Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom???
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
Re: Waarom???
Gelijk gecorrigeerd! Mijn excuus!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Echt hoor, iedereen mag van mij zelf weten wat hij of zij doet maar dit vind ik zo'n KUL argument! Ja ze hebben hier te eten. En gaan geestelijk toch ook hartstikke dood? Het is toch geen leven voor een dier in een kennel die voorheen huishond was? Als dat het enige argument is dan zeg ik prima, bouw daar kennels, geef ze te eten en dan zijn ze daar ook gelukkig. Bah.Mit schreef:De asiels zitten hier niet zo vol. En hier wordt aan de dieren in de asiels voldoende eten gegeven.
De asiels in het buitenland hebben gerust 400 honden en een gebrek aan eten. Je mag weleens langskomen als wij net een opvanger hebben. Het is soms echt vel over been.
Daarom dus.
Wij zijn overigens opvanggezin voor buitenlandse honden omdat ik een stuk of 4 Nederlandse organisaties heb benaderd en van geen van hen heb ik ooit enige reactie ontvangen. Blijkbaar is het dus allemaal niet zo nodig. Toen ik met deze organisatie contact opnam had ik de dag erna een opvanger.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- hewi
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hahahhaah Sylvester er zullen heus stichtingen zijn die er geld aan verdienen, de zogenaamde "slechte"stichtingen, die halen honden massaal
hierheen doen geen bloedtesten, geen castratie geen sterilisatie projecten ter plekke { om het aantal zwerfhonden nog iets te verminderen}
Halen honden uit dodingstations iets wat zowat geen geld kost en waar je eigenlijk als goede stichting niet aan mee wilt helpen omdat je dan de
dodingstations helpt te bestaan. Mikt het met vrachten vol in autos en ja dan kun je geld overhouden.
Wil je kijken hoe het er echt aan toe gaat en ben je echt geintresseerd in hoe een goede { als ik zo vrij mag zijn dat te zeggen} stichting
handelt dan nodig ik je van harte uit om een maandje met mij mee te draaien, hoe wij honden uitzoeken uit een bomvol asiel in Spanje
Hoe wij ter plekke dingen proberen te beteken en ja om dat te doen is geld nodig en ja dat halen wij dus uit de honden die hier verkocht worden
maar even voor de duidelijkheid, een hond bij ons kost 260 euro, dan heeft hij bloedtesten gehad a 80 euro hij is gechipt a 15 euro transport hierheen
a 50 euro en dan krijgt het asiel ook nog eens 50 per hond, dan moeten ze nog eten bij opvanggezinnen hebben waarvan sommige dat ook vergoed
willen hebben omdat ze het anders niet kunnen doen, reiskosten, medische kosten etc.
Mischien snap je nu dat wij er elke maand geld zowat bij instoppen?
Wij halen alleen gezonde honden die we een goed tehuis kunnen bieden en ja daar zit weleens eentje tussen die een poot mist
of een operatie moet maar als we dat kunnen betalen en we hebben er hoop op dat het een geweldige hond zal zijn of is en dat
het iemand zijn beste vriend gaat worden....waarom moet ik hem dan op straat laten zwalken in Griekenland? waarom in een bomvol
asiel tussen 400 andere honden?
Oh en trouwens tegen een mooie nederlandse hond heb ik ook niks op tegen zoals renee het al zei "liefde kent geen grenzen"
Deugnietje ik hoop dat ik zo je vraag wat heb kunnen beantwoorden?
hierheen doen geen bloedtesten, geen castratie geen sterilisatie projecten ter plekke { om het aantal zwerfhonden nog iets te verminderen}
Halen honden uit dodingstations iets wat zowat geen geld kost en waar je eigenlijk als goede stichting niet aan mee wilt helpen omdat je dan de
dodingstations helpt te bestaan. Mikt het met vrachten vol in autos en ja dan kun je geld overhouden.
Wil je kijken hoe het er echt aan toe gaat en ben je echt geintresseerd in hoe een goede { als ik zo vrij mag zijn dat te zeggen} stichting
handelt dan nodig ik je van harte uit om een maandje met mij mee te draaien, hoe wij honden uitzoeken uit een bomvol asiel in Spanje
Hoe wij ter plekke dingen proberen te beteken en ja om dat te doen is geld nodig en ja dat halen wij dus uit de honden die hier verkocht worden
maar even voor de duidelijkheid, een hond bij ons kost 260 euro, dan heeft hij bloedtesten gehad a 80 euro hij is gechipt a 15 euro transport hierheen
a 50 euro en dan krijgt het asiel ook nog eens 50 per hond, dan moeten ze nog eten bij opvanggezinnen hebben waarvan sommige dat ook vergoed
willen hebben omdat ze het anders niet kunnen doen, reiskosten, medische kosten etc.
Mischien snap je nu dat wij er elke maand geld zowat bij instoppen?
Wij halen alleen gezonde honden die we een goed tehuis kunnen bieden en ja daar zit weleens eentje tussen die een poot mist
of een operatie moet maar als we dat kunnen betalen en we hebben er hoop op dat het een geweldige hond zal zijn of is en dat
het iemand zijn beste vriend gaat worden....waarom moet ik hem dan op straat laten zwalken in Griekenland? waarom in een bomvol
asiel tussen 400 andere honden?
Oh en trouwens tegen een mooie nederlandse hond heb ik ook niks op tegen zoals renee het al zei "liefde kent geen grenzen"
Deugnietje ik hoop dat ik zo je vraag wat heb kunnen beantwoorden?
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Bij Jules had ik geluk, die stond ook nog niet op de site..want die zat nog in haar "wachttijd". Gevonden dus moest eerst daar een week of 2 blijven. De dag dat ze weg mocht stond ik weer voor de deur om haar op te halen. Dat zal vast ook vaak gebeuren. Leukste hondjes zie je ook altijd dat ze heel snel een baas hebben als je online kijkt.Jion schreef:Maar als de rest van die 6 honden al gelijk bij binnenkomst weer gereserveerd is, dan zijn ze dus helemaal niet beschikbaar voor de hondenbezitter in spe die een asielhond zoekt. Dat komt dan toch op hetzelfde neer?Punzel schreef:Even hoor, maar ik vind het niet helemaal redelijk dat iedereen hier gaat strooien met aantallen van honden in het dierenasiel in de buurt. Als er op een site staat dat er 'maar' zes honden zitten betekent dat niet dat ze daadwerkelijk maar zes honden hebben zitten, hoor. Daarbij werk ikzelf op een redelijk groot asiel waar we nu 13 honden hebben en het is niet 'propvol' maar het is wel hartstikke druk. Ik geef toe dat er vaak weinig echte leukerdjes zitten, maar dat betekent niet dat er amper honden in het asiel zitten. Was het maar waar.
En als je echt op zoek bent naar een maltezertje ofzo zou ik van te voren eens asielen bellen. Heel vaak komen die namelijk niet eens op de site (of inderdaad maar heel kort) want dan is het van "oh daar kennen we nog wel iemand voor" . Ons asiel heeft ook allemaal telefoonnummers van mensen die opzoek zijn naar een bepaald soort hond en zodra we die hebben dan worden die mensen gebeld. Voor lastige herders en staffords is die lijst wat korter dus die komen dan inderdaad vaker op de site.

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bij ons komt alles op de site; ook honden die nog onder doktersbehandeling zijn.
Mensen kunnen de hond dan bespreken en nadat alles goed is kan hij gelijk opgehaald worden; ook inderdaad met vondelingetjes.
Zodra de 2 weken erop zitten kunnen ze weg.
Wij hadden vorige week maar 11 honden en deze week opeens weer wat binnen gekregen omdat andere asielen weigeren een dier op te nemen en wij plek hebben.
Onze capiciteit is 20 dus we zitten echt niet vol.
Mensen kunnen de hond dan bespreken en nadat alles goed is kan hij gelijk opgehaald worden; ook inderdaad met vondelingetjes.
Zodra de 2 weken erop zitten kunnen ze weg.
Wij hadden vorige week maar 11 honden en deze week opeens weer wat binnen gekregen omdat andere asielen weigeren een dier op te nemen en wij plek hebben.
Onze capiciteit is 20 dus we zitten echt niet vol.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Onze financiële positie is gelukkig best wel goed, maar gekozen voor een asielhond. Gewoon omdat het klikte met haar. En ze voldeed aan mijn eisen, klein en lief en bewust geen pup of rashond, ik had ook echt niet meer eisen. Het had net zo goed een buitenlandse hond kunnen zijn, maar dan wel 1 die al in Nederland was, ik wil een hond wel eerst meemaken.renee-uk schreef:het zal je verbazen, maar er zijn genoeg mensen met een prima financiële positie die toch voor zo'n afdankertje gaan en er nog blij mee zijn ook
Dat ze nog niet geadopteerd was (ze zat er wel een paar maanden) kwam vast ook omdat ze wat medische dingetjes heeft, die ook geld (kunnen) kosten, maar dat was voor ons geen bezwaar.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Ik denk dat het wel meevalt met het geestelijk doodgaan. Een asiel is geen wenselijke situatie nee maar geestelijk doodgaan?MirandaH schreef:Echt hoor, iedereen mag van mij zelf weten wat hij of zij doet maar dit vind ik zo'n KUL argument! Ja ze hebben hier te eten. En gaan geestelijk toch ook hartstikke dood? Het is toch geen leven voor een dier in een kennel die voorheen huishond was? Als dat het enige argument is dan zeg ik prima, bouw daar kennels, geef ze te eten en dan zijn ze daar ook gelukkig. Bah.Mit schreef:De asiels zitten hier niet zo vol. En hier wordt aan de dieren in de asiels voldoende eten gegeven.
De asiels in het buitenland hebben gerust 400 honden en een gebrek aan eten. Je mag weleens langskomen als wij net een opvanger hebben. Het is soms echt vel over been.
Daarom dus.
Wij zijn overigens opvanggezin voor buitenlandse honden omdat ik een stuk of 4 Nederlandse organisaties heb benaderd en van geen van hen heb ik ooit enige reactie ontvangen. Blijkbaar is het dus allemaal niet zo nodig. Toen ik met deze organisatie contact opnam had ik de dag erna een opvanger.
En dat zou dan betekenen dat ze in het buitenland én geestelijk én lichamelijk doodgaan.
Ik weet alleen wat ik merk en dat is dat wij blije, soms beschadigde honden krijgen die vaak vel over been zijn.
En nogmaals; ik had ook best NL honden willen opvangen maar tot op de dag van vandaag heeft er geen enkele organisatie gereageerd dus het zal niet zo nodig zijn dan
- KKiara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
- Aantal honden: 3
Omdat ik verliefd werd op Hayzel en dat terwijl we niet eens op zoek waren
. Toevallig bleek ze nog in het buitenland te wonen maar voor mij stopt liefde niet bij de grens. Kiara komt uit een 'oeps'nest hier uit Nederland.

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
alinelaila schreef:Vergeet gedrags-'problemen' ook niet.Paisley schreef:Maar een hond is toch alleen maar 'niet plaatsbaar' in de twee weken na dat de hond gevonden is (om de eigenaar de kans te geven hem op te komen halen) of wanneer de hond een medische behandeling ondergaat?
Ik zou geen andere reden weten waarom een hond in een hok in het asiel moet zitten, en niet naar een nieuw gezin kan.
Zo hebben wij momenteel een hondje zitten waarvan we vrij zeker zijn dat ze uit de broodfok komt. Nooit wat gezien, nooit wat meegemaakt en dus hartstikke bang voor alles.
Zo'n hond knal je niet na 2 weken al op de site, die is dan nog helemaal niet klaar voor een nieuwe baas. Daar moet je eerst rustig mee gaan oefenen. Op de speelweide, wandelen, aanlijnen, mensen ontmoeten en noem maar op. En dat kan best even duren.
Dat kan dus ook een reden zijn dat een hond nog niet op de site staat.
Ook kunnen er andere problemen aan de hand zijn. Denk aan een baas die in de bak zit en waarvan nog niet zeker is of hij weer vrij komt en de hond weer neemt of dat de hond bij ons blijft.
Bij ons op de site staan nu 12 plaatsbare (en 6 geplaatst), maar er zitten er ook nog minstens zoveel in de quarantaine.
Maar vol is het dan nog niet hoor. Het asiel heeft vrij veel ruimte. Katten daarentegen is een ander verhaal, dat is wel altijd érg druk.
Dat doen wij dus wel; nu vandaag een akita binnen gekregen die nog medicijnenkuur af moet maken; staat gelijk op de site want dan is hij al in the picture en kan het zijn dat hij besproken word en na de kuur gelijk geplaatst kan worden. Dus dat je de tijd verkort voor hem.
We hebben 2 honden op de site staan die nog met hun training bezig zijn en morgen komt er ook een hond met een gedragsprobleem die we geduldig gaan trainen maar toch al gelijk op de site komt.
Zo proberen we een baas te vinden die mee kan gaan met de training en dit door kan pakken.
Honden via de politie omdat hun baas in de bak zit valt onder pension dus die komen zowieso niet op de site; behalve als de baas toch afstand doet
scooby 06-07-1995/31-08-2007
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Omdat ik nu geen hond heb en in de toekomst wel weer een hondje wil zit ik zelf op mp te zoeken. Dat vind ik op het moment het meest geschikte om naar honden te zoeken. Barst van de honden, Nederlands en buitenlands. Als ik in de toekomst evt weer een hond neem dan ga ik dus bij particulieren de hond ophalen. Dan weet ik meteen wat voor vlees ik in de kuip heb want dan gaan we een stukje lopen, dan gaan we even de deur uit samen om te kijken of de hond niet meteen gaat gillen en dan weet ik ook meteen of die hond vriendelijk is tegen bezoek. Hoe makkelijk. En als ik dan in het huis rondkijk en geen bench zie en hele meubels weten we dat ook weer. En daarnaast ben ik in staat om bij hele grove leugens de hond domweg terug te brengen naar waar ik hem vandaan haal. Stel bv dat de hond een echte super agressieve hond blijkt te zijn die andere honden vermoord. Tja, dat wil ik dus niet en dus ga ik dan gewoon terug naar de oude eigenaar.
Bij asielen krijg je er mooie verhalen bij. In veel gevallen gaat dat prima maar in veel gevallen ben je ook een jaar keihard aan het werk met die hond. Hoeft geen probleem te zijn maar op dit moment even niet mijn keuze. Ook met honden uit het buitenland heb ik nu op dit moment wat problemen. Ik lees steeds op MP dat de honden bv Spaanse ziektes hebben maar heel goed oud gaan worden op de medicijnen. Ik weet uit ervaring dat dat vaak niet zo werkt. Ik wil dus geen hond meer met kans op Leichmania en Erlychia. Dat trek ik niet en wil ik niet. Hoef ik ook niet te willen want deze keer ga ik voor een ander soort hond. Een kleine wat simpelere makkelijkere hond. Dat is wat nu in mijn leven past. Er past even geen probleemhond, zieke hond of agressieve hond in mijn leven. Ik heb kippen, er lopen chihuahua´s en een JR van de buren los rond het huis waar ik elke dag langs moet met de evt hond. Ook komen er vaak kinderen over de vloer en bezoek. De hond moet uit logeren kunnen en dat moet ook kunnen bij mensen die geen moeilijke hond gewend zijn. Dus voor mij nu even geen buitenlander, geen Nederlandse asielhond en ook geen puppy. Ik kijk dus naar herplaatsers op MP die ik thuis kan ophalen bij mensen die ruim de tijd nemen om over de hond te praten. Mensen die ik vertrouw en mensen die het verhaal van de hond kennen en aan mij willen vertellen. Eigenlijk mensen die het beste voor hebben met hun hond maar hem niet kunnen houden.
Als ik later weer een lastigere hond kan nemen neem ik er zo een uit het asiel of buitenland. Nu even niet.
Bij asielen krijg je er mooie verhalen bij. In veel gevallen gaat dat prima maar in veel gevallen ben je ook een jaar keihard aan het werk met die hond. Hoeft geen probleem te zijn maar op dit moment even niet mijn keuze. Ook met honden uit het buitenland heb ik nu op dit moment wat problemen. Ik lees steeds op MP dat de honden bv Spaanse ziektes hebben maar heel goed oud gaan worden op de medicijnen. Ik weet uit ervaring dat dat vaak niet zo werkt. Ik wil dus geen hond meer met kans op Leichmania en Erlychia. Dat trek ik niet en wil ik niet. Hoef ik ook niet te willen want deze keer ga ik voor een ander soort hond. Een kleine wat simpelere makkelijkere hond. Dat is wat nu in mijn leven past. Er past even geen probleemhond, zieke hond of agressieve hond in mijn leven. Ik heb kippen, er lopen chihuahua´s en een JR van de buren los rond het huis waar ik elke dag langs moet met de evt hond. Ook komen er vaak kinderen over de vloer en bezoek. De hond moet uit logeren kunnen en dat moet ook kunnen bij mensen die geen moeilijke hond gewend zijn. Dus voor mij nu even geen buitenlander, geen Nederlandse asielhond en ook geen puppy. Ik kijk dus naar herplaatsers op MP die ik thuis kan ophalen bij mensen die ruim de tijd nemen om over de hond te praten. Mensen die ik vertrouw en mensen die het verhaal van de hond kennen en aan mij willen vertellen. Eigenlijk mensen die het beste voor hebben met hun hond maar hem niet kunnen houden.
Als ik later weer een lastigere hond kan nemen neem ik er zo een uit het asiel of buitenland. Nu even niet.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Wat een vooroordelen over en weer. Het asiel zou vol zitten? nee hoor dat valt reuze mee. Maar andersom lees ik ook altijd zulke kul: in het asiel zitten alleen probleemgevallen. Alle leuke makkelijke honden zijn al herplaatst voordat ze op internet komen. Daardoor lijkt het alsof er alleen probleemgevallen in het asiel zitten terwijl dat dus totaal niet zo is.
Mijn zus heeft zelfs vorige week nog een stamboom DH uit het asiel gehaald, uit Lommel:
http://www.pets.be/dierenasielen/dieren ... urt/138107
Dit is de broer van Tuana (die zij al heeft), een probleemloze hond.
Ik zal zelf nooit een hond uit het buitenland halen, dit omdat ik teveel narigheid zie om mij heen. Daarbij ben ik te bang voor ziektes. Het zal ook niet lang meer duren of de regels gaan zich veranderen. Er is nu al 2x een rabiës geval naar Nederland gehaald, beide keren bij mij in de buurt (Amsterdam en Zaandam). Dat is ook de reden waarom ik Noah toch heb laten enten. Eigenlijk ook bizar, dat wij onze NL honden moeten gaan enten voor de buitenlandse honden
Mijn zus heeft zelfs vorige week nog een stamboom DH uit het asiel gehaald, uit Lommel:
http://www.pets.be/dierenasielen/dieren ... urt/138107
Dit is de broer van Tuana (die zij al heeft), een probleemloze hond.
Ik zal zelf nooit een hond uit het buitenland halen, dit omdat ik teveel narigheid zie om mij heen. Daarbij ben ik te bang voor ziektes. Het zal ook niet lang meer duren of de regels gaan zich veranderen. Er is nu al 2x een rabiës geval naar Nederland gehaald, beide keren bij mij in de buurt (Amsterdam en Zaandam). Dat is ook de reden waarom ik Noah toch heb laten enten. Eigenlijk ook bizar, dat wij onze NL honden moeten gaan enten voor de buitenlandse honden
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ga er van uit dat jouw mening over dit alles ook gebaseerd is op feiten net als dat die van mij dat is... hoef je niet mij op deze manier te kakken tezetten hoor, is nergens voor nodig, ik reageer ook heel netjes op jouw post dus ik zou het waarderen als je dat bij mij ook doet.silvester schreef:Lol, je weet het aardig in je eigen straatje om te buigen...jacq1970 schreef: Als jij eens laat zien waar jij je feiten vandaan hebt kan ik jouw wel wat materiaal sturen waar mijn mening op gebaseerd is...![]()
-
duitse herder
- Zeer actief
Helaas de laatste niet, via een stichting zijn die gekomen. Als ze rabiës hebben en ze worden ingeënt, is het schijnveiligheid.Nanna schreef:Die gevallen zijn altijd hondjes die vanuit het buitenland binnengesmokkeld worden door chauffeurs of vakantiegangers. Of de oostblokbroodfokpups. Alle honden die door stichtingen vanuit het buitenland hierheen gehaald worden krijgen rabiesentingen.duitse herder schreef: Er is nu al 2x een rabiës geval naar Nederland gehaald, beide keren bij mij in de buurt (Amsterdam en Zaandam). Dat is ook de reden waarom ik Noah toch heb laten enten. Eigenlijk ook bizar, dat wij onze NL honden moeten gaan enten voor de buitenlandse honden
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... EbsXPuVKHA
Citaat:
Via een Bulgaarse organisatie die zich inzet voor straathonden in Bulgarije en een
Nederlandse contactpersoon, zijn op 5 oktober 2013 twee pups van ongeveer 4
maanden oud uit Bulgarije naar Nederland gehaald. De pups zijn verkocht aan
twee families in Rotterdam en Zaandam
-
silvester
Zodra ze rabies al hebben, helpt een enting niet meerNanna schreef:Alle honden die door stichtingen vanuit het buitenland hierheen gehaald worden krijgen rabiesentingen.
En een titer bepalen doen ze daar echt niet.
- Mit
- Zeer actief
Wij doen bloedonderzoeken en de hele shabam. En halen dus geen zieke hondjes hierheen. Zielige gevallen zat maar wat heb je daaraan? Je helpt je goede naam om zeep, zadelt mensen op met een zieke hond en de omgeving heeft er wellicht ook last van.
Ik zeg niet dat wij heilig zijn en geweldig ofzo maar we kijken dondersgoed naar wat kan en niet naar wat zielig is.
Het zieligste geval komt hier misschien naar toe maar da's op mijn persoonlijke verzoek. En dan ook alleen als zijn tests goed zijn.
Ik heb wel de indruk dat veel stichtingen inspelen op het 'zielige hondjes redden-gevoel' van mensen. En da's jammer, dan kijk je niet meer scherp genoeg vrees ik.
Ik zeg niet dat wij heilig zijn en geweldig ofzo maar we kijken dondersgoed naar wat kan en niet naar wat zielig is.
Het zieligste geval komt hier misschien naar toe maar da's op mijn persoonlijke verzoek. En dan ook alleen als zijn tests goed zijn.
Ik heb wel de indruk dat veel stichtingen inspelen op het 'zielige hondjes redden-gevoel' van mensen. En da's jammer, dan kijk je niet meer scherp genoeg vrees ik.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
wij krijgen deze week een Griekse hond in het asiel. is door een of andere stichting naar nederland gehaald. nu het niet meer gaat bij de mensen geeft deze stichting niet thuis en willen deze hond niet meer terug. verdwijnt dus richting asiel. en dat is mijn punt haal ze dan NIET naar nederland als je ze niet meer terug wilt.
ellen
ellen
- Mit
- Zeer actief
Ja soms kan een hond niet per direct terug, we blijven vrijwilligers maar een hond komt bij ons ook altijd terug.
Ook zoiets trouwens; er zijn echt adoptanten en mensen die denken dat wij betaald krijgen voor het opvangen wat we doen
Ook zoiets trouwens; er zijn echt adoptanten en mensen die denken dat wij betaald krijgen voor het opvangen wat we doen
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
De stichting waar mijn moeder haar hond vandaan heeft, wilde de hond meteen ophalen (!) toen ze hoorden dat het niet goed ging. Gelukkig hebben ze er samen voor gekozen dat de stichting mijn moeder zou begeleiden met de hond en dankzij hun intensieve begeleiding heeft mijn moeder nu echt de hond die bij haar past.
Bij Stichting Dogs with hope, erg goede ervaringen dus.
Bij Stichting Dogs with hope, erg goede ervaringen dus.

-
duitse herder
- Zeer actief
Zo zie ik ook te vaak dat honden vanaf Schiphol rechtstreeks naar baasjes gaan. Het liefst moeten die een week later al naar een (dag)opvang en gelijk meedraaien in een drukke stad en gezinsleven. Daar heb ik nogal moeite mee. Honden worden via plaatjes gekocht en rechtsreeks vanuit het asiel aldaar. Je krijgt een heel ander beeld van zo een hond, een druk asiel is toch anders dan trams/auto's/mensen. Stichtingen die een hond eerst in een opvanggezin plaatsen vind ik al stukken beter, je krijgt dan een beter beeld over hoe zo een hond is. De hond krijgt tijd om te wennen, kan zich ontwikkelen etc.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik heb zowel gina als rita 'van een plaatje gekocht' en oh jee die mochten ook meteen meedraaien in het gezinsleven dat ze geen van beiden gewend warenduitse herder schreef:Zo zie ik ook te vaak dat honden vanaf Schiphol rechtstreeks naar baasjes gaan. Het liefst moeten die een week later al naar een (dag)opvang en gelijk meedraaien in een drukke stad en gezinsleven. Daar heb ik nogal moeite mee. Honden worden via plaatjes gekocht en rechtsreeks vanuit het asiel aldaar. Je krijgt een heel ander beeld van zo een hond, een druk asiel is toch anders dan trams/auto's/mensen. Stichtingen die een hond eerst in een opvanggezin plaatsen vind ik al stukken beter, je krijgt dan een beter beeld over hoe zo een hond is. De hond krijgt tijd om te wennen, kan zich ontwikkelen etc.
het waren weliswaar geen buitenlandse hondjes maar toch gekozen van een plaatje en we hebben beide keren dezelfde dag dat we gingen kijken de dames meegenomen.
op de één of andere manier heb ik nou eigenlijk niet de indruk dat die meiden zo slecht terechtgekomen zijn.
ik heb zo'n hekel aan dat gegeneraliseer, ik wou echt dat mensen daar eens mee ophielden

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Brigitte
- Zeer actief
Wij hebben ook een keer een Greyhound gehad die op schiphol al niet werd opgehaald door de nieuwe baasjes en die stichting gaf ook niet thuis.ellen en de birmanen schreef:wij krijgen deze week een Griekse hond in het asiel. is door een of andere stichting naar nederland gehaald. nu het niet meer gaat bij de mensen geeft deze stichting niet thuis en willen deze hond niet meer terug. verdwijnt dus richting asiel. en dat is mijn punt haal ze dan NIET naar nederland als je ze niet meer terug wilt.
ellen
-
duitse herder
- Zeer actief
Je wilt een nederlandse hond vergelijken met een buitenlandse hond? Gina komt bij een fokker vandaan, dat kan je toch niet vergelijken? Ze is een ras met stamboom, daar kan je toch een redelijke inschatting maken, ook wat ze heeft meegemaakt.renee-uk schreef:ik heb zowel gina als rita 'van een plaatje gekocht' en oh jee die mochten ook meteen meedraaien in het gezinsleven dat ze geen van beiden gewend warenduitse herder schreef:Zo zie ik ook te vaak dat honden vanaf Schiphol rechtstreeks naar baasjes gaan. Het liefst moeten die een week later al naar een (dag)opvang en gelijk meedraaien in een drukke stad en gezinsleven. Daar heb ik nogal moeite mee. Honden worden via plaatjes gekocht en rechtsreeks vanuit het asiel aldaar. Je krijgt een heel ander beeld van zo een hond, een druk asiel is toch anders dan trams/auto's/mensen. Stichtingen die een hond eerst in een opvanggezin plaatsen vind ik al stukken beter, je krijgt dan een beter beeld over hoe zo een hond is. De hond krijgt tijd om te wennen, kan zich ontwikkelen etc.
het waren weliswaar geen buitenlandse hondjes maar toch gekozen van een plaatje en we hebben beide keren dezelfde dag dat we gingen kijken de dames meegenomen.
op de één of andere manier heb ik nou eigenlijk niet de indruk dat die meiden zo slecht terechtgekomen zijn.
ik heb zo'n hekel aan dat gegeneraliseer, ik wou echt dat mensen daar eens mee ophielden
Daarbij mag iedereen een mening hebben, wijkt deze af van die van jou dan reageer je vaker zo aangebrand. Waarom?
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Zal ik eens niet aangebrand reageren?duitse herder schreef:Je wilt een nederlandse hond vergelijken met een buitenlandse hond? Gina komt bij een fokker vandaan, dat kan je toch niet vergelijken? Ze is een ras met stamboom, daar kan je toch een redelijke inschatting maken, ook wat ze heeft meegemaakt.renee-uk schreef:ik heb zowel gina als rita 'van een plaatje gekocht' en oh jee die mochten ook meteen meedraaien in het gezinsleven dat ze geen van beiden gewend warenduitse herder schreef:Zo zie ik ook te vaak dat honden vanaf Schiphol rechtstreeks naar baasjes gaan. Het liefst moeten die een week later al naar een (dag)opvang en gelijk meedraaien in een drukke stad en gezinsleven. Daar heb ik nogal moeite mee. Honden worden via plaatjes gekocht en rechtsreeks vanuit het asiel aldaar. Je krijgt een heel ander beeld van zo een hond, een druk asiel is toch anders dan trams/auto's/mensen. Stichtingen die een hond eerst in een opvanggezin plaatsen vind ik al stukken beter, je krijgt dan een beter beeld over hoe zo een hond is. De hond krijgt tijd om te wennen, kan zich ontwikkelen etc.
Daarbij mag iedereen een mening hebben, wijkt deze af van die van jou dan reageer je vaker zo aangebrand. Waarom?
Mijn Gina (collie) uit Polen kwam ook via een plaatje en Bonnie (vuilnisbak en straathond) uit Roemenië ook. En moesten vanaf dag 1 gewoon meedraaien in een gezin met kind, werk en andere huisdieren (honden en katten) en die hebben zich allebei fantastisch ontwikkeld tot geweldig lieve stabiele huishonden.
En ik wijt dat heus niet aan mijn geweldige capaciteiten als hondenbaas

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ja,en er vervolgens zeker over vallen dat als die hond net gewend is ie weer weg moetduitse herder schreef:Zo zie ik ook te vaak dat honden vanaf Schiphol rechtstreeks naar baasjes gaan. Het liefst moeten die een week later al naar een (dag)opvang en gelijk meedraaien in een drukke stad en gezinsleven. Daar heb ik nogal moeite mee. Honden worden via plaatjes gekocht en rechtsreeks vanuit het asiel aldaar. Je krijgt een heel ander beeld van zo een hond, een druk asiel is toch anders dan trams/auto's/mensen. Stichtingen die een hond eerst in een opvanggezin plaatsen vind ik al stukken beter, je krijgt dan een beter beeld over hoe zo een hond is. De hond krijgt tijd om te wennen, kan zich ontwikkelen etc.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
deze Griekse hond hoeft niet gelijk weg, maar de stichting wil gewoon de hond niet terug nemen, trekken hun handen van de hond af. dat heeft mijn in ziens niks met vrijwilligers te maken. is gewoon niet je verantwoordelijkheid nemen naar de honden toe die je naar nederland haalt.Mit schreef:Ja soms kan een hond niet per direct terug, we blijven vrijwilligers maar een hond komt bij ons ook altijd terug.
ellen
-
duitse herder
- Zeer actief
Om mij heen zie ik het een beetje om en om. De ene helft past zich probleemloos aan, de andere helft is angstig, wantrouwend. De laatste groep trekt wel wat weg, maar het blijven altijd hele onzekere honden. Ik weet niet van welke stichting ze komen, misschien zit daar ook verschil in? Vriendin van mij vangt van 1 stichting op en dat zijn vooral sociale, open honden.lieke schreef:Zal ik eens niet aangebrand reageren?duitse herder schreef:Je wilt een nederlandse hond vergelijken met een buitenlandse hond? Gina komt bij een fokker vandaan, dat kan je toch niet vergelijken? Ze is een ras met stamboom, daar kan je toch een redelijke inschatting maken, ook wat ze heeft meegemaakt.renee-uk schreef:ik heb zowel gina als rita 'van een plaatje gekocht' en oh jee die mochten ook meteen meedraaien in het gezinsleven dat ze geen van beiden gewend warenduitse herder schreef:Zo zie ik ook te vaak dat honden vanaf Schiphol rechtstreeks naar baasjes gaan. Het liefst moeten die een week later al naar een (dag)opvang en gelijk meedraaien in een drukke stad en gezinsleven. Daar heb ik nogal moeite mee. Honden worden via plaatjes gekocht en rechtsreeks vanuit het asiel aldaar. Je krijgt een heel ander beeld van zo een hond, een druk asiel is toch anders dan trams/auto's/mensen. Stichtingen die een hond eerst in een opvanggezin plaatsen vind ik al stukken beter, je krijgt dan een beter beeld over hoe zo een hond is. De hond krijgt tijd om te wennen, kan zich ontwikkelen etc.
Daarbij mag iedereen een mening hebben, wijkt deze af van die van jou dan reageer je vaker zo aangebrand. Waarom?![]()
Mijn Gina (collie) uit Polen kwam ook via een plaatje en Bonnie (vuilnisbak en straathond) uit Roemenië ook. En moesten vanaf dag 1 gewoon meedraaien in een gezin met kind, werk en andere huisdieren (honden en katten) en die hebben zich allebei fantastisch ontwikkeld tot geweldig lieve stabiele huishonden.
En ik wijt dat heus niet aan mijn geweldige capaciteiten als hondenbaasmaar veeleer aan het feit dat het van nature ontzettend stabiele honden wáren die de kans kregen om die stabiele aard te uiten in een normale omgeving.
-
duitse herder
- Zeer actief
Nee hoorMachie schreef:Ja,en er vervolgens zeker over vallen dat als die hond net gewend is ie weer weg moetduitse herder schreef:Zo zie ik ook te vaak dat honden vanaf Schiphol rechtstreeks naar baasjes gaan. Het liefst moeten die een week later al naar een (dag)opvang en gelijk meedraaien in een drukke stad en gezinsleven. Daar heb ik nogal moeite mee. Honden worden via plaatjes gekocht en rechtsreeks vanuit het asiel aldaar. Je krijgt een heel ander beeld van zo een hond, een druk asiel is toch anders dan trams/auto's/mensen. Stichtingen die een hond eerst in een opvanggezin plaatsen vind ik al stukken beter, je krijgt dan een beter beeld over hoe zo een hond is. De hond krijgt tijd om te wennen, kan zich ontwikkelen etc.
Uiteraard kom je zulke mensen ook tegen bij de Nederlandse (ras)honden, alleen zijn die honden meestal wel al gewend aan het dagelijkse leven hier
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
duitse herder schreef:Om mij heen zie ik het een beetje om en om. De ene helft past zich probleemloos aan, de andere helft is angstig, wantrouwend. De laatste groep trekt wel wat weg, maar het blijven altijd hele onzekere honden. Ik weet niet van welke stichting ze komen, misschien zit daar ook verschil in? Vriendin van mij vangt van 1 stichting op en dat zijn vooral sociale, open honden.lieke schreef:Zal ik eens niet aangebrand reageren?![]()
En ik wijt dat heus niet aan mijn geweldige capaciteiten als hondenbaasmaar veeleer aan het feit dat het van nature ontzettend stabiele honden wáren die de kans kregen om die stabiele aard te uiten in een normale omgeving.
O ik denk zeker dat een goede stichting alleen leuke sociale honden laat overkomen en dat er helaas niet zulke deskundige of zelfs ronduit malafide stichtingen zijn.
Ik heb Gina en Bonnie via twee vrij onbekende kleinschalige stichtingen laten overkomen en is het goed uitgepakt.
Maar toekomstige adoptanten hebben ook een onderzoeksplicht. Net zo goed als toekomstige pupkopers dat hebben.
De hondenindustrie is een miljoenenbedrijf waar een hoop mensen/bedrijven/stichtingen graag een graantje mee willen pikken.
Je hebt amateuristische onbenullen en oplichters bij stichtingen, bij (Nederlandse) asiels, bij fokkers en op marktplaats. Je moet het kaf van het koren weten te scheiden.
Ik vind dat iedereen die een hond wil hebben, zich moet laten voorlichten op alle gebieden. Niet alleen op voeding en gedrag maar ook op herkomst. Wil je een buitenlandse hond? Fijn, maar kijk uit welke stichting je mee in zee gaat. Wil je een raspup? Leuk, maak kijk uit met welke fokker je zaken doet. En aangesloten zijn bij een rasvereniging is ook geen garantie.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ja en dan is het goed als ze van een fokker komt?duitse herder schreef:Je wilt een nederlandse hond vergelijken met een buitenlandse hond? Gina komt bij een fokker vandaan, dat kan je toch niet vergelijken? Ze is een ras met stamboom, daar kan je toch een redelijke inschatting maken, ook wat ze heeft meegemaakt.renee-uk schreef:ik heb zowel gina als rita 'van een plaatje gekocht' en oh jee die mochten ook meteen meedraaien in het gezinsleven dat ze geen van beiden gewend warenduitse herder schreef:Zo zie ik ook te vaak dat honden vanaf Schiphol rechtstreeks naar baasjes gaan. Het liefst moeten die een week later al naar een (dag)opvang en gelijk meedraaien in een drukke stad en gezinsleven. Daar heb ik nogal moeite mee. Honden worden via plaatjes gekocht en rechtsreeks vanuit het asiel aldaar. Je krijgt een heel ander beeld van zo een hond, een druk asiel is toch anders dan trams/auto's/mensen. Stichtingen die een hond eerst in een opvanggezin plaatsen vind ik al stukken beter, je krijgt dan een beter beeld over hoe zo een hond is. De hond krijgt tijd om te wennen, kan zich ontwikkelen etc.
blijft staan dat ik haar toch van een plaatje op doggynet heb uitgezocht.
en rita komt niet van een fokker, die heeft een herplaatsverleden en komt van een opvang en ook haar heb ik van een plaatje gekozen, van de site van die opvang.
ik heb een hekel aan alles over één kam scheren, gegeneraliseer dus, en ik zou niet weten waarom ik dat niet kenbaar mag maken.
jij hebt het over hondjes van plaatjes kiezen die dan maar meteen moeten meedraaien, nou dat moesten die twee van mij ook en geen van beide was gewend aan een normaal huiselijk leven, regelmatig wandelen of verkeer.
gina had niet veel meer gezien dan haar kennel en rita heeft ook maar heel weinig meegemaakt in haar achtjarige leven dus wat er, behalve dat ze niet uit het buitenland komen, nou zo vreselijk anders is weet ik niet en dat het geen buitenlandse hondjes betreft heb ik netjes vermeld in mijn post hierboven.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Relax...! Het is toch geen verkeerd idee dat 'duitse herder' stelt dat het verstandiger is om kennis te maken met de hond voordat je hem koopt en de hond ruimte te geven om rustig bij te komen...?! Alsof dat hele gekke standpunten zijn....renee-uk schreef: ja en dan is het goed als ze van een fokker komt?
blijft staan dat ik haar toch van een plaatje op doggynet heb uitgezocht.
en rita komt niet van een fokker, die heeft een herplaatsverleden en komt van een opvang en ook haar heb ik van een plaatje gekozen, van de site van die opvang.
ik heb een hekel aan alles over één kam scheren, gegeneraliseer dus, en ik zou niet weten waarom ik dat niet kenbaar mag maken.
jij hebt het over hondjes van plaatjes kiezen die dan maar meteen moeten meedraaien, nou dat moesten die twee van mij ook en geen van beide was gewend aan een normaal huiselijk leven, regelmatig wandelen of verkeer.