Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oppas gezocht ergens in oktober november Zwolle- Nijmegen

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
Aantal honden: 2

Oppas gezocht ergens in oktober november Zwolle- Nijmegen

Ongelezen bericht door nicolioo »

Onze hele benedenverdiepingvloer moet geschuurd worden en dan moeten we allemaal 2 a 3 nachtjes uit logeren. De kinderen naar mijn ouders en de honden naar.....

Ik zoek een plek ergens tussen zwolle en nijmegen ongeveer. Wij wonen in wezep onder zwolle en mijn ouders tussen arnhem en nijmegen.

We hebben 3 honden met allemaal een gebruiksaanwijzing en hoeven niet samen.

Bracco italiano reu Ben , heel lief maar wel echt een reu met Italiaans patsergedrag en hij kwijlt en hij kan alleen bij mij los, ben te bang dat hij de benen neemt bij een ander maar dat is voor 2 dagen geen ramp, dan maar extra knuffels is hij echt dol op. Ben functioneert wel goed in een roedel op een buitenspeelplek. Of in een gezin met andere honden ook geen probleem als er maar geen " probleemreu" is die geen meerdere accepteert...

Vizsla teefje Luna, een oude dame van 12 maar die van een stevige wandeling erg blij wordt, ligt ook graag de hele dag op schoot en kan niet zo goed met andere teven, wel als ze jong en onderdanig zijn.
Voor haar het liefst een rustige plek, zeker niet in een dagopvang met buitenspeelplek, dat trekt ze niet meer.

En dan ons zwarte monster van 6 maanden Boris een bouvier poedel kruising. Tja echt een geval peuterpubertijd ... Erg lief en kan met alles en iedereen en is hier helemaal zindelijk.

Kortom 3 geweldige honden waarvoor ik normaal gesproken als we op vakantie gaan thuis opvang zou zoeken maar dat gaat nu niet.

We weten nog niet wanneer de vloer geschuurd gaat worden maar dat is ook afhankelijk van oppas.

Ik ben benieuwd of er iets uitkomt via deze weg.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Oppas gezocht ergens in oktober november Zwolle- Nijmege

Ongelezen bericht door Demi »

nicolioo schreef:Onze hele benedenverdiepingvloer moet geschuurd worden en dan moeten we allemaal 2 a 3 nachtjes uit logeren. De kinderen naar mijn ouders en de honden naar.....

Ik zoek een plek ergens tussen zwolle en nijmegen ongeveer. Wij wonen in wezep onder zwolle en mijn ouders tussen arnhem en nijmegen.

We hebben 3 honden met allemaal een gebruiksaanwijzing en hoeven niet samen.

Bracco italiano reu Ben , heel lief maar wel echt een reu met Italiaans patsergedrag en hij kwijlt en hij kan alleen bij mij los, ben te bang dat hij de benen neemt bij een ander maar dat is voor 2 dagen geen ramp, dan maar extra knuffels is hij echt dol op. Ben functioneert wel goed in een roedel op een buitenspeelplek. Of in een gezin met andere honden ook geen probleem als er maar geen " probleemreu" is die geen meerdere accepteert...

Vizsla teefje Luna, een oude dame van 12 maar die van een stevige wandeling erg blij wordt, ligt ook graag de hele dag op schoot en kan niet zo goed met andere teven, wel als ze jong en onderdanig zijn.
Voor haar het liefst een rustige plek, zeker niet in een dagopvang met buitenspeelplek, dat trekt ze niet meer.

En dan ons zwarte monster van 6 maanden Boris een bouvier poedel kruising. Tja echt een geval peuterpubertijd ... Erg lief en kan met alles en iedereen en is hier helemaal zindelijk.

Kortom 3 geweldige honden waarvoor ik normaal gesproken als we op vakantie gaan thuis opvang zou zoeken maar dat gaat nu niet.

We weten nog niet wanneer de vloer geschuurd gaat worden maar dat is ook afhankelijk van oppas.

Ik ben benieuwd of er iets uitkomt via deze weg.
Voor Ben en de Vizsla gaat het hier niet lukken, druk 5 honden en een vreselijke dominante teef en een reu die absoluut op een andere reu klapt.
Is Boris, aan zijn naam te zien waarschijnlijk wel, maar ik had een teef met een reuen naam :mrgreen: , een reu?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
nicolioo
Zeer actief

Ja boris is een reu
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Hier waarschijnlijk wel plek voor Luna, mits ze naar jonge reuen toe duidelijk is en geen katten sloopt. :mrgreen:
Ook al zou ze los kunnen, ik laat andermans hond niet los als ik deze niet (goed) ken.
En woon bij Demi om de hoek dus zou breng-technisch wel handig voor je zijn.
Ligt er voor mij wel aan wanneer het zou zijn. Donderdag en vrijdag ben ik normaalgesproken thuis en in het weekend kan ook.
Andere dagen moet ik werken dus heb ik liever geen onbekende hond in huis :)
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Zal ik me dan aanbieden om op Ben te passen?
Dan heb je 3 oppasadressen in Amersfoort. :wink:

Hoe reageert hij aan de lijn naar andere honden? Ook erg patserig?
Er wonen erg veel honden hier in de buurt.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
nicolioo
Zeer actief

Voor Ben en de Vizsla gaat het hier niet lukken, druk 5 honden en een vreselijke dominante teef en een reu die absoluut op een andere reu klapt.
Is Boris, aan zijn naam te zien waarschijnlijk wel, maar ik had een teef met een reuen naam :mrgreen: , een reu?[/quote]

Dan zijn ben en luna inderdaad geen optie, Luna is gewoon een oude oma die heel wat praatjes heeft maar niets doet maar door dit gedrag ben ik vang dat een andere teef of reu het een eer niet pikt, daarom houd ik haar goed in de gaten los en aan de riem bij andere honden. In de roedel gaat het meestal goed.

Boris zal het leuk vinden een drukke grotehondenbende, kan hij zich lekker uitleven. Hier wordt hij regelmatig genegeerd of op zijn plaats gezet, hij is nogal lomp en drammerig.
Zou leuk zijn dus als hij bij jou zou kunnen.
nicolioo
Zeer actief

JBK schreef:Hier waarschijnlijk wel plek voor Luna, mits ze naar jonge reuen toe duidelijk is en geen katten sloopt. :mrgreen:
Ook al zou ze los kunnen, ik laat andermans hond niet los als ik deze niet (goed) ken.
En woon bij Demi om de hoek dus zou breng-technisch wel handig voor je zijn.
Ligt er voor mij wel aan wanneer het zou zijn. Donderdag en vrijdag ben ik normaalgesproken thuis en in het weekend kan ook.
Andere dagen moet ik werken dus heb ik liever geen onbekende hond in huis :)
Oh dat klinkt leuk, Luna heeft graag wat te regelen en bazen dus jonge reuen zijn leuk speelgoed voor oma Luna. Ook speelt ze nog best graag met bekende vertrouwde honden dus wie weet slaat ze een jonge vent aan de haak.
Wat vooral heel belangrijk voor haar is is aandacht, heeeeel veel aandacht. Het liefst op shoot op de bank lepeltje etc. Hier thuis doen we dat eigenlijk nooit omdat ben kwijlt en nogal bezig is met rangorde , alle honden dezelfde behandeling wat betreft bankliggen dus helaas.
Ik begrijp dat je haar niet los laat, zou ik ook niet snel doen, maar Luna is veel te bang om je kwijt te raken hahaha, is dan wel een vizsla maar eentje met ver weggestopte jachtpassie. Ook mee winkelen vindt ze leuk, lekker aandacht van iedereen. Dus supervriendelijk tegen mensen en nogal wisselend tegen andere honden maar zeker geen agressie meer de aanval is de beste verdediging en ze stormt er dan op af om even lekker een hapje uit te delen die nooit door is.... Maar ja daar is niet elke hond van onder de indruk en dan krijgt ze wel eens ruzie.
nicolioo
Zeer actief

moosje schreef:Zal ik me dan aanbieden om op Ben te passen?

Nou dat zou erg leuk zijn, ik denk dat mijn man gaat brengen die zou jouw shilo herder wel willen zien denk ik hahaa.
Wat heb jij voor een roedel? Dan kan ik wel bedenken of Ben erbij kan.
Ben is altijd patserig, een echte Italiaan, dus vooral gebakken lucht. Hij heeft vooral problemen met jonge reuen die denken heel wat te zijn, die moeten op hun plek gezet worden denkt hij. En dan onzekere reuen die maar door blijven gaan met uitdagen, daar wordt ook ingegegrepen. Hij erkent echter wel zijn meerdere als hij die tegenkomt. Het is zeker geen vechtersbaas maar gewoon een hond met letterlijk veel ballen, er zit een kop op en hij doet graag z jn eigen zin. Zeker geen makkelijke beginnershond dus, wel een supergaaf beest als je reuen gewend bent of een beetje strak op kunt treden, hij luistert goed en valt zeker niet uit aan de riem, behalve als je te dichtbij staat en de ander daagt uit.
Ook doet hij alles voor eten dus dat is makkelijk afleiden.
Ben kan niet los bij een ander, of eigenlij k moet ik het anders zeggen, hij kan wel los maar hij komt pas terug als hij klaar is met loslopen.
En hij kwijlt, nooit zomaar maar bij het buitenlopen met lekkere luchtjes die er altijd zijn en met mogelijkheid tot het verkrijgen van voedsel en heel erg na het drinken. Ben kan namelijk niet normaal drinken, hele snuit gaat erin en wat achterblijft lijkt nog het meest op behangselplak.
Knuffelen geweldig maar dan gaat hij heel gevaarlijk grommen, betekent niets maar klinkt ernstig, is een teken dat hij het lekker vindt.
Een hond van nee is ook echt nee heel consequent zijn. oh ja en nergens eten laten liggen alles wordt opgegeten , ook eten wat al in je handen is, even wegkijken en het is verdwenen....

Maar wel eigenlijk de leukste van de drie, hij heeft zoveel humor!
JBK

Ze sloopte geen katten toch? Heb er hier twee rondlopen, die zijn een stuiterbal gewend maar gaan niet zo goed om met jaaggedrag (maar dat is toch niet aanwezig bij haar :mrgreen:

Wat nou moeilijk om drie honden onder brengen? Heel amersfoort biedt zich aan :-)
nicolioo
Zeer actief

Ja echt super, wel grappig want het ligt niet op de route maar wel prima oplossing zo. Heb ook nog andere aanbieding via pb, gaat goed, heb ook erg leuke hondjes :I:

En nee ze slopen geen katten, Luna buiten achter het raam wel heel fel maar binnen groot respect, buren hadden katten waar we eerst woonden , wel mail coons moet ik erbij zeggen en de werden nieuwsgierig besnuffeld maar verder niets en ze kon daar uit onze tuin zo binnen lopen.
Romy_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Romy_ »

oohhh ik zie dit
Afbeelding

Ik wil Boris!!! :P Ik weet niet of je hem erna terug krijgt hoor :D :I: :I: :I:
nicolioo
Zeer actief

Het is inderdaad een soort schnautzer om te zien maar dan met coupe ontploft haar.
JBK

nicolioo schreef:Ja echt super, wel grappig want het ligt niet op de route maar wel prima oplossing zo. Heb ook nog andere aanbieding via pb, gaat goed, heb ook erg leuke hondjes :I:

En nee ze slopen geen katten, Luna buiten achter het raam wel heel fel maar binnen groot respect, buren hadden katten waar we eerst woonden , wel mail coons moet ik erbij zeggen en de werden nieuwsgierig besnuffeld maar verder niets en ze kon daar uit onze tuin zo binnen lopen.

Als Demi zich niet had aangeboden, had ik me waarschijnlijk niet eens aangeboden omdat het inderdaad uit de route ligt :)
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

nicolioo schreef:
moosje schreef:Zal ik me dan aanbieden om op Ben te passen?

Nou dat zou erg leuk zijn, ik denk dat mijn man gaat brengen die zou jouw shilo herder wel willen zien denk ik hahaa.
Wat heb jij voor een roedel? Dan kan ik wel bedenken of Ben erbij kan.
Ben is altijd patserig, een echte Italiaan, dus vooral gebakken lucht. Hij heeft vooral problemen met jonge reuen die denken heel wat te zijn, die moeten op hun plek gezet worden denkt hij. En dan onzekere reuen die maar door blijven gaan met uitdagen, daar wordt ook ingegrepen. Hij erkent echter wel zijn meerdere als hij die tegenkomt. Het is zeker geen vechtersbaas maar gewoon een hond met letterlijk veel ballen, er zit een kop op en hij doet graag z jn eigen zin. Zeker geen makkelijke beginnershond dus, wel een supergaaf beest als je reuen gewend bent of een beetje strak op kunt treden, hij luistert goed en valt zeker niet uit aan de riem, behalve als je te dichtbij staat en de ander daagt uit.
Ook doet hij alles voor eten dus dat is makkelijk afleiden.
Ben kan niet los bij een ander, of eigenlij k moet ik het anders zeggen, hij kan wel los maar hij komt pas terug als hij klaar is met loslopen.
En hij kwijlt, nooit zomaar maar bij het buitenlopen met lekkere luchtjes die er altijd zijn en met mogelijkheid tot het verkrijgen van voedsel en heel erg na het drinken. Ben kan namelijk niet normaal drinken, hele snuit gaat erin en wat achterblijft lijkt nog het meest op behangselplak.
Knuffelen geweldig maar dan gaat hij heel gevaarlijk grommen, betekent niets maar klinkt ernstig, is een teken dat hij het lekker vindt.
Een hond van nee is ook echt nee heel consequent zijn. oh ja en nergens eten laten liggen alles wordt opgegeten , ook eten wat al in je handen is, even wegkijken en het is verdwenen....

Maar wel eigenlijk de leukste van de drie, hij heeft zoveel humor!
Los laten lopen doe ik sowieso niet met vreemde honden. Hij blijft hier dus netjes aan de lijn.
Ik heb voor mijn huidige roedel Dobermanns gehad, ook reuen. Heb nu 3 teven, Shilohdame van bijna 3, een ikvindallesleuk-Portugeesje, en een Chinese naakthond. Die vind eigenlijk alles wel best, en zo niet laat ze dat wel weten. Jade (Shiloh) wil wel even haar punt maken bij vreemde honden, maar is redelijk makkelijk te corrigeren, zeker als ik er bovenop zit.
Qua drinken ben ik wel wat gewend, Jade neemt een hap water en loopt dan een rondje door de kamer, al lekkend, voordat ze de laatste druppels doorslikt.
Bleza jat ook alles wat eetbaar is, dus ben wel wat gewend. Zarah deed dat ook.
Is hij een bench gewend? En hoeveel beweging heeft Ben nodig? Kan hij evt. naast de fiets lopen? Met mijn meiden fiets ik regelmatig, en als hij het gewend is kan ik gewoon een extra rondje fietsen. Zo niet mag hij mee wandelen.
Afbeelding

nicolioo
Zeer actief

Klinkt als een leuk plekje voor Ben , heeft hij 3 leuke meiden om zicht heen, Ben houdt wel van een beetje moeilijk doende teven, dan treky hij echt alles uit de kast om de aandacht maar te krijgen, je lacht je rot. Afsnauwende teven ook geen probleem, gaat ie nog harder zijn best doen.

Bench is hij niet gewend maar ik denk niet dat hem dat wat uitmaakt, in huis heeft hij nog nooit ook maar iets kapot gemaakt of aanstalte tot naar dien naar andere honden vertoont maar is geen probleem om hem in een bench te doen hij vindt alles best meestal.

Fietsen kan hij prima, vindt hij leuk dus kan prima mee voor wat beweging. Ik fiets zelf nooit veel met hem maar hij weet wel prima hoe dat moet en kan zich dan ook netjes gedragen al heeft hij wel de neiging om hard te gaan lopen voor de fiets uit.

Wat betref hoeveelheid beweging, hoe meer beweging buiten hoe minder binnen, hij kan soms flink klieren als hij er niet uit kan en dan voornamelijk zijn neus aan het werk kan zetten, dus lekker bezig zijn met jou is belangrijker dan km maken. Speuren vindt hij helemaal te gek.

Maar voor die 2 of 3 dagen maakt dat allemaal niet zoveel uit hoor.
nicolioo
Zeer actief

Echt superleuk dat jullie reageren, tegen die tijd dat we de vloer laten schuren moet ik even afstemmen of iedereen natuurlijk wel kan, lijkt mij het handigste om dan de donderdag en vrijdag te nemen, dan kan jbk in ieder geval ook.

Ik zou het wel fijn vinden om van te voren een keer af te spreken, misschien kan ik een rondje amersfoort maken, alle honden kunnen in de auto wachten dus kan ik met ze alledrie op visite gaan om kennis te maken, zien we gelijk of het wat gaat worden.

Als ik alledrie honden on de buurt van Arnhem of Zwolle kwijt kan heeft dat wel de voorkeur dat is logistiek veel handiger voor mij maar ik ben echt superblij met team Amersfoort :E: :E:
JBK

Haha, lid JBK van team Amersfoort wil ook graag eerst kennismaken. Cody wil ook graag tante Luna ontmoeten :-)
nicolioo
Zeer actief

Wanneer zouden jullie kunnen? Voor mij is een weekend fijn omdat ik anders de 2 kleine kids mee moet nemen en eerlijk gezegd ben ik niet zo dol op vreemde honden en mijn eigen kids en ook nog de boel in de gaten houden, dan wordt het echt een gedoe.
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Mijn meiden zijn nog t/m volgend weekend uit logeren ivn verhuizing.
De 20e, en 26 en 27 oktober kan ik. En 2 en 9 november.
Afbeelding

JBK

Weekend kan voor mij ook hoor! Graag zelfs, wederhelft moet het ook zien zitten (hoewel het gros van de zorg dan op mij aankomt :-))
Heb vooralsnog niks bijzonders geloof ik, behalve training op zondagochtend van 10 tot 11. En misschien dat we zondag de 13e weg zijn maar dat is dan sowieso niet de hele dag.
nicolioo
Zeer actief

Bij boris krijg je ook de bench, we zijn nog niet helemaal zeker over zijn niet sloopgedrag. Hij heeft hier een paak stukken hout te pakken gehad van meubels in een onbewaakt ogenblik dus als wij weg gaan gaat hij de bench in al is hij daar niet dol op , wil nog wel eens wat protesteren. Hij kan goed een paar uurtjes alleen zijn met de andere honden , zonder andere honden vindt meneer het niet goed en gaat heel irritant hard blaffen wat pas na een minuutof 10 echt helemaal ophoud.
nicolioo
Zeer actief

Zal ik dan maar gewoon iets roepen, zondag 27 oktober! Als jullie alledrie kunnen zouden we een even moeten kijken wat handig is, bij wie waar en hoe laat...

Ik weet nog steeds niet wanneer de vloer geschuurd gaat worden, is nog steeds een rampverhaal (was al een keer gedaan in feb dit jaar maar niet goed afgewerkt door de "vakman" dus nu weer de hele ellende opnieuw...
Is voor mij echt een heel fijn idee dat ik alledrie de hondjes goed onder zou kunnen brengen, dus al bedankt voor de lieve reacties!
moosje
Zeer actief
Contacteer:

De 27e kan ik. :ok:
Afbeelding

Romy_
Zeer actief

Hoor ik nog bij "de drie?" :P
nicolioo
Zeer actief

Hoi romy,

Voor mij is het makkelijker om de hondje dicht bij elkaar onder te brengen, anders heb ik er 2 in amersfoort en boris in arnhem. Maar als het niet gaat lukken daar zou ik nog steeds heeel erg graag van je aanbod gebruik maken.
Romy_
Zeer actief

Oke :) Dan wacht ik even af. Ik lees elke dag mee :)
JBK

Ik gooi het ff in de 'groep' maar denk dat het wel kan, de 27e
nicolioo
Zeer actief

Als demi kan zouden we kunnen afspreken , alleen heeft mijn man misschien die dag een afspraak waardoor ik toch de kids de hele dag heb, dan zou het , het weekend erna is dan een optie, kan dan zaterdag en zondag.

Als demi niet kan dan kan boris in arnhem, toch romy?
moosje
Zeer actief
Contacteer:

De week erop kan ik niet.
Afbeelding

JBK

Kan wat mij betreft wel.
Weekend is hier nooit heel enerverend (weekend is veelal Cody tijd :-))
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”