Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zijn jullie actieve Border Collie eigenaren?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

ingrid_me
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie en Border Terrier
Aantal honden: 2

Zijn jullie actieve Border Collie eigenaren?

Ongelezen bericht door ingrid_me »

Nou ja wat ik eigenlijk weten wil is: wat doen jullie met je BC

1> Schapendrijven en zo ja waar trainen jullie en lopen jullie ook wedstrijden?

2> Behendigheid en zo ja ook wedstrijden?

3> Andere sport, wat voor sport?

4> Is hij/zij gewoon huishond en vertoont hij/zij dan geen vreemd gedrag?

Ik ben hier heel nieuwsgierig naar omdat je steeds meer BC's ziet hier op het forum.

:zwaai: :zwaai: :zwaai:
Groetjes Ingrid, Kian en Joey.
Daika (Anja)
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Daika (Anja) »

Ik doe actief aan wedstrijden gehoorzaamheid in Belgie met Daika en cooper is in opleiding.
Groetjes Anja
Daika-Yirka-Cooper
Zino
Afbeelding
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Met Bayko sta ik op de wachtlijst voor schapendrijven. Ik doe met hem behendigheid (ook wedstrijden) en binnenkort misschien eens een wedstrijdje doggydance, wat hij ook heel leuk vindt. Verder doe ik gehoorzaamheid en speur- en reddingswerk met hem.

Cyntha doet gehoorzaamheid, volgend seizoen komt daar speur- en reddingswerk bij en als ze oud genoeg is willen we kijken hoe ze de schapen en behendigheid vindt.

Voor de rest leven ze gewoon bij ons in huis, maar houden we ze wel voldoende bezig door zelf oefeningen en denkspelletjes etc. met ze te doen en natuurlijk te wandelen (met tijdens het wandelen ook weer het doen van oefeningen). Ik ben er van overtuigd dat een border die onvoldoende geestelijke uitdaging krijgt erg vervelend kan worden in huis. Maar goed, wij hebben dus twee borders die hard kunnen werken maar in huis weten hoe ze zich moeten gedragen ;)
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 30 nov 2003 12:05, 2 keer totaal gewijzigd.
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Zijn jullie actieve Border Collie eigenaren?

Ongelezen bericht door EvitaP »

ingrid_me schreef:Nou ja wat ik eigenlijk weten wil is: wat doen jullie met je BC

Ik doe schapendrijven met hoover bij Tjitse Terpstra ik wil daar ook wedstrijden in gaan doen, maar we hebben pas 5 lessen gehad. Dus dat komt nog.

Nee ik doe geen behendigheid wil het wel gaan doen. Maarja ik wil alles doen :P

Ik doe obedience met hoover en hoop in januari voor het eerst een wedstrijd ta gaan lopen. Ik ben sterk aan het overwegen om ook dogfrisbee te doen :p:

Hoover is gewoon huishond. Hij is erg rustig heeft er ook geen problemen mee als ik een keer niet train ofzow. Als hij maar op een andere manier geestlijk bezig kan zijn. Ik loop ook niet overdreven veel met hem, eigenlijk even veel als met m'n andere hond. Hij is, zeker voor een border, heel rustig. Maar als ik wil werken/trainen staat ie paraat.

Ik ben hier heel nieuwsgierig naar omdat je steeds meer BC's ziet hier op het forum.

:zwaai:
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
chanti
Actief
Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
Contacteer:

Ongelezen bericht door chanti »

Ik heb ook een border collie. Ik train behendigheid 1 x in de week, ik doe geen wedstrijden omdat ik nog maar een paar maanden bezig ben. Verder doe ik aan doggy-dance, ik train 1 x per week op de hondenschool en ik oefen ook thuis. Binnenkort ga ik aan een doggy-dance wedstrijd mee doen. En van de zomer heb ik met mijn border flyball gedaan. Mijn border vindt eigenlijk alle hondensporten leuk, als ik maar met hem bezig ben.

Borders kunnen volgens mij heel goed in huis gehouden worden, zolang ze maar genoeg bezig gehouden worden. Niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk. Ik heb in ieder geval een gezeldige huishond aan mijn border.

Groetjes
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Met Mickey en Bowie doe ik niet meer aan sport bij een club of zo.
Kayleigh doet aan schapendrijven,maar nog geen wedstrijden,omdat we nog niet zo heel lang bezig zijn.
Ik ga verder 3 maal daags met de honden naar de bossen,waar ik veel met ze speel en zo.Ik laat ze dagelijks een kwartier apporteren,waarbij vooral Bowie en Kayleigh het ook heel druk hebben met drijven als de anderen de bal mogen halen.Verder laat ik ze regelmatig vanalles zoeken,variërend van ballen,stokken,kroten,brokjes etc.
De rest van de tijd doe ik voetballen met ze,ik schop regelmatig de bal weg,maar houdt hem ook aan mijn voeten en die drie maar alle kanten opgaan :-D Verder wandel ik ook gewoon met ze en vooral kayleigh speelt dan heel veel met andere honden.
Ik ben er dagelijks toch wel een uurtje of drie met bezig.
Ik heb in huis drie hele rustige honden,die absoluut niet zenuwachtig zijn,maar gewoon lekker tevreden.
Afbeelding
Karin
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karin »

Ik ga 2 maal in de week schapendrijven in Heijen ( is gelukkig vlak bij mijn huis)
Nog geen wedstrijden. Shia is nu net 1 jaar.
Doe met Shia hiernaast ook nog de gehoorzaamheid. In januari de VZH cursus. De rest is al klaar :ok:
Ws ga ik hierna door met Breiten gewoon voor de leuk naast het schapendrijven. Breiten doe ik ook met Kesh.
Tja en hierlangs dan de gewone dingen als wandelen en spelen en zo.
groetjes Karin en een poot van kesh, Shia, Muk en Mate
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik doe met Job nu alleen doggydance. Ik probeer iedere dag te trainen maar dat lukt niet altijd. Maar toch wel zeker om de dag. Schapendrijven lijkt me wel kei gaaf maar dat is niet echt in de buurt hier :( Maar ik ga ook nog breitensport doen met Job :D Het is de bedoeling om in beide sporten dan wel wedstrijden te gaan lopen.
Job is niet altijd even rustig in huis, als mensen schreeuwen bijvoorbeeld gaat hij zijn staart achterna. Maar het gaat al wel vooruit :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Bea.
Zeer actief
Contacteer:

Lysette schreef:Ik doe met Job nu alleen doggydance. Ik probeer iedere dag te trainen maar dat lukt niet altijd. Maar toch wel zeker om de dag. Schapendrijven lijkt me wel kei gaaf maar dat is niet echt in de buurt hier :( Maar ik ga ook nog breitensport doen met Job :D Het is de bedoeling om in beide sporten dan wel wedstrijden te gaan lopen.
Job is niet altijd even rustig in huis, als mensen schreeuwen bijvoorbeeld gaat hij zijn staart achterna. Maar het gaat al wel vooruit :ok:
*In Liessel,is toch niet zo heel ver weg.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Bea. schreef:
Lysette schreef:Ik doe met Job nu alleen doggydance. Ik probeer iedere dag te trainen maar dat lukt niet altijd. Maar toch wel zeker om de dag. Schapendrijven lijkt me wel kei gaaf maar dat is niet echt in de buurt hier :( Maar ik ga ook nog breitensport doen met Job :D Het is de bedoeling om in beide sporten dan wel wedstrijden te gaan lopen.
Op de fiets wel :? ;) Denk namelijk niet dat mijn moeder zin heeft om mij 3 keer in de week te brengen :( Misschien als ik volgend jaar mijn rijbewijs heb :-D Maar kun je daar eigenlijk ook door de weeks trainen?

Bea.
Zeer actief
Contacteer:

Lysette schreef:
Bea. schreef:
Op de fiets wel :? ;) Denk namelijk niet dat mijn moeder zin heeft om mij 3 keer in de week te brengen :( Misschien als ik volgend jaar mijn rijbewijs heb :-D Maar kun je daar eigenlijk ook door de weeks trainen?
*In de zomer wel,maar in de winter moet het op zaterdag,anders is het zo donker ;)
Afbeelding
ingrid_me
Actief

Re: Zijn jullie actieve Border Collie eigenaren?

EvitaP schreef:
ingrid_me schreef:Nou ja wat ik eigenlijk weten wil is: wat doen jullie met je BC

Ik doe schapendrijven met hoover bij Tjitse Terpstra ik wil daar ook wedstrijden in gaan doen, maar we hebben pas 5 lessen gehad. Dus dat komt nog.

Nee ik doe geen behendigheid wil het wel gaan doen. Maarja ik wil alles doen :P

Ik doe obedience met hoover en hoop in januari voor het eerst een wedstrijd ta gaan lopen. Ik ben sterk aan het overwegen om ook dogfrisbee te doen :p:

Hoover is gewoon huishond. Hij is erg rustig heeft er ook geen problemen mee als ik een keer niet train ofzow. Als hij maar op een andere manier geestlijk bezig kan zijn. Ik loop ook niet overdreven veel met hem, eigenlijk even veel als met m'n andere hond. Hij is, zeker voor een border, heel rustig. Maar als ik wil werken/trainen staat ie paraat.

:zwaai:
:mrgreen:
ingrid_me
Actief

Leuk om te lezen dat jullie zo actief zijn met je hond/ honden. Doggydance komt / is erg in weet iemand van jullie waar ik info kan vinden over trainingsadressen?
Lijkt me leuk om te proberen......mijn oudste BC kan nl. niet meer schapendrijven omdat ze een slechte heup heeft, dus flybaal en behabdigheid is ook geen optie enne ik ben ook niet zo atletisch :mrgreen: :mrgreen:
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

ingrid_me schreef:Leuk om te lezen dat jullie zo actief zijn met je hond/ honden. Doggydance komt / is erg in weet iemand van jullie waar ik info kan vinden over trainingsadressen?
Lijkt me leuk om te proberen......mijn oudste BC kan nl. niet meer schapendrijven omdat ze een slechte heup heeft, dus flybaal en behabdigheid is ook geen optie enne ik ben ook niet zo atletisch :mrgreen: :mrgreen:
Dan ga je toch obedience doen, of speuren?
Maar doggydance is ook stoer 8) . Je gaat gewoon naar google en vult in: doggy dance hond
;)
groetjes
Evita

Bea.
Zeer actief
Contacteer:

Ik denk dat doggydance ook niet geschikt is voor een hond met een slechte heup.Lijkt me maar zo als ik die bewegingen zie.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Bea. schreef:
Lysette schreef:
Bea. schreef:
*In de zomer wel,maar in de winter moet het op zaterdag,anders is het zo donker ;)
Hmm dat moet ik ff gaan kijken, zit op zaterdag al best druk en ik wil dan ook nog graag breitensport gaan doen met Job (wil volgens mij gewoon te veel :mrgreen: ) Ach ja als ik mijn rijbewijs heb ga ik eens informeren. Weet eigenlijk niet of Job het ook wel kan, met de demo eentjes drijven vond ie de hond leuker dan de eendjes :mrgreen:

Bea.
Zeer actief
Contacteer:

Ja,niet iedere border kan het hoor,Mickey speelt ook meer met de schapen dan dat ze ze drijft.
Afbeelding
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Je kan een keer naar een schapendrijf wedstrijd met job. Ik ben toen hoover klein was een keer (of twee) naar zo'n schapenwedstrijd/trail gegaan. Dan zag hij de schapen langs lopen en een hond er achteraan. Toen begon hij zich ook op de schapen te concentreren en wilde hij er ook achter aan gaan.
Is wel leuk om te zien. :p:
groetjes
Evita

Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”