Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blindengeleidehond, moet dat nu zo?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Blindengeleidehond, moet dat nu zo?

Ongelezen bericht door Miranda »

Wolfsblut schreef: Alleen maar met belonen en negatief gedrag negeren was me dat nooit gelukt.
Ja, want er is geen middenweg, natuurlijk :roll:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Miranda schreef:
Wolfsblut schreef: Alleen maar met belonen en negatief gedrag negeren was me dat nooit gelukt.
Zeker wel Miranda, maar honden zijn net als mensen.
De een voed je heel gemakkelijk op, de ander geef je een flinke uitbrander of stuurt hem naar zijn kamer.
Als het allemaal geen effect meer heeft dan kan, wie niet horen wil moet maar voelen, vaak wel eens de oplossing zijn.
Dat impliceert niet dat er dan sprake is van mishandeling.

Het advies inzake de prikbanden voor die twee onopgevoede ongeleide projectielen van die pitbull achtigen uit het andere topic vind ik dan geen overbodige luxe.

Liever dat zij ten einde raad maar een paar pijnprikkels mogen ervaren dan dat ze het nieuws halen in de krant dat er weer eens een paar kinderen ernstig gewond in het ziekenhuis liggen.

Het ligt er maar aan waar je prioriteiten liggen.
Maar de gulden middenweg, zal indien nog mogelijk, zeker mijn voorkeur genieten.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Wolfsblut schreef:
Miranda schreef:
De een voed je heel gemakkelijk op, de ander geef je een flinke uitbrander of stuurt hem naar zijn kamer.
Als het allemaal geen effect meer heeft dan kan, wie niet horen wil moet maar voelen, vaak wel eens de oplossing zijn.

Het advies inzake de prikbanden voor die twee onopgevoede ongeleide projectielen van die pitbull achtigen uit het andere topic vind ik dan geen overbodige luxe.

Liever dat zij ten einde raad maar een paar pijnprikkels mogen ervaren dan dat ze het nieuws halen in de krant dat er weer eens een paar kinderen ernstig gewond in het ziekenhuis liggen.

Maar de gulden middenweg, zal indien nog mogelijk, zeker mijn voorkeur genieten.
Maar de prikbanden voor de twee onopgevoede projectielen zal dus niet gaan werken, je zal ze toch eerst duidelijk moeten maken waar de regels liggen en dat gebeurt dus niet, dat los je niet op met een prikker , want ze weten niet waarom, heel simpel :19:
En een Bullmastiff kan dat dan zomaar eens niet pikken en dan heb je veel grotere problemen :wink:
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

billy schreef:
Wolfsblut schreef:
Miranda schreef:

Maar de prikbanden voor de twee onopgevoede projectielen zal dus niet gaan werken, je zal ze toch eerst duidelijk moeten maken waar de regels liggen en dat gebeurt dus niet, dat los je niet op met een prikker , want ze weten niet waarom, heel simpel :19:
En een Bullmastiff kan dat dan zomaar eens niet pikken en dan heb je veel grotere problemen :wink:
Uiteraard Billy, natuurlijk moeten ze uitgelegd krijgen wat de regels zijn anders kan / zal het zeker averechts werken.
Helemaal met je eens dus.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Wolfsblut
Zeer actief

Kells schreef:
Wolfsblut schreef: Een pup zeker niet hoor.
Bij domme mensen zoals jij heb ik daar geen enkel probleem mee.
Ben je trouwens zo dom geboren of wil je gewoon lekker provoceren?
Verwacht je nu nog een serieuze reactie van mij? Kerel, ga toch fietsen! :zwaai
Dat hoeft niet hoor Kells, maar op een domme opmerking van jou krijg je altijd een reactie terug. Oorzaak - gevolg.
En wijffie, waar zou je willen dat ik naar toe fiets?
Of wil je misschien samen met mij "fietsen" ? :slove: :tong: :mrgreen:
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Wolfsblut schreef:
billy schreef:
Wolfsblut schreef:

Uiteraard Billy, natuurlijk moeten ze uitgelegd krijgen wat de regels zijn anders kan / zal het zeker averechts werken.
Helemaal met je eens dus.
@Billy zegt iets heel anders...
En ik denk dat ze dat wel goed ziet.
Wiel
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

billy schreef: Maar de prikbanden voor de twee onopgevoede projectielen zal dus niet gaan werken, je zal ze toch eerst duidelijk moeten maken waar de regels liggen en dat gebeurt dus niet, dat los je niet op met een prikker , want ze weten niet waarom, heel simpel :19:

het is algemeen bekend , dat je met prikbanden alleen maar de pijngrens verhoogt , vooral bij staffords e.d.,

waarom denken jullie dat ze zo Spartaans worden opgevoed , als ze moeten gaan vechten ?

rose schreef: :blah: :blah: :blah:
he , rose, je achtervolgt mij wel met je geblaat, hou eens op , zeg . :roll:
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Als jij stopt met dom praten!
Pakdebal

rose schreef:Als jij stopt met dom praten!
heb je slecht geslapen of zo ?
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 30 okt 2013 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Pakdebal schreef:

Waarom? Zeg alleen maar wat ik denk. :19:
Pakdebal

rose schreef:
Pakdebal schreef:

Waarom? Zeg alleen maar wat ik denk. :19:

dat mag , als ik het ook mag van jou , toch ? . :19:
Pakdebal

Wolfsblut schreef:Na zichzelf twee maal gecorrigeerd te hebben kunnen ze weer een gewone halsband om.
Heeft niet mijn voorkeur, maar nadat alle trucken uit de doos getrokken zijn zonder effect, zou dit wel eens het wondermiddel kunnen zijn.
Afbeelding

een foto uit de jaren 20 , in het zuiden van de USA , toen ze nog niet wisten hoe ze honden moesten opvoeden, wat primitief en wat een watjes die dat gebruiken
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Inge O schreef:ik mag zoiets niet lezen, bah, bah, bah, dit is nou één van de redenen waarom ik nul voeling heb met het principe hulphond in een tijd waarin ze naar mars kunnen vliegen (en dus véél betere technische hulpmiddelen kunnen maken - als ze dat willen).

laat die honden toch met rust joh :mep: .
Gelukkig, ik dacht altijd dat ik de enige was die er zo over dacht.
Ik blijf het vaak een naar gezicht vinden, een soort slaafje. En ik begrijp ook best als je blind/ziek bent dat je deze oplossing aangrijpt, maar inderdaad; kunnen ze er nou echt niets anders voor uitvinden?
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Wolfsblut schreef:
Paisley schreef:Wolfsblut is een beetje aan het doordraaien lijkt het
Een jeugdtrauma Paisley.
Ik zag als kind dat een man een hond aan het ophangen was.
Twee huizen verder woonde een politie.
Daar ben ik in paniek naar toe gerend.
Deze goede man liet zijn eten staan en rende met me mee.
Daar ben ik hem nog eeuwig dankbaar voor.

Als iemand een dier pijnigt spring ik ervoor in de bres.
Zou ik ook voor de hond van die blinde gedaan hebben.
Een blauw oog zou dan nog het minste geweest zijn.
eh jij bent toch van de kranten en de prikkettinkjes? :denken:
oeps, mosterd na de maaltijd zie ik :lol1:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Nanna schreef:
sjef schreef:ik lees hier vaak van mensen, dat ze trainen met hun honden voor allerlei disciplines. Die zullen ook wel eens een ruk krijgen om bij de les te blijven. Maar bij een hulphond mag dat dus niet begrijp ik.
Nee, want die is dienstbaar met heel zijn hartje en er is alleen wederzijdse liefde tussen de hond die zijn meester zo goed begrijpt in zijn fysieke ellende en, blind en DUS heilig, baasje zelf die overloopt van dankbaarheid voor zijn grootste schat.
:engel:
Ik ben altijd blij dat ik incognito ook af en toe eens kan foeteren in n slechte bui, zonder dat een instantie meteen over mijn slechte-baas-zijn wordt benaderd... :mrgreen:
Hier zit een blindeninstelling om de hoek, en ik ken een heleboel geleidehonden via werk, maar het idee dat hier af en toe gegeven wordt dat die baasjes enkel die beestjes als 'gebruiksmiddel' zien, deel ik absoluut niet.
Bent83
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American staffordshire terriër

Ongelezen bericht door Bent83 »

Annedee schreef:
Inge O schreef:ik mag zoiets niet lezen, bah, bah, bah, dit is nou één van de redenen waarom ik nul voeling heb met het principe hulphond in een tijd waarin ze naar mars kunnen vliegen (en dus véél betere technische hulpmiddelen kunnen maken - als ze dat willen).

laat die honden toch met rust joh :mep: .
Gelukkig, ik dacht altijd dat ik de enige was die er zo over dacht.
Ik blijf het vaak een naar gezicht vinden, een soort slaafje. En ik begrijp ook best als je blind/ziek bent dat je deze oplossing aangrijpt, maar inderdaad; kunnen ze er nou echt niets anders voor uitvinden?

Ik heb diabetes sinds 23 jaar en daardoor zeeeer ernstige netvliesproblemen, ben vorig jaar 3 kwart jaar blind geweest, was depressief en Kwam niet buiten, m'n linker oog is blind, ben 7 keer geopereerd en mag in januari weer! De toekomst ziet er niet best uit voor mij. Dus moet ik maar binnen gaan zitten als ik blind word, want het is zielig voor de hond? Als je de hond slecht behandeld, ja dan ga je idd maar lekker binnen zitten, maar als je je hond goed behandeld en ook lekker hond laat zijn buiten het werken vind ik het prima!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”