Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden belasting
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 0
Honden belasting
Ik verdiep me vrolijker verder in de hond. Aangezien ik volgend jaar dolgraag een hond in mijn leven wil.
Maar nu hebben we in dit land honden belasting. Wie het ooit verzonnen heeft.
Ik vraag me af hoe sommige dat doen met 3 of soms 4 honden.
En betaald iedereen altijd hun honden belasting ?
In de gemeente waarin ik woon betaal je 95 euro per jaar geloof ik. (voor 1 hond)
Dit staat op de site
Wie moet er hondenbelasting betalen?
Als u een of meer honden houdt, moet u hondenbelasting betalen. De hoogte van de belasting is afhankelijk van het aantal honden dat u houdt. Als u een hond aanschaft of er een hond bijneemt, bent u verplicht dit te melden.
Ik ken hier heel veel mensen in de buurt die laks hebben aan deze regeling.
En nu zoveel geld hebben uitgespaard dat zelfs de bekeuring goedkoper is dan aantal jaren honden belasting..
Maar nu hebben we in dit land honden belasting. Wie het ooit verzonnen heeft.
Ik vraag me af hoe sommige dat doen met 3 of soms 4 honden.
En betaald iedereen altijd hun honden belasting ?
In de gemeente waarin ik woon betaal je 95 euro per jaar geloof ik. (voor 1 hond)
Dit staat op de site
Wie moet er hondenbelasting betalen?
Als u een of meer honden houdt, moet u hondenbelasting betalen. De hoogte van de belasting is afhankelijk van het aantal honden dat u houdt. Als u een hond aanschaft of er een hond bijneemt, bent u verplicht dit te melden.
Ik ken hier heel veel mensen in de buurt die laks hebben aan deze regeling.
En nu zoveel geld hebben uitgespaard dat zelfs de bekeuring goedkoper is dan aantal jaren honden belasting..
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Honden belasting
Ik betaal maar gewoon braaf, ze komen me iets te vaak controleren hier. Ik heb ze al een aantal keer aan de deur gehad.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
Wij hebben nog nooit iemand aan de deur gehad!
Ik ken iemand die het niet betaald, die heeft nog liever een boete.
Ik vind het ook de grootste onzin!
Ik ken iemand die het niet betaald, die heeft nog liever een boete.
Ik vind het ook de grootste onzin!
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb altijd braaf betaald. Ook toen ik meerdere honden had. Er was een tijd dat ik voor de eerste hond 114 en voor elke hond die je erbij nam 228 moest betalen. Daarom heb ik destijds toen ik nog 5 honden had een kennelnaam aangevraagd. Het kennelbedrag was iets van 450 euro. Was goedkoper dan voor alle honden los te betalen.
Nu betaal je hier 'gelukkig' voor elke hond hetzelfde bedrag.
We hebben in de 10 jaar dat we honden hebben 1x controle gehad.
Hangt een beetje van de gemeente waarin je woont of het 'loont' om je hond voorlopig niet aan te geven.
In sommige gemeente controleren stadswachten ook op het betalen van hondenbelasting.
Je kan ook meemaken dat je door je buren verlinkt wordt.
Nu betaal je hier 'gelukkig' voor elke hond hetzelfde bedrag.
We hebben in de 10 jaar dat we honden hebben 1x controle gehad.
Hangt een beetje van de gemeente waarin je woont of het 'loont' om je hond voorlopig niet aan te geven.
In sommige gemeente controleren stadswachten ook op het betalen van hondenbelasting.
Je kan ook meemaken dat je door je buren verlinkt wordt.
Laatst gewijzigd door Sjalot op 22 okt 2013 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Charlotte

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oh is die paar keer bellen toch effectief geweest.Gollum schreef:Ik betaal maar gewoon braaf, ze komen me iets te vaak controleren hier. Ik heb ze al een aantal keer aan de deur gehad.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Dat van die buren.
Heeft mijn moeder mee gemaakt.
Ze had toen pas een hond en ze had hem die ochtend aangegeven dat kon ze gelukkig aan geven.
Maar die buren hadden dus werkelijk zo´n Pippo aangesproken of opgebeld.
Terwijl die hond er pas een maand was en het was nog maar een pup gewoon uit afgunst ofzo.
Ze had toen pas een hond en ze had hem die ochtend aangegeven dat kon ze gelukkig aan geven.
Terwijl die hond er pas een maand was en het was nog maar een pup gewoon uit afgunst ofzo.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hier wel netjes aangegeven dat we een hond hebben, acceptgiro zou wel komen, maar 1,5 jaar later hebben we nog nooit de rekening op de mat gehad 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Is het bij jou dan niet gewoon een onderdeel van de aanslag gemeentebelasting?Ayronna schreef:Hier wel netjes aangegeven dat we een hond hebben, acceptgiro zou wel komen, maar 1,5 jaar later hebben we nog nooit de rekening op de mat gehad
Hier wel namelijk.
Ik krijg geen aparte rekening voor de hondenbelasting.
Maar het staat echt wel in het rijtje

-
- Vaste gebruiker
Haha ayronna, dus nog nooit betaald ?
Nou ik heb een buurman die mij zou kunnen verlinken.
2 buren verderop woont een politie agent die zelf niet eens betaald haha, dus geloof niet dat ze hier fanatiek zijn.
Ik heb nu met regelmaat een lease hond, een schat van een lab, maar enige waar ik voor op mijn hoede ben is loslopen.
Ik geloof niet dat ik bij de gemeente ga vertellen dat ik een hond heb.
Het is bijna krankzinnig, 450 euro per jaar. En wat doen ze ervoor helemaal niks.
Je hebt hier negens fatsoenlijk uitlaat parken ofz. Nu zal mijn hond altijd mee gaan naar het buiten gebied. Er is niks te snuffelen in de stad
Nou ik heb een buurman die mij zou kunnen verlinken.
2 buren verderop woont een politie agent die zelf niet eens betaald haha, dus geloof niet dat ze hier fanatiek zijn.
Ik heb nu met regelmaat een lease hond, een schat van een lab, maar enige waar ik voor op mijn hoede ben is loslopen.
Ik geloof niet dat ik bij de gemeente ga vertellen dat ik een hond heb.
Het is bijna krankzinnig, 450 euro per jaar. En wat doen ze ervoor helemaal niks.
Je hebt hier negens fatsoenlijk uitlaat parken ofz. Nu zal mijn hond altijd mee gaan naar het buiten gebied. Er is niks te snuffelen in de stad
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Hier wordt ook met enige regelmaat gecontroleerd aan de deur, maar de hond staat netjes aangemeld.
Net zoals bij Ranetje staat het hier ook bij de gemeentelijke belastingen in het rijtje.
Net zoals bij Ranetje staat het hier ook bij de gemeentelijke belastingen in het rijtje.
- LabradorSam
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador
Is mij ook gebeurd. Direct keurig aangegeven op maandag, zaterdag daarvoor opgehaald. Een week later een controleur, haha, al aangegeven, maar dat wist meneer de controleur nog niet. Gelukkig had ik een email om het aan te tonen.toots schreef:Dat van die buren.
In al die jaren dat ik een hond heb gehad, heb ik één keer controle gehad, vorig jaar, toen ik net even geen hond had........
Maar ik betaal ook gewoon en het zit inderdaad bij de gemeentebelasting. Voor die paar tientjes ga ik me geen boete op de hals halen.
Maar ik betaal ook gewoon en het zit inderdaad bij de gemeentebelasting. Voor die paar tientjes ga ik me geen boete op de hals halen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Mijn moeder had toen niks maar de controleur is het na gaan vragen en zou als het niet zo bleek te zijn terug komen.LabradorSam schreef:Is mij ook gebeurd. Direct keurig aangegeven op maandag, zaterdag daarvoor opgehaald. Een week later een controleur, haha, al aangegeven, maar dat wist meneer de controleur nog niet. Gelukkig had ik een email om het aan te tonen.toots schreef:Dat van die buren.
Maar mijn moeder had het netjes gedaan dus ze hoefde geen boete te betalen.
Maar een beste buur waarvan je denkt dat alles goed zit etc kan jou ramen in slaan zeg maar.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- Angel1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terriër
Ik heb sinds vorig jaar 1 hond opgegeven van de 2. Daarvoor al 7 jaar lang niet betaald, zonder enige controle. Ik vind hondenbelasting de grootste onzin.
Maar ook hier zou ik best eens verlinkt kunnen worden door de buurvrouw... Dat mens is 1 groot roddelblad....
Maar ook hier zou ik best eens verlinkt kunnen worden door de buurvrouw... Dat mens is 1 groot roddelblad....

Groetjes, Patricia

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Is dat niet één woord? Hondenbelasting? Anders heb je 'honden' & 'belasting' toch?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Hier in 't durp is ingevoerd dat we geen hondenbelasting hoeven te betalen mits de drollen wordt opgeruimd 

Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.

-
- Vaste gebruiker
Handig !!
Ik zie ze nooit lopen. Zal onze buren aan de andere kant is vragen zij hebben pas een pup.
Ik zie ze nooit lopen. Zal onze buren aan de andere kant is vragen zij hebben pas een pup.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Geen hondenbelasting in mijn gemeente 

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Ayronna
- Zeer actief
Noperanetje schreef:Is het bij jou dan niet gewoon een onderdeel van de aanslag gemeentebelasting?Ayronna schreef:Hier wel netjes aangegeven dat we een hond hebben, acceptgiro zou wel komen, maar 1,5 jaar later hebben we nog nooit de rekening op de mat gehad
Hier wel namelijk.
Maar het staat echt wel in het rijtje

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dan zijn ze je vast vergetenAyronna schreef:Noperanetje schreef:Is het bij jou dan niet gewoon een onderdeel van de aanslag gemeentebelasting?Ayronna schreef:Hier wel netjes aangegeven dat we een hond hebben, acceptgiro zou wel komen, maar 1,5 jaar later hebben we nog nooit de rekening op de mat gehad
Hier wel namelijk.
Maar het staat echt wel in het rijtjeHeb er speciaal op gelet toen we de gemeentebelasting moesten betalen, maar hij stond er niet tussen

Heb je nog bewijs dat je je hond hebt aangegeven?
Dat is wel handig voor het geval er een keer controle komt.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Nou betaalde ik al voordat ze aan de deur kwamen hoor maar het voelt toch iets fijner. Toen de controleurs in de buurt waren zag ik allemaal zenuwachtige hondenbazen elkaar waarschuwen, ze controleren! En dan lach ik even vriendelijk en vervolg ik ontspannen mijn weg. Veel fijner. Mijn enige zonde tot nu toe is het illegaal laten loslopen van mijn honden, daar word ik al genoeg voor gestraftbouvierpoedel schreef:Oh is die paar keer bellen toch effectief geweest.Gollum schreef:Ik betaal maar gewoon braaf, ze komen me iets te vaak controleren hier. Ik heb ze al een aantal keer aan de deur gehad.

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Tijdje terugcontrole gehad en toen moest ik gaan betalen. Nou, ook prima, doen we dat.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Ayronna
- Zeer actief
Ja, dat gelukkig welranetje schreef: Dan zijn ze je vast vergeten![]()
Heb je nog bewijs dat je je hond hebt aangegeven?
Dat is wel handig voor het geval er een keer controle komt.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ik betaal altijd voor 1 hond, we hebben enkele jaren 2 honden gehad, nu weer gewoon 1. Nooit controle gehad ook, eigenlijk dan wel jammer als je wel betaald 

-
- Vaste gebruiker
10 jaar geleden betaalde ik ook gewoon de h.b toen leefde mijn oudje nog,maar kreeg wel elk jaar iemand aan
de deur of ik een hond had.
MAN kijk in je papieren dan zie je toch dat ik een hond heb en betaal.
Maar nu ik sinds 10 jaar weer een hondje heb wacht ik gewoon even af heb Chico net 3 dagen.
Hier ben je verplicht om de drolletjes op te ruimen vindt ik echt niet erg om te doen,maar er dan ook
nog voor te gaan betalen,kan een leuke strijd worden.
groetjes Ria en Chico
de deur of ik een hond had.
MAN kijk in je papieren dan zie je toch dat ik een hond heb en betaal.
Maar nu ik sinds 10 jaar weer een hondje heb wacht ik gewoon even af heb Chico net 3 dagen.
Hier ben je verplicht om de drolletjes op te ruimen vindt ik echt niet erg om te doen,maar er dan ook
nog voor te gaan betalen,kan een leuke strijd worden.
groetjes Ria en Chico
-
- Vaste gebruiker
Het schijnt dat ze de honden belasting eraf willen doen. Iig in onze gemeente. Hopelijk landelijk !!
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Bij ons willen ze 'm ook afschaffen. Ze roepen al jaren "volgend jaar" en ook nu staat er op de site van de gemeente dat ze nog belasting heffen "tot 2014" dus tja, ik moet t nog zien. Buiten dat gaat onze gemeente per 2014 een "verregaande samenwerking" aan met twee naburige gemeenten dus het zal me niets verbazen als er dan weer van bovenaf besloten wordt om tóch maar die hondenbelasting te blijven heffen 

- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Vorige week nog een meneer aan de deur gehad of wij netjes hondenbelasting betalen.. ja hoor dat doen wij, voor dat geld hebben wij namelijk veel plezier van ze. net zoals alle andere belastingen betaald moeten worden
en daar nemen sommige mensen ook het risico voor om dit te ontduiken
Ik heb jaren geleden gehoord dat wij hier in de gemeente, bovenop de boete met terugwerkende kracht hondenbelasting moet betalen, geen of dit waar is en dit hardgemaakt kan worden hoor

Ik heb jaren geleden gehoord dat wij hier in de gemeente, bovenop de boete met terugwerkende kracht hondenbelasting moet betalen, geen of dit waar is en dit hardgemaakt kan worden hoor

-
- Zeer actief
Ik betaal iedere maand keurig de hondenbelasting liever dat en dat ik die boete riskeer en dat vind ik doodzonde van m'n geld daar koop ik liever leuke dingen voor.
En als m'n hond komt te overlijden dan stap ik naar de gemeente met een overlijdensakte om weer netjes aan te geven dat ik tot de volgende hond komt even geen belasting hoeft te betalen
En als m'n hond komt te overlijden dan stap ik naar de gemeente met een overlijdensakte om weer netjes aan te geven dat ik tot de volgende hond komt even geen belasting hoeft te betalen
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4