Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer gevallen van hondsdolheid pups uit Bulgarije

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Weer gevallen van hondsdolheid pups uit Bulgarije

Ongelezen bericht door Crescent »

Is er bekend welke stichting deze pups heeft geïmporteerd? En noem 't blond, maar hoe vervals je zo'n enting? Er is toch altijd een sticker, met batchnummer, stempel van DA & handtekening arts in het entingsboekje nodig?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

bouvierpoedel schreef: Is een besmette pup dan nog te enten tegen honddolheid en helpt dat.?
Stel dat het kan , dan moet je zo'n beest wel ergens onder kunnen brengen in isolatie.
En dan .?
Eenmaal besmet is het over en sluiten. Het enige wat dan nog zou kunnen helpen is het inspuiten van antilichamen, dat wordt bij mensen die mogelijk blootgesteld zijn soms gedaan, maar eens het virus in de zenuwen zit, is dat te laat. Dus een besmette hond wordt afgemaakt.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

nou als ik in nederland woonde wist ik het wel, ik zou geen risico willen lopen door niet te enten.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Canis Sapiens schreef:
_Inge_ schreef:Hier krijgen ze morgen in ieder geval de rabiës enting..alleen Ivy heeft hem nu omdat ze mee ging naar het buitenland. Vind het geen fijn idee dat je hond afgemaakt kan worden of in quarantaine als ze in contact komen met zo'n hond.
Woon je in de buurt van een vd hondjes?

Twijfel nu ook een beetje of ik niet zo'n prik moet laten halen.
Nee maar als ik al lees dat bij die hond uit Marokko toen de katten moesten worden ingeslapen omdat er geen quarantaine plek beschikbaar was...dan vind ik het wel een veilig gevoel dat mijn honden wel die enting hebben. :F:
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Die kuur, dat is geen vaccin, maar antistoffen omdat het na een vaccinatie nu eenmaal altijd een poosje duurt (1 a 2 weken) voordat je zelf antistoffen aanmaakt.

@Canis sapiens: maar jij loopt niet het risico om preventief afgemaakt te worden.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Canis Sapiens schreef:
_Inge_ schreef:
Canis Sapiens schreef:
_Inge_ schreef:Hier krijgen ze morgen in ieder geval de rabiës enting..alleen Ivy heeft hem nu omdat ze mee ging naar het buitenland. Vind het geen fijn idee dat je hond afgemaakt kan worden of in quarantaine als ze in contact komen met zo'n hond.
Woon je in de buurt van een vd hondjes?

Twijfel nu ook een beetje of ik niet zo'n prik moet laten halen.
Nee maar als ik al lees dat bij die hond uit Marokko toen de katten moesten worden ingeslapen omdat er geen quarantaine plek beschikbaar was...dan vind ik het wel een veilig gevoel dat mijn honden wel die enting hebben. :F:
Maar, misschien denk ik wel gek... Ik ga mezelf toch ook niet inenten nu?
Ik heb een beetje het idee, als mijn hond het zou hebben zou ik het ook bijna direct hebben: het wordt doorgegeven door speeksel.
Ja dat moet je zelf weten wat je doet. Maar hier krijgen ze gewoon lekker de enting. :F:
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik denk dat ik hem toch maar ga halen, die enting. Volgens mij zijn er nu alleen de pups zelf ingeslapen, dus nestgenoten, maar als ze in contact waren gekomen met andere honden, dan hadden ze die ook in moeten slapen. Nou, dan maar een prik hoor. Shelly is dol op pups en wast hun buikjes vaak enzo (als ze dat goed vinden). En dan klimmen ze in haar, ze mogen in haar oren happen ed. Dus dan is het risico op besmetting wel daar.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

kipo schreef:Die kuur, dat is geen vaccin, maar antistoffen omdat het na een vaccinatie nu eenmaal altijd een poosje duurt (1 a 2 weken) voordat je zelf antistoffen aanmaakt.

@Canis sapiens: maar jij loopt niet het risico om preventief afgemaakt te worden.
Dat is juist een nadeel! Je kan maar beter afgemaakt worden als je besmet bent. Overlijden aan hondsdolheid is geen pretje.

Ik denk dat ik toch maar die prik ga halen, er worden wel vaker hondjes zo uit het buitenland gehaald..
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

monicake schreef:Netjes, ook in de zaanstreek een pup hiermee besmet ( nestbroer) alleen geen idee welke dierenarts dit is geweest want daar is ook een kans op besmetting
PlusDierenkliniek de Saen
kipo
Zeer actief

Gollum schreef:
kipo schreef:Die kuur, dat is geen vaccin, maar antistoffen omdat het na een vaccinatie nu eenmaal altijd een poosje duurt (1 a 2 weken) voordat je zelf antistoffen aanmaakt.

Dat is juist een nadeel! Je kan maar beter afgemaakt worden als je besmet bent. Overlijden aan hondsdolheid is geen pretje.

Ik denk dat ik toch maar die prik ga halen, er worden wel vaker hondjes zo uit het buitenland gehaald..
Daar zeg je er wel wat bij, preventief afmaken van honden gebeurt niet alleen met besmette honden, maar met niet-gevaccineerde honden die contact met een besmette hond gehad hebben. Of die honden besmet zijn, is nog maar zeer de vraag.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Maryanne schreef:
monicake schreef:Netjes, ook in de zaanstreek een pup hiermee besmet ( nestbroer) alleen geen idee welke dierenarts dit is geweest want daar is ook een kans op besmetting
Vandaag gebeld met kliniek, om toch wat vragen te stellen. Het duurt 2 weken tot enkele maanden tot het tot uiting komt, afhankelijk van de besmetting. Daarbij als een hond besmet is, gaat deze sowieso dood. Danwel door de ziekte zelf danwel preventief ingeslapen.

Ook lees ik dat de honden via een stichting kwamen, hoop echt dat daar eens strenger naar gekeken word! Op mijn werk zijn de regels ook aangescherpt met die 2 gevallen dicht bij huis, je weet maar nooit
Perry en Noah

Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

duitse herder schreef:
Maryanne schreef:
Vandaag gebeld met kliniek, om toch wat vragen te stellen. Het duurt 2 weken tot enkele maanden tot het tot uiting komt, afhankelijk van de besmetting. Daarbij als een hond besmet is, gaat deze sowieso dood. Danwel door de ziekte zelf danwel preventief ingeslapen.

Ook lees ik dat de honden via een stichting kwamen, hoop echt dat daar eens strenger naar gekeken word! Op mijn werk zijn de regels ook aangescherpt met die 2 gevallen dicht bij huis, je weet maar nooit
Ik hoop dan wel direct als de ziekte geconstateerd is. Preventief inslapen is ook nog heel dierwaardig bij deze rot ziekte. Aanscherpen van de regels is zeker nodig. Niet alleen met Rabiës, maar ook ander ziektes.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ze hebben in ieder geval wel een aantal mensen beschermd in Bulgarije om die honden hierheen te brengen.Mag toch ook wel een bedankje waard zijn dat het niet alleen over hondjes gaat, :flower:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

http://www.nvwa.nl/actueel/nieuws/nieuw ... ag-genomen

De controle wordt wel strenger zo te lezen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Marieke* schreef:http://www.nvwa.nl/actueel/nieuws/nieuw ... ag-genomen

Hmmm. In de buurt van Nijmegen. Lekker. Ben blij dat ik mijn moeder vorig jaar af heb kunnen houden van het kopen van een pupje bij Lako.
Marieke*
Zeer actief

Marion. schreef:

Hmmm. In de buurt van Nijmegen. Lekker. Ben blij dat ik mijn moeder vorig jaar af heb kunnen houden van het kopen van een pupje bij Lako.
Ik dacht ook gelijk aan Lako inderdaad. Geen idee of ze het inderdaad zijn, maar het was wel het eerste wat me te binnen schoot.
Marion.

Marieke* schreef:
Marion. schreef:

Ik dacht ook gelijk aan Lako inderdaad. Geen idee of ze het inderdaad zijn, maar het was wel het eerste wat me te binnen schoot.
Ik denk dat het straks dan ook wel op TV Gelderland komt, toch?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Marieke* schreef:
Marion. schreef:

In Lathum zitten er ook een paar.Gelukkig is Kiki's enting nog geldig.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wie zijn nou die lui die hondsdolle pups hier invoeren?
Zijn dat die massabroodfokkers die ze naar handelaren brengen?
Zijn het particulieren?
Of zijn het stichtingen?
Dat wordt er volgens mij niet bij vermeld, of mis ik iets?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik las op een ander forum dat het een "stichting" blijkt te zijn. Althans zo doen ze zich voor, klopt alleen van geen kant.
Tis toch vreselijk zoiets. Je brengt ook de honden om je heen in gevaar. Niet alleen om die ziekte te krijgen, maar stel één van de buitenlandse hondjes heeft wel rabiës, dan worden de anderen ook ingeslapen. Of in 6 maanden Quarantaine gehouden.. :ugh:
Afbeelding
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hylos schreef:Ik las op een ander forum dat het een "stichting" blijkt te zijn. Althans zo doen ze zich voor, klopt alleen van geen kant.
Tis toch vreselijk zoiets. Je brengt ook de honden om je heen in gevaar. Niet alleen om die ziekte te krijgen, maar stel één van de buitenlandse hondjes heeft wel rabiës, dan worden de anderen ook ingeslapen. Of in 6 maanden Quarantaine gehouden.. :ugh:

Welke stichting?
Doe maar via pb :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

marian* schreef:
Hylos schreef:Ik las op een ander forum dat het een "stichting" blijkt te zijn. Althans zo doen ze zich voor, klopt alleen van geen kant.

Welke stichting?
En wat wil je daar dan mee? Dat is toch puur gegis, Marian!
Hylos
Zeer actief

marian* schreef:

Welke stichting?
Geen idee, dat stond er niet bij.
Staat in soort gelijk topic op Barfplaats forum.
Afbeelding
Afbeelding
iones
Zeer actief

Dus nou hebben alle stichtingen het gedaan en we zijn weer waar we zijn moeten:
Geen hond uit het buitenland adopteren want er deugt allemaal niets van.

En gaan we weer lekker massaal honden kopen van broodfokkers om ze te verneuken en daarna in het asiel te dumpen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Marieke*
Zeer actief

Maar als ik het zo lees, zijn de pups niet ge-ent en daarom in beslag genomen. En wat betekent "prive honden"? Ze waren blijkbaar niet ge-ent, maar leefden ze op hetzelfde adres? Zijn ze in Nederland gefokt/geboren of uit het buitenland?
Hylos
Zeer actief

iones schreef:Dus nou hebben alle stichtingen het gedaan en we zijn weer waar we zijn moeten:

En gaan we weer lekker massaal honden kopen van broodfokkers om ze te verneuken en daarna in het asiel te dumpen.
:oeps:
Wie zegt dat?
Dit heeft niks met een stichting of buitenlandse honden te maken te maken, maar als jij die aanname wilt doen..
Er zijn gewoon mensen die blijkbaar niks om de gezondheid van hunzelf en de hondjes geven en zich alleen interesseren in het geld.
En daar gaat het om. Er komen zoveel hondjes deze kant op, wel op de juiste manier. Nou das hartstikke prachtig toch. Maar risico lopen deze vreselijk ziekte overal sneaky te gaan verspreiden is gewoon vreselijk.
Afbeelding
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hylos schreef:
iones schreef:Dus nou hebben alle stichtingen het gedaan en we zijn weer waar we zijn moeten:

Wie zegt dat?
Dit heeft niks met een stichting of buitenlandse honden te maken te maken, maar als jij die aanname wilt doen..
Er zijn gewoon mensen die blijkbaar niks om de gezondheid van hunzelf en de hondjes geven en zich alleen interesseren in het geld.
En daar gaat het om. Er komen zoveel hondjes deze kant op, wel op de juiste manier. Nou das hartstikke prachtig toch. Maar risico lopen deze vreselijk ziekte overal sneaky te gaan verspreiden is gewoon vreselijk.
Yup. Beetje je harses gebruiken en geen hond (waarvandaan dan ook) kopen bij lui waar geld op de eerste plaats komt.
iones
Zeer actief

Hylos schreef:
Wie zegt dat?
Oh, geloof maar dat er mensen zullen zijn die dit gebruiken om alle stichtingen neer te halen die honden helpen. Dus deze aannames zullen er zeker zijn. Maar niet van mij.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

iones schreef: Oh, geloof maar dat er mensen zullen zijn die dit gebruiken om alle stichtingen neer te halen die honden helpen. Dus deze aannames zullen er zeker zijn. Maar niet van mij.

Tja, die vinden altijd wel een stok om de hond mee te slaan. Jammer dan, hun verlies.
Hylos
Zeer actief

Tsja, er zijn nou eenmaal mensen die overal wat over te zeuren hebben. Their loss ga ik me niet druk om maken :U:
Het leek nu alleen wat jegens mij gericht omdat ik over een stichting begon, vandaar de reactie :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”