Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom???

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Aantal honden: 1

Re: Waarom???

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Wat maakt het nou uit waar je je hond weghaalt?
Ik snap de discussie niet helemaal.
Heeft een ander daar last van? :pffff:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Jion, ik weet niet of je dit uit dat andere topic al neergezet had:
Ik kwam op een ander forum dit artikel tegen van Buzhonden:

http://buzhonden.weebly.com/cijfers.html
Percentages 2009

Van de 180.000 nieuw aangeschafte honden is ongeveer:

50.000 (27,7%) rashonden met stamboom via de RvB
125.000 (69,5%) commercieel gefokte honden
5.000 (2,8%) buitenlandse honden

Afbeelding

Percentages 2012

Van de 180.000 nieuw aan te schaffen honden is ongeveer:

40.000 (22,2%) rashonden met stamboom via de RvB
132.000 (73,3%) commercieel gefokte honden
8.000 (4,5 %) buitenlandse honden

Afbeelding
Volgens deze telling is het aantal verkochte rashonden in de laatste 3 jaar gedaald, terwijl de cijfers voor broodfok (die gigantisch zijn :80: ) en buitenlandse honden zijn gestegen.

Vaak gehoorde stelling: ‘De asielen zitten vol’.
Hoe verhoudt zich dat met het werkelijk aantal honden in asielen?

Er zijn 113 dierenasielen in Nederland
51 aangesloten bij de Dierenbescherming, de overige asielen 62 zijn in particulier bezit.
(In 2008 heeft zich een splitsing voorgedaan, waarbij veel asielen zelfstandig zijn doorgegaan, en iet meer onder de paraplu van de DB)

In het rapport Feiten & Cijfers gezelschapsdieren is in 2011 een afname van 10% aan asielhonden berekend ten opzichte van 2006 (hun vorige rapport).
Helaas wel een stijging van katten met 11%.

Volgens de cijfers van de DB is er een afname van 15% van het aantal binnengekomen honden in vijf jaar naar 11.697 in 2012.

via de website www.dierenasiels.com
Per willekeurig tijdstip: 1000 honden in 113 asielen =
een gemiddelde van 9 plaatsbare honden
Het plaatsingscijfer is rond de 90-95 %,

We kunnen dus stellen dat de asielen in Nederland NIET vol zitten met honden.
Asielen in het buitenland, met 500 honden, het merendeel zal nooit geplaatst worden, dát is pas vol.
Sommige asielen staan zo leeg dat men ook buitenlandse honden is gaan opnemen om een beter aanbod te kunnen bieden.
De asielen zitten ook minder vol omdat veel mensen hun hond zelf herplaatsen via Marktplaats.
Het is wel logisch dat asielen liever het beeld ophouden dat de asiel vol zitten. Anders komen er geen mensen meer een hond uitzoeken bij het asiel en hebben de asielen steeds minder bestaansrecht.

Verdringt de buitenlandse hond een asielhond?
De feiten:
Het totaal aantal honden in Nederland is gelijk gebleven.
Het aantal opgevangen asielhonden is tussen de 10 en 15% afgenomen in 5 jaar tijd
Het aantal binnengekomen en geplaatste honden in de DB-asielen is nagenoeg gelijk.
Het aantal rashonden (geregistreerd bij de RvB in Nederland) is in 10 jaar tijd gedaald van 50.00 naar 40.000 honden per jaar
Daarnaast:
Wie zegt dat als er geen Buitenlandertjes waren, iemand dan dús een asielhond had genomen? Dat had net zo goed een rashond of een broodfokhond kunnen zijn.
Aanbod matcht niet met de vraag. Er zitten relatief veel moeilijke honden in het asiel, die niet het gewenste ideale gezinshondje zijn. Er zijn gevallen bekend dat de asielen zoekenden al meteen ontmoedigden door te zeggen dat er voor hen niks tussen zat.
Wat we ook zien binnen de Buitenlandsehondenwereld is dat men vaak bewust een asielhond heeft, maar dat er op een gegeven moment toch een hond is bijgekomen (bijv. door tijdelijke opvang te wezen, die dan bleef hangen), en dat deze extra hond geen aanbod verdringt, omdat die hond er anders niet bijgekomen zou zijn.
[/quote]
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

En daarmee kunnen we dit topic sluiten want hier mee hebben we de kortzichtige uitspraak in de OP neergehaald! Toedeledoki!

Gaarne nu een OP over de broodfokkerij en de onverantwoordelijke mensen die onoverdacht een hond aanschaffen waardoor honden onnodig in het asiel terecht komen!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
aussie2011
Actief

Ongelezen bericht door aussie2011 »

Lizanne schreef:
aussie2011 schreef:
Lizanne schreef:
aussie2011 schreef:ik zou zelf nooit een buitenlands hondje willen of een asiel hondje.
maar het verschil tussen een buitenlands hondje en een 'nederlands' asiel hondje is dat
de hondjes die hier in het asiel zitten huishonden zijn. buitenlandse hondjes zijn meestal van de straat.

waarom mensen hiervoor kiezen durf ik ook niet direct te zeggen.
wel kan ik er inkomen, want meestal ( en dat is niet altijd ) zijn de honden die hier zitten in het asiel 'gevaarlijk' niet op gevoed en noem maar op. de honden hier worden gewoon gedumpt omdat ze er ineens geen tijd meer voor hebben en het zogenaamd ineens crisis is voor de hond. je hebt toch een bepaald beeld van een 'nederlandse' hond die hier dus in het asiel zit
een buitenlandse hond kan net zo gevaarlijk zijn maar dat is toch 'zieliger'. tenminste zo komt het bij mij over.
ik denk dat dat ook vaak wel de reden is, doordat het een zwerfhond is/of is geweest.

ach ja ieder zijn ding.
Onzin. Veel buitenlanders uit Spanje zijn gebruikt voor de jacht. Mijn buitenlander is waarschijnlijk wel van mensen geweest, maar ook in Spanje zijn mensen weleens uitgekeken op hun hond, net zoals honden hier in het asiel terechtkomen. Dat heeft niks met zielig te maken.
lees mijn verhaaltje nog eens opnieuw... want wat jij zegt is onzin... ik zeg niet ALLE.. ik zeg MEESTAL
moeilijk he, lezen
Ik begrijp je punt wel, maar toch ben ik het er niet mee eens. Dat lijkt me niet erg in een discussie als deze? Het is niet dat je met gebruik van het woord 'meestal' ineens nergens meer op gewezen kan worden.

Mijn ervaring is dat de buitenlandse hondjes helemaal niet altijd van de straat komen en ex-zwervers zijn. Vele in Spanje zijn bijvoorbeeld gebruikt voor de jacht of hondenrennen oid. En het is naar mijn idee ook niet zo dat buitenlanders worden geadopteerd omdat ze zieliger gevonden worden. Mijn eigen hond is van beide een voorbeeld. Zij is zeer waarschijnlijk geen zwervende straathond geweest en zij is al helemaal niet zielig en daarom gekozen. Ze zat gewoon in een Nederlands gastgezin en heeft d'r mond groot genoeg om iedereen die haar zielig vindt met een middelvinger te behandelen. In dit topic schrijven een boel eigenaren van een buitenlander dat zij in Nederland niets konden vinden wat in hun situatie paste. Dat heeft niks met zielig te maken.

We zijn het wel eens over je laatste zin ;) ieder z'n ding :)
tuurlijk, ik sta er helemaal voor open een discussie te voeren. maar je verdraait de woorden van meestal in alle.
en over het 'zielige' gedeelte. ik zou als ik dan al zou moeten kiezen, eerder een straathond opvangen dan een hond in het asiel.
een hond in het asiel krijgt zijn eten wel, een hond op straat niet. dat bedoel ik met 'zielig'
boekalaboekalaaaa
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik snap ook niet zo goed dat álle buitenlandse honden over één kam worden geschoren. Er zitten hier mensen met honden uit Griekenland, Spanje, Turkije, Frankrijk, Polen, Hongarije, Roemenië, België, Duitsland en Scandinavië (en dan vergeet ik vast nog wat andere landen te noemen).
Sommige van die buitenlandertjes hebben een stamboom, sommigen niet. Sommigen zijn herplaatsers van fokkers. Sommigen komen uit dodingstations. Sommigen zijn ex-broodfokteven, sommigen zijn ex-straathonden, sommigen zijn ex-jacht- of racehonden die om de één of andere reden niet goed genoeg waren en op straat zijn gemieterd. Nog mazzel want in een aantal landen krijgen niet goed werkende honden een (lange en pijnlijke) doodstraf.
En sommige honden waren wél huishonden maar kreeg hun liefhebbende baasje er genoeg van en werden ze de straat op geschopt.

Maar elk (Europees) land heeft zijn eigen mores. Een hond uit Griekenland heeft een heel andere achtergrond dan een hond uit Polen. Je kunt het gewoon niet vergelijken.
En zoals al eerder in dit topic benoemd: sinds wanneer is het hebben van een hond een politiek statement. Ik ben reuze patriottisch en ik bewijs mijn grote liefde voor het Vaderland door het adopteren van een Nederlandse asielhond.
Of een statussymbool? Ik kan een rashond betalen, dus hoef ik geen tweedehandsje en zeker van over de grens. Want eigen honden eerst.

Laat mensen toch verdorie zelf weten waar ze welke hond vandaan halen. Ik vind mensen zot als ze 2000 euro voor een raspup betalen. Maar ik vind het ook dwaas om 100.000 euro voor een auto neer te leggen. Een ander wil per se een raspup hebben en verklaart een mij voor gek die een maf en lelijk mormel uit Roemenië adopteert (en nee, niet om een zielig hondje te redden maar omdat het liefde op het eerste gezicht was).
Waarom moet je je keuze rechtvaardigen? En waarom moet je een ander die een andere keuze maakt neersabelen?
Afbeelding
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

deugenietje schreef:Ik hoop dat het geen rel wordt, maar ik geef gewoon MIJN mening en hoop zo te begrijpen waarom en hoe mensen er over denken.

Nu de vraag?

Waarom willen we honden uit het buitenland halen, terwijl de asiels hier in Nederland bomvol zitten.

Ik zelf begrijp niet dit en wil graag weten waarom mensen perse een hond uit buitenland willen.
Ik sta open voor alle meningen.
Wat valt er aan te begrijpen ? Je kiest een hond omdat je hem wilt en waar dat dan vandaan is maakt niets uit.
aussie2011
Actief

hoezo de wereld is verrot,,???? wat maakt het uit dat de ts deze vraag stelt.. het is toch interessant wat een ander vind van een asiel hond of een hond uit het buitenland...
boekalaboekalaaaa
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

aussie2011 schreef:hoezo de wereld is verrot,,???? wat maakt het uit dat de ts deze vraag stelt.. het is toch interessant wat een ander vind van een asiel hond of een hond uit het buitenland...
Nee voor mij is het niet interessant, zou ook niet weten waarom het interessant moet zijn wat een forummer ervan vind maar misschien kan je me dat wel uitleggen ?
Mutt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Retrievermixen

Ongelezen bericht door Mutt »

lieke schreef:Ik snap ook niet zo goed dat álle buitenlandse honden over één kam worden geschoren. Er zitten hier mensen met honden uit Griekenland, Spanje, Turkije, Frankrijk, Polen, Hongarije, Roemenië, België, Duitsland en Scandinavië (en dan vergeet ik vast nog wat andere landen te noemen).
Sommige van die buitenlandertjes hebben een stamboom, sommigen niet. Sommigen zijn herplaatsers van fokkers. Sommigen komen uit dodingstations. Sommigen zijn ex-broodfokteven, sommigen zijn ex-straathonden, sommigen zijn ex-jacht- of racehonden die om de één of andere reden niet goed genoeg waren en op straat zijn gemieterd. Nog mazzel want in een aantal landen krijgen niet goed werkende honden een (lange en pijnlijke) doodstraf.
En sommige honden waren wél huishonden maar kreeg hun liefhebbende baasje er genoeg van en werden ze de straat op geschopt.

Maar elk (Europees) land heeft zijn eigen mores. Een hond uit Griekenland heeft een heel andere achtergrond dan een hond uit Polen. Je kunt het gewoon niet vergelijken.
En zoals al eerder in dit topic benoemd: sinds wanneer is het hebben van een hond een politiek statement. Ik ben reuze patriottisch en ik bewijs mijn grote liefde voor het Vaderland door het adopteren van een Nederlandse asielhond.
Of een statussymbool? Ik kan een rashond betalen, dus hoef ik geen tweedehandsje en zeker van over de grens. Want eigen honden eerst.

Laat mensen toch verdorie zelf weten waar ze welke hond vandaan halen. Ik vind mensen zot als ze 2000 euro voor een raspup betalen. Maar ik vind het ook dwaas om 100.000 euro voor een auto neer te leggen. Een ander wil per se een raspup hebben en verklaart een mij voor gek die een maf en lelijk mormel uit Roemenië adopteert (en nee, niet om een zielig hondje te redden maar omdat het liefde op het eerste gezicht was).
Waarom moet je je keuze rechtvaardigen? En waarom moet je een ander die een andere keuze maakt neersabelen?
Dit dus.
Afbeelding
Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

[uote="aussie2011"]
Lizanne schreef:
aussie2011 schreef:
Lizanne schreef:
aussie2011 schreef:ik zou zelf nooit een buitenlands hondje willen of een asiel hondje.
maar het verschil tussen een buitenlands hondje en een 'nederlands' asiel hondje is dat
de hondjes die hier in het asiel zitten huishonden zijn. buitenlandse hondjes zijn meestal van de straat.

waarom mensen hiervoor kiezen durf ik ook niet direct te zeggen.
wel kan ik er inkomen, want meestal ( en dat is niet altijd ) zijn de honden die hier zitten in het asiel 'gevaarlijk' niet op gevoed en noem maar op. de honden hier worden gewoon gedumpt omdat ze er ineens geen tijd meer voor hebben en het zogenaamd ineens crisis is voor de hond. je hebt toch een bepaald beeld van een 'nederlandse' hond die hier dus in het asiel zit
een buitenlandse hond kan net zo gevaarlijk zijn maar dat is toch 'zieliger'. tenminste zo komt het bij mij over.
ik denk dat dat ook vaak wel de reden is, doordat het een zwerfhond is/of is geweest.

ach ja ieder zijn ding.
Onzin. Veel buitenlanders uit Spanje zijn gebruikt voor de jacht. Mijn buitenlander is waarschijnlijk wel van mensen geweest, maar ook in Spanje zijn mensen weleens uitgekeken op hun hond, net zoals honden hier in het asiel terechtkomen. Dat heeft niks met zielig te maken.
lees mijn verhaaltje nog eens opnieuw... want wat jij zegt is onzin... ik zeg niet ALLE.. ik zeg MEESTAL
moeilijk he, lezen
Ik begrijp je punt wel, maar toch ben ik het er niet mee eens. Dat lijkt me niet erg in een discussie als deze? Het is niet dat je met gebruik van het woord 'meestal' ineens nergens meer op gewezen kan worden.

Mijn ervaring is dat de buitenlandse hondjes helemaal niet altijd van de straat komen en ex-zwervers zijn. Vele in Spanje zijn bijvoorbeeld gebruikt voor de jacht of hondenrennen oid. En het is naar mijn idee ook niet zo dat buitenlanders worden geadopteerd omdat ze zieliger gevonden worden. Mijn eigen hond is van beide een voorbeeld. Zij is zeer waarschijnlijk geen zwervende straathond geweest en zij is al helemaal niet zielig en daarom gekozen. Ze zat gewoon in een Nederlands gastgezin en heeft d'r mond groot genoeg om iedereen die haar zielig vindt met een middelvinger te behandelen. In dit topic schrijven een boel eigenaren van een buitenlander dat zij in Nederland niets konden vinden wat in hun situatie paste. Dat heeft niks met zielig te maken.

We zijn het wel eens over je laatste zin ;) ieder z'n ding :)
tuurlijk, ik sta er helemaal voor open een discussie te voeren. maar je verdraait de woorden van meestal in alle.
en over het 'zielige' gedeelte. ik zou als ik dan al zou moeten kiezen, eerder een straathond opvangen dan een hond in het asiel.
een hond in het asiel krijgt zijn eten wel, een hond op straat niet. dat bedoel ik met 'zielig'[/quote]

Ik heb het over je aanname dat ze 'meestal van straat' komen, dat dat 'meestal' soms best wel meevalt.

Je verhaal over zielig gaat niet op. De buitenlandse hond die je adopteert zit doorgaans al in het asiel en krijgt dus z'n eten wel. Of je moet zelf naar het buitenland gaan, een straathond zoeken en hem naar NL halen.

Maar goed. Jij blij met je rashond, ik blij met m'n buitenlander. Iedereen blij.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Jion schreef:Nee, maar het kan (blijkbaar) niet vaak genoeg herhaald worden. :ok:
Ik had dat topic en dus de tabel gemist denk ik :O:
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Als ik zie wat er hier aan honden in het asiel zit snap ik heel goed dat mensen
een hond uit het buitenland halen.
Ik zou eerlijk gezegd ook niet meer zo snel een mechelaar na twee jaar in een hok
gezeten te hebben in huis halen.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

marian* schreef:6 Plaatsbare honden :80:
Propvol dus :schrik:
In Soest ook zes, waarvan twee gereserveerd.
Onder asiel Soest vallen ook Baarn en Eemnes. Kun je nagaan.
Je kunt over de (honden)koppen lopen.....
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja maar dat is veul hoor 6 :O: is ook niet zo lastig kiezen dan :idea: gewoon ineminemutte :Q:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik kies gewoon wat ikzelf wil. Of dat nu een asielhond uit nederland is, of uit het buitenland. Of een rashond uit nederland, of uit het buitenland. Boeiend.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Vind het ook altijd wel grappig dat mensen met Jules geen probleem hebben, asielhond uit Belgie. Maar als ik er dan eentje uit het asiel in Spanje haal is dat opeens helemaal fout.

Ach ja, ik heb hier van alles wat, rashond, asielhond en buitenlandertjes. Zelf hebben ze er gelukkig geen moeite mee waar de ander vandaan komt :cool2:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Honden taal is universeel, gelukkig wel :ok:
Punzel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Punzel »

Even hoor, maar ik vind het niet helemaal redelijk dat iedereen hier gaat strooien met aantallen van honden in het dierenasiel in de buurt. Als er op een site staat dat er 'maar' zes honden zitten betekent dat niet dat ze daadwerkelijk maar zes honden hebben zitten, hoor. Daarbij werk ikzelf op een redelijk groot asiel waar we nu 13 honden hebben en het is niet 'propvol' maar het is wel hartstikke druk. Ik geef toe dat er vaak weinig echte leukerdjes zitten, maar dat betekent niet dat er amper honden in het asiel zitten. Was het maar waar.

En als je echt op zoek bent naar een maltezertje ofzo zou ik van te voren eens asielen bellen. Heel vaak komen die namelijk niet eens op de site (of inderdaad maar heel kort) want dan is het van "oh daar kennen we nog wel iemand voor" . Ons asiel heeft ook allemaal telefoonnummers van mensen die opzoek zijn naar een bepaald soort hond en zodra we die hebben dan worden die mensen gebeld. Voor lastige herders en staffords is die lijst wat korter dus die komen dan inderdaad vaker op de site.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Heb (nog) niet het hele topic gelezen maar geef toch even mijn antwoord,..
Luna komt uit een (Nederlands) asiel, gewoon omdat ze er zat en de klik was er. Had ik in een Nederlands asiel geen hond gevonden waar die klik mee was dan was ik ook de grens overgegaan wat betreft alsiels, die grens houdt me dan niet tegen.
Onze kat die we nu hebben komt ook uit een asiel in Den Helder hoewel er hier op 2 km afstand in het asiel ook katten zitten, maar geen een waar ik die klik mee had. Dus hebben we 2 uur heen en 2 uur terug gereden.
En net wat renee-uk zegt, liefde kent geen grenzen.

Toevoeging,...@Silvester, ook onze financiële toestand staat het toe en rashond te kopen, wat zeg ik, wel 10 als ik dat zou willen en toch kozen we voor een afdankertje (!?) Waardeloze opmerking dus.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Punzel
Zeer actief

Jion schreef: Maar als de rest van die 6 honden al gelijk bij binnenkomst weer gereserveerd is, dan zijn ze dus helemaal niet beschikbaar voor de hondenbezitter in spe die een asielhond zoekt. Dat komt dan toch op hetzelfde neer?
Ja daar ging dus mijn tweede alinea over :mrgreen: Ik wilde alleen maar even zeggen dat het niet zo is dat asielen net zo goed kunnen sluiten omdat er maar 4 honden zitten overal, want dat is dus niet zo.
S@ndr@
Zeer actief

dat beweert ook niemand, meer dat er niet echt heul veul keuze is als je echt leuk, niets aan de hand hondje wil
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

als ik op een hond val dan maakt het mij geen reet uit waar deze vandaan komt. zo heb ik oa een herplaatser welke met 10 weken in het asiel werd gedumpt, een herplaatser met stamboom omdat mensen gingen emigreren naar Malawi en een echte rashond cadeau gekregen uit engeland.
zal me jeuken hoe een ander er over denkt.
ellen
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Punzel schreef:Even hoor, maar ik vind het niet helemaal redelijk dat iedereen hier gaat strooien met aantallen van honden in het dierenasiel in de buurt. Als er op een site staat dat er 'maar' zes honden zitten betekent dat niet dat ze daadwerkelijk maar zes honden hebben zitten, hoor. Daarbij werk ikzelf op een redelijk groot asiel waar we nu 13 honden hebben en het is niet 'propvol' maar het is wel hartstikke druk. Ik geef toe dat er vaak weinig echte leukerdjes zitten, maar dat betekent niet dat er amper honden in het asiel zitten. Was het maar waar.

En als je echt op zoek bent naar een maltezertje ofzo zou ik van te voren eens asielen bellen. Heel vaak komen die namelijk niet eens op de site (of inderdaad maar heel kort) want dan is het van "oh daar kennen we nog wel iemand voor" . Ons asiel heeft ook allemaal telefoonnummers van mensen die opzoek zijn naar een bepaald soort hond en zodra we die hebben dan worden die mensen gebeld. Voor lastige herders en staffords is die lijst wat korter dus die komen dan inderdaad vaker op de site.

Het getal wat ik eerst noemde (9) had ik van iemand die in het asiel hier werkt en de 6 heb ik van de site.
Daar staan er meer op maar er zijn er 6 plaatsbaar. Het gros van de mensen hier halen als ze een asielhond willen de hond uit dit asiel of een uit de nabije omgeving.
"Nabij" is hier dan ongeveer 30 km vandaan en alleen haalbaar als je een auto hebt omdat er volgens mij bij De hof van Ede geen bushalte in de buurt is.
Het andere "nabij" is ergens in de betuwe of Nijmegen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

marian* schreef:
Punzel schreef:Even hoor, maar ik vind het niet helemaal redelijk dat iedereen hier gaat strooien met aantallen van honden in het dierenasiel in de buurt. Als er op een site staat dat er 'maar' zes honden zitten betekent dat niet dat ze daadwerkelijk maar zes honden hebben zitten, hoor. Daarbij werk ikzelf op een redelijk groot asiel waar we nu 13 honden hebben en het is niet 'propvol' maar het is wel hartstikke druk. Ik geef toe dat er vaak weinig echte leukerdjes zitten, maar dat betekent niet dat er amper honden in het asiel zitten. Was het maar waar.

Het getal wat ik eerst noemde (9) had ik van iemand die in het asiel hier werkt en de 6 heb ik van de site.
Daar staan er meer op maar er zijn er 6 plaatsbaar. Het gros van de mensen hier halen als ze een asielhond willen de hond uit dit asiel of een uit de nabije omgeving.
"Nabij" is hier dan ongeveer 30 km vandaan en alleen haalbaar als je een auto hebt omdat er volgens mij bij De hof van Ede geen bushalte in de buurt is.
Het lijkt er op of er een onderscheid wordt gemaakt tussen plaatsbaar en niet plaatsbaar.
Er kunnen dus (veel?) meer dan 6 honden in een asiel zitten, maar die kunnen dan kennelijk niet geplaatst worden?
Is dat zo, weet iemand dat?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

ranetje schreef:
marian* schreef:

Het lijkt er op of er een onderscheid wordt gemaakt tussen plaatsbaar en niet plaatsbaar.
Er kunnen dus (veel?) meer dan 6 honden in een asiel zitten, maar die kunnen dan kennelijk niet geplaatst worden?
Voor De dierenborgh geldt dat er een paar al een baas hebben en dat ééntje gisteren als gereserveerd stond.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Maar een hond is toch alleen maar 'niet plaatsbaar' in de twee weken na dat de hond gevonden is (om de eigenaar de kans te geven hem op te komen halen) of wanneer de hond een medische behandeling ondergaat?
Ik zou geen andere reden weten waarom een hond in een hok in het asiel moet zitten, en niet naar een nieuw gezin kan.
Afbeelding
Punzel
Zeer actief

ranetje schreef:
Vooral een verschil tussen op de site en niet op de site. Wat paisley zegt is inderdaad zo, gevonden honden zijn de eerste twee weken niet plaatsbaar. En zoals ik al zei komt het heel vaak voor dat honden niet op de site komen omdat ze daarvoor al geplaatst worden. Honden die ziek zijn en moeten opknappen komen ook niet meteen op de site. En zo zijn er vast nog wel wat redenen. Maar alle honden zijn op den duur wel plaatsbaar, hoor.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Punzel schreef:
ranetje schreef:
Vooral een verschil tussen op de site en niet op de site. Wat paisley zegt is inderdaad zo, gevonden honden zijn de eerste twee weken niet plaatsbaar. En zoals ik al zei komt het heel vaak voor dat honden niet op de site komen omdat ze daarvoor al geplaatst worden. Honden die ziek zijn en moeten opknappen komen ook niet meteen op de site. En zo zijn er vast nog wel wat redenen. Maar alle honden zijn op den duur wel plaatsbaar, hoor.
Dank jullie, zo is het duidelijk :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

Deugenietje, de hondenbescherming heeft onderzoek gedaan naar de reden van afstand van honden die in het asiel zitten.
50% komt daar door overmacht: scheiding, verzorgingshuis baasje of zelfs dood, dat soort dingen.

De andere helft komt doordat de hond echt ondoordacht aangeschaft werd. De baas heeft het verpest, hond moet naar het asiel.

Wil jij dat vanwege dat soort mensen de honden in het buitenland niet meer geholpen worden????? Je zult altijd domme mensen houden die eigenwijs zijn, die zich niet goed informeren, die zichzelf overschatten etc. En die zullen dus altijd honden blijven aanvoeren voor het asiel.
En vanwege dat kutvolk zou ik geen hond uit het buitenland mogen halen?

Effe in alle redelijkheid he.....
Laatst gewijzigd door iones op 08 nov 2013 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
aussie2011
Actief

Cindy52 schreef:
aussie2011 schreef:hoezo de wereld is verrot,,???? wat maakt het uit dat de ts deze vraag stelt.. het is toch interessant wat een ander vind van een asiel hond of een hond uit het buitenland...
Nee voor mij is het niet interessant, zou ook niet weten waarom het interessant moet zijn wat een forummer ervan vind maar misschien kan je me dat wel uitleggen ?
en dan zeggen ze tegen mij dat ik geen interesses heb voor een ander zijn mening.
hhah sorry, maar dan hebben ze jouw nog niet zien typen.

maar wat maakt het uit, wat jouw interesses zijn wilt niet zeggen dat die van een ander zijn;)
Lizanne schreef:[uote="aussie2011"]
een hond in het asiel krijgt zijn eten wel, een hond op straat niet. dat bedoel ik met 'zielig'
Ik heb het over je aanname dat ze 'meestal van straat' komen, dat dat 'meestal' soms best wel meevalt.

Je verhaal over zielig gaat niet op. De buitenlandse hond die je adopteert zit doorgaans al in het asiel en krijgt dus z'n eten wel. Of je moet zelf naar het buitenland gaan, een straathond zoeken en hem naar NL halen.

Maar goed. Jij blij met je rashond, ik blij met m'n buitenlander. Iedereen blij.[/quote]

joa oke, maar daar is het toch heel anders als hier.
Suske schreef:Als ik zie wat er hier aan honden in het asiel zit snap ik heel goed dat mensen
een hond uit het buitenland halen.
Ik zou eerlijk gezegd ook niet meer zo snel een mechelaar na twee jaar in een hok
gezeten te hebben in huis halen.
dat is nou precies wat ik bedoel
iones schreef:Aussie, de hondenbescherming heeft onderzoek gedaan naar de reden van afstand van honden die in het asiel zitten.
50% komt daar door overmacht: scheiding, verzorgingshuis baasje of zelfs dood, dat soort dingen.

De andere helft komt doordat de hond echt ondoordacht aangeschaft werd. De baas heeft het verpest, hond moet naar het asiel.

Wil jij dat vanwege dat soort mensen de honden in het buitenland niet meer geholpen worden????? Je zult altijd domme mensen houden die eigenwijs zijn, die zich niet goed informeren, die zichzelf overschatten etc. En die zullen dus altijd honden blijven aanvoeren voor het asiel.
En vanwege dat kutvolk zou ik geen hond uit het buitenland mogen halen?

Effe in alle redelijkheid he.....

oei,,, waar zie jij staan dat je geen hond uit het buitenland mag hebben. dat ik dat heb gezegd ?
heb je mij niet verwisseld met iemand anders ?
boekalaboekalaaaa
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”