[quot="silvester"]
Lizanne schreef:silvester schreef:Mutt schreef:silvester schreef:Ik zie die "zogenaamde specifieke eisen" meer als een slechte smoes, ik heb net effe zitten googlen, en al snel in 1 asiel vereniging over de 800 hondjes gevonden die een nieuw tehuis willen, sorry hoor, maar daar zit er echt wel ééntje voor jou bij, en dan praat ik nu nog maar over 1 asielvereniging.
Blijkbaar zijn de "specifieke eigenschappen" van de hond belangrijker als dat van het mannetje, ik kan me namelijk niet voorstellen dat jij je partner op "specifieken eigenschappen" uit meer dan 800 mannen hebt geselecteerd.
Ik zou zeggen voel je geroepen om het zelf te doen. Voor jou zit blijkbaar het type hond dat je wil ook niet in het asiel, anders had jij er immers zelf ook één of niet? Snap het probleem niet helemaal

Hahahahaha, nee hoor, ik voel me niet geroepen om een afdankertje te moeten nemen, mijn financiele positie is goed genoeg zodat ik me gewoon een rashond kan veroorloven.

Ieder z'n ding, wees alleen niet zo provocerend/veroordelend tegenover mensen die andere keuzes maken.
Is niets provocerend aan hoor, maar vele weten de waarheid niet achter die zogenaamde zielige "straathonden" uit Griekenland/Spanje, 10 jaar geleden waren het nog wel echte straathonden, maar tegenwoordig is 90% gewoon uit de broodfok daar, het is een hele industrie geworden, want die naïeve Hollanders (en Duitsers) smelten toch wel weg bij een zielig verhaal.
Tja, diezelfde mensen die hier rondlopen en er daar dus één halen, lopen hier wel te schreeuwen hoe erg broodfok wel niet is. Eerrgg hypocriet vind ik.
Maar ja, dat mag ik natuurlijk hier niet zeggen, want het is ook helemaal niet waar.....
Vervolgens wordt ik met mijn rashond wel even door diezelfde mensen hier door de stront gehaald omdat ik dus "een andere keuze" heb gemaakt...

[/quote]
Ik vind het provocerend, omdat je stelt dat de keuze voor een herplaatser enkel van geld afhangt. Dat is bij ons, en ik weet bij vele anderen, absoluut niet the point.
De waarheid achter straathonden is inderdaad soms broodfok. Maar dat kan bij een Nederlandse asielhond net zo goed het geval zijn.
Broodfok vind ik erg, in Nederland net zo erg als in het buitenland. Voor zover wij weten is Lola wel bij baasjes geweest voor ze op haar 2,5e in het asiel terecht kwam. Of dat ook echt zo is, blijft gissen natuurlijk. Maar nogmaals, dat blijft bij de Nederlandse asielhonden net zo goed een vraag.
En ik haal je niet door de stront, als je met je laatste zin op mij doelt. Jij hebt een andere keuze gemaakt wat betreft je honden. Jij kiest voor een rashond, ik ben bij een buitenlander terecht gekomen. Het één is toch niet beter dan het ander?