Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vaginale afscheiding teef
Moderator: moderatorteam
- Snoopie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mix
- Aantal honden: 1
vaginale afscheiding teef
Hallo,
Ik heb het forum onderzocht maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.
Ons niet gesteriliseerde teefje (ze is geschat op anderhalf) heeft sinds een paar dagen afscheiding uit de vulva. Het was eerst een witte sliert, maar nu is het echt gelig groenig en best veel.
Ze drinkt niet meer dan anders en is nog net zo levendig als in het begin. Maar we hebben haar nog maar een maand.
Dit is ons eerste hondje en ik heb geen vergelijkmateriaal. Ik heb nog niet eerder een loopsheid meegemaakt en ik maak me toch ongerust. Haar mandje, haar staart, alles zit eronder.
Kan het loopsheid zijn? Of moet ik me zorgen maken over een baarmoederontsteking?
Ik heb het forum onderzocht maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.
Ons niet gesteriliseerde teefje (ze is geschat op anderhalf) heeft sinds een paar dagen afscheiding uit de vulva. Het was eerst een witte sliert, maar nu is het echt gelig groenig en best veel.
Ze drinkt niet meer dan anders en is nog net zo levendig als in het begin. Maar we hebben haar nog maar een maand.
Dit is ons eerste hondje en ik heb geen vergelijkmateriaal. Ik heb nog niet eerder een loopsheid meegemaakt en ik maak me toch ongerust. Haar mandje, haar staart, alles zit eronder.
Kan het loopsheid zijn? Of moet ik me zorgen maken over een baarmoederontsteking?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: vaginale afscheiding teef
ik zou met haar naar de Da gaan en idd een vermoeden van BM ontsteking uitspreken 
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ruikt het ook?
Als het echt geel/groen etterig is zou ik echt even langs de da gaan. Zeker als het zoveel is.
Als het echt geel/groen etterig is zou ik echt even langs de da gaan. Zeker als het zoveel is.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Dit dus.yamie schreef:ik zou met haar naar de Da gaan en idd een vermoeden van BM ontsteking uitspreken

- Snoopie
- Vaste gebruiker
Oke dat is helemaal duidelijk, dank jullie wel!
Gelukkig kan ik vanmiddag nog bij de DA terecht. Het zat me niet lekker. Better safe than sorry!
Gelukkig kan ik vanmiddag nog bij de DA terecht. Het zat me niet lekker. Better safe than sorry!
- Snoopie
- Vaste gebruiker
Nee, ik heb eraan geroken maar er valt me niets aan op.Veronique & Kyra schreef:Ruikt het ook?
Wel ruikt ze heftig uit haar bek ... maar ik dacht dat dat gewoon bij een hond hoort...waar je mee moet leren leven
Verder slaapt ze veel, uren en uren ook overdag.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zeker gezien haar leeftijd en het niet gecastreerd zijn zou ik al direct naar een DA gaan bij deze verschijnselen.Snoopie schreef:Nee, ik heb eraan geroken maar er valt me niets aan op.Veronique & Kyra schreef:Ruikt het ook?
Wel ruikt ze heftig uit haar bek ... maar ik dacht dat dat gewoon bij een hond hoort...waar je mee moet leren leven![]()
Verder slaapt ze veel, uren en uren ook overdag.
Uit de bek stinken is iets wat ik ook graag zou oplossen.
Laat het gebit nakijken en laat nakijken of er iets anders is dat dat stinken veroorzaakt als het gebit in orde is.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Gewoon voor de zekerheid even naar laten kijken
Kan ook vaginitis zijn, dat is vrij onschuldig. Maar die baarmoederontsteking moet je wel ff uitsluiten dan.
- Snoopie
- Vaste gebruiker
De DA heeft de groenige afscheiding bij Tara goed kunnen zien en houdt het op vaginitis als voorloper op de loopsheid omdat ze geen andere symptomen vertoont en een duidelijk gezwollen vulva heeft. Maar ik moet haar goed in de gaten houden. Nu moet de loopsheid wel gauw doorbreken. Anders volgende week weer terug om toch de mogelijkheid van een baarmoederontsteking te onderzoeken.
Die geur uit de bek komt trouwens van een erg slecht gebit omdat ze een zwerfhond is geweest. Ze heeft waarschijnlijk bij een broodmagere moeder gezogen. Als alles weer rustig is, gaan we haar gebit aanpakken. Tot die tijd hondenpepermuntjes (zijn die er ???
).
Dit hondje uit Rhodos is in slechte conditie. Als iemand nog tips heeft (misschien voedingssupplementen?) zijn die welkom. We geven we haar elke dag vers vlees (Darf).
Die geur uit de bek komt trouwens van een erg slecht gebit omdat ze een zwerfhond is geweest. Ze heeft waarschijnlijk bij een broodmagere moeder gezogen. Als alles weer rustig is, gaan we haar gebit aanpakken. Tot die tijd hondenpepermuntjes (zijn die er ???
Dit hondje uit Rhodos is in slechte conditie. Als iemand nog tips heeft (misschien voedingssupplementen?) zijn die welkom. We geven we haar elke dag vers vlees (Darf).
- ranetje
- Zeer actief
Snoopie schreef:De DA heeft de groenige afscheiding bij Tara goed kunnen zien en houdt het op vaginitis als voorloper op de loopsheid omdat ze geen andere symptomen vertoont en een duidelijk gezwollen vulva heeft. Maar ik moet haar goed in de gaten houden. Nu moet de loopsheid wel gauw doorbreken. Anders volgende week weer terug om toch de mogelijkheid van een baarmoederontsteking te onderzoeken.
Die geur uit de bek komt trouwens van een erg slecht gebit omdat ze een zwerfhond is geweest. Ze heeft waarschijnlijk bij een broodmagere moeder gezogen. Als alles weer rustig is, gaan we haar gebit aanpakken. Tot die tijd hondenpepermuntjes (zijn die er ???).
Ik ben benieuwd hoe de DA dat ziet?
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 5
ik had eigenlijk echo laten nemen om de baarmoeder te controleren.
Ik heb een teef gehad met een open pyometra en het is echt geen lachertje...
- Snoopie
- Vaste gebruiker
Tara heeft bruine tandjes, het glazuur is aangetast. Dit heb ik erover gevonden:ranetje schreef:Snoopie schreef:De DA heeft de groenige afscheiding bij Tara goed kunnen zien en houdt het op vaginitis als voorloper op de loopsheid omdat ze geen andere symptomen vertoont en een duidelijk gezwollen vulva heeft. Maar ik moet haar goed in de gaten houden. Nu moet de loopsheid wel gauw doorbreken. Anders volgende week weer terug om toch de mogelijkheid van een baarmoederontsteking te onderzoeken.
Die geur uit de bek komt trouwens van een erg slecht gebit omdat ze een zwerfhond is geweest. Ze heeft waarschijnlijk bij een broodmagere moeder gezogen. Als alles weer rustig is, gaan we haar gebit aanpakken. Tot die tijd hondenpepermuntjes (zijn die er ???).
Dit hondje uit Rhodos is in slechte conditie. Als iemand nog tips heeft (misschien voedingssupplementen?) zijn die welkom. We geven we haar elke dag vers vlees (Darf).![]()
Enamel Defects
During the development of tooth enamel on both baby and permanent teeth, fevers and the deposition of chemicals within the tooth may cause permanent damage. The canine distemper virus is especially damaging because it both attacks the enamel-producing cells of the teeth and causes a fever. This results in tooth enamel that is thinner than normal. Other fever-causing diseases may result in enamel that does not develop properly and is weaker than normal. Severe malnutrition in young dogs may result in enamel defects. Enamel defects in isolated teeth are most likely the result of trauma or infection. Often, the infections in fractured baby teeth affect the enamel of the permanent teeth that come in behind them. Enamel defects may also be inherited, especially in Siberian Huskies. Bron: merckmanuals.com
Treatment of these conditions can include bonding of synthetic materials to the teeth, fluoride treatment, and frequent dental preventive care.
- Snoopie
- Vaste gebruiker
Kun je me vertellen hoe jouw hond zich gedroeg? Was ze even levendig en hoe dronk ze? Rende ze nog gewoon rond?bandolero schreef:ik had eigenlijk echo laten nemen om de baarmoeder te controleren.
- ranetje
- Zeer actief
Dat gaat over hondenziekte en niet over een broodmagere moederSnoopie schreef:Tara heeft bruine tandjes, het glazuur is aangetast. Dit heb ik erover gevonden:ranetje schreef:Snoopie schreef:De DA heeft de groenige afscheiding bij Tara goed kunnen zien en houdt het op vaginitis als voorloper op de loopsheid omdat ze geen andere symptomen vertoont en een duidelijk gezwollen vulva heeft. Maar ik moet haar goed in de gaten houden. Nu moet de loopsheid wel gauw doorbreken. Anders volgende week weer terug om toch de mogelijkheid van een baarmoederontsteking te onderzoeken.
Dit hondje uit Rhodos is in slechte conditie. Als iemand nog tips heeft (misschien voedingssupplementen?) zijn die welkom. We geven we haar elke dag vers vlees (Darf).![]()
Enamel Defects
During the development of tooth enamel on both baby and permanent teeth, fevers and the deposition of chemicals within the tooth may cause permanent damage. The canine distemper virus is especially damaging because it both attacks the enamel-producing cells of the teeth and causes a fever. This results in tooth enamel that is thinner than normal. Other fever-causing diseases may result in enamel that does not develop properly and is weaker than normal. Severe malnutrition in young dogs may result in enamel defects. Enamel defects in isolated teeth are most likely the result of trauma or infection. Often, the infections in fractured baby teeth affect the enamel of the permanent teeth that come in behind them. Enamel defects may also be inherited, especially in Siberian Huskies. Bron: merckmanuals.com
Treatment of these conditions can include bonding of synthetic materials to the teeth, fluoride treatment, and frequent dental preventive care.
Hondenziekte zou zeker een oorzaak kunnen zijn voor het slechte gebit
- Snoopie
- Vaste gebruiker
Het stukje over ondervoeding, heb ik onderstreept. De da noemde inderdaad ook de hondenziekte.
- ranetje
- Zeer actief
Snoopie schreef:Het stukje over ondervoeding, heb ik onderstreept. De da noemde inderdaad ook de hondenziekte.
Denk dat er een redelijke kans is dat ze hondenziekte heeft gehad.
Overigens als haar mandje en staart ook onder de troep zitten van de uitvloeiing, zoals je schreef, zou ik ook wat twijfelen aan vaginitis
Hou haar maar goed in de gaten
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 5
dronk iets meer, plaste iets meer, maar beiden niet in overdreven mate.Snoopie schreef:Kun je me vertellen hoe jouw hond zich gedroeg? Was ze even levendig en hoe dronk ze? Rende ze nog gewoon rond?bandolero schreef:ik had eigenlijk echo laten nemen om de baarmoeder te controleren.
Voor de rest was ze levendig en actief.
Wel iets lastiger naar 1 van m'n andere teven toe.
Bek stonk door de uitvloei op te likken.
- Snoopie
- Vaste gebruiker
Ondertussen is de afscheiding minder geworden en de laatste twee dagen praktisch niets meer.
Wel lijkt de vulva nog gezwollen. Zou dat wijzen op loopsheid?
Wel lijkt de vulva nog gezwollen. Zou dat wijzen op loopsheid?