Fafo schreef:Maar dat is toch geen antwoord op mijn vraag? Of nouja. Ik hoop dat je dat soort dingen dus niet normaal vindt? Of vind jij het even normaal als dat je hond bij andere honden komt buurten om te spelen? En als je je hond in dat soort situaties al niet bij je kunt roepen.. Dan luistert hij toch gewoon echt slecht?willem schreef:Dat is gebeurd ja, dat jongetje had een bal bij zich vlak daar voor van Sinterklaas gehad, hond en bal gaan samen dus één stof wolk. Al heb ik twintig frikadellen bij me gewoon blind en doof. Ik liep hun kant op en effe later hoorde ik gesis. Jochie een aai over z'n bol, praatje met z'n vader, portemonnee trekken en betalen.Fafo schreef: En ik vraag me dan opeens iets af.
Willem, stél jouw hond is gek van mensen en vooral van kinderen. Als je op het strand loopt waar de honden los mogen, zou je je hond dan ook naar ieder hond-loos gezin laten lopen? Omdat hij mensen en kleine kinderen zo leuk vindt?
Nou, daar zou ik ook niet blij mee zijn, ik houd mijn honden altijd uit de buurt van kinderen. Ik wil niet het risico lopen dat ze een bal afpakken van een kind en dat kind de bal terug wil pakken soms pikken honden dat niet en dan gebeuren er ongelukken.
Nou zijn mijn honden gelukkig niet gek op ballen, maar als een kind eventueel iets van ze af zou willen pakken dan weet ik wel dat ze dat niet zouden pikken.
Dus met kinderen in de buurt gaan ze of aan de lijn of aan de voet. Als het erg kleine kinderen zijn dan lijn ik ze aan.