Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Project Kral, Update en het jaar voorbij
Moderator: moderatorteam
- Liselore
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 6
Re: Project Kral, Dobby en Kont
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Mooie update en foto's! 
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
hihihihi En ik heb uitgerekend geen foto's van Dobby en Kont!!!
Dobby heb ik wel gezien trouwens, Kont niet... ik weet wel waar hij zit in het asiel, maar er zijn nog wel aardig wat honden die zich gewoon niet laten zien en zeker niet als mensen de kennels inkomen.
Dan sta je dus met je goeie gedrag in een enorm compartiment, midden tussen de bossen te gluren, maar zie je niets hahahhaa
Ik ben foto's van het bosasiel als eerste aan het uploaden naar mijn feestboek.
Is het NU mee bezig
Ik gooi dan hier zo de link neer - ik heb een openbaar account -
Als er mensen zijn zonder feestboek; even gillen, dan knal ik hier ook wel wat neer
Dobby heb ik wel gezien trouwens, Kont niet... ik weet wel waar hij zit in het asiel, maar er zijn nog wel aardig wat honden die zich gewoon niet laten zien en zeker niet als mensen de kennels inkomen.
Dan sta je dus met je goeie gedrag in een enorm compartiment, midden tussen de bossen te gluren, maar zie je niets hahahhaa
Is het NU mee bezig
Als er mensen zijn zonder feestboek; even gillen, dan knal ik hier ook wel wat neer
- mercedes2803
- Zeer actief
Oh ik heb trouwens wel van Kaptan en wat anderen foto's en zowiezo de honden uit het 'gehandicapten' hoekje !
Ik heb ook twee filmpjes, komt eraan komt eraan
Ik heb ook twee filmpjes, komt eraan komt eraan
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Op de foto's staat Kont natuurlijk ook al ver weg en met zo'n argwanend bekkie te kijken.mercedes2803 schreef:hihihihi En ik heb uitgerekend geen foto's van Dobby en Kont!!!![]()
![]()
Is het NU mee bezig

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
mercedes2803 schreef:hihihihi En ik heb uitgerekend geen foto's van Dobby en Kont!!!![]()
![]()
- mercedes2803
- Zeer actief
ik gooi hier vanavond wat neer voor je Sonja!
:
:
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 22 okt 2013 16:29, 2 keer totaal gewijzigd.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- suza
- Actief
- Mijn ras(sen): Turkse natuurrassen
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Yep Kont Turks voor lekker stuk, vandaar dat we hem ook wel Chunk noemen.
zo lang mensen denken dat honden niet voelen zullen honden voelen dat mensen niet denken
- mercedes2803
- Zeer actief
viewtopic.php?f=26&t=276205
hier staan de eersten !
hier staan de eersten !
- mercedes2803
- Zeer actief
filmpje!!! ... =2&theater
Ik zal hem ook op photobucket uploaden voor de niet feestboekers
Ik zal hem ook op photobucket uploaden voor de niet feestboekers
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Ben net terug van een onverwacht weekje vakantie en probeer alle berichten door te lezen van een week, 14 bladzijden, pfft. Maar deze moest ik natuurlijk meteen lezen en bekijken. Ben helemaal ontroerd door de foto's en filmpjes (heb geen feestboek). Ook word ik er een beetje triest van, als ik toch een grote prijs zou winnen......Maar in elk geval kunnen ze nu weer even vooruit! En wat kijken de meeste honden toch lief uit hun ogen hè, wat zijn het toch bijzondere wezens
En Hilje, mocht je weer gaan; op tijd laten weten hoor
.
- mercedes2803
- Zeer actief
viewtopic.php?f=26&t=276205Annedee schreef:Ben net terug van een onverwacht weekje vakantie en probeer alle berichten door te lezen van een week, 14 bladzijden, pfft. Maar deze moest ik natuurlijk meteen lezen en bekijken. Ben helemaal ontroerd door de foto's en filmpjes (heb geen feestboek). Ook word ik er een beetje triest van, als ik toch een grote prijs zou winnen......Maar in elk geval kunnen ze nu weer even vooruit! En wat kijken de meeste honden toch lief uit hun ogen hè, wat zijn het toch bijzondere wezensEn Hilje, mocht je weer gaan; op tijd laten weten hoor
.
Ik ga hier vanavond nog meer plaatsen voor je
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Project Kral, Dobby en Kont (15-11)
September en oktober zijn aangename maanden hier in Istanbul. Het was zonnig en warm, de honden hebben blij genoten van de zon.
Hilje en Maarten , twee Nederlandse vrienden van onze honden, zijn op bezoek geweest. Ze hadden een koffer vol lekkernijen voor de honden bij zich. De honden gingen uit hun dak van al het lekkers. Hilje en Maarten hebben de hele dag in het asiel doorgebracht. Ze hebben flink geknuffeld en gespeeld met de honden. Dit hebben de honden hard nodig, omdat er weinig bezoek in het asiel komt. Helaas is de hond van Hilje en Maarten, Beyaz, vlak voor hun bezoek aan ouderdom overleden, en hebben ze Beyaz tot onze spijt niet meer kunnen ontmoeten.
Het project met ActieZwerfhonden in Cunda loopt door en het SHKD team vertrekt binnenkort weer naar Cunda voor de vierde sterilisatiecampagne.
Een van de doelstellingen van het gezamenlijke project met ActieZwerfhonden, het steriliseren van de dieren en het trainen van dierenartsen in Anatolië, is om een kettingreactie te veroorzaken van sterilisaties en trainingscampagnes. De deelgemeente Sisli (Istanbul) volgt ons voorbeeld inmiddels en stuurt dierenartsen naar steden in Anatolië om sterilisaties uit te voeren en training te geven aan andere dierenartsen. Eén van de dierenartsen van Sisli een voormalige dierenarts van SHKD.
Ieder jaar geven we voorlichting aan de eerstejaars studenten van het Sezin College, zo ook onlangs weer. De studenten hebben een campagne, genaamd “één lira per maand voor de honden” opgezet om donaties te werven. De campagne loopt door tot het eind van het schooljaar. De eerstejaars studenten van vorig jaar overhandigden ons tevens de opbrengst van hun campagne. Het Sezin Collega is een voorbeeld voor alle scholen; zijn creëren met dit soort projecten bewustzijn onder de leerlingen omtrent zwerfdieren en dierenleed.
Een andere school in het vervolgonderwijs, het Hisar College, bezoekt ons asiel iedere donderdag en de leerlingen helpen dan met klusjes zoals het schilderen van hondenhokken en spelen met de honden.
We hebben twee van onze honden kunnen plaatsen bij liefhebbende gezinnen in Nederland. Dat is wat een hond echt nodig heeft; een thuis en baasje(s) om zich veilig aan te hechten. We zijn dankbaar dat sommige honden dat geluk hebben.
Als blijk van onze waardering voor jullie steun willen we jullie graag een T-shirt aanbieden met het SHKD logo. Geef daarvoor aub uw confectiemaat (m, l of xl) en adres door aan linda.taal@actiezwerfhonden.nl.
Bedankt dat u er voor ons bent en ons laat voelen dat we toch niet alleen staan in onze strijd voor de Turkse dieren.
Vriendelijke groeten,
Het SHKD team
Hilje en Maarten , twee Nederlandse vrienden van onze honden, zijn op bezoek geweest. Ze hadden een koffer vol lekkernijen voor de honden bij zich. De honden gingen uit hun dak van al het lekkers. Hilje en Maarten hebben de hele dag in het asiel doorgebracht. Ze hebben flink geknuffeld en gespeeld met de honden. Dit hebben de honden hard nodig, omdat er weinig bezoek in het asiel komt. Helaas is de hond van Hilje en Maarten, Beyaz, vlak voor hun bezoek aan ouderdom overleden, en hebben ze Beyaz tot onze spijt niet meer kunnen ontmoeten.
Het project met ActieZwerfhonden in Cunda loopt door en het SHKD team vertrekt binnenkort weer naar Cunda voor de vierde sterilisatiecampagne.
Een van de doelstellingen van het gezamenlijke project met ActieZwerfhonden, het steriliseren van de dieren en het trainen van dierenartsen in Anatolië, is om een kettingreactie te veroorzaken van sterilisaties en trainingscampagnes. De deelgemeente Sisli (Istanbul) volgt ons voorbeeld inmiddels en stuurt dierenartsen naar steden in Anatolië om sterilisaties uit te voeren en training te geven aan andere dierenartsen. Eén van de dierenartsen van Sisli een voormalige dierenarts van SHKD.
Ieder jaar geven we voorlichting aan de eerstejaars studenten van het Sezin College, zo ook onlangs weer. De studenten hebben een campagne, genaamd “één lira per maand voor de honden” opgezet om donaties te werven. De campagne loopt door tot het eind van het schooljaar. De eerstejaars studenten van vorig jaar overhandigden ons tevens de opbrengst van hun campagne. Het Sezin Collega is een voorbeeld voor alle scholen; zijn creëren met dit soort projecten bewustzijn onder de leerlingen omtrent zwerfdieren en dierenleed.
Een andere school in het vervolgonderwijs, het Hisar College, bezoekt ons asiel iedere donderdag en de leerlingen helpen dan met klusjes zoals het schilderen van hondenhokken en spelen met de honden.
We hebben twee van onze honden kunnen plaatsen bij liefhebbende gezinnen in Nederland. Dat is wat een hond echt nodig heeft; een thuis en baasje(s) om zich veilig aan te hechten. We zijn dankbaar dat sommige honden dat geluk hebben.
Als blijk van onze waardering voor jullie steun willen we jullie graag een T-shirt aanbieden met het SHKD logo. Geef daarvoor aub uw confectiemaat (m, l of xl) en adres door aan linda.taal@actiezwerfhonden.nl.
Bedankt dat u er voor ons bent en ons laat voelen dat we toch niet alleen staan in onze strijd voor de Turkse dieren.
Vriendelijke groeten,
Het SHKD team

- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Dobby:

Kont:

Trim:

Kont:

Trim:

- mercedes2803
- Zeer actief
he leuk! Een update 
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ach, die koppies, dan weet je weer waar je het voor doet.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
InderdaadJYBD schreef:Ach, die koppies, dan weet je weer waar je het voor doet.
- mercedes2803
- Zeer actief
Echt...als je ooit een stedentripje gaat doen neem dan Istanbul mee in gedachten...
En doe gerust een mail naar Linda van de Stichting ...er zijn altijd mensen die je met liefde ophalen om een dagje door te brengen tussen de honden..
Een dag om niet te vergeten...beloofd !
En doe gerust een mail naar Linda van de Stichting ...er zijn altijd mensen die je met liefde ophalen om een dagje door te brengen tussen de honden..
Een dag om niet te vergeten...beloofd !
- suza
- Actief
- Contacteer:
Linda hier bekend als Suza
zo lang mensen denken dat honden niet voelen zullen honden voelen dat mensen niet denken
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Lieve vrienden,
De winter is zacht dit jaar, veel zon en geen regen. De zon baart ons geen zorgen, maar het uitblijven van regen maakt ons onrustig over de komende zomer. Een watertekort zou zomaar kunnen optreden.
Ons project met ActieZwerfhonden in Cunda duurt voort. Het SHKD team is voor de vierde maal in Cunda geweest en heeft 125 katten en 100 honden gesteriliseerd/gecastreerd. In totaal zijn daar nu 717 katten en 132 honden geholpen. Ook hebben zij in Ayvalik, over de brug op het vaste land, 100 honden geholpen. In Maart gaan we weer naar Cunda om ook de katten te helpen die nog te jong waren om gesteriliseerd/gecastreerd te worden.
Een van de belangrijkste doelen waarvoor we samen met ActieZwerfhonden gestart zijn met sterilisatiecampagnes en training in Anatolia, is om als voorbeeld te dienen voor anderen en zo een kettingreactie van campagnes te ontketenen. De gemeente Sisli heeft een van haar dierenartsen naar Enez gezonden en alle kosten van de campagne aldaar gedragen. Onze dierenarts Murat Bekhan is vrijwillig met hem meegegaan en ze hebben daar 135 honden geholpen. Enez is een vakantieoord waar in de winter weinig mensen verblijven. Onze vrienden waren geschokt om te zien hoe deze hongerige honden moesten leven. We hebben droogvoer uitgedeeld aan vrijwilligers in de stad, zodat zij de honden kunnen voeren tot het weer zomer wordt.
Gemeente Manyas smeekte ons om ook daar te komen en dus ging het SHKD team daarheen. Het asiel daar heeft geen financiële middelen om een eigen dierenarts aan te stellen of apparatuur en medische instrumenten aan te schaffen voor een kliniek. Het SHKD team is daar op 21 en 22 januari geweest en heeft 162 honden gesteriliseerd/gecastreerd en 8 katten. Honden in het asiel, die geholpen zijn, zullen na hun herstelperiode worden vrijgelaten. ActieZwerfhonden heeft dit project gesponsord.
Onverwacht is er een uitbraak van de hondenziekte (de ziekte van Carré) geweest in ons asiel. ActieZwerfhonden heeft ons vaccinaties aangeleverd om alle honden weer te vaccineren.
In principe zijn de honden binnen ons “vriendenproject” honden die niet herplaatst kunnen worden, veelal omdat ze te bang zijn. Maar soms blijken honden die eerst bang zijn en geen mensen dulden, later ineens heel sociaal te zijn. Zo ook Fato en Alex. We hebben voor hen dus toestemming gevraagd aan ActieZwerfhonden en de families om ze te mogen herplaatsen. Ook hebben we weer wat nieuwe honden aan het project kunnen toevoegen.
Het Hisar College, een school voor vervolgonderwijs uit de omgeving, blijft ons iedere donderdag met een paar man bezoeken om in het asiel te helpen. Ook hebben zij een evenement op school georganiseerd, om voor ons asiel donaties in te zamelen.
Helaas is één van onze honden, Sauvage, overleden.
We zijn en blijven dankbaar aan de families en aan ActieZwerfhonden omdat zij er voor onze honden zijn.
Lieve groet,
Het SHKD team
De winter is zacht dit jaar, veel zon en geen regen. De zon baart ons geen zorgen, maar het uitblijven van regen maakt ons onrustig over de komende zomer. Een watertekort zou zomaar kunnen optreden.
Ons project met ActieZwerfhonden in Cunda duurt voort. Het SHKD team is voor de vierde maal in Cunda geweest en heeft 125 katten en 100 honden gesteriliseerd/gecastreerd. In totaal zijn daar nu 717 katten en 132 honden geholpen. Ook hebben zij in Ayvalik, over de brug op het vaste land, 100 honden geholpen. In Maart gaan we weer naar Cunda om ook de katten te helpen die nog te jong waren om gesteriliseerd/gecastreerd te worden.
Een van de belangrijkste doelen waarvoor we samen met ActieZwerfhonden gestart zijn met sterilisatiecampagnes en training in Anatolia, is om als voorbeeld te dienen voor anderen en zo een kettingreactie van campagnes te ontketenen. De gemeente Sisli heeft een van haar dierenartsen naar Enez gezonden en alle kosten van de campagne aldaar gedragen. Onze dierenarts Murat Bekhan is vrijwillig met hem meegegaan en ze hebben daar 135 honden geholpen. Enez is een vakantieoord waar in de winter weinig mensen verblijven. Onze vrienden waren geschokt om te zien hoe deze hongerige honden moesten leven. We hebben droogvoer uitgedeeld aan vrijwilligers in de stad, zodat zij de honden kunnen voeren tot het weer zomer wordt.
Gemeente Manyas smeekte ons om ook daar te komen en dus ging het SHKD team daarheen. Het asiel daar heeft geen financiële middelen om een eigen dierenarts aan te stellen of apparatuur en medische instrumenten aan te schaffen voor een kliniek. Het SHKD team is daar op 21 en 22 januari geweest en heeft 162 honden gesteriliseerd/gecastreerd en 8 katten. Honden in het asiel, die geholpen zijn, zullen na hun herstelperiode worden vrijgelaten. ActieZwerfhonden heeft dit project gesponsord.
Onverwacht is er een uitbraak van de hondenziekte (de ziekte van Carré) geweest in ons asiel. ActieZwerfhonden heeft ons vaccinaties aangeleverd om alle honden weer te vaccineren.
In principe zijn de honden binnen ons “vriendenproject” honden die niet herplaatst kunnen worden, veelal omdat ze te bang zijn. Maar soms blijken honden die eerst bang zijn en geen mensen dulden, later ineens heel sociaal te zijn. Zo ook Fato en Alex. We hebben voor hen dus toestemming gevraagd aan ActieZwerfhonden en de families om ze te mogen herplaatsen. Ook hebben we weer wat nieuwe honden aan het project kunnen toevoegen.
Het Hisar College, een school voor vervolgonderwijs uit de omgeving, blijft ons iedere donderdag met een paar man bezoeken om in het asiel te helpen. Ook hebben zij een evenement op school georganiseerd, om voor ons asiel donaties in te zamelen.
Helaas is één van onze honden, Sauvage, overleden.
We zijn en blijven dankbaar aan de families en aan ActieZwerfhonden omdat zij er voor onze honden zijn.
Lieve groet,
Het SHKD team

- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Project Kral, Update en het jaar voorbij
Het jaar zit erop. We hebben 2 hondjes gesponsord en nu kreeg ik de vraag of we door wilden gaan.
Ik wil in principe best wel weer geld bijleggen, maar heb nu echt de tijd niet om het financiele deel voor het hele forum te regelen, dus mocht iemand daar wel zin en tijd in/voor hebben...
Ik wil in principe best wel weer geld bijleggen, maar heb nu echt de tijd niet om het financiele deel voor het hele forum te regelen, dus mocht iemand daar wel zin en tijd in/voor hebben...

- suza
- Actief
- Contacteer:
Ik wil de financiële kant met liefde administreren en jullie persoonlijk de updates per e mail toesturen. Ik denk dat Mercedes ze wel hier wil plaatsen he Hilje? Als er genoeg aanmeldingen zijn zodat er 20 euro per hond wordt bijgedragen, veranderd er niets en blijven jullie vriendjes:). Jullie steun is hard nodig!
- mercedes2803
- Zeer actief
Ja zeker!
Ik wil de updates wel doen !
Nou mensen... KOM MAAR OP !
Gaan we er weer een jaartje voor ,voor een paar eurootjes de man?
Ja he!!!
Ja he!!!
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Zet mij maar weer op de lijst.
En top dat jullie het willen regelen.
En top dat jullie het willen regelen.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Natuurlijk doe ik weer mee. Top dat jullie het willen regelenmercedes2803 schreef:Ja zeker!
Ja he!!!
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Ik doe ook weer mee, goed werk!
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Ook ik doe weer mee.