In de Gelderlander staat dan ook nog dat NOG DIT JAAR de keurmeesters een brief hierover krijgen. Ik denk dat het probleem dan snel de wereld uit is...

http://www.gelderlander.nl/algemeen/bin ... -1.4070985
Moderator: moderatorteam
Es schreef: Dat honden te dik zijn vandaag de dag is een bekend feit. Daar moet iedere hondenbaas opletten en niet alleen de bazen van showhonden. Keurmeesters weten dat en maken daar vaak opmerking over in keurverslagen.
Jullie gaan duidelijk niet naar dezelfde showsNanna schreef:Bij de hondenshow bleken vooral de populaire honden labrador en golden retriever aan de zware kant.
Niet zo vreemd als je nagaat dat keurmeesters het liefst de tonvormige dogmodellen op 1 zetten
Een slanke Lab mag rekenen op een ZG, als ie geluk heeft.
En hoe zou je dat willen doen? Zou de RvB alle mensen die een hond met stamboom hebben moeten gaan aanschrijven?? Kostenpostje????Es schreef: En..niet alleen de showhonden zijn te dik ook de huishonden. Hoeft daar niks voor gedaan?
Laat een Lab ton-vormige ribben horen te hebben...Nanna schreef:Bij de hondenshow bleken vooral de populaire honden labrador en golden retriever aan de zware kant.
Niet zo vreemd als je nagaat dat keurmeesters het liefst de tonvormige dogmodellen op 1 zetten![]()
Een slanke Lab mag rekenen op een ZG, als ie geluk heeft.
Ton vormig kan je ook overdrijven hoor, ik zie al showlabs langskomen waarvan de borst uitsteekt naar voren, en ze gewoon het maatje dog beginnen te krijgen ipv atletische werkhond. Bv teven van richting de 40 kg en reuen van meer dan 50Branka schreef:Laat een Lab ton-vormige ribben horen te hebben...Nanna schreef:Bij de hondenshow bleken vooral de populaire honden labrador en golden retriever aan de zware kant.
Niet zo vreemd als je nagaat dat keurmeesters het liefst de tonvormige dogmodellen op 1 zetten![]()
Een slanke Lab mag rekenen op een ZG, als ie geluk heeft.Vermoed alleen dat je iets anders met jouw opmerking bedoelt?
En diegeen die het riempie vasthoud moet ook een beetje binnen x gewicht zijn voor het plaatje.Inge O schreef:wat een grap 'je verwacht op shows geen te dikke honden', hahahahaha.
laat ze mij maar inlijven als keurmeester, meteen gedaan met al die fluwelen omfloerste commentaren, niks 'hond heeft een goed kosthuis' maar 'meneer, mevrouw, uw hond is veel te dik, dat kost hem een kwwalificatie en als het een beetje tegenzit ook een paar jaar van zijn leven![]()
.'
Neeltje schreef:En hoe zou je dat willen doen? Zou de RvB alle mensen die een hond met stamboom hebben moeten gaan aanschrijven?? Kostenpostje????Es schreef: En..niet alleen de showhonden zijn te dik ook de huishonden. Hoeft daar niks voor gedaan?
En dan bereik je alle mensen met een hond met stamboom?? Denk dat het gros echt niet lid is van een rasvereniging. Mij bereiken ze er in ieder geval niet mee.Es schreef:Neeltje schreef:En hoe zou je dat willen doen? Zou de RvB alle mensen die een hond met stamboom hebben moeten gaan aanschrijven?? Kostenpostje????Es schreef: En..niet alleen de showhonden zijn te dik ook de huishonden. Hoeft daar niks voor gedaan?
Ow daarom sturen ze de rasver. en de kerumeesters een brief dan is het wel opgelost...en kost niks...
Nee gewoon veel erover schrijven in de pers en evt. een artikel naar de clubbladen van KC's en rasver. mailen (bijna kosteloos). Hebben ze mensen voor in dienst bij de RVB.
Maar dat is toch al een heel begin. Het is onmogelijk om alles in een keer geregeld te krijgen, of überhaupt alle hondeigenaars hiermee te kunnen bereiken. De RvB zal nooit meer dan de eigenaars van stamboomhonden bereiken, de rest is niet hun zaak. Enne, ik heb al sinds 2000 een hond met stamboom, maar heb geen flauw idee wat RSI regels zijn. Ik heb zelf wel RSI.....Es schreef:Hum de klacht is dat alle showhonden en katten te dik zijn en dat de Rvb daarom de rasver. en keurmeesters aanschrijft, terwijl dat al geregeld is in de RSI regels.
Neeltje schreef:Maar dat is toch al een heel begin. Het is onmogelijk om alles in een keer geregeld te krijgen, of überhaupt alle hondeigenaars hiermee te kunnen bereiken. De RvB zal nooit meer dan de eigenaars van stamboomhonden bereiken, de rest is niet hun zaak. Enne, ik heb al sinds 2000 een hond met stamboom, maar heb geen flauw idee wat RSI regels zijn. Ik heb zelf wel RSI.....Es schreef:Hum de klacht is dat alle showhonden en katten te dik zijn en dat de Rvb daarom de rasver. en keurmeesters aanschrijft, terwijl dat al geregeld is in de RSI regels.
Es schreef:Neehee dan vragen ze liever buitenlandse keurmeesters die zijn makkelijker met de Utjes....
Dan is een universelere opleiding en navenante controle misschien een optie?marian* schreef:Neeltje schreef:Maar dat is toch al een heel begin. Het is onmogelijk om alles in een keer geregeld te krijgen, of überhaupt alle hondeigenaars hiermee te kunnen bereiken. De RvB zal nooit meer dan de eigenaars van stamboomhonden bereiken, de rest is niet hun zaak. Enne, ik heb al sinds 2000 een hond met stamboom, maar heb geen flauw idee wat RSI regels zijn. Ik heb zelf wel RSI.....Es schreef:Hum de klacht is dat alle showhonden en katten te dik zijn en dat de Rvb daarom de rasver. en keurmeesters aanschrijft, terwijl dat al geregeld is in de RSI regels.
Ik denk dat het snel geregeld kan zijn als o.a. de keurmeestersopleidingen daar zwaar de aandacht op vestigen en de regels ook gehandhaafd worden.
Je bent aangenomen!Inge O schreef:wat een grap 'je verwacht op shows geen te dikke honden', hahahahaha.
laat ze mij maar inlijven als keurmeester, meteen gedaan met al die fluwelen omfloerste commentaren, niks 'hond heeft een goed kosthuis' maar 'meneer, mevrouw, uw hond is veel te dik, dat kost hem een kwwalificatie en als het een beetje tegenzit ook een paar jaar van zijn leven![]()
.'
Dank je!Mizzsylver schreef:Ras Specifieke InstructieNeeltje schreef:Nu weet ik nog niet wat RSI is......
http://www.raadvanbeheer.nl/raad-van-be ... cties-rsi/