Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tommie wil niet eten.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

miekmiek

Tommie wil niet eten.

Ongelezen bericht door miekmiek »

Sinds gistermorgen heeft tommie geen eetlust meer. Normaal gesproken is hij wild enthousiast als we zijn etensbak neerzetten, maar nu dus helemaal niet. Hij eet wel snoepjes en ook als wij zijn brokjes in de hand geven of op de vloer leggen eet hij ze wel op.
Gisteren had hij diaree en hebben we hem s'avonds wat rijst gegeven waar hij wel van gegeten heeft.
Wat kan er met tommie aan de hand zijn? Hij heeft op het moment geen diaree meer en hij drinkt wel.
miekmiek

Hmmm....nu eet hij wel! :? Gek beest.... Waar ie nou last van heeft? Ik zette een volle bak neer en toen wou hij niets, maar toen mijn man later beetje bij beetje wat brokjes in de bak deed at hij wel. Daarna de bak weer gewoon neergezet en hij at alles op. Nou ja, ben blij dat hij toch gegeten heeft, kijken of ie morgen nog steeds van die 'kuren' heeft!
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Iedere hond heeft wel eens dag dat hij of zij niet zo'n honger heeft...hebben zelfs wij mensen last van...als t nog maar 1 maaltijd is, valt t nog wel mee :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
miekmiek

Nou ja, twee dagen problemen met eten....als overbezorgt moedertje ga je je dan toch een beetje zorgen maken he... :mrgreen:
Maar denk dat het wel meevalt.
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Mmmhhh.. even kijken waar de grenzen liggen en hoe gek ik m'n baasje krijgen kan.... :pffff:

heel bekend. :roll:
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Sietske schreef:Mmmhhh.. even kijken waar de grenzen liggen en hoe gek ik m'n baasje krijgen kan.... :pffff:

heel bekend. :roll:
Hebben ze hier allebei wel eens geprobeerd alleen kwamen ze er dan heel snel achter dat zij dan aan het kortste eind trokken ;)
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik heb bij iemand gewerkt die een Yorkshire terrier had die alleen maar hapje voor hapje uit de hand wilde eten. Ook drinken moest gevoerd worden. Uit zijn bakje at of dronk hij zogenaamd niet. Toen ik een keer de hele dag alleen was met het beestje, moest ik hem dus ook met de hand voeren. Omdat ik dat onzin vond heb ik dat niet gedaan en hij bleek best uit zijn bakje te eten, als hij maar dacht dat ik het niet in de gaten had nam hij steeds stiekem hapjes.
Ik begrijp dat je best snel bezorgd bent over Tommie omdat hij al zoveel problemen met plassen enzo heeft gehad, maar kijk uit dat je hem niet verwent. Mijn honden hebben ook weleens een dagje geen trek of diaree, maar bijna altijd eten ze dezelfde of de volgende dag weer gewoon. Pas als het langer duurt zou ik naar de dierenarts gaan.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos heeft op ongeveer dezelfde leeftijd als Tommie nu is ook zoiets gehad. Op een gegeven moment at hij niet meer. Ik ook helemaal in de stress omdat ik dacht dat ie ziek was. Hij at echter wel snoepjes en ook brokjes uit de hand net als Tommie. Dit was voor mij een beetje het teken dat meneertje aan het kijken was hoever hij kon gaan. Ik heb toen gewoon zijn eten een kwartier laten staan, en dan weer weggezet. Na drie dagen was het over en at ie weer gewoon netjes zijn brokjes op.
Afbeelding
miekmiek

Hmmm....ik weet genoeg! Meneertje krijgt morgen gewoon zijn etensbak voor zich...eet ie niet dan heeft hij pech! Natuurlijk hou ik wel in de gaten of hij ziek overkomt, maar tot nu toe is het nog dezelfde energiebom als dat hij altijd is. Maar bedankt voor jullie tips! :mrgreen:
*Leen*
Actief

Ongelezen bericht door *Leen* »

:mrgreen: de kapoen :mrgreen:
Groetjes van Leentje en een poot van Bengo&Cerruti

*op maandag 8 maart hebben ze Bengo achter mijn rug om herplaatst. Bengo was een prachtige, lieve gezonde zwarte labrador. MIjn soulmate. Bij elke stap die ik zet denk ik aan hem. *
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”