Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nek hernia

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Nek hernia

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wie kan mij vertellen wat de opties zijn met een nekhernia??
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Nek hernia

Ongelezen bericht door Ramiek »

Een hondje van mij heeft het gehad en het is overgegaan door gebruik van een tuigje, pijnstillers, rust en prednison. Het heeft best wel een tijdje geduurd en het was een hondje wat van zichzelf al heel rustig was.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Onze Joepie is er aan geopereerd
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Mijn Djoet is eraan overleden!
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Het gaat om Esperanza, oude galgo teef.. stond vanmorgen in eens heel raar in de kamer toen ik beneden kwam, naar de da geweest maar ze gaf eigenlijk nergens pijn aan.. doordat ze de afgelopen weken haar keel zo erg schraapt en vanmorgen erg revearse sneazing deed gingen de gedachte naar een ontsteking van keel en/of luchtpijp... en dat ze daarom haar koppie zo liet hangen maar inmiddels geeft ze pijn aan, vanmiddag bij het omdoen van haar halsband gaf ze een flinke gil... dus meteen de da weer gebeld en geef nu rimadyl erbij..
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Is er een foto gemaakt??
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Anke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel

Ongelezen bericht door Anke »

Een hernia zie je niet op een foto, dan kun je alleen uitsluiten dat het niets anders is. Hier twee keer een hernia en twee keer goed overgegaan met rust, acupunctuur en waar nodig pijnstilling!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Mocht je acupunctuur overwegen bij haar als het inderdaad een nekhernia zou zijn, dan weet ik wel iemand bij jou in de buurt die heel goed is en superlief met de honden.
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Bij Gijsje is de nekhernia geconstateerd door een MRI en hij is geopereerd.

Beterschap voor jullie meisje !
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Anke schreef:Een hernia zie je niet op een foto, dan kun je alleen uitsluiten dat het niets anders is. Hier twee keer een hernia en twee keer goed overgegaan met rust, acupunctuur en waar nodig pijnstilling!
Bij mijn dober is bij kranendonk toch echt een nekhernia geconstateerd dmv foto. Slagingskans bij operatie was 5%.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Hele grote onderzoeken gaat het niet worden, dingen waardoor ze onder een roesje moet zijn door haar hart eigenlijk uitgesloten, een operatie gaat al zeker niet gebeuren het is al een oud besje met meerdere mankementen oa slecht hart en melklijst tumoren, en ik vind dat veel te ingrijpend dat ga ik haar niet aan doen.
Acupunctuur zou zeker een optie zijn dus Suzanne als ik het adres nodig heb zal ik je zeker even pb-en!
Afbeelding
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

mylo heeft vorig jaar een acute nekhernia gehad. hij heeft toen 3 dagen achter elkaar een prednison shot via een infuus gehad. ze hebben een infuusnaald(catheter) in z'n poot gezet zodat ze niet elke dag hoefde te prikken. hij mocht hier gewoon mee naar huis met verband erom, daarna heeft hij nog een kuurtje van 2 weken gehad om af te bouwen.
dit heeft bij hem echt heel goed geholpen en knapte heel snel op, misschien het proberen waard.
acupunctuur help ook echt heel goed, voor mylo was de kuur genoeg anders had ik ook acupunctuur gaan doen.
sterkte!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Boy de dober kon dus ook niet geholpen worden, hij heeft nog een respectabele leeftijd behaald, maar hij kreeg er wel steeds meer last van...
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Anke schreef:Een hernia zie je niet op een foto, dan kun je alleen uitsluiten dat het niets anders is. Hier twee keer een hernia en twee keer goed overgegaan met rust, acupunctuur en waar nodig pijnstilling!
dat is niet waar, hernia's kunnen op gewone foto's te zien zijn en om helemaal zeker te gaan kun je een foto met contrastvloeistof maken
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

We hebben de hoop er nog op dat ze iets erg verrekt heeft... dus voor nu wachten we heel even af maar anders zou prednison idd een volgende stap kunnen zijn.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

jores schreef:
dat is niet waar, hernia's kunnen op gewone foto's te zien zijn en om helemaal zeker te gaan kun je een foto met contrastvloeistof maken
De hernia zelf zie je echt niet hoor
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jacq1970 schreef:We hebben de hoop er nog op dat ze iets erg verrekt heeft... dus voor nu wachten we heel even af maar anders zou prednison idd een volgende stap kunnen zijn.
Ik zou even naar een goede arts gaan, bijv. Kranendonk. Wij waren al jaren aan het vogelen met hem en dit was het enige waar we niet aan gedacht hadden.
Foto zijn zonder roesje gemaakt.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dan is het toch raar dat hernia's in eerste instantie worden waargenomen bij een röntgenfoto. Als ze daarna exact willen weten hoe wat waar, ja dan worden er contrastfoto's gemaakt. Maar eerste onderzoek is röntgenfoto.

En net als bij kanker, je kunt geen enkel geval met elkaar vergelijken. Maar ik zou hier denk ik ook voor pijnstilling gaan.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

vaak wordt die eerste foto ook gemaakt om andere zaken uit te sluiten. Verschoven wervels etc. Wellicht is er iets af te leiden van de stand van de wervels, ik ben geen arts of zo. Maar een hernia is uitpuiling van zacht weefsel, iets dat je dus op een normale foto moeilijk ziet. Je kan wel signalen zien dat er iets gaande is mss, maar is ook niet altijd. Denk daarbij aan onstekingsreactie zoals vocht etc. de hernia zelf zie je niet. Zelfs op een ct is het moeilijk te zien
Afbeelding
kooi
Zeer actief

Mijn hond was ook te oud voor operatie.
Kreeg tien pillen cortaphen en paar keer daags tramadol want metacam en rymadil hielpen niet meer.
toen ze ook daar doorheen bleef gillen van de pijn bij een onverwachte beweging hebben we haar laten gaan...
De pijn was te intens.
Veel wijsheid gewenst en misschien knapt jouw hond wel op. :ok:
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

hier was het gelukkig een lichte vorm.
rust, pijnstillers en een tuig en het gaat gelukkig weer goed.
maar zo min mogelijk een halsband want anders zie ik toch weer dat
het gevoelig is bij hem, met tuig geen enkele last.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Uiteraard heeft ze inmiddels een tuigje om als we naar buiten gaan.. en ze leek zowaar iets voorwaartser net... ik heb het aerobed al beneden, ga lekker bij de dames slapen mocht er dan iets zijn wordt ik daar wakker van , als ik boven lig dan hoor ik ze niet, moet er niet aandenken dat ze zou vallen oid.
Ik hoop maar dat ze zich morgenochtend een stukje fijner voelt...
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Vanmorgen stond ze licht kwispelend naast mijn aerobed, ze wilde graag naar buiten en was ook voorwaartser, haar koppie laat ze minder hangen en ze ligt er ook anders mee, minder steun zoekend.
Dus een lichte maar hele fijne verbetering...
Afbeelding
kooi
Zeer actief

oeffff......gelukkig maar! :cheer:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
jacq1970 schreef:We hebben de hoop er nog op dat ze iets erg verrekt heeft... dus voor nu wachten we heel even af maar anders zou prednison idd een volgende stap kunnen zijn.
Ik zou even naar een goede arts gaan, bijv. Kranendonk. Wij waren al jaren aan het vogelen met hem en dit was het enige waar we niet aan gedacht hadden.
Foto zijn zonder roesje gemaakt.
dat is ook iets wat we zeker zullen doen mocht er geen verbetering optreden.
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Gelukkig maar dat het iets beter lijkt te gaan, beterschap voor Esperanza.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Knoep heeft 2x een nekhernia gehad. Haar verhaal kan je hier lezen: viewtopic.php?f=16&t=231865&hilit=nekhernia

De eerste keer heb ik haar (naast de prednison en Tramadol) laten kraken bij dr. Aharon. De 2e keer bij dierfysio Eemnes.
Beiden keren was ze daarna zo goed als genezen, echt bizar om te zien dat je met een zielig hoopje niks (filmpje op pagina 2) naar zo iemand gaat en met een kwispelende en lopende hond weer naar buiten gaat.
Daarna moest ze 6 weken absolute benchrust (dragen naar het gras, plassen en terug dragen).

Sterkte!
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Jeannettebo schreef:vaak wordt die eerste foto ook gemaakt om andere zaken uit te sluiten. Verschoven wervels etc. Wellicht is er iets af te leiden van de stand van de wervels, ik ben geen arts of zo. Maar een hernia is uitpuiling van zacht weefsel, iets dat je dus op een normale foto moeilijk ziet. Je kan wel signalen zien dat er iets gaande is mss, maar is ook niet altijd. Denk daarbij aan onstekingsreactie zoals vocht etc. de hernia zelf zie je niet. Zelfs op een ct is het moeilijk te zien
Je mag dan wel geen arts zijn, maar foto's lezen, daar ben je één van de beste in, en ik spreek uit ervaring.
Anke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel

Ongelezen bericht door Anke »

jores schreef:
Goed dat je dit zegt, want de dierenarts zei dat het niet te zien was. Maar op een foto zie je toch alleen gewrichten en wervels?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”