Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Van destructie naar natuurbeheer en jacht
Moderator: moderatorteam
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Re: Destructie (confronterend filmpje op de site zelf)
Coco, Gipsy en Gizmo zijn gecremeerd, het potje as van Coco en Gipsy heb ik begraven in de tuin. Toen ik verhuisde heb ik Gipsy opgegraven en herbegraven, Coco kon ik niet meer vinden. Het was mijn bedoeling om de drie potjes as samen te verstrooien, maar ik vind het wel goed zo met het potje as van Gizmo nog op de kast. Ooit zal ik ze verstrooien of misschien ook wel niet.
Mijn dochter heeft twee jaar geleden haar paard laten inslapen die hierna is opgehaald voor destructie. Dit kon niet anders omdat cremeren niet te betalen was. Het overlijden maar ook het afvoeren naar de destructie heeft haar veel verdriet gedaan. Zoals ik gek ben op honden, is mijn dochter gek op honden maar nog net iets gekker op paarden. Ik zal mijn honden na hun overlijden altijd laten cremeren, en heb dus begrip voor het verdriet van mijn dochter omdat dit met haar paard niet mogelijk was.
Destructie voelt bij ons gewoon niet goed.
Mijn dochter heeft twee jaar geleden haar paard laten inslapen die hierna is opgehaald voor destructie. Dit kon niet anders omdat cremeren niet te betalen was. Het overlijden maar ook het afvoeren naar de destructie heeft haar veel verdriet gedaan. Zoals ik gek ben op honden, is mijn dochter gek op honden maar nog net iets gekker op paarden. Ik zal mijn honden na hun overlijden altijd laten cremeren, en heb dus begrip voor het verdriet van mijn dochter omdat dit met haar paard niet mogelijk was.
Destructie voelt bij ons gewoon niet goed.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kan wel hoor ,ken iiemand die heeft zijn ppaard gewoon op erf begraven.iones schreef:Ik vond het best een goor filmpje.
Ik vind het mijn honden niet waardig en ik zal ze hier begraven in de tuin als ze komen te overlijden. Doe ik ook bij mijn konijnen.
Ik vind het jammer dat ik dit voor mijn paarden niet kan doen.
Wat niet weet wat niet deerd.
Gewoon een shoveltje laten komen voor visvijvertje aan te leggen , en je mieterd het peerd erin en snel dichtgooien.
Vijver bleek niet zo'n goed plan.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Geen idee wat er met Manga gaat gebeuren mocht ze overlijden. Heb me ook nooit verdiept in de kosten van cremeren, maar die zullen wel een rol spelen. Mocht cremeren wel een optie zijn dan wil ik graag alle honden in 1 grote urn hebben. Begraven is momenteel geen optie, maar misschien veranderd dat nog.
De paarden gaan naar de slacht, ik breng ze persoonlijk en wil ook persoonlijk zien dat ze dood zijn. Ze gaan naar Nijkerk of naar een neef van ons. Iwan mag voor menselijke consumptie niet meer geslacht worden, voor dierlijke consumptie nog wel. Ook moet een dier lopend het slachthuis binnen komen en ben er nog niet zo zeker van of dat gaat gebeuren bij Iwan (zijn benen worden zijn dood). En anders wil ik dat hij (alle paarden) geschoten wordt, inslapen is geen optie voor mij.
De paarden gaan naar de slacht, ik breng ze persoonlijk en wil ook persoonlijk zien dat ze dood zijn. Ze gaan naar Nijkerk of naar een neef van ons. Iwan mag voor menselijke consumptie niet meer geslacht worden, voor dierlijke consumptie nog wel. Ook moet een dier lopend het slachthuis binnen komen en ben er nog niet zo zeker van of dat gaat gebeuren bij Iwan (zijn benen worden zijn dood). En anders wil ik dat hij (alle paarden) geschoten wordt, inslapen is geen optie voor mij.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Mijn tuiger ging heel snel onderuit na de spuit. Die viel opzij en dood voordat zij de grond raakte.vosse schreef:Geen idee wat er met Manga gaat gebeuren mocht ze overlijden. Heb me ook nooit verdiept in de kosten van cremeren, maar die zullen wel een rol spelen. Mocht cremeren wel een optie zijn dan wil ik graag alle honden in 1 grote urn hebben. Begraven is momenteel geen optie, maar misschien veranderd dat nog.
De draver die naar de slager gegaan is was ook al oud en liep slecht.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Als ik tijdens het overlijden van Bowie woonde zoals ik nu woon, had ik haar heel graag in de tuin begraven. Nu heb ik haar apart laten cremeren en heb ik haar as in een blik teruggekregen. Blik staat gewoon in de kast maar ik vind het fijn om haar bij te hebben.
ik zou er niet aan moeten denken om mijn honden na het overlijden achter te moeten laten bij een dierenarts of iets dergelijks. Het idee alleen al dat míjn hond zo behandeld wordt, ik moet er niet aan denken.
ik zou er niet aan moeten denken om mijn honden na het overlijden achter te moeten laten bij een dierenarts of iets dergelijks. Het idee alleen al dat míjn hond zo behandeld wordt, ik moet er niet aan denken.
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
- Aantal honden: 1
Nick zal worden gecremeerd, net als zijn broer Bob.
As wordt uitgestrooid op de Wadden, onze favoriete plek met de honden
As wordt uitgestrooid op de Wadden, onze favoriete plek met de honden

-
marina50
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb de hond onder de katten, n.l. 5 maine coons ;)
- Contacteer:
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om een van mijn dieren bij de DA achter te laten voor destructie. Op mijn eerste dag als vrijwilligster bij de dierenambulance moesten we een overleden rottweiler in de kadaverbak bij de gemeente brengen, het dier had nota bene zijn rode halsdoek nog om. Een uur later werd er een rondje dierenartsen gedaan en stonden we 13 diepgevroren katten in dezelfde klikobakken te gooien, het klonk als vallende stoeptegels.
Natuurlijk raak je er na verloop van tijd aan gewend, mede doordat het je eigen dieren niet zijn. Maar ik vind gewoon dat een dier dat zijn/haar hele leven niks anders dan liefde voor de baas heeft gehad beter verdient dan op die manier behandeld te worden.
Noem me sentimenteel maar zo voel ik het gewoon.
Natuurlijk raak je er na verloop van tijd aan gewend, mede doordat het je eigen dieren niet zijn. Maar ik vind gewoon dat een dier dat zijn/haar hele leven niks anders dan liefde voor de baas heeft gehad beter verdient dan op die manier behandeld te worden.
Noem me sentimenteel maar zo voel ik het gewoon.
-
Wellus
- Actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder langhaar
Hollandse Herder korthaar - Aantal honden: 5
Honden en katten worden gecremeerd en via de DA afgevoerd naar het crematorium. Ze hoeven niet apart gecremeerd te worden en worden daar uitgestrooid.
De pony is opgehaald door de Rendac.
De pony is opgehaald door de Rendac.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Een paard zal hier gewoon naar de slager gaan, veel sneller, pijnlozer, en prettiger om te zien, behalve het neerstortgedeelte.
Maar dat gebeurt vaak met inslapen ook. En met inslapen al veel te vaak gezien en gehoord dat het een drama was, dus ik zou kiezen voor de slager.
Pin erin en klaar.
Honden worden gecremeerd, individueel, en komen terug naar huis, en een standaard asbus van het crematorium. Alleen Tara heeft toen een dure urn gekregen, gemaakt aan de hand van foto's van haar. Erg gaaf, maar ontzettend duur.
Ik weet niet of ik ze ooit uit ga strooien, voorlopig staan ze prima hier in de kast.
Maar dat gebeurt vaak met inslapen ook. En met inslapen al veel te vaak gezien en gehoord dat het een drama was, dus ik zou kiezen voor de slager.
Pin erin en klaar.
Honden worden gecremeerd, individueel, en komen terug naar huis, en een standaard asbus van het crematorium. Alleen Tara heeft toen een dure urn gekregen, gemaakt aan de hand van foto's van haar. Erg gaaf, maar ontzettend duur.
Ik weet niet of ik ze ooit uit ga strooien, voorlopig staan ze prima hier in de kast.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Ik meen dat biologisch/medisch afval van de universiteit naar verbrandingsovens gaat. Nee, niet het soort met zwart satijn en vioolmuziekCélie schreef:En wat denk je dat die er meedoen als ze klaar zijn met hun onderzoeken ?Lothian schreef:Je kan je huisdier ook aan de faculteit Diergeneeskunde schenken. Ik denk dat ik dat ga doen. Ik ben niet zo van de urnen en begraafplaatsen en zo zijn ze nog nuttig ook.

- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Mijn honden en katten laat ik cremeren, niet individueel maar met meerderen. Ik hoef ook geen as terug, het gaat me erom dat er niet met ze gegooid word en niet met een shovel in die maalmachine gemikt worden. Daar zou ik nachtmerries van krijgen.Pakdebal schreef:Anja schreef:Nee, mijn paard gaat gewoon naar de slacht. Een paard ga ik niet laten cremeren of begraven.nyckle schreef:Jou hond is ook geen paard, Anja
Er zijn grenzen
mijn hond heb ik ook achtergelaten bij de dierenarts , kostte mij 300 euro voor een urn alleen al !
en hij maakt het toch niet meer mee , dus wat heb je er aan , om je daar mee bezig te houden ?
Waar ik wel spijt van heb, is hem beschikbaar te stellen voor de studenten om op te leren , dus dat hij naar Utrecht zou gaan
" beschikbaar stellen voor de wetenschap " was een veel beter idee geweest .
Max kostte 215 euro met zijn 45 kilo.
Mijn pony weegt zo'n 400 kilo, die ga ik niet laten cremeren. Wat denk je dat dat kost
Voor een paard vind ik dat de prettigste manier om uit te stappen.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mijn paard is ingeslapen en gecremeerd. Doet die kliniek standaard. Cremeren kostte wel 47 euro. Vond ik verrassend goedkoop voor pak 'm beet 600 kilo paard 
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik heb niet alle reacties gelezen.
Ik heb na zo'n 12 jaar mijn kat in moeten laten slapen, die lag ineens verlamd in de huiskamer.
Drie dagen bij de da verbleven, maar het ging alleen maar achteruit.
Toen ik hem heb in laten slapen had ik niks met de opties van da. Op laten halen..ja en dan.
Ik heb haar gebeld met de mededeling dat ik voor mijn gevoel een kistje wou maken en hem zelf wou begraven. Met zijn lievelingskleedje.
Was geen probleem. Ik weet, mijn gevoel. Maar ik heb vijf seconden van het filmpje gekeken, en ben ook van dood is dood. Maar ik moet er niet aan denken dat m'n kat door zo'n machine was gegaan.
Onder de grond is ook geen pretje. Maar ja.
Ik zou zelf na mijn dood ook liever niet door zo'n machine gehaald worden, steek me dan maar in de fik.
Ik heb na zo'n 12 jaar mijn kat in moeten laten slapen, die lag ineens verlamd in de huiskamer.
Drie dagen bij de da verbleven, maar het ging alleen maar achteruit.
Toen ik hem heb in laten slapen had ik niks met de opties van da. Op laten halen..ja en dan.
Ik heb haar gebeld met de mededeling dat ik voor mijn gevoel een kistje wou maken en hem zelf wou begraven. Met zijn lievelingskleedje.
Was geen probleem. Ik weet, mijn gevoel. Maar ik heb vijf seconden van het filmpje gekeken, en ben ook van dood is dood. Maar ik moet er niet aan denken dat m'n kat door zo'n machine was gegaan.
Onder de grond is ook geen pretje. Maar ja.
Ik zou zelf na mijn dood ook liever niet door zo'n machine gehaald worden, steek me dan maar in de fik.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Wel eens van pensionstalling gehoord? Niet iedereen met een paard of pony heeft hem op eigen terrein staan.Kells schreef:Nu heb ik geen ruimte voor een paard of pony, maar als ik die ruimte had dan is er toch ook ruimte om het dier op eigen grond te begraven?
Machie schreef:Mijn paard is ingeslapen en gecremeerd. Doet die kliniek standaard. Cremeren kostte wel 47 euro. Vond ik verrassend goedkoop voor pak 'm beet 600 kilo paard
Zo dan
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Individueel is heel duur Anja. Dit was gewoon vanuit de kliniek.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Even op die Oostvaardersplassen terugkomend. Ik vind het daar prachtig! Mij kan het weinig boeien dat daar net zoals in de natuur veel dieren doodgaan jaarlijks. Deze dieren hebben het beste leven dat een paard of koe kan hebben. Dat dat niet altijd lang is boeit mij niet. Dat ze daarna doodgeschoten worden als ze verzwakken boeit me nog minder. Oversentimenteel gezwets van een jager. Nyckle is nl zelf jager. Hoe bezopen dat hij zichzelf wel het recht toe-eigent om op een dier te schieten in de natuur dat van iedereen is en vervolgens gaat lopen janken dat elders paarden niet allemaal oud mogen worden omdat er niet voldoende voedsel is. Als een paard in de Oostvaardersplassen dood gaat wordt het afgemaakt. Wat is er nu sneuer aan het afmaken van een paard dat het echte paardenleven heeft gekend tov een haas die lekker iets wil eten om vervolgens door meneer Nyckle afgeknalt te worden?
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
geloof dat het probleem juist is dat er niet geschoten wordt in de OVP maar dat die dieren daar massaal liggen te creperen
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Juistem. Maar een staat dus een hek omheen, heb ik begrepen. Geen natuur dus. Dus die dieren moeten of bijgevoerd worden, of afgeschoten. Maakt mij niet uit welke van de twee, maar met een hekje eromheen moet de mens verantwoording nemen.sbientje schreef:geloof dat het probleem juist is dat er niet geschoten wordt in de OVP maar dat die dieren daar massaal liggen te creperen

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
laeken
- Zeer actief
Dat is onzin. Natuurlijk schiet er wel eens een verstopt dier tussendoor. Maar het beleid in de Oostvaardersplassen is tegenwoordig dat de verzwakte dieren afgeschoten worden. Er liggen dus zeker niet massaal dieren te creperen. Dat gebeurd wel, maar dat is niet de bedoeling in elk geval.
In 2012 is 85% van de gestorven dieren preventief afgeschoten. Dus slechts 15% van de dieren die dood zijn gegaan in 2012 zijn vanzelf dood gegaan. Mensen verzinnen heel veel om de Oostvaardersplassen in een slecht daglicht te zetten. Nyckle heeft daar zijn levenswerk van gemaakt. De winter van 2012 was uitermate zwaar. Er zijn dat jaar veel dieren gestorven. Maar van de honger, door ongelukken en natuurlijke oorzaken was dat slechts 15% van alle dieren die dood zijn gegaan. De rest is dus preventief afgeschoten om lijden te voorkomen. Ze kiezen dan de dieren die in mindere condititie zijn. Deels laten ze die liggen voor de natuur. Daarom ook dat er daar zoveel vossen leven, zeearenden voorkomen naast raven en andere dieren die dit dus echt nodig hebben om te overleven. Is toch heel wat anders dan mensen roepen lijkt mij
In Nederland wordt elke koe gedood. Elk paard wordt een keer in zijn leven gedood. In de Oostvaardersplassen gaat dat dus niet anders. En dat is nu al 3 jaar zo. Nu er zoveel dieren lopen gaan er ook heel veel dieren dood. Honderden per jaar. Logisch, dat is in de natuur ook zo. En in handen van de mens gaan alle dieren onnatuurlijk dood vwbt de veeteelt.
Ga eens naar de film "de nieuwe wildernis" en zie zelf wat voor prachtig leven de dieren daar hebben. Ja, de winter is hard. Maar dat is in de echte natuur niet anders. En omdat er afschot is liggen er niet honderden dieren te creperen zoals mensen zoals Nyckle iedereen proberen wijs te maken.
Hij post foto's van dode paarden. Die zijn hoogst waarschijnlijk gewoon afgeschoten. Net zoals de gemiddelde haflinger voor hij Chorizo wordt
Ik snap dat sommige mensen vinden dat geen enkel paard dood mag gaan. Geen enkele koe. Ik heb zelfs mensen gehoord over bijvoeren, castreren en stallen maken. Dat is gewoon belachelijk. Stel dat je gaat voeren. Hoeveel paarden komen er dan wel niet te lopen? Duizenden. Dat wordt een kinderboerderij. En dan? Slachten? Wat is dan nog het verschil met afschot van dieren die waarschijnlijk de winter niet doorkomen ivm hun conditie?
Op termijn gaat de Oostvaardersplassen misschien open. Dan kunnen de dieren eruit. En dan? Dan lopen ze elders en misschien zonder toezicht mager te worden. Want geen enkel paard haalt de winter zeker zonder bijvoer. Dat is al duizenden jaren zo geweest met in het wild lopende paarden. Konik zijn paarden die het dichtst bij de tarpan staan. Het oorspronkelijke Europese wilde paard. Die kunnen wel wat hebben maar sterven wel veel in de winters. Dat geldt ook gewoon voor gnoes in Afrika hoor. In droge tijd sterven die massaal. Moeten die dan water krijgen of preventief afgeschoten worden? Of laten we eens beseffen dat de natuur hard is.
Ik ben voor afschot van zieke en magere dieren zolang dat hek er is. Is dat hek weg dan zal nog steeds 35% van de dieren sterven. Als dat niet zo was zou elke diersoort op termijn de aarde overspoelen.
In 2012 is 85% van de gestorven dieren preventief afgeschoten. Dus slechts 15% van de dieren die dood zijn gegaan in 2012 zijn vanzelf dood gegaan. Mensen verzinnen heel veel om de Oostvaardersplassen in een slecht daglicht te zetten. Nyckle heeft daar zijn levenswerk van gemaakt. De winter van 2012 was uitermate zwaar. Er zijn dat jaar veel dieren gestorven. Maar van de honger, door ongelukken en natuurlijke oorzaken was dat slechts 15% van alle dieren die dood zijn gegaan. De rest is dus preventief afgeschoten om lijden te voorkomen. Ze kiezen dan de dieren die in mindere condititie zijn. Deels laten ze die liggen voor de natuur. Daarom ook dat er daar zoveel vossen leven, zeearenden voorkomen naast raven en andere dieren die dit dus echt nodig hebben om te overleven. Is toch heel wat anders dan mensen roepen lijkt mij
Ga eens naar de film "de nieuwe wildernis" en zie zelf wat voor prachtig leven de dieren daar hebben. Ja, de winter is hard. Maar dat is in de echte natuur niet anders. En omdat er afschot is liggen er niet honderden dieren te creperen zoals mensen zoals Nyckle iedereen proberen wijs te maken.
Ik snap dat sommige mensen vinden dat geen enkel paard dood mag gaan. Geen enkele koe. Ik heb zelfs mensen gehoord over bijvoeren, castreren en stallen maken. Dat is gewoon belachelijk. Stel dat je gaat voeren. Hoeveel paarden komen er dan wel niet te lopen? Duizenden. Dat wordt een kinderboerderij. En dan? Slachten? Wat is dan nog het verschil met afschot van dieren die waarschijnlijk de winter niet doorkomen ivm hun conditie?
Op termijn gaat de Oostvaardersplassen misschien open. Dan kunnen de dieren eruit. En dan? Dan lopen ze elders en misschien zonder toezicht mager te worden. Want geen enkel paard haalt de winter zeker zonder bijvoer. Dat is al duizenden jaren zo geweest met in het wild lopende paarden. Konik zijn paarden die het dichtst bij de tarpan staan. Het oorspronkelijke Europese wilde paard. Die kunnen wel wat hebben maar sterven wel veel in de winters. Dat geldt ook gewoon voor gnoes in Afrika hoor. In droge tijd sterven die massaal. Moeten die dan water krijgen of preventief afgeschoten worden? Of laten we eens beseffen dat de natuur hard is.
Ik ben voor afschot van zieke en magere dieren zolang dat hek er is. Is dat hek weg dan zal nog steeds 35% van de dieren sterven. Als dat niet zo was zou elke diersoort op termijn de aarde overspoelen.
-
laeken
- Zeer actief
Mocht elk paard dit maar meemaken. Al is het voor een jaar. Dat jaar was het echte paardenleven. 30 jaar rondjes lopen met iemand op je rug en dan alsnog de kogel is denk ik minder leuk dan voortplanten, vrij leven en in een groep mogen zijn als paard. Elke dag rennen, spelen, sociaal zijn en vrij zijn.

Die paarden gaan dood. Maken plaats voor nieuwe paarden en de dode dieren zijn ook onderdeel van dezelfde natuur.

Die paarden gaan dood. Maken plaats voor nieuwe paarden en de dode dieren zijn ook onderdeel van dezelfde natuur.
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Ach, ramptoeritme heeft men overal. Dit heeft nix met wildernis te maken. De biodiversiteit wordt naar de knoppen geholpen door de grote grazers. Biodiversiteit nb, waar SBB geld voor krijgt.
Ach er zijn berichten, dat er een reset moet komen in de OVP.
Ach en die film. Ik kan in mijn tuin ook prachtige beelden maken. Er zijn echter nog stommelingen, die in de mooie beelden van propaganda geloven.
Ach en die film. Ik kan in mijn tuin ook prachtige beelden maken. Er zijn echter nog stommelingen, die in de mooie beelden van propaganda geloven.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Welke kliniek is dat? Dat zou ik als het ooit bij Romanov zo ver is wel heel graag op deze manier willen. En dan is het nog betaalbaar.Machie schreef:Mijn paard is ingeslapen en gecremeerd. Doet die kliniek standaard. Cremeren kostte wel 47 euro. Vond ik verrassend goedkoop voor pak 'm beet 600 kilo paard
- iones
- Zeer actief
Ik heb er echt wel aan gedacht hoor.bouvierpoedel schreef:Kan wel hoor ,ken iiemand die heeft zijn ppaard gewoon op erf begraven.iones schreef:Ik vond het best een goor filmpje.
Ik vind het mijn honden niet waardig en ik zal ze hier begraven in de tuin als ze komen te overlijden. Doe ik ook bij mijn konijnen.
Ik vind het jammer dat ik dit voor mijn paarden niet kan doen.
Wat niet weet wat niet deerd.
Gewoon een shoveltje laten komen voor visvijvertje aan te leggen , en je mieterd het peerd erin en snel dichtgooien.
Vijver bleek niet zo'n goed plan..
Maar graaf maar eens efkes een kuil die groot en diep genoeg is voor zo'n paard. Daar heb je onderhand een graafmachine voor nodig.
Het is eigenlijk niet uitvoerbaar.
Ik ben er trouwens wel van overtuigd dat mijn paarden gelukkiger zijn dan wilde paarden.
Ze zijn veilig en worden niet opgejaagd. Als ze pijn hebben of ziek zijn, krijgen ze medische hulp. Ze hebben uitloop zodat ze zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen staan. Ze hoeven niet te zoeken naar voedsel, deze is altijd in hun bereik.
En af en toe moeten ze wat voor mij doen. Maar ik denk echt dat dat opweegt tegen die vogelvrijheid in de wildernis.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
laeken
- Zeer actief
Ik heb niet het idee dat jij inhoudelijk erg onderlegd bent vwbt de woorden waar je overal mee lijkt te strooien.nyckle schreef:Ach, ramptoeritme heeft men overal. Dit heeft nix met wildernis te maken. De biodiversiteit wordt naar de knoppen geholpen door de grote grazers. Biodiversiteit nb, waar SBB geld voor krijgt.
De prachtige beelden kan ik ook maken hoor. Ben er enkele keren geweest en zo moeilijk is dat niet. Propaganda zoals jij het noemt vind ik wel heel ver gezocht aangezien iedereen daar kan gaan kijken en met eigen ogen kan zien dat het niet is wat jij de mensen wil doen geloven overal op de fora waar je schrijft. Zoals jij bezig bent is het meer anti-SBB propaganda.
Kijk, wat jij van de Oostvaarderplassen vindt moet je helemaal zelf weten. Echter, de manier waarop je stiekem en zonder tot je ware probleem komt loopt te blaten op internet gaat mij wel wat te ver. Je speelt op emoties in die je zelf niet eens voelt om SBB een hak te zetten. Zielig hoor....
-
laeken
- Zeer actief
Ik denk niet dat je dat kan beoordelen als je deze wilde paarden niet kent. Die worden ook niet opgejaagd want er lopen daar geen wolven en beren rond. Deze dieren lopen de hele dag te chillen en zich wat voort te planten, te vreten en lekker te zwemmen, te rennen, te slapen en te liggen. Ik vind dat een dier in gevangenschap nooit gelukkiger is dan in de natuur. De vrijheid is in mijn ogen meer waard dan elke bak biks en elk schuildak boven hun hoofd. Dat hebben die dieren helemaal niet nodig. Dat is luxe maar geen must.iones schreef: Ik ben er trouwens wel van overtuigd dat mijn paarden gelukkiger zijn dan wilde paarden.
Ze zijn veilig en worden niet opgejaagd. Als ze pijn hebben of ziek zijn, krijgen ze medische hulp. Ze hebben uitloop zodat ze zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen staan. Ze hoeven niet te zoeken naar voedsel, deze is altijd in hun bereik.
En af en toe moeten ze wat voor mij doen. Maar ik denk echt dat dat opweegt tegen die vogelvrijheid in de wildernis.
Ik heb niks tegen paarden in gevangenschap. Maar ik ga er niet in mee dat een dier dat nog geen 100 en meestal minder meter kan rennen gelukkiger is dan een paard dat de hele dag kan rennen en spelen. Zich helemaal kan uitleven. Een half uur rechtdoor kan galopperen ipv 8 seconde om dan voor een hek te moeten remmen. Luxe is voor mensen. Dieren leven gewoon en willen zichzelf zijn. Ze horen bij een hengst te lopen. Merries willen zorgen voor hun veulen. Geen enkel paard wil verveeld voor zich uit staren als ruin achter hekken zonder ooit een kudde te hebben. Dat geloof ik dus niet.
Jouw paarden zijn vast prima gelukkig, een wild paard is dat echter in elk geval in mijn ogen.
Het is toch ook niet voor niets dat vrijwel alle jonge paarden in de natuurlijke situatie worden geplaatst om op te groeien? Veulens moeten samen op groot land lopen in een kudde. Anders worden het kutpaarden. Blijkbaar heeft een paard dat nodig om geestelijk normaal te worden. Een veulen 2 jaar naast de moeder in de box of paddock zetten kan domweg niet. Dat is je reinste mishandeling en dat beest krijgt gedragsproblemen. Dat zegt wat lijkt mij.
-
nyckle
- Zeer actief
Beste bio-leugenaar. Je bent niet bij de tijd. Er zijn verschillende onderzoeken, waaruit blijkt, dat de biodiversiteit naar de knoppen gaat in de OVP.
Jij spreek al over wilde paarden. Een teken, dat je niet op de hoogte bent, van de dieren die er lopen. Sluit je neus en begin nooit meer met mij over de OVP.
De OVP is er voor om een toeristische attractie te zijn voor mensen, die de kleine dieren niet kunnen zien. Net als jij.
Jij spreek al over wilde paarden. Een teken, dat je niet op de hoogte bent, van de dieren die er lopen. Sluit je neus en begin nooit meer met mij over de OVP.
De OVP is er voor om een toeristische attractie te zijn voor mensen, die de kleine dieren niet kunnen zien. Net als jij.
-
Neeltje
En wat heeft dit ins hemelsnaam met destructie van huisdieren te maken???nyckle schreef:Beste bio-leugenaar. Je bent niet bij de tijd. Er zijn verschillende onderzoeken, waaruit blijkt, dat de biodiversiteit naar de knoppen gaat in de OVP.
Enne, volgens mij gaat een biodiversiteit nooit 'naar de knoppen' maar zal zich aanpassen. Ook al zijn er minder dieren/planten, dan is er nog altijd een biodiversiteit.
-
nyckle
- Zeer actief
Hoe zat het ook al weer met de bijen beste Neeltje? Zijn die ook in de OVP?
- Machie
- Zeer actief
hellendoorn. Ik zag het trouwens pas op de factuur, ik dacht dat ze 'm 'gewoon' zouden vernietigenLongFields schreef:Welke kliniek is dat? Dat zou ik als het ooit bij Romanov zo ver is wel heel graag op deze manier willen. En dan is het nog betaalbaar.Machie schreef:Mijn paard is ingeslapen en gecremeerd. Doet die kliniek standaard. Cremeren kostte wel 47 euro. Vond ik verrassend goedkoop voor pak 'm beet 600 kilo paard
- iones
- Zeer actief
Klopt. Ben ik eens hoor. Ik heb hier ook een veulen gefokt. Was een merrie. Gewoon hier gelaten en ze is nu drie. Ook de moeder heb ik nog, die is 15.laeken schreef: Het is toch ook niet voor niets dat vrijwel alle jonge paarden in de natuurlijke situatie worden geplaatst om op te groeien? Veulens moeten samen op groot land lopen in een kudde. Anders worden het kutpaarden. Blijkbaar heeft een paard dat nodig om geestelijk normaal te worden. Een veulen 2 jaar naast de moeder in de box of paddock zetten kan domweg niet. Dat is je reinste mishandeling en dat beest krijgt gedragsproblemen. Dat zegt wat lijkt mij.
het is een gemengde groep met iones als oudste en ruin, 23 jaar oud. Daarna Sierra van 15 en dan nog wat jonge dieren van 2, 3 en 4 jaar oud.
Ik vind veulens als kudde niet zo geschikt voor opvoeding. Jonge dieren kunnen niet opvoeden, daar hebben ze oudere dieren voor nodig en zo is het ook in de natuur.
De natuur in de oostvaarderplassen is hard. Daar zijn dieren die verhongeren. Oke, het laatste stuk ellende hoeven ze dan nog net niet af te leggen: ze worden neergeschoten.
Nee, ik denk echt dat mijn paarden beter af zijn.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen