Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch naar dierenarts geweest

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

miekmiek

Toch naar dierenarts geweest

Ongelezen bericht door miekmiek »

en daar heeft tommie drie prikken en twee dozen met pillen mee gekregen. 8O
Volgens de dierenarts rommelt het nogal in zijn buik en hij denkt dat er misschien een kleine darmontsteking zit. Hij heeft prikken voor het braken en de diaree gekregen en 1 voor de ontsteking. De pillen zijn ook tegen de diaree en het braken. Morgen moet tommie weer goed eten, hij mag nu alleen maar licht verteerbaar eten.
Merk nu al verschil, tommie heeft honger! :mrgreen: Toch wel blij dat ik nog even langs ben geweest.
Gisteravond rond zeven uur begon hij plots te janken en te piepen en at hij weer zijn eten niet op. Mijn man en ik keken elkaar aan en zeiden bijne tegelijk; toch maar even naar de dierenarts! Even gebeld en daar konden we meteen terecht. Nou, dat was het weer!
Heb gisteren gevraagt of we geen abonement konden krijgen op de dierenarts maar dat kon helaas niet... :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ach, die arme Tommie toch. Gelukkig dat je meteen al verbetering merkt.
Enuh, een strippenkaart zou inderdaad handig zijn nu :mrgreen:
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

beterschap.
Diesel knapte van zo'n kuurtje snel weer op...
sophie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door sophie »

Beterschap voor hem.
gr Lilian
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

ik weet niet of je hem verzekerd hebt, maar t zou een mooi kerstkado zijn :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

sterkte, hoop dat het snel weer beter gaat met Tommie :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Moos
Zeer actief

Dingo schreef:ik weet niet of je hem verzekerd hebt, maar t zou een mooi kerstkado zijn :mrgreen:
Ik weet alleen niet of de verzekering Tommie accepteert. Niet lullig bedoelt hoor, maar ik heb vorige maand geprobeerd een verzekering voor Moos af te sluiten bij Dier en Zorg. Moos heeft een paar maanden terug blaasgruis gehad, en een keertje ben ik bij de da geweest i.v.m. diarree. Verder alleen maar de entingen.
Ik kreeg een brief terug van Dier en Zorg dat ze Moos niet wilden accepteren omdat ik te vaak bij de da geweest was. Over min. 6 maanden mocht ik het nog eens proberen...........
Afbeelding
miekmiek

Mijn man en ik hebben er gisteren nog grapjes over zitten maken. Dat we tommie beter vanaf week 1 hadden kunnen verzekeren. De verzekering kijkt inderdaad hoevaak en waarvoor je bij de dierenarts bent geweest. Soms krijg je geen verzekering en soms sluiten ze sommige ziektebeelden uit waarvoor je niet verzekerd bent. Ben je voor diaree bij de dierenarts geweest, dan geld de verzekering niet voor buik/maag/darm problemen. In sommige gevallen geld dit voor een jaar en is de hond daarna gewoon verzekerd.
Met tommie zijn we voor verschillende dingen bij de dierenarts geweest, en ik denk dat er nog weinig lichaamsdelen van hem over zijn die we kunnen verzekeren... :mrgreen:
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

miekmiek schreef:Mijn man en ik hebben er gisteren nog grapjes over zitten maken. Dat we tommie beter vanaf week 1 hadden kunnen verzekeren. De verzekering kijkt inderdaad hoevaak en waarvoor je bij de dierenarts bent geweest. Soms krijg je geen verzekering en soms sluiten ze sommige ziektebeelden uit waarvoor je niet verzekerd bent. Ben je voor diaree bij de dierenarts geweest, dan geld de verzekering niet voor buik/maag/darm problemen. In sommige gevallen geld dit voor een jaar en is de hond daarna gewoon verzekerd.
Met tommie zijn we voor verschillende dingen bij de dierenarts geweest, en ik denk dat er nog weinig lichaamsdelen van hem over zijn die we kunnen verzekeren... :mrgreen:
ik heb whooper ook meteen verzekert bij Dier & Zorg. ik heb bij onze herder zo gigantisch veel pech gehad en echt duizenden guldens aan operaties en medicijnen moeten betalen. ik heb toen meteen gezegd dat ik de volgende hond verzeker. :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
miekmiek

Mja mocht er ooit een volgende komen (een zwart cairn terrier teefje... :I ) dan zullen we die wel verzekeren. Maar voorlopig hopen we maar dat we de dierenarts een tijdje niet zullen zien. ('t Is geen goed teken dat al die mensen die daar werken meteen 'he tommie!' roepen als we er binnen komen)
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef: ('t Is geen goed teken dat al die mensen die daar werken meteen 'he tommie!' roepen als we er binnen komen)
Hahahaha. Nee, dat dacht ik na Moos zijn blaasgruis avontuur ook. Als ik daar binnenkom roepen ze ook allemaal al 'He, daar is Moosie weer' (Gelukkig zeggen ze er ook altijd bij dat ie zo lief is dat ze wilden dat alle honden die ze kregen zo waren, dat geeft de burger dan weer moed zullen we maar zeggen :mrgreen: )
Afbeelding
alma
Zeer actief

Toch naar de dierenarts geweest

Ongelezen bericht door alma »

Sterkte en Beterschap voor Tommie :zwaai:
Afbeelding

Groetjes van Alma
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

Beterschap voor Tommie :ok: