Hey Gaby, hier de wettekst die van toepassing is van de baasjes van Rhodins grote vriend Hugo!
gr.
Wesley
Moderator: moderatorteam

onderdak en hun natje en droogje en je hebt geen poot om op te staan.Pakdebal schreef:runninggirl schreef:Ja die twee zitten daar de hele dag op het terrein te waken (en hoor ze ook regelmatig met elkaar ruzie maken), ben ze gelukkig nog niet tegengekomen met wandelen. Veel beterschap...
dierenbescherming bellen, klacht indienen bij de politie , er is meer te doen dan men denkt , maar als niemand wat doet ?..

malinois schreef:Ik kan erg slecht tegen dat geklik persoonlijk, bah.
)
Niet over dieren die ergens ter bewaking lopen en die gewoon hun natje en droogje hebben en droog kunnen liggen bijv. Nee dat doe ik idd. niet. Niet alle honden komen op een pluche bank te liggen. Daar ging het om toch?Pakdebal schreef:malinois schreef:Ik kan erg slecht tegen dat geklik persoonlijk, bah.
)
dus jij zal nooit iemand aangeven ?. Ook al slaan ze iemand in elkaar , want klikken hoort niet

Maar dan kunnen ze toch ook gewoon zelf betalen, ook al vergoed de verzekering niet?hovawart schreef:Het is jammer maar de tegenpartij heeft echt alles in het werkt gesteld kan alleen maar hiervoormaar het mocht niet baten.
Maar wij kunnen elkaar nog goed passeren en groeten.

malinois schreef:onderdak en hun natje en droogje en je hebt geen poot om op te staan.Pakdebal schreef:runninggirl schreef:Ja die twee zitten daar de hele dag op het terrein te waken (en hoor ze ook regelmatig met elkaar ruzie maken), ben ze gelukkig nog niet tegengekomen met wandelen. Veel beterschap...
dierenbescherming bellen, klacht indienen bij de politie , er is meer te doen dan men denkt , maar als niemand wat doet ?..
Ik kan erg slecht tegen dat geklik persoonlijk, bah.
vwb topic starter, ik heb dan altijd in een ander stuk NL gewoond denk ik, want daar was altijd de eigenaar van de loslopende hond fout (heb het zelf meegemaakt met mijn aangelijnde hond die belaagd werd door een loslopende hond). Indien het ging tussen 2 loslopende honden vergoedde de verzekering het sowieso niet. (heb toen alles maar gelijk gevraagd mocht het ooit nodig zijn zowel aan politie als aan verzekering)

Zou er voortaan rekening mee houden dat ze dat niet meer doen (RVS toch, maar die was weer overgenomen dacht ik door wat anders?) maar daar zat ik ook altijd bij, met afsluiten ervan heb ik gelijk gevraagd hoe het zat met de hond als hij ooit wat zou doen, die man zei gelijk "zolang de honden beide zijn aangelijnd dan word er vergoed, in een losloop gebied betalen we niks"gonnie schreef:Bij mij is het gewoon vergoed hoor aan de eigenaar van de andere hond, de honden liepen allebei los. Zowel mijn hond dus en de hond van die andere mensen.
De verzekering vroeg wel of mijn hond vast liep, want als de andere hond los liep en die van mij aan de lijn had de verzekering niks vergoed.
Ik weet niet wat PDB dan zou willen aangeven. Het enige dat je kan aangeven is het bijtincident. Of dat geklik is is natuurlijk persoonlijk. In dit geval zou ik nog geen aangifte doen, mits de eigenaar van de honden gewoon prettig meewerkt en of hij of zijn verzekering de dierenartskosten betaald. Je hebt natuurlijk ook andere situaties. Zo loopt er hier in de buurt een wetterhoun die compleet flipt als hij Buddy ziet. Die hond ligt Buddy niet. Oke, dat kan, maar de baas van de hond vertikt het om als we elkaar in het bos tegen komen en beide honden zijn los om de hond aan de riem te doen. Hij heeft niets te zeggen over die hond. Dier luistert nergens na. Laatst is het al bijna mis gegaan toen mijn ouders Buddy uitlieten. Na vele waarschuwingen van mijn vader om de hond aan te lijnen vertikte hij dat waarna vervolgens de hond zich op Buddy wilde storten. Het is hem niet gelukt door het optreden van mijn ouders. Zal er een incident voortkomen waarin deze hond wel een keer Buddy te pakken krijgt dan peins ik er niet over om diezelfde dag nog een aanklacht tegen deze hond en baas in te dienen. Lullig voor de hond, maar wat moet je dan met zo'n baas die z'n verantwoordelijkheid niet neemt.malinois schreef:onderdak en hun natje en droogje en je hebt geen poot om op te staan.Pakdebal schreef:runninggirl schreef:Ja die twee zitten daar de hele dag op het terrein te waken (en hoor ze ook regelmatig met elkaar ruzie maken), ben ze gelukkig nog niet tegengekomen met wandelen. Veel beterschap...
Ik kan erg slecht tegen dat geklik persoonlijk, bah.
vwb topic starter, ik heb dan altijd in een ander stuk NL gewoond denk ik, want daar was altijd de eigenaar van de loslopende hond fout (heb het zelf meegemaakt met mijn aangelijnde hond die belaagd werd door een loslopende hond). Indien het ging tussen 2 loslopende honden vergoedde de verzekering het sowieso niet. (heb toen alles maar gelijk gevraagd mocht het ooit nodig zijn zowel aan politie als aan verzekering)
Nou, nou, dat valt ook wel weer mee. Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik zo iets mee maak met mijn eigen honden, dat er een hond aan komt die direct schade maakt. En dat terwijl ik enorm veel andere honden tegen kom gezien ik aan de rand van de stad woon en aangewezen ben op drukke losloopgebieden. Dus ik zou het niet willen omschrijven als een dagelijks tafereel.Pakdebal schreef: welkom in het wereldje van aso' s met hun aso of " macho " -honden !!
dit is een dagelijks tafereel tegenwoordig , maar is helaas niets aan te doen , misschien iets voor de PvdD voor strengere regels ?.
Haha, de dag moet nog komen dat mijn vriend zo los gaat dat hij een hond een gebroken bovenkaak en een ander twee gebroken voorpoten slaat.Wolfsblut schreef:Bijtincidenten zijn regelmatig de revue gepasseerd.
Ik wil nu eens de situatie omdraaien.
Die ben ik op het forum nl nog nergens tegen gekomen.
Zelfde situatie zoals vermeld.
De vriend van Gaby heeft nu echter een zware massieve wandelstok bij zich.
Om zijn hondjes te redden van een agressieve aanval haalt hij ongenadig uit naar de Dobbermans.
De ene Dobberman kan niet meer bijten en loopt met een gebroken bovenkaak wat rond te jammeren.
De andere Dobberman kan niet meer lopen omdat zijn twee voorpoten gebroken zijn.
Erg hypothetisch gesteld, maar ik vraag me af wat de juridische consequenties zullen zijn voor de vriend van Gaby.
Jazeker! Rhodin is niet helemaal zichzelf, hij zoekt ons meer op en slaapt veel, maar misschien ook door de medicatie en de ervaring op zich. Mila was vanochtend op de hondenschool ook niet de allervriendelijkste, maar hopelijk was dat eenmalig. Verder weet ik niet of ze er wat aan over hebben gehouden, daar kom ik in de loop van de tijd denk ik wel achter.[Sandra] schreef:Dat klinkt heel positief Gaby
Hopelijk herstellen ze zich. Het zal wat tijd vragen.-Gaby- schreef:Jazeker! Rhodin is niet helemaal zichzelf, hij zoekt ons meer op en slaapt veel, maar misschien ook door de medicatie en de ervaring op zich. Mila was vanochtend op de hondenschool ook niet de allervriendelijkste, maar hopelijk was dat eenmalig. Verder weet ik niet of ze er wat aan over hebben gehouden, daar kom ik in de loop van de tijd denk ik wel achter.[Sandra] schreef:Dat klinkt heel positief Gaby

Hè gatsie, wat een nare ervaring voor Otto en wat rot dat het blijvend effect heeft op hem.[Sandra] schreef: Bijtincident waarbij een bullterriër Otto beet had (die liet pas los toen ze hem bij z'n ballen grepen) heeft als gevolg gehad dat Otto naar reuen niet altijd heel vriendelijk is :-/
Was het daar vlakbij de hunze, waar al die paarden staan?-Gaby- schreef:Hè gatsie, wat een nare ervaring voor Otto en wat rot dat het blijvend effect heeft op hem.[Sandra] schreef: Bijtincident waarbij een bullterriër Otto beet had (die liet pas los toen ze hem bij z'n ballen grepen) heeft als gevolg gehad dat Otto naar reuen niet altijd heel vriendelijk is :-/Ik denk ook dat ik het effect pas echt zie als er iets soortgelijks gebeurt qua benadering, bijv. twee grote honden die op de onze af stormen.
Oh, en ik weet niet meer wie het vroeg, maar het was aan het einde van de Korreweg waar deze over gaat in de Ulgersmaweg in het losloopgebied daar achter, in Groningen dus.
Een collega van mij heeft iets dergelijks aan de hand gehad. Haar buren hadden een hond en die was uit de tuin ontsnapt. Het beest rende naar een langsfietsend klein meisje toe en beet haar in haar been. Collega zag dat en rende erheen en schopte de hond, die nog steeds het meisje aanviel, van haar weg. Zelf is ze toen ook nog gebeten, geen gaten, maar de hond hing wel in haar been. Inmiddels kwam de eigenaresse van de hond er ook aan en die was woedend. Later bleek dat de eigenaar van de hond aangifte had gedaan van mishandeling van de hond en collega moest op het bureau verschijnen. Toen ze daar echter haar kant van het verhaal hoorden en ook de inmiddels bont en blauwe plek op haar been zagen, kon ze gewoon weer gaan en had het voor haar verder geen consequenties.Wolfsblut schreef:Bijtincidenten zijn regelmatig de revue gepasseerd.
Ik wil nu eens de situatie omdraaien.
Die ben ik op het forum nl nog nergens tegen gekomen.
Zelfde situatie zoals vermeld.
De vriend van Gaby heeft nu echter een zware massieve wandelstok bij zich.
Om zijn hondjes te redden van een agressieve aanval haalt hij ongenadig uit naar de Dobbermans.
De ene Dobberman kan niet meer bijten en loopt met een gebroken bovenkaak wat rond te jammeren.
De andere Dobberman kan niet meer lopen omdat zijn twee voorpoten gebroken zijn.
Erg hypothetisch gesteld, maar ik vraag me af wat de juridische consequenties zullen zijn voor de vriend van Gaby.
Ja, precies daar.kaatje888 schreef:Was het daar vlakbij de hunze, waar al die paarden staan?-Gaby- schreef:Hè gatsie, wat een nare ervaring voor Otto en wat rot dat het blijvend effect heeft op hem.[Sandra] schreef: Bijtincident waarbij een bullterriër Otto beet had (die liet pas los toen ze hem bij z'n ballen grepen) heeft als gevolg gehad dat Otto naar reuen niet altijd heel vriendelijk is :-/Ik denk ook dat ik het effect pas echt zie als er iets soortgelijks gebeurt qua benadering, bijv. twee grote honden die op de onze af stormen.
Oh, en ik weet niet meer wie het vroeg, maar het was aan het einde van de Korreweg waar deze over gaat in de Ulgersmaweg in het losloopgebied daar achter, in Groningen dus.
Echt net achter de korrewegbrug/gerrit krol brug, bij al dat gras/bomen daar?
Haha beetje dom uitgelegd.
primera schreef:Zou er voortaan rekening mee houden dat ze dat niet meer doen (RVS toch, maar die was weer overgenomen dacht ik door wat anders?) maar daar zat ik ook altijd bij, met afsluiten ervan heb ik gelijk gevraagd hoe het zat met de hond als hij ooit wat zou doen, die man zei gelijk "zolang de honden beide zijn aangelijnd dan word er vergoed, in een losloop gebied betalen we niks"gonnie schreef:Bij mij is het gewoon vergoed hoor aan de eigenaar van de andere hond, de honden liepen allebei los. Zowel mijn hond dus en de hond van die andere mensen.
De verzekering vroeg wel of mijn hond vast liep, want als de andere hond los liep en die van mij aan de lijn had de verzekering niks vergoed.
Ze waren altijd al onderdeel van de ING...gonnie schreef: Ja, ze zijn overgenomen door de ING bank.