Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
weer schapen gebeten !
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
Re: weer schapen gebeten !
Elke hond zit jacht in.
En elke hond reageert anders op dieren.
Niet elke jachthond jaagt per definitie elk dier op. En niet elk hond die niet onder de jachtrassen valt, zou niet in staat zijn om andere dieren na te zitten.
Honden zijn honden. Ras zegt lang niet altijd alles. Karakter wel, opvoeding nog meer. Maar het blijven honden en zullen nooit machines worden. En hun hond-zijn mag je ze niet ontzeggen (altijd aangelijnd, nooit eens lekker vrij mogen rennen met andere honden), en ze zullen best wel eens ooit de fout in gaan.
Maar je best doen om ze te corrigeren mag niet te veel moeite zsjn.
Niet elke jachthond jaagt per definitie elk dier op. En niet elk hond die niet onder de jachtrassen valt, zou niet in staat zijn om andere dieren na te zitten.
Honden zijn honden. Ras zegt lang niet altijd alles. Karakter wel, opvoeding nog meer. Maar het blijven honden en zullen nooit machines worden. En hun hond-zijn mag je ze niet ontzeggen (altijd aangelijnd, nooit eens lekker vrij mogen rennen met andere honden), en ze zullen best wel eens ooit de fout in gaan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Amen.iones schreef:Elke hond zit jacht in.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
iones schreef:Elke hond zit jacht in.
Mijn Lyndie vindt dat eendjes in het water horen, niet op de kant. Als ze dus de kans krijgt (en ja, soms zie ik het te laat en krijgt ze die kans omdat ze altijd los loopt), dan jaagt ze eenden het water in.
Valt dat onder jachtinstinct of onder herderinstinct?

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Nanna schreef:Gewoon bolle lollieke schreef: Mijn Lyndie vindt dat eendjes in het water horen, niet op de kant. Als ze dus de kans krijgt (en ja, soms zie ik het te laat en krijgt ze die kans omdat ze altijd los loopt), dan jaagt ze eenden het water in.
Valt dat onder jachtinstinct of onder herderinstinct?Ik heb zelf de neiging ook weleens
Ik heb haar nog niet eerder kunnen betrappen op veel gevoel van humor, maar dat zou wel een mogelijkheid zijn.

-
Canecorsosultan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Contacteer:
Oeps, dat staat er idd heel raartekkel schreef:Zie je welCanecorsosultan schreef:Beste PdB, het leven zit (ja écht waar!!) soms vol verrassingen. Op allerlei gebied. Soms krijg je zo maar ineens een leuk praatje met iemand van wie je het niet verwacht (denk aan een eigenaar van een klapkaak en ja, ik heb ook 2 klapkaken, Cane Corso's, maar ben best aardig in de omgang hoor) of staan er ineens schapen daar waar jij ze als hondenbaas niet, nooit, never verwacht... Serieus, dat kan en gebeurdDat heet het normale leven
![]()
Ik kan mijn honden op van alles trainen, maar niet op dingen die ik nooit tegenkom of niet kan nabootsen. Ergens houdt het op... Is geen onwil, maar een praktische onmogelijkheid. En ja, ik vermijd die situaties als ik daar iets verwacht. Maar weet je, zo af en toe heeft het leven een geheel onverwachte situatie voor je in petto. Je kunt nu eenmaal niet altijd alles voor zijn, verwachten of voorkomen. Het gaat er om hoe je op dat moment reageert. Doe je dat op een juiste wijze, zoals het over grote deel van de hondenbaasjes hier, is er niets aan de hand![]()
En even voor alle duidelijkheid... Mijn honden kennen schapen, koeien, paarden, geen probleem. Koeien en schapen zijn dagelijkse kost. Paarden hebben we hen geleerdThuis leven onze klapkaken met 6 poezen samen en zijn bang voor muizen
Onze katten zijn vaak stoerder dan de honden
![]()
Oh en mensen, daar zijn ze verzot opAls ze zouden mogen van ons, knuffelen ze die dood
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
-
Canecorsosultan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Contacteer:
Ja, ze zijn lief met kinderen, ondanks dat we die zelf niet hebben. Foto heb ik niet bij de hand, maar zag dat je al op je wenken bediend was.Pakdebal schreef:Canecorsosultan schreef:Beste PdB, het leven zit (ja écht waar!!) soms vol verrassingen. Op allerlei gebied. Soms krijg je zo maar ineens een leuk praatje met iemand van wie je het niet verwacht (denk aan een eigenaar van een klapkaak en ja, ik heb ook 2 klapkaken, Cane Corso's, maar ben best aardig in de omgang hoor) of staan er ineens schapen daar waar jij ze als hondenbaas niet, nooit, never verwacht... Serieus, dat kan en gebeurdDat heet het normale leven
![]()
Ik kan mijn honden op van alles trainen, maar niet op dingen die ik nooit tegenkom of niet kan nabootsen. Ergens houdt het op... Is geen onwil, maar een praktische onmogelijkheid. En ja, ik vermijd die situaties als ik daar iets verwacht. Maar weet je, zo af en toe heeft het leven een geheel onverwachte situatie voor je in petto. Je kunt nu eenmaal niet altijd alles voor zijn, verwachten of voorkomen. Het gaat er om hoe je op dat moment reageert. Doe je dat op een juiste wijze, zoals het over grote deel van de hondenbaasjes hier, is er niets aan de hand![]()
En even voor alle duidelijkheid... Mijn honden kennen schapen, koeien, paarden, geen probleem. Koeien en schapen zijn dagelijkse kost. Paarden hebben we hen geleerdThuis leven onze klapkaken met 6 poezen samen en zijn bang voor muizen
Onze katten zijn vaak stoerder dan de honden
![]()
Oh en mensen, daar zijn ze verzot opAls ze zouden mogen van ons, knuffelen ze die dood
ik verwacht weer een kinder foto , want ze zijn toch altijd zo lief met kinderen ?.
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
- iones
- Zeer actief
Over eendjes in het water jagen.... kan pesterij zijn (ja, ook honden kunnen echt pesten, want je kunt vaak zien dat ze er leut in hebben), of geldingsdrang. Dat er toch iemand is die voor ze aan de kant gaat (eenden in dit geval).
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
iones schreef:Over eendjes in het water jagen.... kan pesterij zijn (ja, ook honden kunnen echt pesten, want je kunt vaak zien dat ze er leut in hebben), of geldingsdrang. Dat er toch iemand is die voor ze aan de kant gaat (eenden in dit geval).
O, ik geef grif toe dat het vast en zeker pesterij is van Lyndie's kant. De enkele hond die bang voor haar is (zo 1 op de 5000) mag ze ook graag lopen zieken. Zo van, ein-de-lijk is er eens een hond die ik aan kan. Het kreng.
Maar ze wordt nu 10 jaar en de keren dat ze de kans kreeg van mij om dat te doen (eendjes én hondjes pesten) is op één hand af te tellen. En dan hou ik nog vingers over.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ach eendjes in het water jagen.. Csiva en Dumas hebben daar erg veel lol in en soms mogen ze ff. De 1e keer dat Csiva dat deed knalde ze er zo achteraan het water in, die beledigde bek toen ze het water uit kwam was goud waard