Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kan pup van 5 maand al dekken?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
kan pup van 5 maand al dekken?
Mijn mastiff reu pup is 5 maand oud en nu is mijn boerboel teefje loops. ik houd ze gescheiden uiterraard maar het intereseert hem echt geen bal.
Mijn gecastreerde bullmastiff reu kan er geen genoeg van krijgen en probeert haar echt zodra die de kans krijgt te dekken.
nou dacht ik altijd dat reuen vrij jong vruchtbaar waren heb ik dat fout?
Of is ie al wel vruchtbaar maar intereseert het hem gewoon geen bal.
Ook is mijn vraag mijn mastiff teefje is 6 maand oud word zij nu dan ook tegelijk met mijn boerboel loops moet ik daar rekening mee houden of is dat een broodje aap verhaal dat ze tegelijk loops worden?
Mijn gecastreerde bullmastiff reu kan er geen genoeg van krijgen en probeert haar echt zodra die de kans krijgt te dekken.
nou dacht ik altijd dat reuen vrij jong vruchtbaar waren heb ik dat fout?
Of is ie al wel vruchtbaar maar intereseert het hem gewoon geen bal.
Ook is mijn vraag mijn mastiff teefje is 6 maand oud word zij nu dan ook tegelijk met mijn boerboel loops moet ik daar rekening mee houden of is dat een broodje aap verhaal dat ze tegelijk loops worden?
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: kan pup van 5 maand al dekken?
Misschien is de teef nog niet dekrijp? Mijn reu had de eerste 2 weken ook geen interesse in de loopse teef, en daarna ging er een knop om
En die heeft nog nooit gedekt dus ervaring had hij niet.
Geloof dat het niet altijd gebeurt, dat twee teven tegelijk loops worden. Kan wel, hoeft niet.

Geloof dat het niet altijd gebeurt, dat twee teven tegelijk loops worden. Kan wel, hoeft niet.
-
- Zeer actief
ja ik dacht al wel zoiets dus had ze al gescheiden maar dacht hmm het intereseert hem niet.
maar goed ik vind hem nog beetje te jong voor dat soort praktijken en ik vind de combi ook nie echt geschikt
maar goed ik vind hem nog beetje te jong voor dat soort praktijken en ik vind de combi ook nie echt geschikt

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Mijn teven zijn nog nooit tegelijk loops geworden , zit meestal 2-4 maanden tussen
Reu van 5 mnd kan idd al dekken en pups verwekken , sterker nog toen Kyto 12 wkn was en Kenji hoog loops was probeerde hij het al
Zou ze dus maar goed appart houden
Reu van 5 mnd kan idd al dekken en pups verwekken , sterker nog toen Kyto 12 wkn was en Kenji hoog loops was probeerde hij het al

Zou ze dus maar goed appart houden
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijn dames zijn de vorige keer (en eerste keer, fix woonde hier net een paar weken) samen loops geweest. Ik merk het nu aan de hormonen dat er weer weinig tot geen tijd tussen gaat zitten. En ja reuen van die leeftijd kunnen al geslachtsrijp zijn.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Mijn teven zijn altijd gelijktijdig loops, er zit soms wel een paar dagen tussen, maar vaak zijn ze wel tegelijk dekrijp.
Tegenwoordig worden ze elke drie maanden loops.
Het begon toen Jarah erbij kwam die werd elke vier maanden loops, dus hop de andere drie meiden ook, tegenwoordig wordt Tama het eerst loops en dat is nu al twee keer elke drie maanden.
Tegenwoordig worden ze elke drie maanden loops.
Het begon toen Jarah erbij kwam die werd elke vier maanden loops, dus hop de andere drie meiden ook, tegenwoordig wordt Tama het eerst loops en dat is nu al twee keer elke drie maanden.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Je mastiff teefje is nog erg jong om nu voor het eerst loops te worden. Grote honden worden meestal laat loops, dus als ze vroeg is zal ze misschien de volgende keer mee doen. Een jaar is dan nog erg vroeg denk ik. Vaak is het wel zo dat ze om en nabij rond de zelfde tijd loops worden, maar het hoeft niet.

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
monky555 schreef:Je mastiff teefje is nog erg jong om nu voor het eerst loops te worden. Grote honden worden meestal laat loops, dus als ze vroeg is zal ze misschien de volgende keer mee doen. Een jaar is dan nog erg vroeg denk ik. Vaak is het wel zo dat ze om en nabij rond de zelfde tijd loops worden, maar het hoeft niet.
Guapa was ook een maand of 5 toen Zena ineens loops werd
Zena was 1 week loops, toen Guapa ook maar ineens loops werd (5weken

ik denk dat het van allerlei factoren afhangt of een teef mee volgt in de loopsheid of niet
Guapa deed het de 1ste keer dus wel, achteraf niet meer
tot Jänta de 1ste keer loops werd, toen volgde Guapa wel weer (ze was overigens 3.5 maand daar voor loops geweest) en toen Jänta de 2e keer loops werd (4maanden na de 1ste keer) volgde Guapa ook weer netjes
nu volgen alleen Jänta en Zena elkaar met momenten op, maar dat is eerder omdat Zena om de 8 maanden loops is en Jänta de ene keer na 4 maanden en de andere keer na 8 maanden
Zena is ooit gedekt (zonder dracht) door een reutje van 5maanden
zowel Shadow die toen 3 was en Darko die toen 10 maanden was, hadden geen interesse in Zena, het pupje van 5 maanden wel

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Hier worden de grote teven altijd net na elkaar loops en de kleintjes ook. De groten en de kleintjes gaan dan weer niet gelijk op.
We hebben hier ook een reutje van vijf maanden, maar die toont nog geen enkele interesse, dat is echt nog een baby.
We hebben hier ook een reutje van vijf maanden, maar die toont nog geen enkele interesse, dat is echt nog een baby.
-
- Zeer actief
de loopse teef boeit hem echt geen bal, wel zag ik hem een paar keer bij de achterkant van mijn mastiff pupje maar die vertoont geen enkel teken van loopsheid, maar goed ik zit er wel bovenop met in de gaten houden.
Het zijn beide nog echte puppie pups dus mijn gevoel zegt meer dat mijn mastiff pupje laat zal zijn met loopsheid maar ja je weet het nooit.
Tis wat met de dames, arme meneertje zit nu met een kluif opgesloten enzo wissel ik het maar wat af.
Het zijn beide nog echte puppie pups dus mijn gevoel zegt meer dat mijn mastiff pupje laat zal zijn met loopsheid maar ja je weet het nooit.
Tis wat met de dames, arme meneertje zit nu met een kluif opgesloten enzo wissel ik het maar wat af.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Thuis waren Pasha en Zaba altijd tegelijk loopt, meestal een dag of 2 ertussen. Ushi is nooit met Pasha meegegaan.
Chuck was een week of 13 volgens mij toen Ushi loops was, en hij heeft wat afgereden
Als ze nu loops wordt, denk ik dat we gaan scheiden. De honden dan. Chuck is nu 6,5 maand.
Chuck was een week of 13 volgens mij toen Ushi loops was, en hij heeft wat afgereden

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
- Zeer actief
ooowwwkeeeyyyy meneer heeft dus wel interesse, hij humpt alles wat los en vast zit. Inclusief mijn andere pupje, die totaal niet loops is en weet wat haar overkomt.
Mijn babies zijn geen babies meer
ze doen allemaal grote honden dingen.
Mama is in shock
Mijn babies zijn geen babies meer

Mama is in shock

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxers
- Contacteer: