Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schimpie en ik in het najaarszonnetje

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Pepper en Lucy
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Schimpie en ik in het najaarszonnetje

Ongelezen bericht door Pepper en Lucy »

Hoe is het gisteren gegaan en was hij nog mooi schoon gebleven?
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Hij was voor zijn doen heel erg schoon gebleven, maar de wedstrijd ging niet erg lekker. Met inrijden was hij eigenlijk heel erg fijn maar toen ik naar buiten moest voor de proef werd hij baldadig en ondeugend. Met als gevolg dat we een aantal dingen hebben laten zien (zoals een perfecte galopwissel) die helemaal niet in de proef stonden. En flink wat spanning, hij was erg fris door de harde wind.
De volgende keer dan liever een vies paard en niet ondeugend. :wink:
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

LongFields schreef:
Gittje schreef: Ik had hem jonger geschat.
Ja? Hoezo dat?
Omdat ik van de veronderstelling uitga dat een schimmel met veel "spikkeltjes" nog jong is. Normaal worden ze toch witter met het verouderen?
Pepper en Lucy
Zeer actief

Gittje schreef:
LongFields schreef:
Ja? Hoezo dat?
Omdat ik van de veronderstelling uitga dat een schimmel met veel "spikkeltjes" nog jong is. Normaal worden ze toch witter met het verouderen?
Je hebt allerlei soorten schimmels.
De appelschimmel is er een van. En je hebt ook paarden die bij hun geboorte al wit zijn.
Pepper en Lucy
Zeer actief

LongFields schreef:Hij was voor zijn doen heel erg schoon gebleven, maar de wedstrijd ging niet erg lekker. Met inrijden was hij eigenlijk heel erg fijn maar toen ik naar buiten moest voor de proef werd hij baldadig en ondeugend. Met als gevolg dat we een aantal dingen hebben laten zien (zoals een perfecte galopwissel) die helemaal niet in de proef stonden. En flink wat spanning, hij was erg fris door de harde wind.
De volgende keer dan liever een vies paard en niet ondeugend. :wink:
Is paar dagen ervoor losgooien een optie dat hij niet zo meer fris is.
En ik vind het heel erg sneu voor je dat hij baldadig en ondeugend was midden in je proef. Lijkt me voor iedere amazone of ruiter vreselijk

En ik heb dit ondervonden tijdens een lange buitenrit die ik aantal jaren geleden gemaakt heb.
Een manegepaard (normaal niet vooruit te branden) waar ik op dat moment reed. Ging eerst flink baldadig en schrok overal van een toeterende met piepende remmen een trein die eraan kwam. Een slagboom bij een parkeerplaats van het bos. En vervolgens ging hij ook nog van een talud naar beneden galopperen.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Gittje schreef:
LongFields schreef:
Ja? Hoezo dat?
Je hebt schimmels die zwart geboren zijn, schimmels die (donker)bruin geboren zijn, en schimmels die als vos geboren zijn. De verkleuring gaat bij ieder paard anders, via blauwschimmel, roodschimmel of appelschimmel bijvoorbeeld. En dan kan een paard echt spierwit worden, of zoals Romanov vliegenschimmel. Hij zal dus nooit spierwit worden, maar deze spikkels houden. Hij krijgt er nog ieder jaar meer spikkels bij en zijn appels (die ronde vlekken) worden steeds minder zichtbaar.
Hier een foto van hoe hij er uit zag toen ik hem voor het eerst zag op internet, voordat hij van mij werd:

Afbeelding

Afbeelding
Hier had ik hem een paar maanden

Afbeelding
Hier zie je heel goed dat hij inmiddels een stuk lichter is en appelschimmel is geworden

Afbeelding
En begin dit jaar

In december heb ik hem 8 jaar en is hij dus van antracietgrijs verkleurd naar wit met vliegenstipjes. :wink:
Pepper en Lucy
Zeer actief

Wat een ontzettende mooie actiefoto met z'n staart omhoog terwijl hij aan het draven is
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Dank je, dat is wel 1 van de mooiere actiefoto's die ik van hem gemaakt heb in de loop der jaren.
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

LongFields schreef:In december heb ik hem 8 jaar en is hij dus van antracietgrijs verkleurd naar wit met vliegenstipjes.
Ja, is een serieuze kleuraanpassing :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Pepper en Lucy schreef: Is paar dagen ervoor losgooien een optie dat hij niet zo meer fris is.
En ik vind het heel erg sneu voor je dat hij baldadig en ondeugend was midden in je proef. Lijkt me voor iedere amazone of ruiter vreselijk
Losgooien in de bak is bij ons niet toegestaan in verband met de (Agterberg) bodems in de binnen- en buitenbaan. Hij staat bijna iedere dag in de paddock en kan daar als hij wil uit zijn dak gaan, dus daar zal het echt niet aan gelegen hebben.
Je hoeft het niet sneu te vinden hoor, het was maar een wedstrijd en zoiets kan gerust een keer gebeuren. Meestal houdt hij zijn koppie er gewoon prima bij, vorige maand heb ik 2x een proef gereden in storm en echte hoosregen en toen was hij superbraaf. Volgende keer gaat het ongetwijfeld weer gewoon zoals het altijd gaat.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”