Al een paar dagen/weken merk ik dat Dieke meer moet plassen tijdens het uitlaten. Mijn vermoeden is dan ook dat ze binnenkort loops moet gaan worden (maar of dat echt zo is, weet ik natuurlijk niet).
Dieke is over een paar dagen 8 maanden oud (en nog niet loops geweest).
Nu het "probleem"
Gisteren zijn we even (een kleine) 1,5 uur weggeweest. Van tevoren hadden ze een flinke "wandeling" gehad van 1u45min. Ze waren dus wel goed uit geweest.
Toen we gisteren thuis kwamen, had ze binnen geplast. Nouja, kan gebeuren. Opgedaan en klaar.
Vandaag moest ik werken in de ochtend. Vanmorgen had mijn vriend ze een ruim half uur uitgelaten. Ze hadden beide alles gedaan. Nu kwam ik thuis en heeft ze op de poef gepiest en helaas ook op de fauteuil. De poef gooi ik maar weg, maar met de fauteuil is dat wat zonde..
Maar waar deze streken ineens vandaan komen?
Als ik thuis kom is ze blij, maar niet anders dan anders. Ze is altijd al dolenthousiast als we thuis komen, maar ze is niet buiten zinnen o.i.d.
Ze was al máánden zindelijk en als pup helemaal gemakkelijk zindelijk en heel snel. Ik heb echt in geen maanden geen plasje meer van haar binnen gezien (denk al een maand of 4 niet). En nu dus in 2 dagen tijd plast ze ineens weer een paar keer binnen (als we er niet zijn, als we wel thuis zijn, dan geeft ze het ook aan, maar ze gaat in principe max. 4x per dag uit en gaat altijd goed).
Zou het kunnen dat het door een aankomende loopsheid komt? Of is een blaasontsteking waarschijnlijker? Of...?
De plasjes die er liggen zijn niet klein (zoals je bij een blaasontsteking zou verwachten, maar ook niet zo groot dat je ziet dat ze het echt niet meer kon houden).