Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoi
ik vroeg me af als je nu met de hond opreis gaat bvb naar Spanje of Italie hoe zit dat dan met de hond,mag je die bij jou op schoot houden, of moet die samen met anderen in een aparte ruimte of mag die in een mand op je schoot, moet je daarvoor bijbetalen, hoe zit het met vaccinaties etc etc
hond op schoot houden, mag niet, maar kleine hondjes die in een draagtas passen mogen in de cabine. Grotere honden moeten in een vari kennel in het ruim.
entingen zijn hetzelfde als dat je met de auto gaat.
wij nemen de honden altijd mee als extra bagage, dat betekend dat als je je bagage afgeeft, dit gewogen wordt, en de hond en soms ook de box mee gewogen wordt, normaal mag je geloof ik 20 kg. aan bagage vrij meenemen en daarboven betaal je een x bedrag per kg. dit is per maatschappij, per vlucht vreschillend. hou er wel rekening mee dat er per toeristenklasse maar 2 honden meemogen, dus als iemand voor je al geboekt heeft met 2 honden kan jouw hond niet mee. Wil je echt verzekerd zijn dat je hond een plekkie in het vliegtuig heeft, moet je businessklass vliegen, deze honden gaan voor op die van de
toeristenklasse, maar de prijs is er ook naar. geef altijd aan iedereen door dat er een hond meegaat normaal gesproken staat de verwarming in het ruim uit, gaan er dieren mee dan moet ie aan gezet worden, dit moet de grondsteward doorgeven aan de piloten, let er ook op dat dit gebeurd, vraag het even na aan de hoofdstewardes, die kunnen ook nagaan of ie daadwerkelijk aan boord is gegaan.
tegenwoordig zijn er ook busreizen waar het mogelijk is om een hond mee te nemen, maar die moet je wel zoeken.