heel eerlijk dat Senna dat deed uit verveling... want echt iets te spelen had ze ook niet.
Zo ver gaat alles toppie
Senna kan goed alleen blijven zonder janken (Misschien de eerste minuten omdat ze in de keuken opgesloten werd) zeiden de mensen maar sloopt alle boeken en papiertjes die rond liggen/staan. Ik denk heel eerlijk dat Senna dat deed uit verveling... want echt iets te spelen had ze ook niet.
Zo ver gaat alles toppie
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Mooie hond zeg!
Gefeliciteerd!
Ben het wel eens met Laeken dat je eigenlijk beter honden kunt hebben die elkaar gewoon met rust laten en af en toe een dol momentje hebben, dan honden die aan elkaar gaan plakken.
Vaak komt daar uiteindelijk toch een groot gedeelte domineren bij (zoals dus Nena uit de bench bonjouren bijvoorbeeld) en is de kans op een 'meningsverschilletje' wel wat aanweziger.
Hoeft niet erg te zijn als de een zich daarbij neer kan leggen en de ander dit niet continu opzoekt.
Succes
Gefeliciteerd!
Ben het wel eens met Laeken dat je eigenlijk beter honden kunt hebben die elkaar gewoon met rust laten en af en toe een dol momentje hebben, dan honden die aan elkaar gaan plakken.
Vaak komt daar uiteindelijk toch een groot gedeelte domineren bij (zoals dus Nena uit de bench bonjouren bijvoorbeeld) en is de kans op een 'meningsverschilletje' wel wat aanweziger.
Hoeft niet erg te zijn als de een zich daarbij neer kan leggen en de ander dit niet continu opzoekt.
Succes
-
laeken
- Zeer actief
Dat was ook de reden bij ons om de bench dicht te doen met hond erin en nooit open te laten staan als er geen honden in zaten. Wij hadden een hele fijne bench met een kussen en een rode doek erop. Een echt hoekje in de zithoek waar Eva helemaal haar bench van had gemaakt. Dapper wilde er ineens ook in. Dat vond Eva niet zo leuk. En op een gegeven moment zaten ze er samen in.Apple schreef:Mooie hond zeg!![]()
Gefeliciteerd!
Succes
Ik zou dus in dit geval de bench dicht laten als je niet beneden bent en er of 1 hond indoen die er in wil of geen hond erin en alleen erin als jij het zegt. Een ligplaats is een echte reden om de rangorde te gaan bepalen. Eva en Cleo mochten ook niet samen op de bank met mij erbij. Of de een of de ander. Samen werd het altijd gedoe met mij in het midden. Dan durfde ze ineens heel dicht op elkaars lip te liggen totdat Cleo ontplofte en uitviel. Daar reageerde Eva dan soms weer heel heftig op.
Kluiven mocht bij ons ook alleen met Eva in de bench met kluif en Dapper en Cleo los met kluif. Eva mocht pas uit de bench als alles op was bij de rest. Dapper en Cleo deden elkaar nooit wat omdat Cleo geen enkele voernijd had naar Dapper. Dapper en Eva hadden wel nijd op eten (alleen naar elkaar, niet naar Cleo en niet naar veel andere honden) en dat ging maar 1 keer mis toen Eva ging spugen. Dat wilde ze weer opeten maar dat wilde Dapper ook opeten
In de periode dat wij 3 honden hadden heb ik dus echt geleerd dat hoe groter de afstand tussen de honden hoe minder kans op conflicten. Hoe meer je ze als "de honden" ging behandelen en gelijk ging trekken hoe meer kans dat ze op elkaars lip gingen zitten. Wel denk ik als je heel erg streng bent dat alle honden laag maken wel werkt. Maar wij lieten de honden eigenlijk verder alles doen waar ze zin in hadden. Ze mochten overal komen en liggen en ze mochten alles zelf weten. Zou je alles dirigeren en controlleren en er de laag geplaatste honden van maken met jou aan de oppermachtige positie dan denk ik dat ze ook niet snel gaan knokken omdat jij dat bepaalt.
- daisy2007
- Actief
- Mijn ras(sen): Malthezer leeuwtje
Mooi beestje. Veel plezier.
-
ingrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooiker.
Wat een mooie honden heb je.
Heel veel plezier en geluk met ze.
Heel veel plezier en geluk met ze.
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Ja inderdaad hoe gaat het ? 
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Komt dit dametje officieel uit zwolle??
Ze lijkt heel veel op de hond waar wij een maand of 2 geleden bij zijn wezen kijken.
Nadat wij hadden besloten het niet te doen zou ze richting rotterdam gaan.
Ze lijkt heel veel op de hond waar wij een maand of 2 geleden bij zijn wezen kijken.
Nadat wij hadden besloten het niet te doen zou ze richting rotterdam gaan.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.