Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Manke achterpoot, update is patella luxatie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Pipje
Actief
Aantal honden: 0

Manke achterpoot, update is patella luxatie

Ongelezen bericht door Pipje »

Vorige week rende Pip vrij rustig rond, ineens begon ze te janken en te piepen, het was op nog geen meter afstand, ik zag het gebeuren. Op de plek waar het begon zag ik niets, haar voetzool en tussen de tenen toen en ook later nog uitgebreid gecontroleerd, gewassen etc. Leek niet pijnlijk. Aanraking van de poot ook niet, overal gevoeld aan haar poot en ruime omgeving, toen en later ook meerdere keren, daarbij gaf ze geen pijn aan.
Ze bleef liggen, na een paar minuten vroeg ik haar mee te lopen en na een beetje gehinkel liep ze goed mee, niets te zien. Nu ruim een week later liep ze vanmorgen weer 2 keer met haar achterpoot opgetrokken, daarvoor en daarna heeft ze gerend, gesprongen dat het een lieve lust is.
Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn? En hoelang kan ik zoiets aanzien? Of zou het goed zijn morgen al naar de dierenarts te gaan? Of is er nog iets waar ik zelf naar zou kunnen kijken? Alvast bedankt voor het meedenken.
Laatst gewijzigd door Pipje op 20 nov 2013 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Manke achterpoot soms nu ruim een week

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Het zou een gescheurde kruisband kunnen zijn, maar kan ook een gewone blessure zijn.
PL zou ook nog kunnen. Zou er als de klachten aanwezig blijven wel mee langs de DA gaan.
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door esenhazel »

Klink een klein beetje als bij onze Haas. Die bleek aan beide knieën Patella te hebben.
Ze had altijd al een "hupje" maar liep ook opeens piepend op 3 poten, toen bevestigde een orthopeed onze vermoedens
van PL. Ik zal toch even langs een DA gaan, zeker als de klachten blijven
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Pipje
Actief

Bedankt voor jullie reacties, PL kende ik niet maar begrijp nu wel wat het is. Vanmorgen had ik niet de indruk dat ze pijn had. Ik kijk het deze week nog aan en anders ga ik volgende week naar de dierenarts. Zou een gescheurde kruisband niet meer pijn doen?
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Pipje schreef:Bedankt voor jullie reacties, PL kende ik niet maar begrijp nu wel wat het is. Vanmorgen had ik niet de indruk dat ze pijn had. Ik kijk het deze week nog aan en anders ga ik volgende week naar de dierenarts. Zou een gescheurde kruisband niet meer pijn doen?
Meestal zie je dan wel dat ze de poot continu ontlasten, maar, het kan. Een beetje DA zou het moeten kunnen voelen en adhv foto's kunnen bevestigen.
Maar goed ik zit al maanden in hetzelfde schuitje met mijn hond, nou hoop ik dat het bij jouw hond gewoon overgaat zonder gedoe :ok:
Pipje
Actief

Re: Manke achterpoot, update is patella luxatie

Vandaag naar de dierenarts geweest en helaas is het idd PL. Omdat ze nog jong is proberen we tot eind dit jaar het rustig aan te doen. Gelukkig fietsen we al geregeld dus kan ze wel lekker haar energie kwijt, idee is dat ze opzij - en onverwachte bewegingen dan niet maakt en het spontaan kan over gaan. Sowieso is het fijner om haar in januari te opereren als dat moet, dan zijn we extra veel thuis en kunnen wel lekker samen voor de kachel liggen. Hoewel ik er erg van baal ben ik blij dat ik het nu weet, volgende keer ga ik eerder naar de DA want weten is toch fijner.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Balen :(
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

das balen. weet je ook welke graad??
Ook goed opletten dat ze niet teveel op haar achterpootjes staat enzo.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Pipje
Actief

esenhazel schreef:das balen. weet je ook welke graad??
Ook goed opletten dat ze niet teveel op haar achterpootjes staat enzo.
Nee over graad heeft hij niet gesproken, had ik wel over gelezen op internet maar in de spreekkamer natuurlijk niet meer aan gedacht. Niet op achterpoten staan is lastig, het is toch een halve circushond!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”