Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mooie reuen namen voor Mechelse herder weer nieuwe foto's
Moderator: moderatorteam
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Re: Mooie reuen namen voor Mechelse herder
Maar hoezo komt een hond 'op je pad' als je je hond via een marktplaatsadvertentie hebt?
Ik geloof er niets van dat die fokker de pups laat gaan voor die 125 euro. Ik denk dat hij de 'bieden vanaf' zo heeft ingesteld, om mensen de mogelijkheid te geven om hun interesse op deze manier te tonen. Zodat hij contact kan opnemen en zijn vraagprijs kenbaar kan maken.
Wie doet een goede pup nou weg voor 125 euro?! Zelfs bastaardjes krijg je meestal niet voor onder de €250 mee.
Ik geloof er niets van dat die fokker de pups laat gaan voor die 125 euro. Ik denk dat hij de 'bieden vanaf' zo heeft ingesteld, om mensen de mogelijkheid te geven om hun interesse op deze manier te tonen. Zodat hij contact kan opnemen en zijn vraagprijs kenbaar kan maken.
Wie doet een goede pup nou weg voor 125 euro?! Zelfs bastaardjes krijg je meestal niet voor onder de €250 mee.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
En wat denk je te horen dan?
Natuurlijk hebben ze een leuk verhaaltje opgehangen, want ze wilden dat dier verkopen.
En je bent zelf akkoord gegaan met de prijs, dus je kunt niet zeggen dat je bedonderd bent...
Je hebt gewoon geen poot om op te staan, jammer maar helaas...
Natuurlijk hebben ze een leuk verhaaltje opgehangen, want ze wilden dat dier verkopen.
En je bent zelf akkoord gegaan met de prijs, dus je kunt niet zeggen dat je bedonderd bent...
Je hebt gewoon geen poot om op te staan, jammer maar helaas...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Paisley
- Zeer actief
Ik denk eerder dat zijn marktplaatsadvertenties niet up-to-date zijn.Dipsy20 schreef: Tegen mij zijn hele andere dingen gezegd en er zat maar 1 pupje nog op Milo na waar zijn die andere dan geweest zit ik me af te vragen
k

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Lijkt me weer eens straf staaltje van met voorbedachte rade een per toeval gevalletje.Dipsy20 schreef:Inge schreef:Nee hoor, gisteren stonden er nog een reu en 2 teven op marktplaats,bieden vanaf 125 euro.Dipsy20 schreef:Sorry maar er zijn geen pups meer over van dit nest toen ik Milo ging halen zat er nog maar 1 teefje en deze ging zaterdag al weg
De fokker wou zelf hem eigenlijk houden deze mensen waren en zijn echt gek op hem
Dus ik denk dat jullie een andere nest bedoelen
Ik weet prima over welk nest het gaat en welke lijnen erachter zitten.
BNN 3768 op bloedlijnen.nl
Vader: http://www.bloedlijnen.nl/?BRN=16814
Moeder: http://www.bloedlijnen.nl/?BRN=14593
Dat zijn inderdaadt de ouders maar echt ik weet niet beter dan dat Milo nog als eenigste over was
Want dat zusje zou zaterdags gehaald worden dat is wat hun me zeiden natuurlijk en Savonds toen ik nog keek op mp was de advertentie weg daarom wist ik niet beter en net kon ik niks meer vinden
De rede dat ik voor deze lijnen ben gegaan is om dat meerdere zeiden dat deze lijn wel geschikt zal zijn voor mij vooral omdat ik zeker met hem wil gaan sporten
En er zelfs mensen hebben gezegd dat deze lijnen wel mee zouden vallen
Maar daar is volgens jullie niks van waar dus ik zit hier een beetje met open mond en voel me aardig bedonderd zelfs door de fokker dan![]()
Hij is er nu en ik weet dat ik me handenvol aan hem ga krijgen maar dat heb ik er voor over
Ik las net dat de pups er vanaf 125 euro op stonden met bieden![]()
Nou ik heb veel meer voor hem moeten neerleggen en daarom echt snap er niks meer van
Zonde dat mensen zo onbezonnen aan mechels beginnen en steevast bij zulke fuckers eindigen gewoon voor de goedkoop. De enige slachtoffers zijn altijd maar weer de honden.
- Paisley
- Zeer actief
Ik zou me ook niet te veel druk maken over de afstamming. Ik ken een vrouw met een 1,5jarige mechelse teef uit werklijnen en die heeft er een wereldhond aan. Ze sport er niet mee en is geen hondenschool type, maar volgt haar gevoel en ze heeft er blijkbaar talent voor.
Andere mensen weten een hork te maken van een alledaags fikkie ondanks een hele reeks aan cursussen bij de hondenclub.
Andere mensen weten een hork te maken van een alledaags fikkie ondanks een hele reeks aan cursussen bij de hondenclub.
Laatst gewijzigd door Paisley op 27 okt 2013 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Vrees dat je het wel een beetje onderschat. Zo te horen is deze pup gefokt uit voorouders die jarenlang zijn geselecteerd op eigenschappen die worden gebruikt in de sport. Dan is de kans niet heel groot dat je een hond treft die genoegen neemt met "de baas is niet zo'n hondenschool type"Paisley schreef:Ik zou me ook niet te veel maken over de afstamming. Ik ken een vrouw met een 1,5jarige mechelse teef uit werklijnen en die heeft er een wereldhond aan. Ze sport er niet mee en is geen hondenschool type, maar volgt haar gevoel en ze heeft er blijkbaar talent voor.
Andere mensen weten een hork te maken van een alledaags fikkie.
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Vooral bij de x Mechels uit werklijnen is er een zeer groot verschil tussen werklijn en werklijn.Paisley schreef:Ik zou me ook niet te veel maken over de afstamming. Ik ken een vrouw met een 1,5jarige mechelse teef uit werklijnen en die heeft er een wereldhond aan. Ze sport er niet mee en is geen hondenschool type, maar volgt haar gevoel en ze heeft er blijkbaar talent voor.
Niet voor niets zijn er africhters die jaren ervaring hebben met mechels maar voor geen goud een mechel uit een bepaalde lijn willen hebben.
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
Heel leuk, dat zegt alleen niet zo veel. De ene werklijn is de andere nml nietPaisley schreef:Ik zou me ook niet te veel maken over de afstamming. Ik ken een vrouw met een 1,5jarige mechelse teef uit werklijnen en die heeft er een wereldhond aan. Ze sport er niet mee en is geen hondenschool type, maar volgt haar gevoel en ze heeft er blijkbaar talent voor.
- Paisley
- Zeer actief
Misschien heb je wel gelijk, ik ken maar 1 mechelse herder uit werklijnen en die mag ik wel.Maeve schreef: Vrees dat je het wel een beetje onderschat.
Mijn keus zou het ook niet zijn, maar blijkbaar heeft TS toch wel bewust gekozen voor een mechelse en dat het er 1 uit werklijnen blijkt te zijn, hoeft niet perse te betekenen dat hij over een jaartje de gordijn roedes van het plafond knaagt
Ik bedoel er meer mee: Het lijkt me niet verstandig om 'bang' te zijn voor het temperament van je hond, en gewoon maar te kijken hoe het loopt. De pup is er al.

- Irta
- Zeer actief
Zoals ik het lees was het de bedoeling een mh uit zeg maar wat "makkelijkere" of minder veeleisende lijnen te nemen.Paisley schreef:Tja mijn keus zou het ook niet zijn, maar blijkbaar heeft TS toch wel bewust gekozen voor een mechelse en dat het er 1 uit werklijnen blijkt te zijn, hoeft niet perse te betekenen dat hij over een jaartje de gordijn roedes van het plafond knaagtMaeve schreef: Vrees dat je het wel een beetje onderschat.![]()
Ik bedoel er meer mee: Het lijkt me niet verstandig om 'bang' te zijn voor het temperament van je hond, en gewoon maar te kijken hoe het loopt. De pup is er al.
Bang zijn voor je eigen hond is nooit verstandig, maar "nu is het hondje er toch al" lijkt mij in dit geval geen goede reden om de pup dan maar te houden. Edit: beter nu meteen de hond terugbrengen dan over een paar jaar, met alle gevolgen van dien. En daarmee bedoel ik niet dat ts niet geschikt is, maar wel dat het zeker niet verkeerd is nu ze/hij dit weet na te denken of dit wel is wat ze/hij wil.
Laatst gewijzigd door Irta op 27 okt 2013 19:04, 2 keer totaal gewijzigd.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Maar wel heel duidelijk rekening houden met het temperament.Paisley schreef:Misschien heb je wel gelijk, ik ken maar 1 mechelse herder uit werklijnen en die mag ik wel.Maeve schreef: Vrees dat je het wel een beetje onderschat.
Mijn keus zou het ook niet zijn, maar blijkbaar heeft TS toch wel bewust gekozen voor een mechelse en dat het er 1 uit werklijnen blijkt te zijn, hoeft niet perse te betekenen dat hij over een jaartje de gordijn roedes van het plafond knaagt![]()
Nooit een seconde bang geweest ervoor met het Suske.
Maar weet heel zeker dat zij bij mensen met minder geduld en minder tijd volledig ontspoord zou zijn.
Niet omdat ik nou zo geweldig ben, doe meestal ook maar wat.
Ben me alleen wel vanaf dag 1 bewust geweest wat we in huis kregen.
En heb daar in alle rust naar gehandeld.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik denk dat je wel anders piept als het werkelijk de Rocky is als ik denk dat het is....Paisley schreef:Ik zou me ook niet te veel druk maken over de afstamming. Ik ken een vrouw met een 1,5jarige mechelse teef uit werklijnen en die heeft er een wereldhond aan. Ze sport er niet mee en is geen hondenschool type, maar volgt haar gevoel en ze heeft er blijkbaar talent voor.
Daarnaast is dit een XMH uit XHH en XMH lijnen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Paisley
- Zeer actief
Oh dear, is het echt zo erg..?
Maar ter lering: Als de fokker zijn honden fokt voor de africhting, dan wíl hij toch helemaal niet dat 1 van zijn pups naar een (misschien) minder geschikte eigenaar gaat? Het gaat zijn honden alleen maar een slechte naam geven.
Maar ter lering: Als de fokker zijn honden fokt voor de africhting, dan wíl hij toch helemaal niet dat 1 van zijn pups naar een (misschien) minder geschikte eigenaar gaat? Het gaat zijn honden alleen maar een slechte naam geven.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Wilde ook al zeggen, reu-teef kan ook nog veel verschil makenIrta schreef:Heel leuk, dat zegt alleen niet zo veel. De ene werklijn is de andere nml nietPaisley schreef:Ik zou me ook niet te veel maken over de afstamming. Ik ken een vrouw met een 1,5jarige mechelse teef uit werklijnen en die heeft er een wereldhond aan. Ze sport er niet mee en is geen hondenschool type, maar volgt haar gevoel en ze heeft er blijkbaar talent voor.
Andere mensen weten een hork te maken van een alledaags fikkie.Daarbij is dit ook nog eens geen teef maar een reu. En daar zit behoorlijk wat verschil tussen.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Paisley schreef:Oh dear, is het echt zo erg..?![]()
lol, dat is het minste van zijn zorgen. Pup heeft overigens een misvorming, geen enkele africhter zou die nemen.
Ik zou er ook vriendelijk voor bedanken en de lijn mijden.
Ik vind een knikstaart niet zo onschuldig namelijk. Maar goed, de "speciallekes" verkopen natuurlijk wel makkelijk aan onwetende mensen
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ehmmm nee....zeker niet zo'n knikstaart....helaas, maar waarPaisley schreef:Oh dear, is het echt zo erg..?![]()
- sky
- Zeer actief
Het is niet "een" werklijn maar een die er om bekend staat niet erg sociale honden voort te brengen.Paisley schreef:Misschien heb je wel gelijk, ik ken maar 1 mechelse herder uit werklijnen en die mag ik wel.Maeve schreef: Vrees dat je het wel een beetje onderschat.
Mijn keus zou het ook niet zijn, maar blijkbaar heeft TS toch wel bewust gekozen voor een mechelse en dat het er 1 uit werklijnen blijkt te zijn, hoeft niet perse te betekenen dat hij over een jaartje de gordijn roedes van het plafond knaagt![]()
Ik ben ook niet bang dat de hond aan de gordijn roedes komt maar meer als van dat hij niet letterlijk de baas opeet en iedereen die in z'n weg staat.
Ik heb hier een teef uit werklijnen super sociaal met kinderen en mensen hoor.
Maar mijn reu uit hele andere lijnen is dat dus zacht gezegd totaal niet. Of beter gezegd hij heeft het zo hoog in z'n bol van zichzelf dat hij iedereen en alles negeert, hij zal ook niet opzij gaan als er een tegenligger aankomt op een wandel pad en verwacht dat dat persoon opzij gaat. tot ze dus hem corrigeren, vast pakken, tegenhouden of hem een brul geven, hij ontwijkt niet, loopt niet weg, maar bijt zich gelijk zonder waarschuwing letterlijk in diegene vast.
Ook bij bekende en ook bij mij heeft hij de grenzen opgezocht.
Heeft niets met angst te maken want op angst reageert hij niet wel op dominante mensen.
- Paisley
- Zeer actief
Jammer. Ik moet ineens aan de verhalen van Kelev denken, maar het lijkt erop dat die niet meer op het forum staan.
Die had een mechelaar uit het asiel met een bak aan temperament die ook hem teveel werd.
Die had een mechelaar uit het asiel met een bak aan temperament die ook hem teveel werd.

- sky
- Zeer actief
Moet er wel bij zeggen dat het voor mij een super hond is zolang ik hem niet als huishond/knuffelhond ga behandelen.sky schreef:Het is niet "een" werklijn maar een die er om bekend staat niet erg sociale honden voort te brengen.Paisley schreef:Misschien heb je wel gelijk, ik ken maar 1 mechelse herder uit werklijnen en die mag ik wel.Maeve schreef: Vrees dat je het wel een beetje onderschat.
Ik ben ook niet bang dat de hond aan de gordijn roedes komt maar meer als van dat hij niet letterlijk de baas opeet en iedereen die in z'n weg staat.
Ik heb hier een teef uit werklijnen super sociaal met kinderen en mensen hoor.
Maar mijn reu uit hele andere lijnen is dat dus zacht gezegd totaal niet. Of beter gezegd hij heeft het zo hoog in z'n bol van zichzelf dat hij iedereen en alles negeert, hij zal ook niet opzij gaan als er een tegenligger aankomt op een wandel pad en verwacht dat dat persoon opzij gaat. tot ze dus hem corrigeren, vast pakken, tegenhouden of hem een brul geven, hij ontwijkt niet, loopt niet weg, maar bijt zich gelijk zonder waarschuwing letterlijk in diegene vast.
Ook bij bekende en ook bij mij heeft hij de grenzen opgezocht.
Heeft niets met angst te maken want op angst reageert hij niet wel op dominante mensen.
En we hebben zeker een goede band misschien wel juist omdat ik op een hele andere manier met honden heb MOETEN leren omgaan en trainen.
En hij heeft ook nog nooit de kans gehad om mensen op straat te bijten, helaas wel op het trainingsveld.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wij hebben Cas ook uit het asiel gehaald.Paisley schreef:Jammer. Ik moet ineens aan de verhalen van Kelev denken, maar het lijkt erop dat die niet meer op het forum staan.
Twee jaar in zo'n hok gezeten.
Een van zijn vorige eigenaren gebeten.
Wereldhond
Je moet er denk ik wel mee kunnen spelen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ook werklijnen... maar ik krijg bij Selena hier uit sommige combi's bij haar zeker weten geen hond. Ongeacht ik meerdere MH heb en gehad heb, ongeacht dat ik er fanatiek IPO mee zou gaan trainen, gewoon helemaal niet. En terecht...! Vind het alleen maar een plus als een fokker zo denkt en verkoopt!Paisley schreef:Misschien heb je wel gelijk, ik ken maar 1 mechelse herder uit werklijnen en die mag ik wel.Maeve schreef: Vrees dat je het wel een beetje onderschat.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Geen enkele africhter wil een knikstaart...Paisley schreef:Oh dear, is het echt zo erg..?![]()
Dus die raakt hij aan de straatstenen niet kwijt.

-
Devel
Uit berichten te lezen hoop ik dat je goed in je schoenen staat en weet wat je doet. Wij hebben een half jaar geleden een pittige Rottweiler in moeten slapen waarvan we nooit wisten na aanschaf toen hij 1,5 jaar dat het zo'n gevecht zou worden. Altijd die duim er maar boven op, geen veranderingen, niet happen, niet grommen, enz.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het trouwens erg lullig voor TS, laat dat wel duidelijk zijn
Die denkt een leuk hondje te kopen en krijgt dan dit... maar dit gebeurd vaak, en dat is het dus als je eerst eens rondvraagt voor je daadwerkelijk gaat kijken of een hond mee gaat nemen scheelt een hele hoop ellende...
Hier zitten meer dan genoeg knpv-ers bijv. om er wat over te kunnen zeggen. Ik heb weinig kennis van KNPV lijnen maar ken er wel een aantal namen uit. En dat zijn dan echt niet de makkelijkste honden...
Als ik ooit een XMH uit dergelijke lijnen zou willen halen, zou ik eerst toch wel eventjes gaan informeren bij een aantal mensen die er bijna dagelijks mee bezig zijn hier op het forum. Ik heb nu zelfs nog regelmatig dat ik Crutz een mailtje stuur of ze wat meer weet over een bepaalde hond... daar is niks mis mee hoor, een beetje kennis opdoen.
Hier zitten meer dan genoeg knpv-ers bijv. om er wat over te kunnen zeggen. Ik heb weinig kennis van KNPV lijnen maar ken er wel een aantal namen uit. En dat zijn dan echt niet de makkelijkste honden...
Als ik ooit een XMH uit dergelijke lijnen zou willen halen, zou ik eerst toch wel eventjes gaan informeren bij een aantal mensen die er bijna dagelijks mee bezig zijn hier op het forum. Ik heb nu zelfs nog regelmatig dat ik Crutz een mailtje stuur of ze wat meer weet over een bepaalde hond... daar is niks mis mee hoor, een beetje kennis opdoen.

- Paisley
- Zeer actief
Elke pup ziet er ook zo schattig, onschuldig en onbevangen uit. 

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
daarom moet je ook eerst informeren voor je uberhaupt gaat kijken.Paisley schreef:Elke pup ziet er ook zo schattig, onschuldig en onbevangen uit.
Verder kan ik ook prima pups weerstaan hoor, ben al bij zoveel fokkers wezen kijken als ze een nestje hadden (gewoon voor de leuk, ff puppyknuffelen)..... nooit problemen mee gehad.

- sky
- Zeer actief
Nou ben ik zoiezo niet z'n pup mens maar Caïro was niet zon leuke pup hoor.Paisley schreef:Elke pup ziet er ook zo schattig, onschuldig en onbevangen uit.
Toen MR. 7 weken was hing hij al in een pakwerker die gewoon langsliep. En de gene die hem ervandaan wilde halen heeft hij ook te pakken gehad
- Paisley
- Zeer actief
Oh ik ben ook geen puppymens, ze zijn schattig en lief en grappig. Maar ze kunnen niet de hele dag schattig en lief zijn. Ze poepen je tapijt onder, slepen met je pantoffels, er valt niet normaal mee te wandelen omdat iedereen zich erop stort en tot overmaat van ramp zien ze je als bijtring.
Ik heb zovaak gedacht: was die kleine mormel maar een beetje volwassen.
Ze is nu 10 maand en een verademing.

- Irta
- Zeer actief
Uhm, dat gaat soms ook niet echt over zeg maarPaisley schreef:Oh ik ben ook geen puppymens, ze zijn schattig en lief en grappig. Maar ze kunnen niet de hele dat schattig en lief zijn. Ze poepen je tapijt onder, slepen met je pantoffels, er valt niet normaal mee te wandelen omdat iedereen zich erop stort en tot overmaat van ramp zien ze je als bijtring.
- Paisley
- Zeer actief
Bij stabijtjes uit "mollenvangers lijnen" (:P) is dat gelukkig heel temporeel.Irta schreef: Uhm, dat gaat soms ook niet echt over zeg maar