en een fohn en een elektriek dekentjeSuske schreef:Wel handdoeken meenemenmalinois schreef:Ik ga rond de kerst weer naar het strandSuske schreef:Cas nam jaren geleden in de Waddenzee bij min 5 een nieuwjaarsduik
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tot wanneer laten zwemmen
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Tot wanneer laten zwemmen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Gelukkig moeten mijn honden niks op het strand... alleen hier komen als ik ze roep.Pakdebal schreef:malinois schreef:Ik ga rond de kerst weer naar het strandSuske schreef:Cas nam jaren geleden in de Waddenzee bij min 5 een nieuwjaarsduik
gelukkig zie je hier op strand in de winter maar 1 of 2 honden , die de zee in moeten van hun baas , de rest weet wel beter
En misschien een tip voor jou, er zijn meer honden dan alleen jouw Bauke, honden die weer en wind gewend zijn en niet anders weten dan mogen zwemmen/pootjebaden wanneer ze willen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
renee-uk schreef:en een fohn en een elektriek dekentjeSuske schreef:Wel handdoeken meenemenmalinois schreef:Ik ga rond de kerst weer naar het strandSuske schreef:Cas nam jaren geleden in de Waddenzee bij min 5 een nieuwjaarsduik
zeg, loop je dan wel ff mee, moet mijn handdoekenkast ook nog meenemen las ik net.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Die van mij gaan er toch echt vrijwillig in hoor. Koud of niet koud, water is water.Pakdebal schreef:malinois schreef:Ik ga rond de kerst weer naar het strandSuske schreef:Cas nam jaren geleden in de Waddenzee bij min 5 een nieuwjaarsduik
gelukkig zie je hier op strand in de winter maar 1 of 2 honden , die de zee in moeten van hun baas , de rest weet wel beter
Zwemmen doen ze niet, maar pootje baden (tot zeker aan de buik) wel.
Alleen Pippi niet, maar dat is dan ook een geval apart.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Pakdebal
malinois schreef: er zijn meer honden dan alleen jouw Bauke, honden die weer en wind gewend zijn en niet anders weten dan mogen zwemmen/pootjebaden wanneer ze willen.
soms weten honden niet wat goed en slecht voor ze is , en moet je ze sturen , weet je nog wel ?.
ze kunnen zich ook vol eten , maar dat laten we toch ook niet toe ?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee hoor, in dit geval is dat echt niet nodig, die weten echt prima tot hoever ze kunnen gaan.Pakdebal schreef:malinois schreef: er zijn meer honden dan alleen jouw Bauke, honden die weer en wind gewend zijn en niet anders weten dan mogen zwemmen/pootjebaden wanneer ze willen.
soms weten honden niet wat goed en slecht voor ze is , en moet je ze sturen , weet je nog wel ?.
En anders ik wel, en ik weet prima wat mijn honden kunnen hebben of niet.

- renee-uk
- Zeer actief
nee dat nou ook weer niet, kruikje danmalinois schreef:renee-uk schreef:en een fohn en een elektriek dekentjeSuske schreef: Wel handdoeken meenemenwil je ze elektrocuteren?
zeg, loop je dan wel ff mee, moet mijn handdoekenkast ook nog meenemen las ik net.
ik ga niet meelopen hoor

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
Niet? Oh dat mogen ze hier wel hoorPakdebal schreef: ze kunnen zich ook vol eten , maar dat laten we toch ook niet toe ?
On topic: Ze gaan hier nog gewoon het water in, en voorlopig mag dat ook gerust.
- Bonnie F
- Zeer actief
ik zat me -door het geroeptoeter- van pdb toch echt serieus af te vragen of er wel een honden bij de dierenarts belanden door onderkoeling? Of erger dood gaan. Ik geloof het niet. Jullie?
En dat rillen: net als bij mensen, rillen is bescherming. dat is gewoon een reflex op kou. Niks mis mee.
En dat rillen: net als bij mensen, rillen is bescherming. dat is gewoon een reflex op kou. Niks mis mee.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- renee-uk
- Zeer actief
ik kan me nog goed herinneren dat de sneeuw enkelhoog lag en ik met mijn witjes langs de vissersplas liep.
ik heb ze tot 6 keer toe verboden het water in te gaan en de 7e keer was ik te laat.
ik heb het laten gaan, ze hebben zich erna weer warm gelopen en ik heb nooit meer een van mijn honden verboden te gaan zwemmen omdat ik vond dat het te koud was.
de enige bij wie ik dat gedaan zou hebben was gina met haar rotte rug en heupen, maar die ging zelf al niet in het water als het zo koud was.
honden zijn niet gek hoor, echt niet.
ik heb ze tot 6 keer toe verboden het water in te gaan en de 7e keer was ik te laat.
ik heb het laten gaan, ze hebben zich erna weer warm gelopen en ik heb nooit meer een van mijn honden verboden te gaan zwemmen omdat ik vond dat het te koud was.
de enige bij wie ik dat gedaan zou hebben was gina met haar rotte rug en heupen, maar die ging zelf al niet in het water als het zo koud was.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit dus.. nu gaat Xena ook niet meer snel zwemmen als t vriest ze kent dr eigen grenzen prima.renee-uk schreef:ik kan me nog goed herinneren dat de sneeuw enkelhoog lag en ik met mijn witjes langs de vissersplas liep.
Toen ze jong was wel.

-
Pakdebal
Bonnie F schreef:ik zat me -door het geroeptoeter- van pdb toch echt serieus af te vragen of er wel een honden bij de dierenarts belanden door onderkoeling? Of erger dood gaan. Ik geloof het niet. Jullie?
rillen , dan ben je al te laat , net als bij een zonnesteek , daar helpt " in de schaduw " ook niet meer, je kan het maar beter voor zijn .
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Zucht...je wil ook gelijk hebben he?!Pakdebal schreef:Bonnie F schreef:ik zat me -door het geroeptoeter- van pdb toch echt serieus af te vragen of er wel een honden bij de dierenarts belanden door onderkoeling? Of erger dood gaan. Ik geloof het niet. Jullie?
rillen , dan ben je al te laat , net als bij een zonnesteek , daar helpt " in de schaduw " ook niet meer

-
Pakdebal
malinois schreef:Zucht...je wil ook gelijk hebben he?!Pakdebal schreef:Bonnie F schreef:ik zat me -door het geroeptoeter- van pdb toch echt serieus af te vragen of er wel een honden bij de dierenarts belanden door onderkoeling? Of erger dood gaan. Ik geloof het niet. Jullie?
rillen , dan ben je al te laat , net als bij een zonnesteek , daar helpt " in de schaduw " ook niet meer
Het beestje was onderkoeld en is naar een dierenarts gebracht.
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 31 okt 2013 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Flauwekul. Het is een symptoom van dat je lichaam merkt dat je teveel warmte aan je omgeving kwijt laat. De trilling van je spieren zet chemische energie (glucose) om in warmte energie. Je begint met rillen als je lichaamstemperatuur nog gewoon mooi op pijl is, honden ook. Het rillen zorgt ervoor dat er net zoveel warmte wordt gegenereerd als dat er verloren wordt. Je lichaamstemperatuur blijft hierdoor constant.Pakdebal schreef:Bonnie F schreef:. Overigens kan je het wel zien: de hond rilt. Wat overigens een bijzonder effectieve manier is om niet onderkoeld te raken.
het rillen is juist 1 van de symptonen van onderkoeling, heb je mijn link niet gelezen ?
Pas als je veel meer warmte verliest als dat je bij elkaar gerilt krijgt, gaat je lichaamstemperatuur dalen. Daar heb je op een normale wandeling niet eens de tijd voor
Ik ben een keer serieus onderkoeld geraakt (buiten bewustzijn geraakt) en ik had er ruim 3 uur intense kou voor nodig om serieus in de problemen te komen.
Koud hebben en onderkoeld raken liggen héél ver uit elkaar.

- renee-uk
- Zeer actief
rillen is net als kippenvel een reactie van het lichaam om weer warm te worden.Pakdebal schreef:Bonnie F schreef:ik zat me -door het geroeptoeter- van pdb toch echt serieus af te vragen of er wel een honden bij de dierenarts belanden door onderkoeling? Of erger dood gaan. Ik geloof het niet. Jullie?
rillen , dan ben je al te laat , net als bij een zonnesteek , daar helpt " in de schaduw " ook niet meer, je kan het maar beter voor zijn .
jan was niet uit het water te slaan en die heeft best wel eens zitten rillen hoor.
dan liet ik hem warmlopen en was alles weer prima in orde, tot de volgende keer dat ie het water niet uit wilde komen
jeetje mina ik heb ook menig keer staan klappertanden in het zwembad, had ik nog blauwe lippen van de kou ook en ik ben er ook nog steeds hoor, zelfs zonder dat mijn vader en moeder de ambulance lieten komen

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Paisley schreef:Flauwekul. Het is een symptoom van dat je lichaam merkt dat je teveel warmte aan je omgeving kwijt laat. De trilling van je spieren zet chemische energie (glucose) om in warmte energie. Je begint met rillen als je lichaamstemperatuur nog gewoon mooi op pijl is, honden ook. Het rillen zorgt ervoor dat er net zoveel warmte wordt gegenereerd als dat er verloren wordt. Je lichaamstemperatuur blijft hierdoor constant.Pakdebal schreef:Bonnie F schreef:. Overigens kan je het wel zien: de hond rilt. Wat overigens een bijzonder effectieve manier is om niet onderkoeld te raken.
het rillen is juist 1 van de symptonen van onderkoeling, heb je mijn link niet gelezen ?
Pas als je veel meer warmte verliest als dat je bij elkaar gerilt krijgt, gaat je lichaamstemperatuur dalen. Daar heb je op een normale wandeling niet eens de tijd voor![]()
Ik ben een keer serieus onderkoeld geraakt (buiten bewustzijn geraakt) en ik had er ruim 3 uur intense kou voor nodig om serieus in de problemen te komen.
Koud hebben en onderkoeld raken liggen héél ver uit elkaar.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ah zo'n ouderwetse metalenrenee-uk schreef:nee dat nou ook weer niet, kruikje danmalinois schreef:renee-uk schreef:en een fohn en een elektriek dekentjeSuske schreef: Wel handdoeken meenemenwil je ze elektrocuteren?
ik ga niet meelopen hoorbeetje kasten sjouwen op mijn ouwe dag zeker
Lekker warm voor moi!
laat je de kast staan neem jij de stapel handdoeken mee

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
bij echt vriesweer verbied ik het, ijs kapot maken om te gaan zwemmen mag ook niet.
Mijn hond kent zijn grenzen niet (en als hij ze wel kent, kiest hij er alsnog voor die te overschrijden helaas), dus bepaalde zaken leg ik hem op. komt daarbij dat hij buiten verblijft, dus dan heb ik hem liever volledig droog dan nog deels nat.
Als ik toch wil laten zwemmen voor conditie, ga ik naar een binnenzwembad.
Mijn hond kent zijn grenzen niet (en als hij ze wel kent, kiest hij er alsnog voor die te overschrijden helaas), dus bepaalde zaken leg ik hem op. komt daarbij dat hij buiten verblijft, dus dan heb ik hem liever volledig droog dan nog deels nat.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik was afgelopen zondag nog met de honden aan het strand. Het was fris en het waaide flink maar de honden waren helemaal door dolle en bleven maar in de branding door het water rennen. Zelfs de tekkel die een heel andere beharing heeft, was vrolijk door het water aan het sjezen. Als je ze lekker in beweging houdt en daarna in de auto zet, is er niks aan de hand. Je moet natuurlijk niet met een zeiknatte tekkel gaan staan kletsen met iemand 

-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
zolang er geen ijs ligt mogen ze zwemmen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Als rillen een teken van onderkoeling zou zijn ben ik wel heel vaak onderkoeld
Mijn honden zwemmen het hele jaar door en dat mogen ze ook gewoon.
Zelfs Jack, die echt geen grammetje spek heeft en een hele dunne vacht heeft er geen enkel probleem mee en blijft uit zichzelf het water ingaan.
Mijn honden zwemmen het hele jaar door en dat mogen ze ook gewoon.
Zelfs Jack, die echt geen grammetje spek heeft en een hele dunne vacht heeft er geen enkel probleem mee en blijft uit zichzelf het water ingaan.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Nou, rillen is toch ook geen teken dat iemand het aangenaam warm heeft
Als ik een constant rillende hond zou hebben, zou ik toch zeker wel mijn maatregelen nemen. Net zoals wanneer ik aan het rillen ben, ik een trui extra zal aandoen.
Voor mij toch zeker een indicatie om te weten dat mijn hond het (te) koud zou hebben en ik die situatie zal trachten te voorkomen.
Het is een perfect fysieke reactie, daar niet van. Maar die reactie komt er natuurlijk wel naar aanleiding van een toestand. Namelijk dat het op die moment nodig is omdat de hond het koud heeft
Als ik een constant rillende hond zou hebben, zou ik toch zeker wel mijn maatregelen nemen. Net zoals wanneer ik aan het rillen ben, ik een trui extra zal aandoen.
Voor mij toch zeker een indicatie om te weten dat mijn hond het (te) koud zou hebben en ik die situatie zal trachten te voorkomen.
Het is een perfect fysieke reactie, daar niet van. Maar die reactie komt er natuurlijk wel naar aanleiding van een toestand. Namelijk dat het op die moment nodig is omdat de hond het koud heeft
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
he zeurpiet, tollers komen oorspronkelijk uit nova scotia en daar is het erg koud. ze worden daar gefokt voor de jacht op eenden en die zwemmen, heel raar, ook daar in het water. dus de toller gaat er gewoon in zonder problemen en het mooiste is dat ze niet eens tot op de huid toe nat zijn. hun huid is gewoon droog. dat komt omdat ze een dikke ondervacht hebben.Pakdebal schreef:Marion. schreef:Zelfde hier. Ik gooi nooit iets in het water. Ze gaan er alleen in als ze zelf willen. En dat doen ze ook bij min tien. Dan lopen we daarna gewoon door.ellen en de birmanen schreef:mogen ze lekker zelf uitmaken. ik droog ze ook niet af, ik blijf wel lopen en in beweging.
ellen
maar eerst afdrogen, .. hoe zouden jullie het vinden om in die kou in je natte kleren door te moeten lopen ?..![]()
de kou onttrekt van de vacht / kleren naar de huid , dus wordt het toch steeds kouder ?.
Bonnie F schreef: Ik maak me niet snel druk over een beetje rillen. Doe ik ook wel eens... jij kan zeggen , dat je het koud hebt , maar kan een hond dat ?..
ellen
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Zwemmen die in water?ellen en de birmanen schreef: he zeurpiet, tollers komen oorspronkelijk uit nova scotia en daar is het erg koud. ze worden daar gefokt voor de jacht op eenden en die zwemmen, heel raar, ook daar in het water. dus de toller gaat er gewoon in zonder problemen en het mooiste is dat ze niet eens tot op de huid toe nat zijn. hun huid is gewoon droog. dat komt omdat ze een dikke ondervacht hebben.
ellen

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier zitten ze ook buiten nat of droog maar nooit last. Ze hebben als t vriest een dik pak stro in t hok en dat is zeer aangenaam warm. Ze voelen heel warm aan als ik ze eruit haal.maart schreef:bij echt vriesweer verbied ik het, ijs kapot maken om te gaan zwemmen mag ook niet.
Zwemmen voor conditie doe ik nooit in decwinter alleen zomer maar ze weten hier dan wel prima hun grenzen. Op t ijs mogen ze niet maar zokang t stroomt zoeken ze t maar uit.

-
Corneliana
- Zeer actief
renee-uk schreef:rillen is net als kippenvel een reactie van het lichaam om weer warm te worden.Pakdebal schreef:Bonnie F schreef:ik zat me -door het geroeptoeter- van pdb toch echt serieus af te vragen of er wel een honden bij de dierenarts belanden door onderkoeling? Of erger dood gaan. Ik geloof het niet. Jullie?
jan was niet uit het water te slaan en die heeft best wel eens zitten rillen hoor.
dan liet ik hem warmlopen en was alles weer prima in orde, tot de volgende keer dat ie het water niet uit wilde komen
jeetje mina ik heb ook menig keer staan klappertanden in het zwembad, had ik nog blauwe lippen van de kou ook en ik ben er ook nog steeds hoor, zelfs zonder dat mijn vader en moeder de ambulance lieten komen
dat gebeurt in 3 seconden tijd en is niet zo ernstig, de thermostaat doet ff vervelend dan.
kan gebeuren.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
We noemen de vacht van een hond wel een gekscherend jas, maar het werkt dus niet zo als met kleren bij ons. Als je hond een normale vacht heeft (we nemen dus even een hond die niet regelmatig goed gewassen wordt) wordt hij niet tot op de huid nat door het zwemmen. Wij spuiten onze jassen in met waterafstotend spul, maar de vacht van de hond is van nature waterafstotend. Met zwemmen sluit de vacht door het water en blijft het water dus aan de buitenkant. Uit het water schud de hond het overgrote deel van het water dan ook weer zo uit.
Dan maakt het nogal verschil wat voor hond je hebt. Labradors en andere waterrassen zoals bijvoorbeeld een Newfoundlander zijn er natuurlijk helemaal goed voor uitgerust. Een Chinese naakthond of whippet is natuurlijk wat minder gunstig uitgerust.
Ja tuurlijk kan een hond wel onderkoeld halen. En als je het filmpje goed bekijkt en beluisterd pakdebal dan weet je dat die hond al 20!!! minuten in het ijskoude water ligt. Het water is nu bij lange na nog niet bevroren. En kijk eens goed? De onderkoelde hond rilt helemaal niet
Rillen is geen abnormaal iets zoals eerder al uitgelegd en rillen is niet alleen een teken van onderkoeling. Bij stress, spanning en koorts ril je immers ook he?
Die van mij zwemmen nooit zelfstandig. Ook niet bij 30 graden. Ze gaan in het water liggen wachten tot ik de bal gooi. Ze liggen er toch al in, dus nat worden ze ook al wel hoor. En border collies werken voor de baas? Als ze niet willen, doen ze het echt niet hoor. En ze doen meer voor de bal dan voor de baas, maar ze zullen er ook nog steeds niet van een kant voor af springen. Die van mij zwemmen alleen als ze de waterkant kennen en deze aflopend is en zijn daar voorzichtig in. Ze zijn wel malloot en ik moet ze wel eens tegen zichzelf beschermen, maar op dit punt zijn ze zelf voorzichtig genoeg. Die van mij hebben het zomers snel te warm (kay is al een keer oververhit geweest: border collie collapse sydrome) en vinden het nu pas veel leuker worden en hun motto is: hoe natter hoe leuker. Niet dat ik dat leuk vind, want die natte kledder honden in je huis vind ik ook niet altijd fijn.... Maar zodra die van mij ergens water gespot hebben (ook op onbekend terrein) racen ze er heen om te kijken of ze er in kunnen spelen. Ik gun mijn hond dat plezier! Al laat ik ze nu echt niet zo lang meer zwemmen en hou ik ze daarna in beweging of krijgen ze hun jas aan. Mijn honden leven nou eenmaal voor water
Dan maakt het nogal verschil wat voor hond je hebt. Labradors en andere waterrassen zoals bijvoorbeeld een Newfoundlander zijn er natuurlijk helemaal goed voor uitgerust. Een Chinese naakthond of whippet is natuurlijk wat minder gunstig uitgerust.
Ja tuurlijk kan een hond wel onderkoeld halen. En als je het filmpje goed bekijkt en beluisterd pakdebal dan weet je dat die hond al 20!!! minuten in het ijskoude water ligt. Het water is nu bij lange na nog niet bevroren. En kijk eens goed? De onderkoelde hond rilt helemaal niet
Die van mij zwemmen nooit zelfstandig. Ook niet bij 30 graden. Ze gaan in het water liggen wachten tot ik de bal gooi. Ze liggen er toch al in, dus nat worden ze ook al wel hoor. En border collies werken voor de baas? Als ze niet willen, doen ze het echt niet hoor. En ze doen meer voor de bal dan voor de baas, maar ze zullen er ook nog steeds niet van een kant voor af springen. Die van mij zwemmen alleen als ze de waterkant kennen en deze aflopend is en zijn daar voorzichtig in. Ze zijn wel malloot en ik moet ze wel eens tegen zichzelf beschermen, maar op dit punt zijn ze zelf voorzichtig genoeg. Die van mij hebben het zomers snel te warm (kay is al een keer oververhit geweest: border collie collapse sydrome) en vinden het nu pas veel leuker worden en hun motto is: hoe natter hoe leuker. Niet dat ik dat leuk vind, want die natte kledder honden in je huis vind ik ook niet altijd fijn.... Maar zodra die van mij ergens water gespot hebben (ook op onbekend terrein) racen ze er heen om te kijken of ze er in kunnen spelen. Ik gun mijn hond dat plezier! Al laat ik ze nu echt niet zo lang meer zwemmen en hou ik ze daarna in beweging of krijgen ze hun jas aan. Mijn honden leven nou eenmaal voor water

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Hier zwemmen ze ook het hele jaar door, behalve als er ijs ligt, dan mogen ze niet van mij!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!