Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden op hotelmeubels?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Honden op hotelmeubels?

Ongelezen bericht door M@scha »

tineke schreef: En daarom gaan we volgend jaar dus weer :cheer: :cheer:

:cheer:

dan mag ik ook weer koffie komen drinken toch!!
Afbeelding
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Hm, ik heb daar eigenlijk nooit zo bij stil gestaan :oeps: . Dus die twee keer dat Tip mee is geweest naar een hotel heeft ie gewoon op bed geslapen. Nu heb ik het verder keurig achtergelaten, dus die paar haren waren vast niet zo'n probleem. Maar de volgende keer denk ik er misschien over om wel wat mee te nemen als ik ooit weer een hond meeneem naar een hotel.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:
M@scha schreef:
:cheer: dan mag ik ook weer koffie komen drinken toch!!
O, dan kom ik ook weer langs ;-)
ja, nu weet je de weg!! :cheer:
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Célie schreef:Ik werk zelf in een bungalowpark en wat je af en toe tegenkomt wat gasten met honden normaal schijnen te vinden (ook gasten zonder honden trouwens hoor) echt te erg voor woorden. :vaag:
Ik ben er in het verleden regelmatig geweest om vlooienbestrijdingen uit te voeren.
Mensen zonder dieren waren niet gediend van hondenharen en andere rotzooi en bleven dus weg.
Inmiddels is het park verboden voor honden vanwege de hoge extra onkosten.
In tegenstelling tot de meesten hier die, althans volgens eigen zeggen, keurig omgaan met andermans spullen, geldt dat zeker niet voor alle hondenbezitters.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Mijn honden liggen thuis op de bank en vaak genoeg op bed. Dus ja, als we een weekendje weggaan liggen ze ook daar op bed en de bank. Wel laten we het huisje achter zoals we het hebben aangetroffen. En het beddengoed gaat ook daar de was in.
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Ik vind vooral vreemd volk in je bed vies, dus voor mij geen hotel of huisje op vakantie, brrrrrr. Honden op de bank kan me niks schelen.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik neem dekens mee. En dan mogen ze op bed.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Ik zit regelmatig met 1 of 2 honden in een hotel en ze mogen gewoon op bed. Mits ze geen vieze/natte poten hebben, dan gaan ze in een bench. Ik leg de hoes van de bench wel op het bed maar daar blijft het ook bij qua 'bescherming'.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Tara schreef:Maar dit heeft zo te zien ook meubels die geen hondenharen vasthouden. Dat scheelt ook al een slok op een borrel natuurlijk.
Ik heb echter genoeg hotelkamers gezien die wat dat aangaat onhandiger ingericht zijn. :wink:
Daar komen wij niet dat is ook weer zo.
Tenminste niet met honden ,Jan en ik hadden onlangs nog een hotelletje voor een weekend geboekt maar dan gaan we met z'n tweeen :wink:
Als ik een huisje kies dan kies ik ook bewust een huisje wat honden toelaat en daar geen moeite mee heeft.
Neemt niet weg dat ik dan alsnog vind dat je niet thuis bent en moet zorgen dat het netjes blijft en dus dek ik alles goed af.
Doe ik thuis overigens ook ,grand foulards op de bank en een extra sprei op het bed als we opstaan zodat de honden ,als ze willen ,erop kunnen liggen.
Hier thuis poets ik ze ook schoon als ze nat zijn voor ze naar binnen gaan en dat doe ik ,indien nodig ,op vakantie ook.
tineke

Nanna schreef:
M@scha schreef:
:cheer: dan mag ik ook weer koffie komen drinken toch!!
O, dan kom ik ook weer langs ;-)
Ja leuk :cheer: :cheer: iedereen die er in september was moet komen volgend jaar ,dat is geen kwestie van wil je komen nee je moet komen :pffff: :mrgreen:
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

We zitten toch regelmatig in een hotel of huisje en de honden zijn dan bijna altijd mee. Het wordt geen rotzooi, we hebben bijna altijd een kleed mee, maar het wil wel eens voorkomen dat ze op het bed gaan liggen terwijl daar alleen dekens op liggen. Dat kan me eerlijk gezegd niet zoveel schelen. Vooral in hotels bestaat ongeveer de helft van de kosten uit toeslagen voor de hond (10 euro per nacht per hond meestal), en dan mogen er voor die 60 euro echt wel een paar haren in de kamer, op het bed, of op de bank liggen.

We zorgen er eigenlijk wel voor dat ze niet heel vies zijn, maar dat is ook om te voorkomen dat het hele hotel, inclusief de gang etc onder de modder komt :mrgreen:

Dit was in Zweden:

Afbeelding
Afbeelding
Diesel en Loek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond

Ongelezen bericht door Diesel en Loek »

Afbeelding

Sent from my C6603 using Tapatalk
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Hajo mag thuis niet op bed dus ergens anders ook niet. Hij mag wel op de bank maar alleen als zijn kleedje er op ligt en dat verschil weet hij heel goed. Als we ergens logeren en er staat een (nep) leren bank, dus makkelijk schoon te maken mag hij er wel op, mààr alweer, wel op zijn eigen kleedje. Is de bank van stof dan leg ik zijn kleedje op de grond en blijft hij netjes van de bank af. Ook nemen we zijn eigen dekbed mee en daar ligt hij dan lekker zacht op. Ik begrijp sowieso niet dat sommige mensen met of zonder hond er ergens anders een zooitje van maken, dat doe je thuis toch ook niet? Ik heb vrienden die werken in de hotelwereld en als je dan de verhalen hoort sta je echt te klapperen met je oren hoor.
tineke

Tara schreef:Doen wij ook, maar desalniettemin tref je wel eens hokken die niet heel hondhandig zijn ingericht, za'k maar zeggen. :wink:
Nou maakt mij dat op zich verder niet uit hoor, onze honden verliezen weinig haar, en ik zorg wel dat ze schoon naar binnen gaan.
Maar het voelt toch lullig als je het niet zo schoon kunt houden als dat je zou willen.
Daar zorg ik ook voor en meer kan je tenslotte niet doen.
Als jij je huisje verhuurd aan mensen die met honden komen dan lijkt het me wel handig als je daar qua inrichting rekening mee houd.
Aan deze kant dus totaal geen schuldgevoelens als ik weer huiswaarts keer.
Wolfsblut
Zeer actief

Zo te lezen beschikken de meesten hier over een bagagewagentje als ze op vakantie gaan.
Met al die extra matrasbeschermers, dekbedden etc.
Kun je in het vervolg wel thuis laten als je naar een hotel of bungalow gaat met je honden.

**tekst verwijderd door moderator**

Afbeelding
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Afbeelding

Helemaal happy :F:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Wolfsblut
Zeer actief

Gezellig hotelletje, mag je je eigen huisschaap zelfs meenemen zoals deze vreedzame man.

Afbeelding

Moet kunnen toch, wel de achterdeur dicht maken in het vervolg.

**Foto verwijderd door moderator**
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Wolfsblut schreef:Zo te lezen beschikken de meesten hier over een bagagewagentje als ze op vakantie gaan.
Kun je in het vervolg wel thuis laten als je naar een hotel of bungalow gaat met je honden.

Afbeelding
Nou ik zou nu niet naar n hotel gaan met Figo, omdat ik hem dan niet kan achterlaten on even te gaan ontbijten ofzo.
Maar als dat wel zou kunnen zou de kamer echt wel netjes zijn wanneer we die verlaten.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wolfsblut schreef:Zo te lezen beschikken de meesten hier over een bagagewagentje als ze op vakantie gaan.
nee hoor dat valt best mee... grandfoulard heb ik standaard in de auto leggen en plat op de bank neemt die helemaal geen extra ruimte in, en een hoeslaken die een binnenlaagje heeft past makkelijk in mijn tas hoor...
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Wolfsblut schreef: **tekst verwijderd door moderator**

**foto verwijderd door moderator**
Toch knap, dat je van een normaal topic over honden altijd een manier vindt om de Islam erbij te betrekken. Waarom? Krijg je er een kick van om zo te provoceren?
Van mij mag artikel 1 best afgeschaft worden, maar dat wil nog niet zeggen dat je continu moet provoceren en beledigen. Daar bereik je niks mee, behalve dat het enorm stoort. Op een PVV forum zou dit het misschien goed doen, hier niet. Ook niet bij mij dus.

En nu on-topic...
Een paar kleden meenemen neemt echt niet zoveel ruimte in, daar heb je geen aanhanger voor nodig.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Tara schreef:
Muk schreef:
Wolfsblut schreef: **tekst verwijderd door moderator**
Toch knap, dat je van een normaal topic over honden altijd een manier vindt om de Islam erbij te betrekken. Waarom? Krijg je er een kick van om zo te provoceren?
Van mij mag artikel 1 best afgeschaft worden, maar dat wil nog niet zeggen dat je continu moet provoceren en beledigen. Daar bereik je niks mee, behalve dat het enorm stoort. Op een PVV forum zou dit het misschien goed doen, hier niet. Ook niet bij mij dus.
Eens, het is echt enorm vervelend!
ik heb hem gemeld, vraag me werkelijk af waar dit allemaal voor nodig is.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

renee-uk schreef: ik heb hem gemeld, vraag me werkelijk af waar dit allemaal voor nodig is.
Dat heb ik niet gedaan, al vind ik dit niet kunnen. Het voegt hier helemaal niets toe, behalve dat het weer een manier is om mensen te beledigen. Waar het voor nodig is, geen idee. De doelgroep die hij hoopt te bereiken vind je hier nauwelijks. Voor de meeste moslims is een hond onrein. Als hij echt lef heeft, meldt hij zich aan op bv het forum van maroc.nl en post daar zijn provocerende teksten en plaatjes.
renee-uk
Zeer actief

Muk schreef:
renee-uk schreef: ik heb hem gemeld, vraag me werkelijk af waar dit allemaal voor nodig is.
Dat heb ik niet gedaan, al vind ik dit niet kunnen. Het voegt hier helemaal niets toe, behalve dat het weer een manier is om mensen te beledigen. Waar het voor nodig is, geen idee. De doelgroep die hij hoopt te bereiken vind je hier nauwelijks. Voor de meeste moslims is een hond onrein. Als hij echt lef heeft, meldt hij zich aan op bv het forum van maroc.nl en post daar zijn provocerende teksten en plaatjes.
ik wel dus
ik wens niet lastig gevallen te worden met dit soort racistische vuilspuierij.
ik heb deze meneer al een hele tijd in de negeer om diezelfde reden, maar als jullie gaan quoten kan ik er niet omheen.
als ik weer gedwongen zoiets zie meld ik het weer: racisme is nog steeds tegen de forumregels.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

renee-uk schreef: ik wel dus
ik wens niet lastig gevallen te worden met dit soort racistische vuilspuierij.
:ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Wolfsblut
Zeer actief

Heeft met racisme niets te maken.
Dat is wat sommigen van jullie er van proberen te maken.
Gewoon overheen lezen.
Doe ik ook bij jullie als mij iets niet bevalt.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:
Mwôh, een oude sprei onderin de koffer neemt ook niet de meeste plek in hoor.
Wij hebben altijd een trolley voor onze eigen spullen mee, en een sporttas met hondenspullen: sprei, voerbakken, voer en kluifjes.
Als wij huisjes/hotelkamers achterlaten is het altijd supernetjes, maar wij hebben dan ook heel nette en propere honden.

Afbeelding
:mrgreen:
Fantastisch propere honden :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Hoe krijg je het voor mekaar om in een hondenforum over de islam te gaan praten?
Beetje apart :hmmm:
Ik heb een haat aan zulke mensen die alleen maar negatieve dingen kunnen zeggen
over een geloof, en dan nu over de islam.
Beetje sneu vind je zelf ook niet.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
renee-uk
Zeer actief

kunnen we misschien weer gewoon on topic?
Afbeelding

tineke

Tara schreef:Ik vind het trouwens nog wel een voordeel hebben ook, om even een sprei op bed te leggen voordat de honden er op gaan.
Hoe goed je ook je maatregelen treft, honden nemen nou eenmaal altijd wel wat zand mee in hun vacht.
Die sprei sla je dan ook meteen wat makkelijker uit dan een compleet dekbed.
En roomservice kan ook gelijk zien dat je je best doet om het allemaal een beetje netjes te houden. :wink:
Nou zeker ,ik denk dat als je laat zien dat je je best doet mensen dat al prettig vinden.
Sien heeft ooit in een onbewaakt ogenblik aan een houten tafeltje geknaagd in een vakantie huisje :ugh:
Jan heeft dat plekje toen geschuurd en gelakt zodat het minder opviel.
Uiteraard hebben wij het ook gemeld en aangeboden de kosten van vervanging te betalen,al was het echt een heel klein plekje.
Dat hoefde toen niet en met een goede fles wijn hebben wij de zaak afgekocht.
tineke

Tara schreef:
tineke schreef:
Tara schreef:Ik vind het trouwens nog wel een voordeel hebben ook, om even een sprei op bed te leggen voordat de honden er op gaan.
Hoe goed je ook je maatregelen treft, honden nemen nou eenmaal altijd wel wat zand mee in hun vacht.
Die sprei sla je dan ook meteen wat makkelijker uit dan een compleet dekbed.
En roomservice kan ook gelijk zien dat je je best doet om het allemaal een beetje netjes te houden. :wink:
Nou zeker ,ik denk dat als je laat zien dat je je best doet mensen dat al prettig vinden.
Sien heeft ooit in een onbewaakt ogenblik aan een houten tafeltje geknaagd in een vakantie huisje :ugh:
Jan heeft dat plekje toen geschuurd en gelakt zodat het minder opviel.
Uiteraard hebben wij het ook gemeld en aangeboden de kosten van vervanging te betalen,al was het echt een heel klein plekje.
Dat hoefde toen niet en met een goede fles wijn hebben wij de zaak afgekocht.
Zo is het toch ook? Als je maar laat zien dat je niet ongeïnteresseerd je schouders ophaalt, dan zijn mensen best vergevingsgezind.
Ik had er trouwens nog nooit over nagedacht dat je geen honden in hotelkamers zou mogen achterlaten, gewoon omdat het echt niet in me op zou komen dat mensen daar problemen mee zouden kunnen hebben.
Maar goed, ik ging altijd alleen maar uit van onze eigen brave en niet-blaffende honden, maar ik kan me wel goed voorstellen dat je daar als hotel geen risico mee wilt nemen.
Niet dat ik ze nu niet meer alleen laat op de hotelkamer, maar ik hou er tegenwoordig wel meer rekening mee.
Er kwam in Brno al eens een kamermeisje naar beneden of we even de honden wilden weghalen zodat ze kon schoonmaken.
Ze deed nietsvermoedend de deur open, en stond daar ineens oog in oog met drie blije hondjes :O: . Het arme mens.
Gelukkig konden zowel de eigenaar als zijzelf er later wel hartelijk om lachen. :LOL:
Ha ha geloof me fila's laat je nergens onbeheerd achter :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”