Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden op hotelmeubels?
Moderator: moderatorteam
-
Safari
Re: Honden op hotelmeubels?
Wij hadden met het kamermeisje afgesproken dat ze onze kamer na het ontbijt zou doen als wij Sliert hadden opgepikt om de hort op te gaan. Ik vind het dan eigenlijk vanzelfsprekend om dan ook wat extra fooi te geven.
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
- Aantal honden: 1
Nick was 6 maanden toen hij voor het eerst meeging naar Schiermonnikoog.
Dat jaar en ook het jaar erna hebben we de bench meegenomen.
Nog een heel gesleep naar een eiland waar de auto niet mee mag, maar het was voor het goede doel
Nu 8 jaar later, gaan we nog steeds naar hetzelfde adres en volstaat een oud dekbedovertrek voor op de bank. (die ik daarna weggooi)!
Niet meer dan normaal om ook om andermans spullen te denken, vind ik.
Dat jaar en ook het jaar erna hebben we de bench meegenomen.
Nog een heel gesleep naar een eiland waar de auto niet mee mag, maar het was voor het goede doel
Nu 8 jaar later, gaan we nog steeds naar hetzelfde adres en volstaat een oud dekbedovertrek voor op de bank. (die ik daarna weggooi)!
Niet meer dan normaal om ook om andermans spullen te denken, vind ik.

-
tineke
Dat geloof ik ookTara schreef:Ik geloof je, maar met die van mij is dat geen probleem.
Rio laat ik gerust achter in een huisje als Alma er is en er moeten bezoekers komen ,dat gaat prima.
In een hotelkamer zou ik hem overigens nooit onbeheerd achter laten ,al was het om de schrik te voorkomen want ik denk niet dat hij echt kwaad doet.
Met Orson was ik wel veel voorzichtiger ,die ging in de buitenkennel achter slot en grendel als we weggingen zonder honden op ons vakantiehuisje.
Ook nam ik altijd een bordje hier waak ik mee van huis en zette tegen de ingang aan al zorgde ik altijd dat de ingang goed afgesloten was.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik neem een vriezer mee op vakantie voor het kvv van mijn honden. En een wagentje om hem te verplaatsen...Wolfsblut schreef:Zo te lezen beschikken de meesten hier over een bagagewagentje als ze op vakantie gaan.
Met al die extra matrasbeschermers, dekbedden etc.
Kun je in het vervolg wel thuis laten als je naar een hotel of bungalow gaat met je honden.
**tekst verwijderd door moderator**

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Brigitte
- Zeer actief
De hond niet, alleen zijn speekselMuk schreef:Voor de meeste moslims is een hond onrein. Als hij echt lef heeft, meldt hij zich aan op bv het forum van maroc.nl en post daar zijn provocerende teksten en plaatjes.renee-uk schreef: ik heb hem gemeld, vraag me werkelijk af waar dit allemaal voor nodig is.
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ik vind het niet kunnen. Daar komen ook nog mensen die niet van dieren houden of misschien zelfs allergien hebben. En dieren haren zijn overal erg moeilijk uit te krijgen. Eigenlijk vind ik het persoonlijk een beetje respectloos als je er maar vanuit gaat dat dat wel allemaal kan.
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ben nu in een b&b en de honden liggen in de auto. Gisteren heel de dag gejaagd, vandaag 3u gewandeld, morgen weer heel de dag jagen. Ze zijn met gn tang vast te pakken. Vandaag de honden ook nog geborsteld en schone dekens gegeven. Ze vinden het maar best. In een vakantiehuisje zitten ze in een bench. Thuis gaan ze ook de kennel in na een wandeling ipv vies het huis in.
- hewi
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
dre schreef:Hier gaan ook altijd kleden mee voor over de bank en het bed
oohww god herinner je nog dat hondje in Belgie? die zelfs aan het ontbijt op een stoel zat en
een broodje kreeg vanaf een bordje? { hoe heette dat hondje toch?}
Hier dus ook kleden en een kussen.
En ik trek altijd even stofzuiger door huisje heen als we weer weggaan ook al zit
er eindschoonmaak bij in.
-
Pakdebal
in de autoloony schreef:Ben nu in een b&b en de honden liggen in de auto. Gisteren heel de dag gejaagd, vandaag 3u gewandeld, morgen weer heel de dag jagen. Ze zijn met gn tang vast te pakken. Vandaag de honden ook nog geborsteld en schone dekens gegeven. Ze vinden het maar best. In een vakantiehuisje zitten ze in een bench. Thuis gaan ze ook de kennel in na een wandeling ipv vies het huis in.
in de bench ( kooi )
in een kennel
tjee, hebben jullie nou huishonden of vee ?..
- hewi
- Zeer actief
Vee! met vlekken zie mijn onderschrift maar, ik denk een koe....een kwispelende koe
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Werk/sporthonden die ook in huis mogen maar op vakantie zich ook veel prettiger voelen in hun eigen hok.Pakdebal schreef:in de autoloony schreef:Ben nu in een b&b en de honden liggen in de auto. Gisteren heel de dag gejaagd, vandaag 3u gewandeld, morgen weer heel de dag jagen. Ze zijn met gn tang vast te pakken. Vandaag de honden ook nog geborsteld en schone dekens gegeven. Ze vinden het maar best. In een vakantiehuisje zitten ze in een bench. Thuis gaan ze ook de kennel in na een wandeling ipv vies het huis in.
in de bench ( kooi )
in een kennel
Duidelijk genoeg?
Oh trouwens zijn eigenaren niet zo blij met 3 grote honden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Pakdebal
op vakantie en na het jagen , oke, maar thuis moeten ze de kennel in , en dat is meestal buitenTara schreef:. Als je dan in een hotel of huisje steeds de hond moet storen omdat ze misschien iets vies zouden kunnen maken, dan is het te verkiezen om ze gewoon lekker in de auto of in hun bench te laten, zodat ze ongestoord kunnen slapen.
- *Esther
- Zeer actief
Maar jagen doe je aangelijnd, zie het onderschrift van Pak.Tara schreef:Zit toch niet zo te zaniken mens! Als mijn honden een hele dag gejaagd hebben willen ze alleen nog maar een bak eten en lekker in de auto of in hun mandje opkrullen en slapen.Pakdebal schreef:in de autoloony schreef:Ben nu in een b&b en de honden liggen in de auto. Gisteren heel de dag gejaagd, vandaag 3u gewandeld, morgen weer heel de dag jagen. Ze zijn met gn tang vast te pakken. Vandaag de honden ook nog geborsteld en schone dekens gegeven. Ze vinden het maar best. In een vakantiehuisje zitten ze in een bench. Thuis gaan ze ook de kennel in na een wandeling ipv vies het huis in.
in de bench ( kooi )
in een kennel
Niet alles wat niet naadloos in jouw straatje past is afwijkend hoor. Au contraire, zou ik bijna willen zeggen.
Edit: Honden willen na een lange dag hard werken gewoon slapen. Als je dan in een hotel of huisje steeds de hond moet storen omdat ze misschien iets vies zouden kunnen maken, dan is het te verkiezen om ze gewoon lekker in de auto of in hun bench te laten, zodat ze ongestoord kunnen slapen.
In ieder geval alweer even hard gelachen vandaag
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja en?Pakdebal schreef:op vakantie en na het jagen , oke, maar thuis moeten ze de kennel in , en dat is meestal buitenTara schreef:. Als je dan in een hotel of huisje steeds de hond moet storen omdat ze misschien iets vies zouden kunnen maken, dan is het te verkiezen om ze gewoon lekker in de auto of in hun bench te laten, zodat ze ongestoord kunnen slapen.
Daar hebben ze rust wat ze heel hard nodig hebben. Daarnaast zijn er ook nog honden die niet binnen willen zijn. Zoals je gelezen hebt heb ik de mijne met enorm veel moeite een tijdje na zn ziekte binnen moeten houden hij vond t niks...

-
Pakdebal
ik heb het niet over jouw honden , maar over de honden van LooneyTara schreef: Ja, nou en? Eerst even schoon worden en rustig kunnen slapen, en dan lekker naar binnen.
.
-
Muk
Pak, je weet wederom niet waarover je praat.Pakdebal schreef: in de auto
in de bench ( kooi )
in een kennel
En ja ik heb huisvee.
-
loony
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
WerktuigPakdebal schreef:in de autoloony schreef:Ben nu in een b&b en de honden liggen in de auto. Gisteren heel de dag gejaagd, vandaag 3u gewandeld, morgen weer heel de dag jagen. Ze zijn met gn tang vast te pakken. Vandaag de honden ook nog geborsteld en schone dekens gegeven. Ze vinden het maar best. In een vakantiehuisje zitten ze in een bench. Thuis gaan ze ook de kennel in na een wandeling ipv vies het huis in.
in de bench ( kooi )
in een kennel
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
loony schreef:WerktuigPakdebal schreef:in de autoloony schreef:Ben nu in een b&b en de honden liggen in de auto. Gisteren heel de dag gejaagd, vandaag 3u gewandeld, morgen weer heel de dag jagen. Ze zijn met gn tang vast te pakken. Vandaag de honden ook nog geborsteld en schone dekens gegeven. Ze vinden het maar best. In een vakantiehuisje zitten ze in een bench. Thuis gaan ze ook de kennel in na een wandeling ipv vies het huis in.
in de bench ( kooi )
in een kennel
(Heel goed.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Vre-se-lijk leven hebben ze...
Oh en wat ik al eerder zei als ze binnen willen mogen ze rustig ff naar binnen maar dat is nooit een lang leven beschoren. Een half uurtje tot een uur dan willen ze weer naar buiten meestal. Veel te warm binnen.

Oh en wat ik al eerder zei als ze binnen willen mogen ze rustig ff naar binnen maar dat is nooit een lang leven beschoren. Een half uurtje tot een uur dan willen ze weer naar buiten meestal. Veel te warm binnen.

-
loony
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
En de kennel staat in de schuur, lekker uit de tocht, in de winter een warmtelamp en stro.
Ze komen elke dag in huis in de keuken, maar na een half u liggen ze te jaagzakken en willen ze buiten.
Ze mogen zowat elke dag lekker loslopen zonder lijn op een groot privegebied waar dummys verstopt liggen.
Jagen van oktober tot maart wekelijks een dag a 2 mee, in de zomer wedstrijden en kraaienbestrijding.
Moest ik niet jagen had ik niet eens springers gehad. Zonde om een werkhond te houden als huishondje.
Ze komen elke dag in huis in de keuken, maar na een half u liggen ze te jaagzakken en willen ze buiten.
Ze mogen zowat elke dag lekker loslopen zonder lijn op een groot privegebied waar dummys verstopt liggen.
Jagen van oktober tot maart wekelijks een dag a 2 mee, in de zomer wedstrijden en kraaienbestrijding.
Moest ik niet jagen had ik niet eens springers gehad. Zonde om een werkhond te houden als huishondje.
-
Pepper en Lucy
- Zeer actief
Pakdebal schreef:in de autoloony schreef:Ben nu in een b&b en de honden liggen in de auto. Gisteren heel de dag gejaagd, vandaag 3u gewandeld, morgen weer heel de dag jagen. Ze zijn met gn tang vast te pakken. Vandaag de honden ook nog geborsteld en schone dekens gegeven. Ze vinden het maar best. In een vakantiehuisje zitten ze in een bench. Thuis gaan ze ook de kennel in na een wandeling ipv vies het huis in.
in de bench ( kooi )
in een kennel
Tijdens een overnachting in een hotel dan is het voor honden veel rustiger als ze in de auto blijven dan in een drukke hotel. Met allerlei andere hotelgasten.
Soms is het niet anders
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik kan me zo voorstellen dat iemand met een allergie een vakantieverblijf zoekt waar geen huisdieren worden toegelaten. Ze mogen er ook geen bende van maken maar er ligt er wel eens een hond op het bed. So be it. Ik kom al jaren bij dezelfde keten en ben nog steeds welkom, inclusief honden.corason del perro schreef:Ik vind het niet kunnen. Daar komen ook nog mensen die niet van dieren houden of misschien zelfs allergien hebben. En dieren haren zijn overal erg moeilijk uit te krijgen. Eigenlijk vind ik het persoonlijk een beetje respectloos als je er maar vanuit gaat dat dat wel allemaal kan.
-
Pepper en Lucy
- Zeer actief
Helemaal met jullie eensunder the red sky schreef:Ik kan me zo voorstellen dat iemand met een allergie een vakantieverblijf zoekt waar geen huisdieren worden toegelaten. Ze mogen er ook geen bende van maken maar er ligt er wel eens een hond op het bed. So be it. Ik kom al jaren bij dezelfde keten en ben nog steeds welkom, inclusief honden.corason del perro schreef:Ik vind het niet kunnen. Daar komen ook nog mensen die niet van dieren houden of misschien zelfs allergien hebben. En dieren haren zijn overal erg moeilijk uit te krijgen. Eigenlijk vind ik het persoonlijk een beetje respectloos als je er maar vanuit gaat dat dat wel allemaal kan.
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik kan me zo voorstellen dat iemand met een allergie een vakantieverblijf zoekt waar geen huisdieren worden toegelaten. Ze mogen er ook geen bende van maken maar er ligt er wel eens een hond op het bed. So be it. Ik kom al jaren bij dezelfde keten en ben nog steeds welkom, inclusief honden.corason del perro schreef:Ik vind het niet kunnen. Daar komen ook nog mensen die niet van dieren houden of misschien zelfs allergien hebben. En dieren haren zijn overal erg moeilijk uit te krijgen. Eigenlijk vind ik het persoonlijk een beetje respectloos als je er maar vanuit gaat dat dat wel allemaal kan.
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Ja, maar ik neem altijd ruim voldoende kleden mee en zorg dat er geen stukje van de meubels onbedekt zijn.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
- dre
- Zeer actief
Owh jaaaaahewi schreef:oohww god herinner je nog dat hondje in Belgie? die zelfs aan het ontbijt op een stoel zat endre schreef:Hier gaan ook altijd kleden mee voor over de bank en het bed
een broodje kreeg vanaf een bordje? { hoe heette dat hondje toch?}
Loekieeeeeeeeeeeee!!!!!!
Wat een gruwel, toen bleek dat ze een ochtend geen stoel voor de hond hadden pakte ze die er gewoon bij vanaf een andere tafel

-
Muk
Je kan niet alles voorkomen en asociale hondenbezitters heb je altijd erbij. Maar ik denk dat huisjes die geschikt zijn voor allergische mensen sowieso verboden voor honden (en andere huisdieren) zijn. Maar je kan als vakantiehuiseigenaar niet alles voorkomen.Célie schreef:En als die allergische gast dan een hondvrij huisje denkt te boeken maar de vorige gasten zijn zo aso geweest om de hond(en) niet te melden en lekker in een verboden voor honden huis te gaan zitten.under the red sky schreef:Ik kan me zo voorstellen dat iemand met een allergie een vakantieverblijf zoekt waar geen huisdieren worden toegelaten. Ze mogen er ook geen bende van maken maar er ligt er wel eens een hond op het bed. So be it. Ik kom al jaren bij dezelfde keten en ben nog steeds welkom, inclusief honden.corason del perro schreef:Ik vind het niet kunnen. Daar komen ook nog mensen die niet van dieren houden of misschien zelfs allergien hebben. En dieren haren zijn overal erg moeilijk uit te krijgen. Eigenlijk vind ik het persoonlijk een beetje respectloos als je er maar vanuit gaat dat dat wel allemaal kan.
-
Muk
Dat geloof ik direct. Net zoals er mensen zijn die door rood rijden, te hard rijden, hun hond los laten lopen daar waar het niet mag enz..Célie schreef:Ja Muk dat zijn ze ook, maar sommige mensen hebben overal schijt aan blijkbaar.Muk schreef:
Maar ik denk dat huisjes die geschikt zijn voor allergische mensen sowieso verboden voor honden (en andere huisdieren) zijn. Maar je kan als vakantiehuiseigenaar niet alles voorkomen.
Je kan niet alles voorkomen en je hebt nu eenmaal mensen die zich weleens niet aan de regels houden. Met alles is dat zo.
- Chantal345
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse dog
Huisje boeken en melden dat je met 2 honden komt. En dan op komen dagen met 2 doggen
Gelukkig hebben we alle verhuurders kunnen laten inzien dat dit geen drama hoeft te worden, alles keurig heel blijft en de buren ook een normaal leven kunnen leiden.
Wij huurden altijd een huisje van particulieren en de honden hadden altijd hun eigen bed mee. Verder gedroegen ze zich het zelfde als thuis en wij ook. Ik wens ook niet in een puinbak te leven dus waarom op vakantie wel? Dat de eigenaar na een dag of 2 even koffie komt drinken hoort er dan wel bij
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Als de honden mee gaan dan alleen in huisjes waar de honden mogen komen.
Ze gaan niet vies opd e bank of iets dergelijks en nemen hun eigen kleedjes mee en wat over de bank.
Leg ze dan wel op de slaapkamer neer voor de nacht zodat de vriendengroep rustig naar de huiskamer kan als ze eerder wakker zijn dan ons en niet 2 van die stuiterballen zien
Dan liggen ze op de grond op hun dekens. Of 1x hadden we een 2 persoons en 1 persoonsbed op de kamer en daar hebben we dekens over heen gelegd en konden ze daar op bed liggen.
alles netjes achter gelaten altijd.
1 huisje gehad plaste ivan toen paar keer binnen (denk andere honden daar geplast ofzo want hij plast nooit binnen en grote tuin er bij en veel gewandeld etc. dus de blaas wel leeg) dan heb ik dat ook meteen opgedaan en gedweild.
Ze gaan niet vies opd e bank of iets dergelijks en nemen hun eigen kleedjes mee en wat over de bank.
Leg ze dan wel op de slaapkamer neer voor de nacht zodat de vriendengroep rustig naar de huiskamer kan als ze eerder wakker zijn dan ons en niet 2 van die stuiterballen zien
Dan liggen ze op de grond op hun dekens. Of 1x hadden we een 2 persoons en 1 persoonsbed op de kamer en daar hebben we dekens over heen gelegd en konden ze daar op bed liggen.
alles netjes achter gelaten altijd.
1 huisje gehad plaste ivan toen paar keer binnen (denk andere honden daar geplast ofzo want hij plast nooit binnen en grote tuin er bij en veel gewandeld etc. dus de blaas wel leeg) dan heb ik dat ook meteen opgedaan en gedweild.