Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe zit het, juridisch gezien?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Hoe zit het, juridisch gezien?

Ongelezen bericht door runninggirl »

Afbeelding

Hey Gaby, hier de wettekst die van toepassing is van de baasjes van Rhodins grote vriend Hugo!

gr.
Wesley
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Sterkte, ook voor je honden :flower:
Ik ben benieuwd of je al bent heen geweest en hoe het ging?

Ps. mag ik vragen waar dat is gebeurd ?
En welk industrieterrein je bedoeld?
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:
runninggirl schreef:Ja die twee zitten daar de hele dag op het terrein te waken (en hoor ze ook regelmatig met elkaar ruzie maken), ben ze gelukkig nog niet tegengekomen met wandelen. Veel beterschap...

dierenbescherming bellen, klacht indienen bij de politie , er is meer te doen dan men denkt , maar als niemand wat doet ?.. :denken:
onderdak en hun natje en droogje en je hebt geen poot om op te staan.
Ik kan erg slecht tegen dat geklik persoonlijk, bah.

vwb topic starter, ik heb dan altijd in een ander stuk NL gewoond denk ik, want daar was altijd de eigenaar van de loslopende hond fout (heb het zelf meegemaakt met mijn aangelijnde hond die belaagd werd door een loslopende hond). Indien het ging tussen 2 loslopende honden vergoedde de verzekering het sowieso niet. (heb toen alles maar gelijk gevraagd mocht het ooit nodig zijn zowel aan politie als aan verzekering)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

malinois schreef:Ik kan erg slecht tegen dat geklik persoonlijk, bah.
)

dus jij zal nooit iemand aangeven ?. Ook al slaan ze iemand in elkaar , want klikken hoort niet :roll:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:
malinois schreef:Ik kan erg slecht tegen dat geklik persoonlijk, bah.
)

dus jij zal nooit iemand aangeven ?. Ook al slaan ze iemand in elkaar , want klikken hoort niet :roll:
Niet over dieren die ergens ter bewaking lopen en die gewoon hun natje en droogje hebben en droog kunnen liggen bijv. Nee dat doe ik idd. niet. Niet alle honden komen op een pluche bank te liggen. Daar ging het om toch?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

hovawart schreef:Het is jammer maar de tegenpartij heeft echt alles in het werkt gesteld kan alleen maar hiervoor :E: maar het mocht niet baten.
Maar wij kunnen elkaar nog goed passeren en groeten.
Maar dan kunnen ze toch ook gewoon zelf betalen, ook al vergoed de verzekering niet?
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

malinois schreef:
Pakdebal schreef:
runninggirl schreef:Ja die twee zitten daar de hele dag op het terrein te waken (en hoor ze ook regelmatig met elkaar ruzie maken), ben ze gelukkig nog niet tegengekomen met wandelen. Veel beterschap...

dierenbescherming bellen, klacht indienen bij de politie , er is meer te doen dan men denkt , maar als niemand wat doet ?.. :denken:

vwb topic starter, ik heb dan altijd in een ander stuk NL gewoond denk ik, want daar was altijd de eigenaar van de loslopende hond fout (heb het zelf meegemaakt met mijn aangelijnde hond die belaagd werd door een loslopende hond). Indien het ging tussen 2 loslopende honden vergoedde de verzekering het sowieso niet. (heb toen alles maar gelijk gevraagd mocht het ooit nodig zijn zowel aan politie als aan verzekering)

Bij mij is het gewoon vergoed hoor aan de eigenaar van de andere hond, de honden liepen allebei los. Zowel mijn hond dus en de hond van die andere mensen.
De verzekering vroeg wel of mijn hond vast liep, want als de andere hond los liep en die van mij aan de lijn had de verzekering niks vergoed.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Ik heb het zelf ook meegemaakt, mijn hond had op het strand een andere hond gebeten. Ik vond dat ze naar de DA moesten, want tja, een hoektandje, toch risico op infectie. Na een paar weken kreeg ik een brief van die mensen (had aangedrongen en mijn adres gegeven) dat het toch wel een naar verhaal geworden was. Ze waren naar de DA geweest, die vond het niet nodig iets te doen. Verrassing, na een week een flink abces en daarna dus 2x AB kuur en open snijden. Ik heb keurig netjes alles doorgestuurd naar de verzekering en na een paar weken kreeg ik bericht dat het volledige bedrag aan die mensen was overgemaakt. Beide honden liepen los overigens.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

gonnie schreef:Bij mij is het gewoon vergoed hoor aan de eigenaar van de andere hond, de honden liepen allebei los. Zowel mijn hond dus en de hond van die andere mensen.
De verzekering vroeg wel of mijn hond vast liep, want als de andere hond los liep en die van mij aan de lijn had de verzekering niks vergoed.
Zou er voortaan rekening mee houden dat ze dat niet meer doen (RVS toch, maar die was weer overgenomen dacht ik door wat anders?) maar daar zat ik ook altijd bij, met afsluiten ervan heb ik gelijk gevraagd hoe het zat met de hond als hij ooit wat zou doen, die man zei gelijk "zolang de honden beide zijn aangelijnd dan word er vergoed, in een losloop gebied betalen we niks"
[A]nneloes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door [A]nneloes »

Hopelijk kunnen jullie alles prettig oplossen en knapt je hond snel weer op.
malinois schreef:
Pakdebal schreef:

Ik weet niet wat PDB dan zou willen aangeven. Het enige dat je kan aangeven is het bijtincident. Of dat geklik is is natuurlijk persoonlijk. In dit geval zou ik nog geen aangifte doen, mits de eigenaar van de honden gewoon prettig meewerkt en of hij of zijn verzekering de dierenartskosten betaald. Je hebt natuurlijk ook andere situaties. Zo loopt er hier in de buurt een wetterhoun die compleet flipt als hij Buddy ziet. Die hond ligt Buddy niet. Oke, dat kan, maar de baas van de hond vertikt het om als we elkaar in het bos tegen komen en beide honden zijn los om de hond aan de riem te doen. Hij heeft niets te zeggen over die hond. Dier luistert nergens na. Laatst is het al bijna mis gegaan toen mijn ouders Buddy uitlieten. Na vele waarschuwingen van mijn vader om de hond aan te lijnen vertikte hij dat waarna vervolgens de hond zich op Buddy wilde storten. Het is hem niet gelukt door het optreden van mijn ouders. Zal er een incident voortkomen waarin deze hond wel een keer Buddy te pakken krijgt dan peins ik er niet over om diezelfde dag nog een aanklacht tegen deze hond en baas in te dienen. Lullig voor de hond, maar wat moet je dan met zo'n baas die z'n verantwoordelijkheid niet neemt.
Funny Fleece Vrolijke hondenartikelen van fleece
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Bijtincidenten zijn regelmatig de revue gepasseerd.

Ik wil nu eens de situatie omdraaien.
Die ben ik op het forum nl nog nergens tegen gekomen.

Zelfde situatie zoals vermeld.

De vriend van Gaby heeft nu echter een zware massieve wandelstok bij zich.
Om zijn hondjes te redden van een agressieve aanval haalt hij ongenadig uit naar de Dobbermans.

De ene Dobberman kan niet meer bijten en loopt met een gebroken bovenkaak wat rond te jammeren.
De andere Dobberman kan niet meer lopen omdat zijn twee voorpoten gebroken zijn.

Erg hypothetisch gesteld, maar ik vraag me af wat de juridische consequenties zullen zijn voor de vriend van Gaby.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Bedankt voor alle reacties! Wel fijn om te lezen hoe het nu daadwerkelijk zit. Bedankt ook Suzanne!
Pakdebal schreef: welkom in het wereldje van aso' s met hun aso of " macho " -honden !!

dit is een dagelijks tafereel tegenwoordig , maar is helaas niets aan te doen , misschien iets voor de PvdD voor strengere regels ?. :denken:
Nou, nou, dat valt ook wel weer mee. Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik zo iets mee maak met mijn eigen honden, dat er een hond aan komt die direct schade maakt. En dat terwijl ik enorm veel andere honden tegen kom gezien ik aan de rand van de stad woon en aangewezen ben op drukke losloopgebieden. Dus ik zou het niet willen omschrijven als een dagelijks tafereel. ;)

We zijn vandaag naar de eigenaar van de Dobermanns geweest, en het ging eigenlijk wel prima! Mijn vriend bood direct zijn verontschuldigingen aan voor zijn boze reactie, maar de eigenaar begreep dit en vond het niet erg. Hij bood meteen aan het bedrag over te maken en het vervolgens met zijn verzekering te regelen. Nu weet ik nog niet of het geld ook over wordt gemaakt, maar dat zullen we wel zien. ;)
We hebben de honden ook nog even staan knuffelen, hele vriendelijke honden zo zonder onze honden erbij. De man zei ook dat zijn honden normaal gesproken niet los lopen. Hij wandelde nu met ze, ze hebben een kat gezien en de riem was uit zijn handen geschoten. De honden zaten aan elkaar vast met een touw met een riem er aan, en waren een paar keer bij bomen blijven hangen door het touw tussen hen in waardoor hun adrenaline ook was opgelopen, ze kwamen onze honden tegen en dat ging mis. De eigenaar zei dat hij ze nu vaker apart van elkaar uit ging laten, omdat ze dan makkelijker zijn en zich ook minder snel los kunnen trekken. Hij heeft ze wel pas een heel eind verder op weer in kunnen halen. :schrik:
Voor nu laten we het zo en hopelijk is het geld straks over gemaakt. Zo niet, dan kunnen we terug grijpen naar de tips in dit topic. Bedankt daarvoor! :ok: Verder houden we het in de gaten, mocht het vaker voorvallen dan kunnen we alsnog stappen ondernemen.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Dat klinkt heel positief Gaby :ok:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
-Gaby-
Zeer actief

Wolfsblut schreef:Bijtincidenten zijn regelmatig de revue gepasseerd.

Om zijn hondjes te redden van een agressieve aanval haalt hij ongenadig uit naar de Dobbermans.

De ene Dobberman kan niet meer bijten en loopt met een gebroken bovenkaak wat rond te jammeren.
De andere Dobberman kan niet meer lopen omdat zijn twee voorpoten gebroken zijn.

Erg hypothetisch gesteld, maar ik vraag me af wat de juridische consequenties zullen zijn voor de vriend van Gaby.
Haha, de dag moet nog komen dat mijn vriend zo los gaat dat hij een hond een gebroken bovenkaak en een ander twee gebroken voorpoten slaat. :F: Maar oké, hypothetisch gezien. Ik heb geen flauw idee. Iets met noodweer? Maar geen idee wie dan voor de kosten op moet draaien. :denken:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

[Sandra] schreef:Dat klinkt heel positief Gaby :ok:
Jazeker! Rhodin is niet helemaal zichzelf, hij zoekt ons meer op en slaapt veel, maar misschien ook door de medicatie en de ervaring op zich. Mila was vanochtend op de hondenschool ook niet de allervriendelijkste, maar hopelijk was dat eenmalig. Verder weet ik niet of ze er wat aan over hebben gehouden, daar kom ik in de loop van de tijd denk ik wel achter.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

-Gaby- schreef:
[Sandra] schreef:Dat klinkt heel positief Gaby :ok:
Jazeker! Rhodin is niet helemaal zichzelf, hij zoekt ons meer op en slaapt veel, maar misschien ook door de medicatie en de ervaring op zich. Mila was vanochtend op de hondenschool ook niet de allervriendelijkste, maar hopelijk was dat eenmalig. Verder weet ik niet of ze er wat aan over hebben gehouden, daar kom ik in de loop van de tijd denk ik wel achter.
Hopelijk herstellen ze zich. Het zal wat tijd vragen.

Bijtincident waarbij een bullterriër Otto beet had (die liet pas los toen ze hem bij z'n ballen grepen) heeft als gevolg gehad dat Otto naar reuen niet altijd heel vriendelijk is :-/
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
-Gaby-
Zeer actief

[Sandra] schreef: Bijtincident waarbij een bullterriër Otto beet had (die liet pas los toen ze hem bij z'n ballen grepen) heeft als gevolg gehad dat Otto naar reuen niet altijd heel vriendelijk is :-/
Hè gatsie, wat een nare ervaring voor Otto en wat rot dat het blijvend effect heeft op hem. :ugh: Ik denk ook dat ik het effect pas echt zie als er iets soortgelijks gebeurt qua benadering, bijv. twee grote honden die op de onze af stormen.

Oh, en ik weet niet meer wie het vroeg, maar het was aan het einde van de Korreweg waar deze over gaat in de Ulgersmaweg in het losloopgebied daar achter, in Groningen dus.
Afbeelding
smokey
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door smokey »

Ik heb ooit is iets gehad met mijn kat die schade maakte aan iemand anders eigendom .

Dit is vergoed door mijn aansprakelijkheidsverzekering.

Wilt de man niks betalen , Vraag hem of hij een aansprakelijkheidsverzekering heeft en dat u misschien het eigen risico *100 euro betaald ?
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

-Gaby- schreef:
[Sandra] schreef: Bijtincident waarbij een bullterriër Otto beet had (die liet pas los toen ze hem bij z'n ballen grepen) heeft als gevolg gehad dat Otto naar reuen niet altijd heel vriendelijk is :-/
Hè gatsie, wat een nare ervaring voor Otto en wat rot dat het blijvend effect heeft op hem. :ugh: Ik denk ook dat ik het effect pas echt zie als er iets soortgelijks gebeurt qua benadering, bijv. twee grote honden die op de onze af stormen.

Oh, en ik weet niet meer wie het vroeg, maar het was aan het einde van de Korreweg waar deze over gaat in de Ulgersmaweg in het losloopgebied daar achter, in Groningen dus.
Was het daar vlakbij de hunze, waar al die paarden staan?
Echt net achter de korrewegbrug/gerrit krol brug, bij al dat gras/bomen daar?
Haha beetje dom uitgelegd.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Wolfsblut schreef:Bijtincidenten zijn regelmatig de revue gepasseerd.

Een collega van mij heeft iets dergelijks aan de hand gehad. Haar buren hadden een hond en die was uit de tuin ontsnapt. Het beest rende naar een langsfietsend klein meisje toe en beet haar in haar been. Collega zag dat en rende erheen en schopte de hond, die nog steeds het meisje aanviel, van haar weg. Zelf is ze toen ook nog gebeten, geen gaten, maar de hond hing wel in haar been. Inmiddels kwam de eigenaresse van de hond er ook aan en die was woedend. Later bleek dat de eigenaar van de hond aangifte had gedaan van mishandeling van de hond en collega moest op het bureau verschijnen. Toen ze daar echter haar kant van het verhaal hoorden en ook de inmiddels bont en blauwe plek op haar been zagen, kon ze gewoon weer gaan en had het voor haar verder geen consequenties.
Nu ging het in dit geval om het verdedigen van een kind, ik weet niet hoe het zit als je je hond verdedigt.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-Gaby-
Zeer actief

kaatje888 schreef:
-Gaby- schreef:

Was het daar vlakbij de hunze, waar al die paarden staan?
Echt net achter de korrewegbrug/gerrit krol brug, bij al dat gras/bomen daar?
Haha beetje dom uitgelegd.
Ja, precies daar. ;)

Verder heeft de man alle schade vergoed! De wond heelt alleen niet zo heel mooi, want meneer heeft er gisteravond aan zitten pielen, dus er zal wel een litteken komen denk ik. En Mila reageert erg fel op alle Dobermann/slanke Rottweiler-achtige types. Dat vind ik vooral erg rot. Maar daar hou ik rekening mee.
Afbeelding
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Mijn hond is een paar weken terug gegrepen in mijn eigen tuin door een hond uit de buurt,die sprong mijn hek open en greep mijn teef.
Nu vd week laat die vent weer zijn honden loslopen terwijl ik met mijn aangelijnde honden aankwam lopen,die hond kwam weer af ,maar mijn teef reageerde nu zeer argessief tot mijn grote geluk eigenlijk want die hond zou nu mijn kleine hondje gegrepen hebben.
Ik ben twee dagen later naar een honde wei geweest en gisteren naar losloopgebied.Gelukkig reageert ze op andere honden normaal en is het alleen naar deze hond toe dat ze vervelend is.
Dus ik hoop dat het met jou honden ook mee gaat vallen.
Zeven hechtingen is best veel.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

primera schreef:
gonnie schreef:Bij mij is het gewoon vergoed hoor aan de eigenaar van de andere hond, de honden liepen allebei los. Zowel mijn hond dus en de hond van die andere mensen.
Zou er voortaan rekening mee houden dat ze dat niet meer doen (RVS toch, maar die was weer overgenomen dacht ik door wat anders?) maar daar zat ik ook altijd bij, met afsluiten ervan heb ik gelijk gevraagd hoe het zat met de hond als hij ooit wat zou doen, die man zei gelijk "zolang de honden beide zijn aangelijnd dan word er vergoed, in een losloop gebied betalen we niks"

Nou, bij ons hebben ze toch vergoed hoor.
Ja, ze zijn overgenomen door de ING bank.
Ik denk dat die man niet echt wist waar hij over sprak.
Maar we zullen zien als het weer eens een keer gebeurd al hoop ik van niet, maar je kan nooit weten.
Ik keer gewoon om als ik nu degene aan zie komen lopen met haar hond waar de mijne een hekel aan hebben.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
PaulV
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door PaulV »

gonnie schreef: Ja, ze zijn overgenomen door de ING bank.
Ze waren altijd al onderdeel van de ING...

@ts, fijn dat het zo goed is afgelopen, blijven lastige dingen dit...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”