Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ben jij ook zo'n goede en liefhebbende hondenbaas?
Moderator: moderatorteam
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- Aantal honden: 1
Re: Ben jij ook zo'n goede en liefhebbende hondenbaas?
Ben al laatst voor de 3e keer in Jip zijn jonge leventje boven op hem gaan zitten en als ik ga zitten doe ik dat niet echt damesachtig zeg maar.
Ik ben gewend dat als je er aan komt honden je uit de weg gaan maar Jip niet hoor, die blijft lekker liggen waar hij ligt...
Ik ben gewend dat als je er aan komt honden je uit de weg gaan maar Jip niet hoor, die blijft lekker liggen waar hij ligt...
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Goeie genade, wat een ontzettende dierenbeulen, hier.
Het ergste trouwens wat ik heb gedaan is een hond per ongeluk na de laatste ronde vergeten mee naar binnen te nemen en hem de volgende ochtend pas missen.
Voelde ik me reuze schuldig over.
Maar ik heb ze nooit per ongeluk geschopt of geslagen. Wel expres natuurlijk.

Het ergste trouwens wat ik heb gedaan is een hond per ongeluk na de laatste ronde vergeten mee naar binnen te nemen en hem de volgende ochtend pas missen.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
lieke schreef:Goeie genade, wat een ontzettende dierenbeulen, hier.![]()
Nou, volgens mij slaat dat toch wel alles
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Ik denk dat ik toch wel het dichts in de buurt kom. Ik ben er dan ook 1 van de snelle EHBO interventies; doorntjes uit poot trekken of complete, rond de ballen gedraaide, braamstruiken lospeuteren en zo. Dus
Mijn man heeft wel eens de deur te vroeg dicht getrokken zodat er een staart tussen zat. Onze toenmalige hond "Gijs" wou een paar weken dus niet meer met hem uit. Zette zich met alle poten schrap tegen de deurpost. Gijs was als pup een giller, ongelooflijk wat die een keel opzette als hij maar dacht dat er hem iets zou kunnen gebeuren. Dus probeerde mijn man hem toch mee te krijgen, zat Gijs met 4 poten klem tegen de deurpost en maar gillen.
Mijn man heeft wel eens de deur te vroeg dicht getrokken zodat er een staart tussen zat. Onze toenmalige hond "Gijs" wou een paar weken dus niet meer met hem uit. Zette zich met alle poten schrap tegen de deurpost. Gijs was als pup een giller, ongelooflijk wat die een keel opzette als hij maar dacht dat er hem iets zou kunnen gebeuren. Dus probeerde mijn man hem toch mee te krijgen, zat Gijs met 4 poten klem tegen de deurpost en maar gillen.
-
Asta
Wat een topic maar inderdaad LiekeCaro. schreef:lieke schreef:Goeie genade, wat een ontzettende dierenbeulen, hier.![]()
Nou, volgens mij slaat dat toch wel alles![]()
![]()
Ik wil nog weleens op poten staan, verder schiet me niks te binnen
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Asta schreef:Wat een topic maar inderdaad LiekeCaro. schreef:lieke schreef:Goeie genade, wat een ontzettende dierenbeulen, hier.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar ik heb hem géén pijn gedaan.
(En al was het oktober, met die dikke vacht van 'm kreeg hij het toch niet gauw koud.)

- Vlindchi
- Zeer actief
Hier komt het ook wel eens voor om ergens op te staan... Wil je netjes over haar heen stappen >.> beweegt ze om te kijken en dan sta je nog wel eens op een poot... of schup je perongelijk tegen die kop.
Toen ze jong was geregeld over gestruikeld.
Daarbij ben ik niet de beste met gooien
Maar dat is alleen gevaarlijk voor rondom staande. 
Toen ze jong was geregeld over gestruikeld.
Daarbij ben ik niet de beste met gooien
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Dit was ik niet

Nichtje van me, met Boomer in zijn jongere jaren
Hij gaf geen kik, pas met terugkijken van de foto's zag ik dat ze hem echt voor zijn bek schopte.
Ik ben er vooral erg goed in om de bal een extra harde schop te geven en dan komt de bal over het algemeen vol in zijn flank terecht...
Verder sta ik wel eens op een poot en een enkele keer weet ik dan niet waar ik mijn voet neerzet en nog even goed ga staan..
Maar die keer dat ik met de bureaustoel heen en terug over zijn staart ben gereden was wel het ergste denk ik

Nichtje van me, met Boomer in zijn jongere jaren
Hij gaf geen kik, pas met terugkijken van de foto's zag ik dat ze hem echt voor zijn bek schopte.
Ik ben er vooral erg goed in om de bal een extra harde schop te geven en dan komt de bal over het algemeen vol in zijn flank terecht...
Verder sta ik wel eens op een poot en een enkele keer weet ik dan niet waar ik mijn voet neerzet en nog even goed ga staan..
Maar die keer dat ik met de bureaustoel heen en terug over zijn staart ben gereden was wel het ergste denk ik
-
nomo
- Zeer actief
Dit was zijn wraak voor 2,5 jaar op poten en staarten staan, schoppen en slaan... ik vrees nu al voor wat hij me later aan gaat doenHillieS schreef:Jullie staan dus quittenomo schreef:Ik schop Morris wel eens vol tegen zijn kop aan als ik de bal zal schoppen en hij daar net staat.
Ik trap her en der wel eens op een staart, poot of kop. En dan gaat hij daarna vreselijk bij mij lopen slijmen en kusjes geven en onderdanig doen of ik hem alstublieft weer lief vind![]()
De werparm heeft hij ook al een paar keer vol in zijn gezicht gekregen dus daar blijft hij nu wel iets beter bij uit de buurten laatst heb ik hem half opgehangen in de auto. Riem zat tussen de klep en ik me maar afvragen waarom hij er zo dom bij bleef staan. Ben wel meteen gestopt om hem te bevrijden.
Maar hij heeft dan weer mijn voet gebroken dus hij heeft me al flink teruggepakt.![]()
Dat is hier in de buurt laatst ook gebeurt. Vrouw deed nog even een rondje om het huis voor ze ging slapen en had niet door dat de hond mee liep. Daarna poort op slot en lekker gaan slapen. Om er de volgende ochtend achter te komen dat de hond weg was. Arme hond had de hele nacht over straat gezworvenlieke schreef:Goeie genade, wat een ontzettende dierenbeulen, hier.![]()
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Cody had overigens niet op straat gezworven, hoor. Hij had gewoon de nacht in de tuin door moeten brengen.
Nou ja, als ik dit lees, klinkt het ook wel erg.
Nou ja, als ik dit lees, klinkt het ook wel erg.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Man wou vandaag eens een bal schoppen, ipv gooien. Had hij beter niet kunnen doen, hij schopte Skadi vól voor haar bek. Ging echt hárd!
Skadi gaf trouwens geen kik, die had alleen maar aandacht voor de bal. Net nog even grondig gevoeld, maar ze geeft ook geen pijn aan en ik voel geen zwelling. Hard hondje
Skadi gaf trouwens geen kik, die had alleen maar aandacht voor de bal. Net nog even grondig gevoeld, maar ze geeft ook geen pijn aan en ik voel geen zwelling. Hard hondje
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Angelique.
Ik heb Dakotah vorige week opgesloten in de schuur
ruim 2 uur en dat ei gaat dan niet piepen ofzo, nee gaat braaf liggen slapen
Man wat voelde ik me schuldig

Man wat voelde ik me schuldig
- SimoneV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Contacteer:
Ik sta eigenlijk nooit op staarten, poten of andere lichaamsdelen, maar als het dan wel eens gebeurd is het ook meteen goed.. Een opvanghondje die in een paniekerige actie voor mijn voeten sprong, ik kon zijn poot niet meer ontwijken dus die brak acuut doormidden, zes weken gips

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Oooh ja hoor :')
Ik heb wel meer dan eens in Ol z'n oor geknipt met trimmen (met als resultaat dat ie mij nou ook NIET meer vertrouwt met de schaar
) en hij plakt dusdanig aan me dat ik 'm vrij regelmatig onbedoeld een maatje 39 heb gegeven omdat ie dan nét als ik ergens overheen wil stappen met z'n hoofd naast m'n voeten hangt :+ en het allerergste is nog dat hij daarna heel verontschuldigend gaat lopen doen, slijmbal 
Ik heb wel meer dan eens in Ol z'n oor geknipt met trimmen (met als resultaat dat ie mij nou ook NIET meer vertrouwt met de schaar
- Miranda
- Erelid
Hmm. Net weer even gevoeld, het is nu een paar uur later. Nu zit er wel wat zwelling. Ze geeft nog steeds geen pijn aan, draait de kop niet weg, tongelt niet, hijgt niet, ze vindt het prima als ik er aan zit. Maar het moet toch gevoelig zijn, er zit nu duidelijk weefselzwelling door trauma.Miranda schreef:Man wou vandaag eens een bal schoppen, ipv gooien. Had hij beter niet kunnen doen, hij schopte Skadi vól voor haar bek. Ging echt hárd!
Nja, an sich was het verdiend. Ze weet best dat ze niet op ballen mag duiken. Maar dit was wel een héél erg extreem brute correctie.....
And few will ever climb
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Schiet er nog een binnen. Beau had nog wel eens wat draadjes poep aan zijn achterste hangen en als we thuiskwamen zei ik als eerste dat we even zijn kontje ging schoonmaken. De brave borst bleef dan heel lief staan wachten tot ik klaar was
Als het veel was werden de haren eromheen wat viezig en die knipte ik dan weg. Tot ik een keer een zachte piep hoorde, had ik in zijn kontje geknipt 
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Oh, dat heb ik ook eens gehad met Nilo. Die was me achterna gelopen naar buiten en ik had hem helemaal niet gemist tot ik snachts nog even een laatste ronde wilde maken voor het slapen gaan. Toen stond er maar één hond in de gang en na een paar minuten zoeken bleek Nilo, helemaal zeiknat van de regen, in de tuin te zittenlieke schreef:Goeie genade, wat een ontzettende dierenbeulen, hier.![]()
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
En niet blaffen, he 
Sukkels.
Sukkels.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou precies
Nora zat ook wel eens opgesloten in de bijkeuken omdat ze te nieuwsgierig was maar die begon na een paar minuten wel te blaffen. Nilo heeft de hele avond buiten gezeten. En dan dat beteuterde hoofd toen ik eindelijk de deur open deed

Nora zat ook wel eens opgesloten in de bijkeuken omdat ze te nieuwsgierig was maar die begon na een paar minuten wel te blaffen. Nilo heeft de hele avond buiten gezeten. En dan dat beteuterde hoofd toen ik eindelijk de deur open deed
- Miranda
- Erelid
Oh, god...het sukkeltje. Dat zou Cayuga ook gebeuren, de Joris Goedbloed.
Skadi daarentegen zou eerst proberen de deur zelf open te maken, en als dat niet lukte zou ze uit alle macht proberen mijn aandacht te krijgen.
Maar ja. Dat is een dame, we weten allemaal dat die slimmer zijn
Skadi daarentegen zou eerst proberen de deur zelf open te maken, en als dat niet lukte zou ze uit alle macht proberen mijn aandacht te krijgen.
Maar ja. Dat is een dame, we weten allemaal dat die slimmer zijn
And few will ever climb
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Haha ja inderdaad. Mijn stabijtje zou echt luidkeels van zich laten horen als ze buiten moet slapen.Marjoleine schreef:En niet blaffen, he
Sukkels.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Oh ja Apple krijgt wel eens een voet per ongeluk tegen haar snuit tijdens een balspelletje, of we staan wel eens op haar poten.
Alhoewel ik zelden echt vol op haar poot sta, heb dan toch nog een redelijk goed mechanisme om dat soort leed te voorkomen.
Verder kreeg ze laatst een autodeur tegen haar neus
Broer keek niet en deed zijn deur dicht, terwijl nieuwsgierig aagje er van buiten uit tussen zat.
Muts. Gelukkig was het allemaal niet met veel geweld.
Apple is zelf trouwens ook vaak genoeg een lompe doos, dus dat compenseert. Ik denk dat ze uiteindelijk vaker op mijn tenen staat dan andersom.
En bij mannen is het favoriet om vol in het kruis te springen als ze op schoot wil
Alhoewel ik zelden echt vol op haar poot sta, heb dan toch nog een redelijk goed mechanisme om dat soort leed te voorkomen.
Verder kreeg ze laatst een autodeur tegen haar neus
Muts. Gelukkig was het allemaal niet met veel geweld.
Apple is zelf trouwens ook vaak genoeg een lompe doos, dus dat compenseert. Ik denk dat ze uiteindelijk vaker op mijn tenen staat dan andersom.
En bij mannen is het favoriet om vol in het kruis te springen als ze op schoot wil
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Ik heb Bonnie ooit zo hard tegen de snoer geschopt dat ze een hele dikke neus had... Wilde alleen iemand m'n nieuwe schoenen laten zien.. Wist ik veel dat zij naast de tafel stond ipv eronder lag zoals altijd!
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Pasha heeft ook weleens wat trappen tegen d't bek gehadin haar jonge fanatieke jaren als ze ineens voor mijn voeten sprong. En wat ook wel zielig was; Ze sliep vroeger altijd onder bed of boven in de kleine waskast. Naast het wasmachine was een ruimte van, ik denk, 50x40 over en daar sliep ze vaak. Maar die deur stond dan ook vaak open. Toen de honden voor een laatste ronde mee waren geweest, ging pasha alvast naar bed. Ik ook en ik gooi die kast in het slot. De volgende morgen had mijn moeder de andere drie al uitgelaten. Ze had Pas wel geroepen, maar die sloeg de ochtendronde liever over altijd, dus toen ik om 10 uur beneden kwam en vroeg naar Pasha, stobden we albei zo
. Waar is ze? Wij roepen en doen, maar geen reactie. Toen ik naar boven liep, hoorde ik tiktiktik. Lag ze kwispelen, in die kast. Al 12 uur... Ik heb gejánkt!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Ik had er vanochtend weer één...
Lola geeft eigenlijk nooit iets aan, etendrinkenplassenpoepen, we merken nooit of ze iets van dat wil. Dus toen ze gisteravond heel zielig naar het kastje met haar water- en voerbak stond te kijken, vonden wij dat wel raar, maar verder niet. Toen we gingen slapen racete ze als een malle naar boven en stond ze gelijk bij de waterbak daar. Kom ik vanochtend beneden... hele waterbak beneden tot op de laatste druppel leeg. Concludeerden we daarna óók nog dat ze gister van half vier tot half negen, helemaal geen waterbak heeft gehád omdat we op visite waren en zij lekker voor de kachel lag te pitten.
Lola geeft eigenlijk nooit iets aan, etendrinkenplassenpoepen, we merken nooit of ze iets van dat wil. Dus toen ze gisteravond heel zielig naar het kastje met haar water- en voerbak stond te kijken, vonden wij dat wel raar, maar verder niet. Toen we gingen slapen racete ze als een malle naar boven en stond ze gelijk bij de waterbak daar. Kom ik vanochtend beneden... hele waterbak beneden tot op de laatste druppel leeg. Concludeerden we daarna óók nog dat ze gister van half vier tot half negen, helemaal geen waterbak heeft gehád omdat we op visite waren en zij lekker voor de kachel lag te pitten.
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
nathalie schreef:Pasha heeft ook weleens wat trappen tegen d't bek gehadin haar jonge fanatieke jaren als ze ineens voor mijn voeten sprong. En wat ook wel zielig was; Ze sliep vroeger altijd onder bed of boven in de kleine waskast. Naast het wasmachine was een ruimte van, ik denk, 50x40 over en daar sliep ze vaak. Maar die deur stond dan ook vaak open. Toen de honden voor een laatste ronde mee waren geweest, ging pasha alvast naar bed. Ik ook en ik gooi die kast in het slot. De volgende morgen had mijn moeder de andere drie al uitgelaten. Ze had Pas wel geroepen, maar die sloeg de ochtendronde liever over altijd, dus toen ik om 10 uur beneden kwam en vroeg naar Pasha, stobden we albei zo. Waar is ze? Wij roepen en doen, maar geen reactie. Toen ik naar boven liep, hoorde ik tiktiktik. Lag ze kwispelen, in die kast. Al 12 uur... Ik heb gejánkt!
Awhh wat sneu
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
En dan lach jij mij uit?Asta schreef:Wat een topic maar inderdaad LiekeCaro. schreef:lieke schreef:Goeie genade, wat een ontzettende dierenbeulen, hier.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb net mijn kleine puppewupje geschopt en vervolgens het hek tegen zijn kop aan gegooid
- daisy2007
- Actief
- Mijn ras(sen): Malthezer leeuwtje
Ja mij gebeurd ook wel regelmatig met het trimmen van ons meisje.
De eerste keer knipte ik met de schaar in haar tepel. Autsch. Bloeien als een rund. Vreselijk was dit.
Gelukkig had ze er niet veel last van en was ze ook zo weer over. Snoepje er in ff onder kraan goed afspoelen weer een snoepie en ik was wel weer lief. Ah
Dan ook bij het nagel knippen. ow vreselijk. Gelukkig alleen maar schrik en door dat ze het pootje wegtrok liet ik los van de schrik en is er ook niets gebeurd.
Maar ook dit heefd heefd ze mij vergeven
Een schatje is het toch!!
De eerste keer knipte ik met de schaar in haar tepel. Autsch. Bloeien als een rund. Vreselijk was dit.
Gelukkig had ze er niet veel last van en was ze ook zo weer over. Snoepje er in ff onder kraan goed afspoelen weer een snoepie en ik was wel weer lief. Ah
Dan ook bij het nagel knippen. ow vreselijk. Gelukkig alleen maar schrik en door dat ze het pootje wegtrok liet ik los van de schrik en is er ook niets gebeurd.
Maar ook dit heefd heefd ze mij vergeven
Een schatje is het toch!!
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Welkom bij de club!Inge O schreef:sette vond me vannacht vast een prachtige baas : ik heb buiten laten slapen. had met mijn stomme slaapkop gisterenavond na het uitlaten helemaal niet gezien dat zij niet mee naar binnen kwam dus toen ik vanmorgen de deur opentrok stond zij daar helemaal te stuiteren : báásje, je was me vergéten, ohhhhhh, wat ben ik blij dat ik weer naar binnen mag
![]()
![]()
![]()
!
![]()
![]()
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja, de stabijs hier gaan van wif..........wif...............wiif......... als ze erin willen.Paisley schreef:Haha ja inderdaad. Mijn stabijtje zou echt luidkeels van zich laten horen als ze buiten moet slapen.Marjoleine schreef:En niet blaffen, he
Sukkels.
Chaconne niet. Die zet dr dikke kont tegen de deur en gaat zoet zitten wachten