Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn hart stond even stil

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

mijn hart stond even stil

Ongelezen bericht door kiki78 »

Afgelopen nacht een hartverzakking gehad. Daan lag lekker naast mij te slapen. Rond half 6 werd ik opeens wakker en voelde aan Daan, lag hij helemaal onder het dekbed. Helemaal stijf en ik voelde geen ademhaling. Mijn hart stond stil, nee hé niet nu, ik wil en kan hem nog niet missen. Toen ik het licht aan deed lag hij daar nog steeds dood te zijn. Pas nadat ik wat harder over zijn lijfje wreef kwam zijn koppie heel slaperig omhoog. Pffff voor niks 10 jaar ouder. De resterende tijd totdat de wekker ging hebben we maar liggen knuffelen, ik kon de slaap niet meer vinden.

Het doet mij wel weer beseffen dat het moment dat hij echt niet meer wakker wordt steeds dichterbij komt.
Afbeelding
Pakdebal

Re: mijn hart stond even stil

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
oke, Daan is dus je hond , een kennis van mij heet ook Daan, het is een zo'n gewone mensennaam, dus ik zat even te denken

gelukkig is het goed afgelopen
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Jeetje dat lijkt me zeker schrikken zeg.
Ik hoop dattie nog een poosje langer blijft doorpuffen! :O:
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door lijn »

Ooooh arme jij! Ik snap helemaal hoe je je voelt! Ik doe dat zo vaak bij mijn beestjes! Gelukkig voelen ze nooit stijf aan, maar jee wat zal jij geschrokken zijn bij dat gevoel!!! Lekker blijven knuffelen en genieten zolang het kan.
Simone88
Actief
Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Simone88 »

Getsie, ik had dat in de vakantie met Duco! Die sliep naast mij op zijn rug en het was best fris. Werd wakker aai een keer.. geen reactie, voel niks, licht aan :| :| en toen zon heel slaperig koppie, pffff! Maar daarna kon ik wel weer lekker slapen :P
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pakdebal schreef:.
oke, Daan is dus je hond , een kennis van mij heet ook Daan, het is een zo'n gewone mensennaam, dus ik zat even te denken

Bauke is ook een gewone mensennaam, en Miep ook.

Sterkte Kik. Ik zit er hier ook tegenaan te hikken (met Saar). En volgens mij ben je het met me eens. Kleine hon:den, kleine zorgen. Grote honden, grote zorgen.

Vrij vertaald naar wat mijn ouders over hun kinderen zeiden. Ga jij vanacht je neus maar in Daan begraven, doe ik dat in Sara's nek. Genieten zullen we. Tot de laatste minuut :pffff:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

O jaaaa gruwels, klinkt heel bekent :ugh: om je kapot te schrikken.
Ik heb ook zo'n tik dat ik regelmatig kijk of borstkasjes nog op en neer gaan :roll:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Oh heel bekend, hier vroegen we ook wel eens aan elkaar; Ademt 'het' nog? als de oudjes heel diep in slaap lagen en je weinig ademhaling meer zag.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Marion. schreef:
Pakdebal schreef:.

Bauke is ook een gewone mensennaam, en Miep ook.

Sterkte Kik. Ik zit er hier ook tegenaan te hikken (met Saar). En volgens mij ben je het met me eens. Kleine hon:den, kleine zorgen. Grote honden, grote zorgen.

Vrij vertaald naar wat mijn ouders over hun kinderen zeiden. Ga jij vanacht je neus maar in Daan begraven, doe ik dat in Sara's nek. Genieten zullen we. Tot de laatste minuut :pffff:
Daan is een grote hond verstopt in een klein lijfje. Zijn ego is in ieder geval formaat hele grote hond.
We gaan zo weer lekker tegen elkaar aanliggen en hopelijk kunnen we dat nog vele nachten doen.
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Bah wat eng, fijn dat hij gewoon weer wakker werd :ok:
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Nanna schreef:O, ik heb dat ook weleens (Simone slaapt in bed) maar dan als in een nachtmerrie. Zit ik rechtop zittend in mijn nest Simone als een ouwe lappenpop heen en weer te schudden om haar te reanimeren en manlief maar roepen "je droohóómt!" :mrgreen:
Maar goed, ze is 13 dus waarschijnlijk lig ik me er 's nachts in mijn slaap ook geestelijk op voor te bereiden. :ugh:

Simone kan niet gemist worden dus die mag nergens heen :pffff:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

ohhhh herkenbaar...ik heb al eens zo'n rare froebel uitgehaald in bed dat het me in mijn rug schoot.... :ugh:
Is hier zeker een keer of 5 gebeurd...
En die lullo maar een beetje dommig kijken waarom ut vrouwtje zo raar doet :hmmm:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

O bah, ik herken het gevoel en dat is alles behalve fijn.

Alleen heb ik dat richting mijn echtgenoot :ugh: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Gelukkig slaapt Toots niet op of in bed. Ik geloof dat ik geen oog dicht zou doen.
Maar ja hij heeft weinig gewicht nodig om geplet te worden en dat zou ik mezelf dan ook nooit kunnen vergeven.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

kiki78 schreef:Afgelopen nacht een hartverzakking gehad. Daan lag lekker naast mij te slapen. Rond half 6 werd ik opeens wakker en voelde aan Daan, lag hij helemaal onder het dekbed. Helemaal stijf en ik voelde geen ademhaling. Mijn hart stond stil, nee hé niet nu, ik wil en kan hem nog niet missen. Toen ik het licht aan deed lag hij daar nog steeds dood te zijn. Pas nadat ik wat harder over zijn lijfje wreef kwam zijn koppie heel slaperig omhoog. Pffff voor niks 10 jaar ouder. De resterende tijd totdat de wekker ging hebben we maar liggen knuffelen, ik kon de slaap niet meer vinden.

Het doet mij wel weer beseffen dat het moment dat hij echt niet meer wakker wordt steeds dichterbij komt.
Ow, herkenbaar. Jack slaapt de laatste tijd soms zo bizar vast dat ik hem wakker moet schudden, vooral voor het laatste rondje, en dan zie ik af en toe ook niks geen ademhaling en elke keer als dat gebeurt word ik heen en weer geslingerd tussen 'Mens wees blij, dat is een mooie dood' en 'NEE! Ik wil het niet het mag niet en nee. NEE!' Het is heel stom. Aan de ene kant moet ik er niet denken dat hij zomaar dood blijft, want ik weet niet, je wil toch afscheid nemen en alles. Aan de andere kant is het toch wel de mooiste vorm van doodgaan, in je slaap, lekker thuis in je eigen bed.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik heb dat 1 x gehad met mijn kat. Snap je schrik.
Kat reageerde niet zoals anders. Gewoon geen enkele reactie, heb toen staan wrijven over buik, geen reactie.
Ik zag geen ademhaling. Duurde al met al waarschijnlijk minder dan een minuut. Maar ineens was ie er weer. Leek veel langer.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Pfff ja herkenbaar, heb ik een keer met Doerak gehad en die keek me suffig aan van huuh wat mót je nou, heb 10 minuten staan shaken als een schoothondje :knuffel1:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

OH zo herkenbaar. Mijn teckel Teun sliep ook bij mij in bed en ik heb het ook een paar keer gehad dat hij helemaal slap was , en ik dacht dat hij dood was . En dan in paniek schudden , roepen etc.. en dan deed hij zijn ogen eens open en ik 10 jaar ouder en hij beledigd dat hij wakker werd gemaakt. NU slaapt hij in mand naast bed en ik slaap nu wel wat rustiger .
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ik herken dat wel, Yvar kan soms ook zo vast slapen en dan zie je soms ook niet dat hij ademhaalt, je schrikt je rot.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Heel herkenbaar. Ik zat kort geleden achter de pc toen mijn oog op de mij vanuit zijn bench aan starende Balou viel. Ik roep hem geen reactie, ik schrik me rot waarop ik naar hem schreeuw, toen kreeg hij bijna een hartverzakking. Hij was diep in slaap met zijn ogen open.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Aah :J: gekke ouwe Daan! Gets wat een schrik geeft dat hè!
Hier meegemaakt toen Henk nog maar net bij ons was. Hij kon zó vast slapen. Op een gegeven moment controleerde ik snachts elk uur of hij nog leefde. Toen hebben we er maar voor gekozen hem beneden te laten slapen. Was voor ieders rust beter ;)
RIP Cena :roos:
    lieke
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
    Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Zoals zovelen hierboven: héél herkenbaar. Ik heb ook wel eens als een idioot aan Kyra lopen sjorren omdat ze bewegingloos en schijnbaar zonder ademhaling lag. :schrik:
    Om dan vervolgens getrakteerd te worden op een diepbeledigde blik van een net ruw wakker geschudde hond. :oeps:
    Afbeelding
    Wilma
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Oh gut. Ik herken het ook. :F:
    Onze twee oudjes slapen ook zo vast en ik kijk ook altijd of ik de borstkas zie bewegen.
    Jelka slaapt aan mijn kant van het bed op haar eigen matras en de laatste maanden raak ik haar eerst even aan als ik op de rand van het bed ga zitten om wat aan te trekken. Meestal pak ik een achterpoot beet, die dan steevast weer door haar teruggetrokken wordt. Hopelijk doet ze dat nog een poosje.
    Ze kunnen je ook inderdaad zo heerlijk onnozel en beledigd aankijken als je ze wakker roept. :I:
    Afbeelding
    Website over onze honden en Tatrahond database
    ♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
    lieke
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
    Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:Er wordt geloof ik wat gerammeld met die honden tijdens middernachtelijke uren :LOL:

Regelmatig gooi- en smijtwerk hier. Maar alléén met dieren boven de 10 jaar. :LOL:
    Afbeelding
    M@scha
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

oh ik ken het. opa sam kan zó diep liggen slapen en ligt er dan ook zo slungelig bij dat wij elkaar dan even aankijken: wie gaat kijken?
    Afbeelding
    marian*
    Erelid
    Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Max heeft me ook een paar keer op die manier de stuipen op het lijf gejaagd, maar die deed het gewoon overdag in de tuin of zo.
    Afbeelding
    Uit het oog maar nooit uit het hart
    Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
    Anneke & Timka
    Vaste gebruiker
    Mijn ras(sen): Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Anneke & Timka »

Ik heb het met mijn inmiddels overleden Gina ook gehad. Die lag soms zo ontzettend diep te slapen dat het leek dat ze dood was. Ging vaak meerdere keren kijken of ze nog ademde........
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”