Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Van destructie naar natuurbeheer en jacht

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Destructie (confronterend filmpje op de site zelf)

Ongelezen bericht door Tiny »

malinois schreef:Ik zou het niet kunnen, mijn dieren komen allemaal weer bij me terug. De urnen staan niet overdreven zichtbaar in huis maar ze zijn er wel.
Geen haar op mn hoofd die er aan denkt om ze ergens achter te laten.
Dit :ok:

Behalve dan dat de urnen wel zichtbaar in huis staan.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Dood is dood voor mij.

fez is bij de DA gebleven. De pup heb ik begraven in het bos (die was pas 6 weken dus nog handig formaatje om mee te nemen en te begraven ;) )

Mijn ene paard staat al als dood geregistreerd, wat ik die zal moeten aanvangen als hij ook werkelijk het loodje legt, geen idee dus. maar no way dat ik meer dan 1000 euro zal betalen voor een crematie. Schenken aan een labo/unief zit er zeker in.
Andere paard kan nog geslacht worden en dat zal ik zo houden ook.

As hoef ik niet, ik vind het een vreemde gedachte om een hoopje as in een pot te hebben en daarnaar te refereren als zijnde 'kijk, dit was mijn hond'. Doe mij dan maar een foto en een levendige herinnering.
Pipje
Actief

Ongelezen bericht door Pipje »

Mijn zoontje was op excursie naar de vuilnisbelt en kwam ook thuis met een verhaal over dode dieren in een ton, ook een hond. Toen dacht ik dat gaat met mijn hondje niet gebeuren. Altijd gedacht dood is dood maar hier verloor ik mijn nuchtere blik. Even gezocht naar kosten van begraven, 100 euro voor 3 jaar een graf vind ik wel te overzien.
Maar na die 3 jaar? Zijn ze dan zo goed als verteerd? komen ze in een verzamelgraf van resten?
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

malinois schreef:
nyckle schreef:
Cleva schreef:
nyckle schreef:Het is maar een voorbeeld. Als jij over slachten begint. komt dit voorbeeld al snel naar boven.
Bij jou wel, ja.
Bij jou niet. Alles is natuur is het niet? Dan mogen dieren eerst even een paar maanden creperen, voor ze naar de rendac mogen worden afgevoerd?
Destructie wet. In de NIEuwe Wildernis.

nyckle schreef:Jij misschien wel? Ik heb mijn twijfels. Als hier paarden met honden worden vergeleken, denk ik dat er nog veel valt te leren bij de forumer's in het algemeen.
Jij voelt je nogal verheven boven t gepeupel he?!
Er voelt zich een aangesproken.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nyckle schreef:
malinois schreef: Jij voelt je nogal verheven boven t gepeupel he?!
Er voelt zich een aangesproken.
Nee hoor ik lees dat in al je post terug ... heb ik persoonlijk weinig mee met dergelijke types
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tiny schreef:
malinois schreef:Ik zou het niet kunnen, mijn dieren komen allemaal weer bij me terug. De urnen staan niet overdreven zichtbaar in huis maar ze zijn er wel.

Wegens verhuizing destijds staat die van Dusty nog bij mn moeder. Maar niet overdreven zichtbaar dus in een (open) kast zeg maar... toe hij nog bij mij thuis stond. Niet op de schoorsteenmantel oid
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Heb het filmpje niet gezien. Ook geen behoefte aan. Maar ik ben redelijk nuchter hierin. Dood is dood en wat mijn huisdier uniek maakte is weg op het moment dat hij/zij overleed.
Ik laat mijn dieren dus ook achter bij de dierenarts. Ik heb mooie foto's van en nog mooiere herinnerinen aan ze. Begraven of cremeren is niks voor mij. En urntjes in huis wil ik al helemaal niet. :schrik:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik heb het filmpje niet gekeken, weinig behoefte.. Heb niet zoveel problemen met destructie, ik zou dus echt geen urn hoeven.. Wie weet ga ik er ooit nog anders over denken maar ik kan het me niet voorstellen..
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Ik ga zeker niet kijken, bijna een jaar geleden paardje in laten slapen. Kon niet meer geslacht worden. Ook door Rendac opgehaald maar gezorgd dat ik daar niet bij hoefde te zijn.
En ja, je zou je paard kunnen laten cremeren, als je geld als water zou hebben. En al had ik dat, dan hoefde het voor mij ook niet.
Honden worden hier wel gecremeerd, dood is dood maar dat laatste stukje gebeurt ook nog op een nette manier. Dat vind ik zelf fijner. Daar gaat t toch ook om?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Kells schreef:
gonnie schreef:Toch hè, waarom is het voor een dood dier erger om vermalen te worden dan verbrand?

Mij lijkt het allebei niks.

Ik had rustig mijn dode honden naar de destructie gebracht maar mijn man wilde het niet.
Of ze in het bos begraven dat lijkt me wel fijn. Maar ja, ik zie me niet zo snel een gat graven waar een van de meiden in kan zonder dat iemand je betrapt.
Dat zal voor het dier zelf niets uitmaken. Voor mij wel. Dat hondenlijfje lag in mijn armen, likte mijn gezicht. We deelden lief en leed. Zo'n lijfje behandel je ook met respect.

In het bos begraven kan prima!
Kan prima, maar mag niet.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Pipje schreef:Mijn zoontje was op excursie naar de vuilnisbelt en kwam ook thuis met een verhaal over dode dieren in een ton, ook een hond. Toen dacht ik dat gaat met mijn hondje niet gebeuren. Altijd gedacht dood is dood maar hier verloor ik mijn nuchtere blik. Even gezocht naar kosten van begraven, 100 euro voor 3 jaar een graf vind ik wel te overzien.
Maar na die 3 jaar? Zijn ze dan zo goed als verteerd? komen ze in een verzamelgraf van resten?
Nee, die worden dan geruimd, net als bij mensen als daar de grafrechten niet meer worden betaald. Waarom dan niet cremeren en laten uitstrooien?

Ik hoef ook geen potjes met as in de kamer. Floortje en Tirsa zijn door het crematorium uitgestrooid in de haven in Schevening (je krijgt de coördinaten door van het crematorium), van Yentle heb ik de as begraven bij een boom in de tuin. Dus niet in het potje dat je erbij krijgt, maar gewoon los, dus die is ook al lang weg.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Kells schreef:
gonnie schreef:Toch hè, waarom is het voor een dood dier erger om vermalen te worden dan verbrand?

Mij lijkt het allebei niks.

Ik had rustig mijn dode honden naar de destructie gebracht maar mijn man wilde het niet.
Of ze in het bos begraven dat lijkt me wel fijn. Maar ja, ik zie me niet zo snel een gat graven waar een van de meiden in kan zonder dat iemand je betrapt.
Dat zal voor het dier zelf niets uitmaken. Voor mij wel. Dat hondenlijfje lag in mijn armen, likte mijn gezicht. We deelden lief en leed. Zo'n lijfje behandel je ook met respect.
In het bos begraven kan prima!
Hier idem. Dood is dood, maar ik wil het wel een beetje netjes afsluiten.
Ik zou me er niet zo prettig bij voelen als het laatste wat ik voor mijn hond kan doen bestaat uit hem in de kliko gooien.
Dan begraaf ik hem liever op een mooi plekje :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief

Ik hoef er behalve foto's niks van te bewaren overigens, een urn of altaar zegt me niks.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jaymz heb ik laten cremeren (en de as laten uitstrooien op zee). Lobbes is begraven in de tuin en Gina komt straks naast Lobbes te liggen als zij gaat hemelen.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

dat dood dood is en dat het lijf(je) een omhulsel is, dát snáp ik ook wel, maar wel een omhulsel waar ik jaren naar gekeken hebt, wat ik vastgehouden heb, wat ik geknuffeld heb. wat mij getroost heeft enz enz. geen haar op mijn hoofd die dat "gewoon maar een omhulsel" in 1 of andere kliko laat gooien, respectloos vind IK dat .

of men wel of niet een urn in huis wilt, dat mag gelukkig iedereen voor zichzelf uitmaken, hier staan ze en elke hond van mij, zal ook gecremeerd worden en in een urn( tje) weer thuis staan :ok:
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Anja schreef:
nyckle schreef:Jou hond is ook geen paard, Anja :-)
Nee, mijn paard gaat gewoon naar de slacht. Een paard ga ik niet laten cremeren of begraven.
Er zijn grenzen :Q:

mijn hond heb ik ook achtergelaten bij de dierenarts , kostte mij 300 euro voor een urn alleen al !

en hij maakt het toch niet meer mee , dus wat heb je er aan , om je daar mee bezig te houden ?

Waar ik wel spijt van heb, is hem beschikbaar te stellen voor de studenten om op te leren , dus dat hij naar Utrecht zou gaan
" beschikbaar stellen voor de wetenschap " was een veel beter idee geweest . :ok:
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 21 okt 2013 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiny
Zeer actief

malinois schreef:
Tiny schreef:

Wegens verhuizing destijds staat die van Dusty nog bij mn moeder. Maar niet overdreven zichtbaar dus in een (open) kast zeg maar... toe hij nog bij mij thuis stond. Niet op de schoorsteenmantel oid
Ik heb ze op een sidetable staan, kaarsje erbij en wat kleine prullaria. Geen altaar of iets dergelijks maar gewoon het idee dat ze er zijn.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Pakdebal schreef:

mijn hond heb ik ook achtergelaten bij de dierenarts , kostte mij 300 euro voor een urn alleen al !
:80: Was die van goud ofzo, ik kreeg mijn honden in een blikje mee, bij de prijs van het cremeren inbegrepen, en daar blijven ze in zitten. Het hoeft van mij niet bij mijn interieur te passen.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Pat75
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pat75 »

Bobbie heb ik samen met mijn DA in haar auto gelegd.
En zij heeft hem mee genomen naar de praktijk.
En daar is hij opgehaalr voor destructie.
Afbeelding
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

Filmpje al eens eerder gezien, doet me niet veel, heb wel veel ergere dingen gezien op internet.
Mijn vorige huisdieren heb ik of begraven of laten cremeren, zou ik altijd blijven doen.
Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Mijn honden zijn ingeslapen met hun kop in mijn handen dat vind ik veel belangrijker, daarna gewoon naar de destructie.
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik heb Tonnie achter moeten laten bij een dierenarts in Oostenrijk, we waren op vakantie toen madam afscheid nam van ons.
Meenemen kon niet, twee gezonde honden in de auto zes uur lang met een dode hond mee naar huis nemen?
Cremeren apart zat rond de 500 euro, dus ervoor gekozen om haar daar te laten.

En toch blijft dat altijd licht knagen, ik had haar liever thuis gehad, zoals alle andere honden en katten die bij ons in de tuin liggen. Behalve een kat, die hebben wij min of meer in de maag gesplitst gekregen en was qua gevoel nooit onze kat geweest.

Dus als het kan, worden mijn dieren in de tuin bij ons begraven.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik vond het best een goor filmpje.
Ik vind het mijn honden niet waardig en ik zal ze hier begraven in de tuin als ze komen te overlijden. Doe ik ook bij mijn konijnen.
Ik vind het jammer dat ik dit voor mijn paarden niet kan doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:
Anja schreef:
Nee, mijn paard gaat gewoon naar de slacht. Een paard ga ik niet laten cremeren of begraven.

en hij maakt het toch niet meer mee , dus wat heb je er aan , om je daar mee bezig te houden ?

Waar ik wel spijt van heb, is hem beschikbaar te stellen voor de studenten om op te leren , dus dat hij naar Utrecht zou gaan
" beschikbaar stellen voor de wetenschap " was een veel beter idee geweest . :ok:
:shock: de urn van dusty koste iets van 35 a 40 euro en die van Boy (dezelfde) was 10 euro duurder omdat de hond veel groter was en dus meer as... paste niet in de kleine.
Een potje met hondenpootjes. Ziet er niet gelijk een urn aan af.
Kan me niet voorstellen dat Bauke meer as had dan een doberman
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Ik vraag me trouwens wel af van wie die site nou eigenlijk is, en waarom dat filmpje er bij moet. Dat kan toch ook wel tekstueel?
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

malinois schreef:
Pakdebal schreef:
Anja schreef:

:shock: de urn van dusty koste iets van 35 a 40 euro en die van Boy (dezelfde) was 10 euro duurder omdat de hond veel groter was en dus meer as... paste niet in de kleine.
Een potje met hondenpootjes. Ziet er niet gelijk een urn aan af.
Kan me niet voorstellen dat Bauke meer as had dan een doberman
Welnee, ze bedoelt natuurlijk het cremeren erbij gok ik maar zo :wink:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

kipo schreef:
blacky schreef:het is per dierenarts verschillend. onze DA heeft een contract met het dierencrematorium. Daar kun je de hond zelf laten cremeren de DA verzorgt dan dat hij er komt maar ook met alle huisdieren die de DA die dagen binnen krijgt. In het eerste geval kun je de as dan weer ophalen bij onze dierenarts in het tweede geval wordt het verstrooid.
Weet je dat zeker? Hier haalt het dierencrematorium ook alle dieren op, maar de dieren waar geen crematie voor gevraagd is, brengen zij toch echt naar destructie. Een groepscrematie kun je nl als eigenaar ook vragen en die is goedkoper dan een individuele, maar kost nog steeds geld.
ja ik weet het zeker. Als je jou huisdier bij onze da laat inslapen zit dat bij de prijs in zeg maar. Als je jou hond of kat zelf mee naar huis neemt is het wel goedkoper maar niet echt veel. Ik weet niet meer wat het verschil was. Ze vertelde bij Blacky dat ze dit hadden gedaan omdat ze zelf ook niet wilden dat de honden naar de destructie gingen. Ik heb het haar destijds wel een aantal keer gevraagd.
Afbeelding
gevni havanezers
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

blacky schreef: ja ik weet het zeker. Als je jou huisdier bij onze da laat inslapen zit dat bij de prijs in zeg maar. Als je jou hond of kat zelf mee naar huis neemt is het wel goedkoper maar niet echt veel. Ik weet niet meer wat het verschil was. Ze vertelde bij Blacky dat ze dit hadden gedaan omdat ze zelf ook niet wilden dat de honden naar de destructie gingen. Ik heb het haar destijds wel een aantal keer gevraagd.
:ok: Dat is dan heel fijn voor de eigenaren, maar het crematorium snijdt zichzelf zo wel in de vingers, niemand meer die gaat betalen voor een groepscrematie als die toch ook wordt gedaan als je je die bij de da achterlaat.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

kipo schreef:
blacky schreef: ja ik weet het zeker. Als je jou huisdier bij onze da laat inslapen zit dat bij de prijs in zeg maar. Als je jou hond of kat zelf mee naar huis neemt is het wel goedkoper maar niet echt veel. Ik weet niet meer wat het verschil was. Ze vertelde bij Blacky dat ze dit hadden gedaan omdat ze zelf ook niet wilden dat de honden naar de destructie gingen. Ik heb het haar destijds wel een aantal keer gevraagd.
:ok: Dat is dan heel fijn voor de eigenaren, maar het crematorium snijdt zichzelf zo wel in de vingers, niemand meer die gaat betalen voor een groepscrematie als die toch ook wordt gedaan als je je die bij de da achterlaat.
hoe zo? de da betaald er toch gewoon voor? ze zal hoogstwaarschijnlijk korting krijgen. Ik vond het gewoon erg fijn dat ze deze dienst aanboden. Zou het de volgende keer weer doen.
Afbeelding
gevni havanezers
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Een urn kan je zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk. Bowie kwam thuis in een bamboe koker. Ik had een idee voor een urn, wat niet bestond en wat ik kon laten maken voor 1000 euro. Nu heb ik er ook 1 naar mijn zin en die was rond de 200 euro.

Ik snap na Bowie's overlijden wel dat sommige mensen geen keus hebben. Het inslapen/cremeren/urn was ruim 600 euro..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”