Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lieve Mika *woensdag is het over*

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 2

Re: Lieve Mika *blz 3. mening gevraagt. (gaat slecht)

Ongelezen bericht door Jeffy »

Ik denk dat ik zou proberen om hem zoveel mogelijk mee te nemen naar plekken waar hij los kan lopen. Daar heeft hij volgens mij zoveel plezier in. Hij lijkt dan ook wat makkelijker te lopen. Misschien omdat hij dan op zijn eigen tempo kan lopen en zich niet hoeft aan te passen? Denk je dat hij veel pijn heeft?
Geef hem maar een dikke knuffel. En neem er zelf ook één :knuffel:
frisbeedog
Actief

Ongelezen bericht door frisbeedog »

Ik zou nog eens na Aharon gaan al kan ze maar iets weer goed zetten wat net dwars zit en belemmerd in lopen en pijn doet heb je dat al gewonnen.

Sterkte
An
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik vind het filmpje best meevallen, ik had erger verwacht. Het ziet eruit alsof Mika nog erg veel plezier heeft al is het dan een kort uitje.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

pffff. hij mankt wel erg vind ik, zeker in vergelijking met een poosje terug. maar ik zie nog steeds een blije hond, gelukkig, maar dit maakt het ook juist moeilijk.
ik snap wat je zegt als je de riem pakt en hij zo blij wordt en dat niet meer (zo lang) kan, dat breekt je hart. moeilijk hoor! hele dikke knuf!
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Mika loopt zoveel mogelijk los inderdaad :ok: .Alleen dit stukje, 200 meter ofzo, moet hij even vast omdat er auto's rijden.

Ik denk dat het probleem ook niet zozeer in de achterhand zit. Natuurlijk is dat stuk helemaal rot, maar het manken wat hij nu doet komt doordat hij zijn voorpoot geblesseerd heeft. Achter is al ruim een jaar slecht en veel slechter kon het niet meer worden.

Maar hij wordt met de dag blijer , mijn lieve ventje.
De pijnstillers staan inmiddels weer op de normale dosis. Ik zag op verhoging geen verschil dus dan zie ik inderdaad het nut niet om zijn maag en nieren extra te belasten.
We hobbelen nog eenparig daagjes door op deze manier.
Kleine stukjes met de oude man, grote stukken met Taran zodat die Mika goed met rust laat. Iedere avond een massage en voortaan slaapt Mika lekker binnen.
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Zie je topic nu pas..
Het blijft altijd ontzettend moeilijk om de juiste beslissing te nemen, je weet in zo'n geval gewoon niet waar je goed aan doet.
Je hart breekt als je hem zo ziet manken en als je ziet dat hij wel wil, maar gewoon niet meer kan :(:
Feit dat hij nog lol heeft en vrolijk is, zou voor mij wel een reden zijn om hem nog een goede kans te geven.
Ik zou inderdaad de pijnstilling goed in de gaten houden en er voor zorgen dat de pijn minimaal is.. Ik weet niet wat Mika nu krijgt? Misschien kan je nog overstappen op andere pijnstilling? De massage iedere avond zal hem zeker goed doen, Mitch geniet daar ook enorm van. Zou de fysio nog iets voor hem kunnen betekenen?
Als Mika het wandelen zo leuk vindt zou je ook vaker per dag even een paar minuten kunnen gaan lopen.. de belasting is anders misschien toch te zwaar.. Knuffel voor Mika!!
Mitch & Kiyo
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Crista schreef:Zie je topic nu pas..
Het blijft altijd ontzettend moeilijk om de juiste beslissing te nemen, je weet in zo'n geval gewoon niet waar je goed aan doet.
Je hart breekt als je hem zo ziet manken en als je ziet dat hij wel wil, maar gewoon niet meer kan :(:
Feit dat hij nog lol heeft en vrolijk is, zou voor mij wel een reden zijn om hem nog een goede kans te geven.
Ik zou inderdaad de pijnstilling goed in de gaten houden en er voor zorgen dat de pijn minimaal is.. Ik weet niet wat Mika nu krijgt? Misschien kan je nog overstappen op andere pijnstilling? De massage iedere avond zal hem zeker goed doen, Mitch geniet daar ook enorm van. Zou de fysio nog iets voor hem kunnen betekenen?
Als Mika het wandelen zo leuk vindt zou je ook vaker per dag even een paar minuten kunnen gaan lopen.. de belasting is anders misschien toch te zwaar.. Knuffel voor Mika!!

Ik wil met Mika zo min mogelijk naar fysio's en acupuncturisten toe. Mika krijgt vreselijk veel stress als hij ergens "behandeld" moet worden. De massage technieken heb ik wel van de fysio's gekregen, maar doe ik dus zelf.

Qua pijnstilling zit Mika nu op Onsior. Op metacam en rimadyl reageert hij minder goed. Carpodyl ging redelijk, maar Onsior werkt tot nu toe het beste qua pijnstilling.

Inderdaad, het is zo zielig om hem achter te moeten laten als ik Taran meeneem. Toch pikt hij dat redelijk goed. Is meer mijn beleving denk ik :wink: Hij is in ieder geval blij en tevreden volgens mij. Nou ja, dat is het belangrijkst. Ik hoop dat zijn pootjes nog wat verbeteren, maar was hij er echt niet happy onder dan was de keuze snel gemaakt.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik ga met de rest mee: zie ook een vrolijke hond die moeilijk loopt. Vergaat hij van de pijn, dan zou hij veel bedrukter zijn,
koppie omlaag, lage staart.

Ik zou het aankijken, rustig aan doen en afwachten wat er gaat gebeuren...

Het is moeilijk, ik weet het :flower:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Mika vindt dit nog super... Geen reden om nu de stekker uit te trekken.
Ik zou het alvast niet kunnen.

Heb nog even vertrouwen en geef Mika de tijd. DIe zal het jou echt wel vertellen wanneer het genoeg zou zijn ! Heb vertrouwen en luister naar Mika !

Knufffff en succes !
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Je weet misschien nog dat ik vreselijk zat te twijfelen. Hier ook een hond die de lichtjes in zijn ogen nog had stralen, genoot van veel dingen. Graag lang mee wilde maar dat niet kon, heb het aan kunnen passen tot het kortste stuk eigenlijk al te ver was. Vlak daarna zag ik in zijn ogen en liet hij merken dat het klaar was. Nog steeds heb ik het gevoel dat we goed afscheid hebben genomen, op het juiste moment ook al hadden sommige mensen in mijn omgeving daar een andere visie op.
Je weet wat je voor elkaar voelt en je kent elkaar. Ook al doet het pijn te zien dat het soms heel moeilijk gaat, maar als je dan de blije kop weer ziet en de lichtjes in de ogen ziet sprankelen dan is het gewoon niet de tijd.
Het moment dat de lichtjes nog wel er zijn maar dat de oh zo veelzeggende ogen je aankijken en ergens in lijken te berusten, dan is het de tijd. Ik zag het destijds, en ik ga ervanuit dat jij dat zeker ook bij je hond ziet.
Geniet nog lekker van hem, en beslis als je weet dat het moment daar is om hem te laten gaan. Sterkte, net als vele anderen weet ik hoe moeilijk het is :roos:
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

mariabel schreef:Ik heb niet alle 3 de filmpjes bekeken maar ik zie vooral een ontzettend vrolijke blije hond, die nog intens geniet van alles. Ik had door je berichten eerder veel slechter verwacht, dus ik vind het daardoor erg meevallen.Hij maakt op mij nog een erg levenslustige indruk .
Heb net de andere filmpjes ook bekeken en zie hem dan inderdaad wel erger mank lopen. Lastig hoor.
Dat hoofd nog zo vol enthousiasme en dan zo mank.
maar het lijkt meer een beperking dan dat hem dat nu echt zijn levenslust ontneemt. Het is een hond op leeftijd en dan heeft ie nu eenmaal beperkingen. Ik zie gewoon een levenslustige blije hond.
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Levenslustig is hij nog genoeg inderdaad.
Voor dit moment vind ik het goed genoeg al hoop ik dat het slechte lopen nog wat bijtrekt. Ik denk inderdaad dat ik het meer moet zien als een beperking door ouder worden dan echt vreselijke pijn, onder andere ook door de uitleg van Inge O.
In ieder geval genieten we nog volop van hem en hij van het leven :I:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Vanmorgen ging Miek weer mee naar het bos. Hij gaat achteruit en de beslissing komt dichterbij maar o dage zoals vanmorgen kan ik zo van hem genieten. Volgens mij geniet hij zelf ook :wink:

Onderstaand 2 filmpjes. 1 aan het begin van de wandeling en 1 aan het einde.
Jullie zien zijn rechterachterpoot slepen. Iedere avond controleer ik doe om te kijken of er geen wondjes op komen. op het filmpje zie je het plassen waarop hij wel op die poot staat.

Mika krijg nu 2 tabletten Vitofyllin per dag en 1 tablet onsior. Daarbij visolie en glucosamine. Ik weet dat hij vanmiddag en vanavond niet goed kan lopen omdat hij vanmorgen is meegeweest maar ik kan hem dit niet altijd ontzeggen.
Het is per dag bekijken wat kan en wat niet. Als het op is dan is het op.

Wees gerust eerlijk over de filmpjes, daar heb ik het meeste aan :wink:

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Lieve Mika *update 3 november*

Ongelezen bericht door Machie »

Jeetje wat moeilijk om er iets over te zeggen. Ja, hij mankt behoorlijk maar hij loopt niet heel traag, kijkt blij, pist op 3 poten...Aan de ene kant denk ik, hij mankt dus hij heeft pijn, maar als ik dan zie hoe hij loopt... Als hij echt veel pijn hand gehad liep hij toch veel langzamer?
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ben natuurlijk een volslagen leek maar ik zie een oude hond die ondanks zijn beperking nog volop van het leven geniet dus ik denk dat je het hartstikke goed aanpakt. :ok:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ja je ziet dat hij aan het eind van de wandeling moeilijker loopt maar hij heeft wel lekker genoten.
Ik zie een blije hond die nog heerlijk geniet :ok:
Afbeelding
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Ptje schreef:Ben natuurlijk een volslagen leek maar ik zie een oude hond die ondanks zijn beperking nog volop van het leven geniet dus ik denk dat je het hartstikke goed aanpakt. :ok:
Hier nog 1, wat een blij ei is mika nog :I:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Machie schreef:Jeetje wat moeilijk om er iets over te zeggen. Ja, hij mankt behoorlijk maar hij loopt niet heel traag, kijkt blij, pist op 3 poten...Aan de ene kant denk ik, hij mankt dus hij heeft pijn, maar als ik dan zie hoe hij loopt... Als hij echt veel pijn hand gehad liep hij toch veel langzamer?
Tja dat is inderdaad waar ik dus ook over twijfel. Soms gebruikt hij zijn rechterachterpoot niet. Dat is zelden gelukkig. Maar dan denk ik dat hij wel echt last heeft.
Maar over het algemeen loopt hij zoals het op "einde van de wandeling". Sowieso als hij loopt is het drama, maar als hij draaft/galoppeert dan gaat het wat beter.

Extra pijnstilling maakt geen verschil dus vandaar de extra vitofyllin. Kijken wat dat doet. Verder eet en drinkt hij goed en is daar ook als de kippen bij. Ik heb de indruk dat hij nog best tevreden is met zijn leventje. Moeilijk is het wel, want het is iedere dag wikken en wegen wat het beste is voor hem.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Ik zie inderdaad ook een hond die nog erg blij is!

Hij is ook niet sloom en loopt er bij van"ik geef het op"....lastig allemaal hè?

Dydo had vaak van die oplevingen.Uit eindelijk weet je echt wel wanneer het genoeg is.
Je kent je hond goed en weet denk ik gauw genoeg wanneer hij wel veel pijn heeft.

Sterkte.Maar vooral nog lekker genieten van deze heerlijke hond!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

flamme schreef:
Machie schreef:Jeetje wat moeilijk om er iets over te zeggen. Ja, hij mankt behoorlijk maar hij loopt niet heel traag, kijkt blij, pist op 3 poten...Aan de ene kant denk ik, hij mankt dus hij heeft pijn, maar als ik dan zie hoe hij loopt... Als hij echt veel pijn hand gehad liep hij toch veel langzamer?
Tja dat is inderdaad waar ik dus ook over twijfel. Soms gebruikt hij zijn rechterachterpoot niet. Dat is zelden gelukkig. Maar dan denk ik dat hij wel echt last heeft.
Maar over het algemeen loopt hij zoals het op "einde van de wandeling". Sowieso als hij loopt is het drama, maar als hij draaft/galoppeert dan gaat het wat beter.

Extra pijnstilling maakt geen verschil dus vandaar de extra vitofyllin. Kijken wat dat doet. Verder eet en drinkt hij goed en is daar ook als de kippen bij. Ik heb de indruk dat hij nog best tevreden is met zijn leventje. Moeilijk is het wel, want het is iedere dag wikken en wegen wat het beste is voor hem.
Ik krijg uit het filmpje ook de indruk dat hij nog best blij is.
Hoe is hij thuis?

Als iets niet 100% duidelijk is blijft dat afwegen erg moeilijk :?

Je bent al wel bijna een jaar verder na het openen van dit topic :wink:
Had je niet verwacht denk ik?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Nee zeker niet. Dit is echt reservetijd :ok:

Thuis is hij wisselend. Hij is gewoon een echt oude hond en dat is logisch en mag ook.
Hij slaapt veel, ligt veel en als hij loopt dan loopt hij mank.
Is er voer in beeld dan is hij er als de kippen bij. Taran wordt daar ook nog erg duidelijk bij weggesnauwt. Hij vindt het heerlijk om te knuffelen en komt die ook regelmatig zelf halen. Hij ligt bijna alleen maar op de rug te slapen. Spelen doet hij niet heel veel meer en als hij dat doet dan liggend. Hij is gewoon echt een oude bejaarde, maar ook thuis maakt hij over het algemeen een tevreden indruk. Ook als ik Taran meeneem en hem niet accepteert hij dat zonder morren.
Laura-V
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden!
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Laura-V »

Op het filmpje is inderdaad een oude hond te zien die niet meer soepel loopt en wat mankt.
Bij het tweede filmpje is het een stuk erger dan in het begin.

Ondanks dat is het echt een geweldig blije hond die er heerlijk van geniet... :I:

Wat een ontzettend lieve hond ook, geef 'm maar een dikke knuffel. :D
ranetje
Zeer actief

flamme schreef:Nee zeker niet. Dit is echt reservetijd :ok:

Thuis is hij wisselend. Hij is gewoon een echt oude hond en dat is logisch en mag ook.
Is er voer in beeld dan is hij er als de kippen bij. Taran wordt daar ook nog erg duidelijk bij weggesnauwt. Hij vindt het heerlijk om te knuffelen en komt die ook regelmatig zelf halen. Hij ligt bijna alleen maar op de rug te slapen. Spelen doet hij niet heel veel meer en als hij dat doet dan liggend. Hij is gewoon echt een oude bejaarde, maar ook thuis maakt hij over het algemeen een tevreden indruk. Ook als ik Taran meeneem en hem niet accepteert hij dat zonder morren.
Dat klink niet als erg dramatisch.

Er zal een moment komen.
Als ik je zo lees is dat nu nog niet?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

ranetje schreef:
flamme schreef:Nee zeker niet. Dit is echt reservetijd :ok:

Dat klink niet als erg dramatisch.

Er zal een moment komen.
Als ik je zo lees is dat nu nog niet?
Nu niet. We willen eerst proberen of de extra tablet nog positief verschil uit gaat maken. Als dat niet zo zou zijn dan zal het niet heel lang meer duren ben ik bang. Want dan ligt hij echt bijna de hele dag en kan hij geen 10 minuten meer mee omdat hij anders daarna niet meer kan lopen. In dat geval ben ik liever een week "te vroeg" dan een dag te last.

Nu loopt hij ook slecht, slechter dan op de filmpjes, maar ligt nu, terwijl ik dit schrijf wel Taran uit te dagen. Dat is mijn leidraad, als hij geen lol meer heeft is het over voor mijn oude man. Daar doe ik geen consessies in.
We lopen in ieder geval aangepaste stukjes, of Mika loopt niet mee. We lopen niet met andere honden. Mika slaapt binnen en heeft voor uiten wandelend een jasje. Hij krijgt zijn medicatie en iedere avond een massage aan zijn poten (na aanwijzingen van de fysio).
ranetje
Zeer actief

:ok:
Fantastisch zoals je voor hem zorgt.

Als ik hond was zou ik graag bij jou oud worden. :wink:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik zie een oude hond die niet soepel meer loopt, maar volgens mij nog volop geniet, heerlijk hoe hij nog even in die plas ging liggen :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

ranetje schreef::ok:
Fantastisch zoals je voor hem zorgt.

Als ik hond was zou ik graag bij jou oud worden. :wink:
Nou ik ben er van overtuigd dat jij en vele anderen hier met mij dat ook gewoon zouden doen hoor :wink:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Lunatic schreef:Ik zie een oude hond die niet soepel meer loopt, maar volgens mij nog volop geniet, heerlijk hoe hij nog even in die plas ging liggen :cheer:
:F: dat hebben mensen nooit begrepen, dat ik dat grappig vind :LOL: dit is gewoon Mika. Hoort bij hem. Van mij mag hij nog in 100 plassen gaan liggen :I:
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Dat zie ik inderdaad ook.
Lastig hoor!
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Zo moeilijk dit.
Ik wens je veel sterkte, het valt niet mee om het moment te bepalen van.......nu is het genoeg.

Groetjes Gretha
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”