Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wagenziek
Moderator: moderatorteam
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
wagenziek
Ik ben sinds vorige week opvanger voor een roemeens hondje van 5 jaar.
Ze doet het erg goed maar ze is wagenziek. Ze begint al heel snel te kwijlen en geeft ook over .
Ik heb nu een rubberen strip onder de auto laten zetten, zij heeft vanmorgen 1/4 reistablet gekregen maar dat heeft voor vanmorgen nog niet geholpen.
Zijn hier nog tips en adviezen die haar zouden kunnen gaan helpen.
Ik moet nml wel autorijden om de honden uit te laten.
Ze doet het erg goed maar ze is wagenziek. Ze begint al heel snel te kwijlen en geeft ook over .
Ik heb nu een rubberen strip onder de auto laten zetten, zij heeft vanmorgen 1/4 reistablet gekregen maar dat heeft voor vanmorgen nog niet geholpen.
-
Pakdebal
Re: wagenziek
mariabel schreef:Ik ben sinds vorige week opvanger voor een roemeens hondje van 5 jaar.
een zwerfhondje van 5 jaar heeft in 5 jaar nooit een auto van binnen gezien .. zielig,
ik zou het heel langzaam opbouwen, en gewoon lekker ergens thuis gaan wandelen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Zorg dat ze voor de wandeling geen (volledige) maaltijd krijgt en zorg in ieder geval voor genoeg frisse lucht.mariabel schreef:Ik ben sinds vorige week opvanger voor een roemeens hondje van 5 jaar.
Had je die reistablet wel op tijd gegeven?
Heb je een bench waar ze precies in past?
Soms helpt het als de hond niet heen en weer kan schuiven in de bochten en zich daardoor wat gemakkelijker voelt.
Het lijkt me in ieder geval het proberen waard
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
Met mijn opvangen ben ik toen naar plekken dichtbij gegaan. Ze begon na een kwartiertje meestal met overgeven en aangezien het bos dichterbij is ben ik daar héél véél geweest zodat ze de associatie autorijden met iets heel leuks ging zien zónder te moeten overgeven. Strip heb ik ook gehad net als die tabletten maar dat hielp bijna niet. Gaf haar ook geen eten vooraf en anders maar een klein beetje. Ik deed vaak wel dat als het in de ochtend goed ging zonder spugen dat ik dan in de middag dus niet nog een keer met de auto weg ging. Goed afsluiten dus en het daarna voor die dag niet meer opzoeken. Ze heeft tijdens het uurtje trainen met de andere hond heel veel in de auto gelegen en daarna had ik een uurtje les met haar,dat ging in het begin ook met kwijlen maar dat was al snel over.

jemble 5 maanden
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
welk soort reistablet heb je gegeven??
hier werkt cerenia heel goed is wel duur maar je hoeft het maar een paar keer te geven en dan is het helemaal over.
hier werkt cerenia heel goed is wel duur maar je hoeft het maar een paar keer te geven en dan is het helemaal over.
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
Met mijn opvangen ben ik toen naar plekken dichtbij gegaan. Ze begon na een kwartiertje meestal met overgeven en aangezien het bos dichterbij is ben ik daar héél véél geweest zodat ze de associatie autorijden met iets heel leuks ging zien zónder te moeten overgeven. Strip heb ik ook gehad net als die tabletten maar dat hielp bijna niet. Gaf haar ook geen eten vooraf en anders maar een klein beetje. Ik deed vaak wel dat als het in de ochtend goed ging zonder spugen dat ik dan in de middag dus niet nog een keer met de auto weg ging. Goed afsluiten dus en het daarna voor die dag niet meer opzoeken. Ze heeft tijdens het uurtje trainen met de andere hond heel veel in de auto gelegen en daarna had ik een uurtje les met haar,dat ging in het begin ook met kwijlen maar dat was al snel over.

jemble 5 maanden
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja werkte het bij jouw honden wel? Een van mijn 'pups' heeft er flink last van maar de Cerenia hielp helaas helemaal niks. Ze geeft niet over maar kwijlt echt zo enorm!bellabeest schreef:welk soort reistablet heb je gegeven??

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- dre
- Zeer actief
Hier ook 1, veel kwijlen en overgeven.
Ik heb veel gehad aan mijn oudere hond, die gewoon heel rustig is in de auto. Dat neemt ze echt over merk ik.
Dat in combinatie met geen eten als ze de auto in moest.
Inmiddels kwijlt ze iets minder en is het overgeven redelijk over. Ik heb me erbij neergelegd dat ze het nooit echt leuk gaat vinden en dat uk soms de auto moet schoonmaken
Ik heb veel gehad aan mijn oudere hond, die gewoon heel rustig is in de auto. Dat neemt ze echt over merk ik.
Dat in combinatie met geen eten als ze de auto in moest.
Inmiddels kwijlt ze iets minder en is het overgeven redelijk over. Ik heb me erbij neergelegd dat ze het nooit echt leuk gaat vinden en dat uk soms de auto moet schoonmaken

-
mariabel
- Zeer actief
Dank jullie wel voor alle reacties !!
Ik ga er mee aan de gang en hoop dat het werkt.
Dierenarts zei dat het ook een kwestie van wennen is en hoopt dat het over gaat en met jullie tips en adviezen hoop ik ook dat het overgaat.
Ik ga er mee aan de gang en hoop dat het werkt.
Dierenarts zei dat het ook een kwestie van wennen is en hoopt dat het over gaat en met jullie tips en adviezen hoop ik ook dat het overgaat.
-
mariabel
- Zeer actief
Tara schreef:Zorg er om te beginnen eens voor dat de hond niet naar buiten kan kijken, en let zelf ook een beetje op je rijstijl.
Bochten niet al te schielijk nemen, niet al te abrupt remmen en optrekken.
Verder kun je proberen of pepermuntolie op een doekje in de auto helpt. Inademen van pepermuntolie kalmeert het maagslijmvlies.
Dit moet je overigens niet preventief gaan doen, want dan heb je juist kans dat de hond misselijk wordt.
ze zit achterin dus kan niet naar buiten kijken.
Ik probeer inderdaad erg te letten op mijn rijstijl en het is vnl snelweg.
en mijn eigen honden zitten ook in de auto dus de pepermuntolie moet ik dan niet doen begrijp ik ,want dat zouden mijn andere honden misselijk kunnen worden ?
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
Onze Jentle zat als pupje netjes in de bench,maar als we op weg waren ging ze overgeven.
We hadden vanalles al geprobeerd,geen eten voor de auto rit,geen water,wel eten/water,reistabletje....niks hielp.
Toch eens met de d.a. overlegt.
Hij adviseerde om haar eens op de achterbank te laten zitten zonder bench,
zodat ze de omgeving kon zien en niet in een kleine ruimte zat.
Hij dacht namelijk dat haar evenwichtsorgaantje verstoord was,of zoiets.
Dus zijn advies gevolgt.
Jentle netjes op de achterbank,en sindsdien heeft ze nooit meer overgeven in de auto
Misschien dat je het ook eens kunt proberen?
We hadden vanalles al geprobeerd,geen eten voor de auto rit,geen water,wel eten/water,reistabletje....niks hielp.
Toch eens met de d.a. overlegt.
Hij adviseerde om haar eens op de achterbank te laten zitten zonder bench,
zodat ze de omgeving kon zien en niet in een kleine ruimte zat.
Hij dacht namelijk dat haar evenwichtsorgaantje verstoord was,of zoiets.
Dus zijn advies gevolgt.
Jentle netjes op de achterbank,en sindsdien heeft ze nooit meer overgeven in de auto
Misschien dat je het ook eens kunt proberen?

-
Pakdebal
mariabel schreef: ze zit achterin dus kan niet naar buiten kijken.
dit is het !
ik heb een keer op zee gezeild met windkracht 10 , en het enige wat hielp om niet zeeziek te worden is kijken naar de horizon !.
ik zou gelijk ook wagenziek worden als ik niets naar buiten kan zien
lekker je hond voor het raam zetten !..