Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rassen die jij wel wilt, maar partner niet of andersom

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Rassen die jij wel wilt, maar partner niet of andersom

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Wij hadden pas geleden een 'discussie' hier thuis. Ik ben echt stapelverliefd op Duitse Herders. We hebben er nu twee en over een aantal jaar (minimaal 3 of 4 jaar) wil ik er stiekem nog een teef bij. Of eigenlijk wil ik er dan nog een hond bij en mijn vriend wil een teef. Maar diep in zijn hart droomt hij van een Rottweiler. Hij vindt de Duitse Herder geweldig hoor en de keuze voor de Duitsers is in goed overleg gegaan maar het is wel meer mijn ras. Hij wil ook gaan trainen met de volgende hond en we zijn er wel over uit dat het een Duitser wordt.

Nu kwam hij dus met de mededeling dat als we gaan verhuizen hij een Rottweiler wil. En ik? Ik twijfel. Ik vind het mooie en leuke honden, bij een ander. Het verhuizen zal nog jaren duren, we zitten hier pas anderhalf jaar en als we gaan verhuizen moet het wel vrijstaand met genoeg grond zijn. Hebben jullie ook zulke 'discussies' gehad? En wat is er uit gekomen? :D
lets have fun

Re: Rassen die jij wel wilt, maar partner niet of andersom

Ongelezen bericht door lets have fun »

Het maakt mijn vriend niet zoveel uit. De honden zijn er omdat ik dat graag wil. Hij vindt het allemaal wel best zolang het er maar niet teveel worden. We hebben dus wel eens een discussie over aantal :mrgreen: Nooit over ras.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door yodi »

Nou ik wilde een poes, mijn man een puppie rottweiler, je snapt zeker wel wie er zijn zin kreeg!!!!
Ik moet zeggen dat ik nu stapel op haar ben, maar jeetje ze is wel vreselijk sterk, ik ben blij dat ik een teef heb want reuen zou ik niet kunnen houden.
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

nog niet, maar die komt er wel hahaha. Ik ben erg gecharmeerd van de hovawart en de beauceron. Mijn man is echter puur van de jacht (zweet) honden. Dat gaat nog wat worden, ooit. ;-)
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Ik had al 3 honden toen ik mijn huidige partner leerde kennen en 2 daarvan waren saarlooswolfhonden.
Mijn partner zou wel een witte herder willen, maar is nu net zo verknocht aan de saarloos als ik.
De witte herder vind hij nog steeds erg leuk maar omdat ik graag een combi wil van een saarloos met een wat minder "moeilijk" ras is hij mee gaan kijken naar de Ierse Setter, en zoals verwacht, is hij daar ook als een blok voor gevallen :F:

Nu gaf hij enkele weken geleden aan dat hij wel graag een klein hondje erbij wil hebben. Dat was even erg wennen voor mij :D maar omdat hij ook altijd mee gaat in mijn "grillen" vond ik dat ik dat op zijn minst serieus moest overwegen.

Over een tijdje loopt hier dus een Taran rond (saarloosreu van nu 14 maanden) een oudere kleinere herplaatsteef en ws, een Ierse Setterpup, al laat dat laatste nog wel even op zich wachten.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Toen mijn man nog leefde, wilde hij graag een klein hondje in de trant van een pekinees of een shitzu. Nou ja, een cocker mocht ook wel. :schrik:

Leuk hoor. Bij een ander. Maar ik val meer op honden uit rasgroep 1 en dan collies in het bijzonder. En aangezien ik met de honden train(de), meestal met ze wandelde en ze te eten gaf en ze borstelde, was het wel duidelijk wie het meeste recht van spreken had. :mrgreen:
(Vooral aan borstelen had hij een broertje dood.)
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ehm, mijn vriend wilde graag een soort Xavi hond, ik had liever een labrador of zo.. maar dat was degelijk. :hmmm:
Ik was al lang blij dat hij ook een hond wilde, dus dan maar een pitbull achtig iets :tongue: Ik was overigens meteen verliefd toen ik Xavi zijn foto op internet zag.. en bleek ook de rustigere van het nest te zijn, dus dat was prima.
Maar de tweede wordt alsnog een ander ras hoor.. Wil toch ook graag een hond die samen met de baas iets wil ondernemen als in sporten en dus wil werken voor de baas. Xavi wil wel wat doen hoor, maar die is meer van de trekspelletjes en snuffelen enzo. Maar eh ja, daar issie me toch wat te sterk voor :mann:
Afbeelding
Afbeelding
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV

Ongelezen bericht door lijn »

Vedette is een verzameling van onze voorkeuren :F:

Vriendlief wilde een kleine hond, ik een grotere. Vedette is een middenmaat op korte pootjes en daarmee naar ons beide wens.
Qua karakter moest het een sociale hond zijn en uiterlijk was het voor ons helemaal. :I:

Compleet plaatje dus
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Mijn man vindt mopshonden leuk. Die komen er dus niet, ik hoef geen platsnuiten.
Verder maakt het ons niet zoveel uit, als het maar bij onze levensstijl past is alles prima.
pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger

Ongelezen bericht door pinguin20 »

Ik wou graag een poolhond, vriendlief zag de berner meer zitten. Dus besloten we samen naar andere rassen te gaan kijken, en nu zijn we beide helemaal om voor de leonberger. Misschien dat er ooit nog wel iets anders rond zal lopen, enige eis is geen klein hondje.
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik hou van honden die eruit zien als tutjes. Behaarde Chinese naakthond, Pekinees. Lars wil dat echt niet. Die wil ooit nog een rednose pitbull en dat wil ik niet.
Een leuke tussenweg vind ik de Catahoula maar daar is Lars weer niet van gecharmeerd.
Dus het zal wel een onherleidbare kruising worden :tongue:
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Mijn vriend wilt heel graag een herder of een vizsla, nu heb ik niet zo'n probleem met een vizsla maar een herder zie ik ons zelf niet houden. Vind het zelf sowieso geen leuke huishonden maar goed dat is mijn mening.

Sowieso komt er hier (helaas) nog geen tweede hond en anders wordt dat toch een kleintje (Loki's grootte), pas als we echt een huis met tuin hebben en wat meer ruimte/tijd dan komt er misschien een Vizsla haha.
Afbeelding
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Mit schreef:Ik hou van honden die eruit zien als tutjes. Behaarde Chinese naakthond, Pekinees. Lars wil dat echt niet. Die wil ooit nog een rednose pitbull en dat wil ik niet.
Een leuke tussenweg vind ik de Catahoula maar daar is Lars weer niet van gecharmeerd.
das een mannending denk ik.
ik vind chinese nakerdjes ook schattig man vind alles wat lager dan zijn knie is geen hond. :denken:
aan de andere kant snap ik het wel, bij hem past ook meer een wat grotere hond die tegen een stootje kan, ik zie hem nog niet met een chihuahua over de vloer rollen, dat overleeft de chihuahua niet. :wink:
ik vind overigens een hond waar helemaal geen streken inzitten niet zo leuk.
dat vind ik dan niet des honds.
dus ooit loopt hier een kalf met goedaardige streken.
hopen we dan maar.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Beiden zijn we helemaal weg van de Duitse herder.

Als we ooit heel veel grond hebben wil ik graag koppeltje Tsjechen of een husky
Maar daar moet je ook wat mee doen , en die tijd heb ik gewoon niet. Alle tijd gaat in de sport van die Duitsers zitten ;)

Vriendlief ziet dat absoluut niet zitten, dus t blijft bij dromen ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Mit schreef:Ik hou van honden die eruit zien als tutjes. Behaarde Chinese naakthond, Pekinees. Lars wil dat echt niet. Die wil ooit nog een rednose pitbull en dat wil ik niet.
Wauw zeg, wie wil nou niet een Catahoula!! :80: Vind ze echt prachtig. Hij mag altijd Xavi een paar dagen lenen hoor, issie vast wel genezen van dat pitbull gedoe :LOL:
Afbeelding
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Grappig eigenlijk :D

Ik vind een Stabij ook geweldig, maar bij een ander. Dat is een van de weinige rassen naast een herder die ik echt leuk vind, maar gek van zou worden. Ik ben dus bang dat wij over een heleboel jaar dus een Rottweiler en een aantal Duitsers hebben lopen. :schrik: Ik ben nogal van mijn zin doordrammen, behalve bij de keuze van honden, dat overleg ik toch wel heel uitgebreid.

Eén ding hebben we gemeen, we willen geen kleine hondjes. :D
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

** Angela ** schreef:Beiden zijn we helemaal weg van de Duitse herder.

Als we ooit heel veel grond hebben wil ik graag koppeltje Tsjechen of een husky
Maar daar moet je ook wat mee doen , en die tijd heb ik gewoon niet. Alle tijd gaat in de sport van die Duitsers zitten ;)

Vriendlief ziet dat absoluut niet zitten, dus t blijft bij dromen ;)
wij willen samen ooit weer een aussie.
maar dan pas echt als de kinderen groot zijn en we ruimte hebben.
en dan een pup.
blijkbaar hebben bepaalde rassen zo'n uitwerking als ze je eenmaal gepasseerd zijn laat het je niet meer los. :19:
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Vriend wil heel graag een Husky.
Maar die komt er niet. :pffff:
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Mijn vriend wil graag een stabij, maar die vind ik niks. Leuke honden, maar niet in mijn huis :P . Ikzelf wil graag een Saarloos wolfhond maar die vind hij weer niet leuk. Verder wil ik graag een Corgi, maar ook die vind vriendlief niet leuk genoeg (te klein).

Gelukkig zijn er ook nog genoeg rassen die we beide leuk vinden, oa de Bordercollie, Kelpie, Witte herder, Duitse herder, Shiloh en de Malamute. Onze volgende hond wordt waarschijnlijk dan ook een van die rassen ;)
*Eva*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Eva* »

Ik wil heel graag ooit nog eens een langharige teckel. Maar dat wil "Sjaak" niet. :LOL: Hij wil een border collie en die vind ik weer totaal niet geschikt voor ons. :tongue: We zijn wel beide eens met een Toller en iets herderachtigs (witte herder, harzer fuchs of herderkruising iod), dus daar zal het wel altijd bij blijven. :D Maar de komende 10 jaar willen we er geen hond bij, want ze worden alle 3 hartstikke oud. :pffff:
Groetjes Eva
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn man wilde eerst helemaal geen honden, maar nu is hij er stapel op, ik zou in de toekomst wel graag een naakthond willen of een Puli of een Poedel maar dat vindt hij niks.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Zolang hij zelf een Chinees uitzoekt, heb ik niet zoveel te klagen.
Nee die van mij vind alles prima. Hij wil zelfs nog wel met een roedel poedels over straat (gelukkig ;) )
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Toen ik begon over de grote poedel heeft mijn man me dagen uitgelachen. Hoewel mijn man echt niet van het macho is, vond hij een poedel in eerste instantie een brug te ver. Omdat hij me niet helemaal wilde afwijzen zijn we eens bij kees gaan kijken. Het karakter beviel hem zo goed dat we eerder dan verwacht Lizzie hadden. Nu zegt hij altijd dat er alleen nog maar poedels komen.
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Vriend wil graag een Duitse dog in de toekomst, maar dat durf ik in ieder geval op dit moment wat betreft gezondheid niet aan.
Ik zou graag iets kleiners bij onze RR's doen zoals een border terriër of teckel, maar dat vindt vriendlief maar niks. :wink:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Corneliana schreef:
das een mannending denk ik.
ik vind chinese nakerdjes ook schattig man vind alles wat lager dan zijn knie is geen hond. :denken:
aan de andere kant snap ik het wel, bij hem past ook meer een wat grotere hond die tegen een stootje kan, ik zie hem nog niet met een chihuahua over de vloer rollen, dat overleeft de chihuahua niet. :wink:
ik vind overigens een hond waar helemaal geen streken inzitten niet zo leuk.
dat vind ik dan niet des honds.
dus ooit loopt hier een kalf met goedaardige streken.
hopen we dan maar.

Hoeft niet. Want zoals ik al zei wilde mijn man juist wel dat kleine grut hebben. En ik wil geen honden die lager dan mijn knie komen.
Bonnie mag blijven omdat ze nét tot mijn knie komt. :mrgreen:

Edit: en mijn stoere 15-jarige zoon zeurt mij het hoofd gek dat hij ook een wawa wil. Of een corgi (daar is hij nog niet helemaal over uit) en laat die wawa's rustig op de arm uit en schaamt zich niet eens als hij vrienden tegen komt. :LOL:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

voorlopig nog geen last van :cheer:

Tatra is ook een compromis geweest, ex wilde geen herder
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Marc is gek van de weimen en een Kelpie zou hij ook nog weleens willen. Ook vind hij een ambull leuk en een deense dog.
Ik hou het bij weimen. En een ruwhaar dwergtekkel!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Mijn ex wilde alleen maar een Sharpei...want die kende hij hahahaha
Muis is erbij gekomen als vriendinnetje voor Rimpel en omdat twee honden me ook wel erg leuk leek.
Alleen had ik altijd geroepen dat er nooit - nhoooit - maar dan ook echt nhoooit een terrier in mijn huis zou komen...

Juist ja... :hmmm: :blauwoog: :ugh:
Ook nog gekruist met een Beagle :schrik: :LOL:
Maar ik heb echt het beste van twee rassen in 1 hondje hoor :I:

En nu ? Ik zou haar voor nog geen miljoen verkopen en ben inmiddels wel een beetje een terrier mens geworden want ik vind die Border dingen toch wel zooo charmant met die brutale bekkies :mann:

Hierna komen er eerst geen honden meer want Maarten en ik werken fulltime en de gedeelde voogdij die ik nu heb met mijn ex werkt prima, maar ja...ik zie niet gebeuren dat we straks met zijn vieren weer een hond uit gaan zoeken die we gaan delen :engel:
Alhoewel...mochten zij er voor kiezen een hondje te nemen na Rimpel en Muis en ze zouden het eens kwijt moeten dan hou ik me wel aanbevolen om op te passen...maakt me niks uit wat het dan is.

Maarten vindt veel honden leuk...op zich maakt het hem denk ik niets uit wat er evt weer zou komen mochten we meer tijd hebben...
Hij heeft wel stiekem een voorliefde voor ruwhaar teckels :mann:
Ik ben een Schnauzer fan, Leonbergers idem of een Smous of zo...allemaal leuk
Maar ik verwacht dat er een onherleidbaar herplaats geval komt als er weer wat komt.. en waar het dan op lijkt?
Maakt ons niets uit.

Als ik 10 miljoen win en vrijaf woon en de hele dag niks doe en we geheel ons gevoel volgen dan komen er wat boxers (vinden we allebei leuk) Bullterriertjes, Leonbergers en klein spul zoals Schnauzers, Smousjes en Bordertjes
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Marco was voor de golden maar dat is eigenlijk omdat hij die alleen echt kon van logeerpartijen bij zijn oom en tante.
Nu is hij niet moeilijk alles wat binnen komt heeft hem al snel om zijn pootje gewikkeld.
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

TessaThomas schreef:Wij hadden pas geleden een 'discussie' hier thuis. Ik ben echt stapelverliefd op Duitse Herders. We hebben er nu twee en over een aantal jaar (minimaal 3 of 4 jaar) wil ik er stiekem nog een teef bij. Of eigenlijk wil ik er dan nog een hond bij en mijn vriend wil een teef. Maar diep in zijn hart droomt hij van een Rottweiler. Hij vindt de Duitse Herder geweldig hoor en de keuze voor de Duitsers is in goed overleg gegaan maar het is wel meer mijn ras. Hij wil ook gaan trainen met de volgende hond en we zijn er wel over uit dat het een Duitser wordt.

waarom ben je niet tevreden met wat jullie al hebben ?. :denken: . ik lees dit zoveel hier op dit forum . :80:

tjee, het is net als " we want more , more , more " , waar houdt dat op ?

ik was tevreden met mijn enige hond , waar ik alle aandacht aan kon schenken , we waren een hecht team , met meerdere honden lijkt mij dat moeilijker
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”