Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Holtingerveld Havelte verboden voor honden geworden. PROTEST
Moderator: moderatorteam
- Melie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Briard
Holtingerveld Havelte verboden voor honden geworden. PROTEST
Over het afsluiten van dit gebied willen we gaan protesteren. Geef je per email op bij hond.holtingerveld@gmail.com zodat je op de hoogte gehouden wordt wat en hoe we aan het werk gaan. Lees hieronder wat er aan de hand is en doe mee als jij ook wilt blijven wandelen op het Holtingerveld. En deel de info met vrienden en bekenden. Dank alvast.
Tot voor kort was het mogelijk om met je hond(en) of met een rasvereniging of in ander vriendschappelijk verband met de honden los te lopen op het Holtingerveld te Havelte. Het militair oefenterrrein. Rondom de Hunebedden was het verboden, begrijpelijk want er komen veel kleine kinderen lekker op en om de hunebedden spelen.
Sinds de Gemeente Westerveld besloten heeft om een Toegangspoort Oerlandschap Holtingerveld te realiseren tbv de toeristen (men verwacht zo'n 550.00 mensen per jaar) zijn inmiddels alle wegen afgesloten voor verkeer en is de loslopende hond aan banden gelegd. Men moet parkeren bij schaapskooi en vlindertuin en vervolgens zo'n 10 a 15 minuten met kinderen naar de hunebedden lopen.
En weer terug natuurlijk.
Dit project heeft 3.000.000,-- euro gekost. Er is inmiddels bij KANNIETWAARZIJN aandacht aan besteed, want het lijkt toch niet haalbaar dat er zo'n 1.400 mensen per dag dat oerlandschap komen bekijken. Geldverkwisting.
Kijk voor kaart op
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Op bovenstaande kaart is te zien dat er nog 3 piepkleine gebiedjes zijn aangewezen waar we met onze hond los mogen lopen.
Daar zouden dus alle honden tezamen komen om los te lopen.
Een rondje loslopen in het gebied linksonder duurt niet langer dan 45 minuten. Een smal paadje aan de rand van de startbaan, terug over de zandweg. Die andere gebieden zijn dus kleiner.
Om het mogelijk te maken te protesteren hopen we op zoveel mogelijk aanmeldingen zodat we met de gemeente om de tafel kunnen gaan zitten voor een compromisvoorstel.
Tot voor kort was het mogelijk om met je hond(en) of met een rasvereniging of in ander vriendschappelijk verband met de honden los te lopen op het Holtingerveld te Havelte. Het militair oefenterrrein. Rondom de Hunebedden was het verboden, begrijpelijk want er komen veel kleine kinderen lekker op en om de hunebedden spelen.
Sinds de Gemeente Westerveld besloten heeft om een Toegangspoort Oerlandschap Holtingerveld te realiseren tbv de toeristen (men verwacht zo'n 550.00 mensen per jaar) zijn inmiddels alle wegen afgesloten voor verkeer en is de loslopende hond aan banden gelegd. Men moet parkeren bij schaapskooi en vlindertuin en vervolgens zo'n 10 a 15 minuten met kinderen naar de hunebedden lopen.
En weer terug natuurlijk.
Dit project heeft 3.000.000,-- euro gekost. Er is inmiddels bij KANNIETWAARZIJN aandacht aan besteed, want het lijkt toch niet haalbaar dat er zo'n 1.400 mensen per dag dat oerlandschap komen bekijken. Geldverkwisting.
Kijk voor kaart op
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Op bovenstaande kaart is te zien dat er nog 3 piepkleine gebiedjes zijn aangewezen waar we met onze hond los mogen lopen.
Daar zouden dus alle honden tezamen komen om los te lopen.
Een rondje loslopen in het gebied linksonder duurt niet langer dan 45 minuten. Een smal paadje aan de rand van de startbaan, terug over de zandweg. Die andere gebieden zijn dus kleiner.
Om het mogelijk te maken te protesteren hopen we op zoveel mogelijk aanmeldingen zodat we met de gemeente om de tafel kunnen gaan zitten voor een compromisvoorstel.
Laatst gewijzigd door Melie op 02 nov 2013 11:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Esprit, Amélie, Sarabande en Eurydice
Een hond is een briard is een briard is een briard.........
www.masdesarabande.nl
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Holtingerveld Havelte verboden voor honden geworden. PRO
Ik vind een aanlijnplicht iets anders dan een totaal hondenverbod, dat laatste lijk je in eerste instantie te zeggen

- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Vind het knap balen. Ben er nog niet geweest, maar hebben ze het bij de Genieput ook helemaal afgesloten?
Vind het prima dat ze geen gedoe rondom die schaapskooi willen, maar er zoveel meer ruimte naar achter toe bij de Genieput
Vind het prima dat ze geen gedoe rondom die schaapskooi willen, maar er zoveel meer ruimte naar achter toe bij de Genieput
- Melie
- Vaste gebruiker
@ Vosse.
Ja, het hele gebied is afgesloten, zoals je op de kaart kunt zien in mijn bericht.
Ook naar de hei via Schipslootweg is niet meer mogelijk.
Dus meldt je aan bij hond.holtingerveld@gmail.com dan kunnen we met veel mensen protesteren.
Ja, het hele gebied is afgesloten, zoals je op de kaart kunt zien in mijn bericht.
Ook naar de hei via Schipslootweg is niet meer mogelijk.
Dus meldt je aan bij hond.holtingerveld@gmail.com dan kunnen we met veel mensen protesteren.

www.masdesarabande.nl
- Melie
- Vaste gebruiker
@Jeannettebo.
Je hebt gelijk hoor, ik bedoelde te zeggen dat het met loslopende honden verboden is. (maar ik weet niet meer hoe ik de tekst van het onderwerp kan wijzigen!). Alleen met 1 hond aan de lijn is nog wel te doen, maar ik wandelde ook 1 x maand met de rasvereniging en dan met 8 tot 10 honden aan de lijn lopen is niet te doen. Voor mij hoeft ook niet het hele gebied voor loslopende honden te zijn, maar een aantal hectaren, zodat je er minimaal 2 uur kunt rondlopen lijkt te moeten kunnen in dat enorme gebied. Of loslopen in de zomer tot 10.00 uur en na 19.00 uur en in de winter na 16.00 uur. Of alleen door de week en niet in het weekend. Er zijn zoveel mogelijkheden als je er met elkaar uit wilt komen.
Met mijn 3 honden aan de lijn vind ik niks en ik ga natuurlijk niet met mijn auto naar de Parkeerplaats om vervolgens eerst 10 minuten naar het Holtingerveld te lopen, daar te wandelen en dan weer terug. En dan bijvoorbeeld met de volgende hond.............
Je hebt gelijk hoor, ik bedoelde te zeggen dat het met loslopende honden verboden is. (maar ik weet niet meer hoe ik de tekst van het onderwerp kan wijzigen!). Alleen met 1 hond aan de lijn is nog wel te doen, maar ik wandelde ook 1 x maand met de rasvereniging en dan met 8 tot 10 honden aan de lijn lopen is niet te doen. Voor mij hoeft ook niet het hele gebied voor loslopende honden te zijn, maar een aantal hectaren, zodat je er minimaal 2 uur kunt rondlopen lijkt te moeten kunnen in dat enorme gebied. Of loslopen in de zomer tot 10.00 uur en na 19.00 uur en in de winter na 16.00 uur. Of alleen door de week en niet in het weekend. Er zijn zoveel mogelijkheden als je er met elkaar uit wilt komen.
Met mijn 3 honden aan de lijn vind ik niks en ik ga natuurlijk niet met mijn auto naar de Parkeerplaats om vervolgens eerst 10 minuten naar het Holtingerveld te lopen, daar te wandelen en dan weer terug. En dan bijvoorbeeld met de volgende hond.............

www.masdesarabande.nl
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Kan je kaart niet openen
- iones
- Zeer actief
Aanlijnplicht deugt ook niet. Er zijn al zo weinig plaatsen waar honden los kunnen. Nog even en ze mogen nergens meer los.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Melie
- Vaste gebruiker
@vosse
Weet niet hoe t komt. De eerste keer werkte t wel.
De stipjes in de link en de rest zijn nu zwart, geen idee waarom.

www.masdesarabande.nl
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Melie schreef:@vosse
Je moet de link even tussen URL zetten, dat staat boven het berichtje wat je typt, dan werkt het wel

- Melie
- Vaste gebruiker
@Rose.
Dank je, ga ik proberen.
Dank je, ga ik proberen.

www.masdesarabande.nl
- MariskaR
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Kan ik me nog aanmelden om mee te doen?
Ik woon in Havelte en baal er flink van dat m'n hondje zich niet even lekker meer uit kan leven...
Ik woon in Havelte en baal er flink van dat m'n hondje zich niet even lekker meer uit kan leven...
- hondje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
- Aantal honden: 1
Pff wat zonde van zo'n mooi gebied.

Daisy 12-08-2010