onze hond Spot is 14 maanden en wordt donderdag in Utrecht (SDU) geopereerd (scopie) aan LPC (elleboogdysplasie). Ik zie erg tegen de operatie op....
Spot mag twee weken niet wandelen, alleen naar buiten voor haar behoefte en dan direkt weer naar binnen. Pfoe, dat gaat wat worden! Zij is nog zo jong en speels. Gelukkig heeft zij een heel rustig en kalm en zoet karakter, maar er is voor het beestje natuurlijk niet veel aan, op deze manier. Ik heb van een collega twee hondenspelletjes geleend, heel leuk, daar kunnen we Spot mee vermaken. En mijn man en ik hebben drie kinderen van 10, 11 en 12 jaar dus aan aandacht en knuffels heeft Spot geen gebrek!
Spot is al heel lang mank en ik heb er spijt van dat ik niet eerder naar de DA ben gegaan. Mijn man vond dat onzin en daardoor heb ik niet naar mijn eigen gevoel geluisterd. Daardoor heeft Spot nu meer kans op blijvende artrose. Ik denk daar maar niet teveel over want daar word ik erg neerslachtig van! De berichten over vooruitzichten na LPC operatie zijn zo wisselend..... sommige honden zijn geheel klachtenvrij en kunnen weer lekker spelen en rennen en andere blijven altijd last van de poten houden.
Heeft iemand van jullie ervaring met deze afwijking en operatie? Hebben jullie je hond na de operatie kalmeringstabletten gegeven of moet ik dat pas doen als ik merk dat zij erg onrustig of ongelukkig wordt van het feit dat zij niet naar buiten mag?
En als Spot de komende tijd (de revalidatie duurt 3 tot 6 maanden!) niet of nauwelijks wandelt geven wij haar minder voer zodat zij niet dik wordt (zij is nu maar 22 kilo hoor, een slank meisje
Nou, alvast bedankt voor jullie tips en steun, dat kan ik goed gebruiken want ik ben niet erg happy op het moment, met de operatie van onze lieve schat voor de boeg!
Met vriendelijke groeten, Hanneke en een (pijnlijke) poot van Spot