Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bemoeien met een ander?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Hamilton
Zeer actief

Re: Bemoeien met een ander?

Ongelezen bericht door Hamilton »

Roompie schreef:Er staat een wink achter dus die zin moet je niet letterlijk nemen.
precies, was ook figuurlijk bedoeld :ok:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

iones schreef:
Hamilton schreef:Ja, ik heb mij gisteren ergens mee bemoeid, en vond het jammer dat je kinderen niet mag slaan. :wink:
situatie: ik sta met 'n vriendin te kletsen en zie 'n man met 4 à 5 jarig zoontje en 'n Alaska malamute richting supermarkt lopen. Hond wordt aan het fietsenrek vastgebonden, zoontje erbij en man gaat de winkel in.
Zie ik dat het kind 'n aanloop neemt en de hond 'n schop geeft :evil: , hond reageert door happend naar het kind te springen, ( helaas) was de riem te kort en hield de hond tegen.
Opnieuw 'n aanloop en 'n trap en weer reageerde de hond al happend naar het kind.
Ik ben erheen gelopen maar helaas kon dit trappende kind nog 2 keer z'n gang gaan, echt 'n volle trap tegen de hond.
Daar heb ik dus wat van gezegd tegen dit joch en gewacht tot pa weer uit de winkel kwam.
Hem op het idiote gedrag van z'n zoontje aangesproken en de happende reactie van z'n hond.
Reactie: dat mag je niet meer doen hoor, en ik moest even snel wat boodschappen doen.

( straks wordt het kind echt 'n keer gebeten en wie is er dan de dupe? :ugh: )
rot joch, stomme vader, arme hond
Wat een misselijke KUTkind!
En verder niemand die dat zag, alleen jij?
jawel ,maar die keken alleen maar en liepen door :ugh:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Corneliana schreef:
mirjam8677 schreef:Het stemt me treurig dat er zoveel reacties zijn van "ik bemoei me nergens meer mee" Het verrast me ook trouwens.
Als ik iets zie waarvan ik weet dat het niet klopt dan zeg ik er ook wat van. Welk dier het ook is, er zijn genoeg manieren voor.
En als ik niets zou zeggen, wie doet het dan?? Het arme dier kan natuurlijk niet voor zichzelf spreken!
Ik zou me erg rot voelen als ik een dier aan zijn lot overlaat omdat ik geen zin heb in scheve gezichten. Of het nu helpt of niet,
dan heb ik in ieder geval wel een poging gedaan.. En tegenwoordig zijn er ook nog de verschillende instanties die zich er mee kunnen bemoeien. Als een kind verwaarloosd word dan doe je daar toch ook wat mee? Waarom dan niet met een dier?
als ik iets ergs zie zeg ik er wat van.
heel soms als ik iets minder ergs zie maar soms is het ook gewoon niet nodig.
eerst bedenken: is het echt erg of is het gewoon iets wat ik zelf erg vind?

dat valt mij ook op, je MOET iets zeggen vind ik, als het niet goed is , voor mens en dier, maar vooral voor het opkomen van het dier . !
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:
Corneliana schreef:
mirjam8677 schreef:Het stemt me treurig dat er zoveel reacties zijn van "ik bemoei me nergens meer mee" Het verrast me ook trouwens.
Als ik iets zie waarvan ik weet dat het niet klopt dan zeg ik er ook wat van. Welk dier het ook is, er zijn genoeg manieren voor.
En als ik niets zou zeggen, wie doet het dan?? Het arme dier kan natuurlijk niet voor zichzelf spreken!
Ik zou me erg rot voelen als ik een dier aan zijn lot overlaat omdat ik geen zin heb in scheve gezichten. Of het nu helpt of niet,
dan heb ik in ieder geval wel een poging gedaan.. En tegenwoordig zijn er ook nog de verschillende instanties die zich er mee kunnen bemoeien. Als een kind verwaarloosd word dan doe je daar toch ook wat mee? Waarom dan niet met een dier?

dat valt mij ook op, je MOET iets zeggen vind ik, als het niet goed is , voor mens en dier, maar vooral voor het opkomen van het dier . !
Moet je ook niet zeiken dat je commentaar terug krijgt ... kun je hier weer topixs openen hoe vreselijk nensen tegen he zijn als je he bemoeit
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Pakdebal schreef:
Corneliana schreef:

Ik moet helemaal niks
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Hamilton schreef:
jawel ,maar die keken alleen maar en liepen door :ugh:
Tsja, zie mijn onderschrift.......
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

malinois schreef:[Moet je ook niet zeiken dat je commentaar terug krijgt ... kun je hier weer topixs openen hoe vreselijk nensen tegen he zijn als je he bemoeit
Maar stel een ander voorbeeld hier in dit topic genoemd: Jij ziet een hond ergens vastgebonden en een kind zo belachelijk uithalen en schoppen naar de hond.
Zwijg jij dan ook?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Bemoeizucht is vaak iets wat met de beste bedoelingen wordt gedaan, maar ook errug de plank mis kan slaan.
Ik bemoei me eigenlijk nergens mee, want ik kijk erop en niet erin en dat realiseer ik me ook. pas als me iets gevraagd wordt kan ik mijn mening geven niet eerder :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

iones schreef:
malinois schreef:[Moet je ook niet zeiken dat je commentaar terug krijgt ... kun je hier weer topixs openen hoe vreselijk nensen tegen he zijn als je he bemoeit
Maar stel een ander voorbeeld hier in dit topic genoemd: Jij ziet een hond ergens vastgebonden en een kind zo belachelijk uithalen en schoppen naar de hond.
Zwijg jij dan ook?
dan grijp je in natuurlijk - als er iemand wordt vlak gereden door een auto dan loop ik ook niet door, maar als iemand een te dikke hond heeft dan ga ik daar niets over zeggen, ik constateer t wel, maar er kan een goede reden voor zijn
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Vaak als je je er mee bemoeit dan krijg je nog een grote bek ook want ZIJ zorgen prima voor hun hond.
Ken ook een stel mensen, best aardige lui hoor daar niet van maar ze leven totaal in hun eigen fantasiewereldje.
Vrouwtje kan niet niet voor haar kinderen zorgen, huishouden enz.
Ze hebben een oude sheltie die dik vervilt en vol vlooien rondloopt.
Ik heb er wel eens voorzichtig wat van gezegd maar ze nemen het totaal niet op want ze vinden zelf dat ze heel erg goed zijn voor de hond.
Laatst gaven ze me nog wel heel vriendelijk opvoedingsadviezen voor mijn zoon en verzorgingsadviezen voor Rasta :LOL:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Je overal mee bemoeien is niet altijd handig. Mijn stelregel is dat ik me pas met iets bemoei als ik ook daadwerkelijk iets kan veranderen aan de situatie. Een kind dat de hond een tik geeft, ja dan kan ik wat. Staat de moeder erbij: nee, dat gaat het niet worden. Moeder gaat heus niet toegeven dat ze iets had moeten doen. Ik bezin voor ik begin.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

S@ndr@ schreef:
iones schreef:
Zwijg jij dan ook?
dan grijp je in natuurlijk - als er iemand wordt vlak gereden door een auto dan loop ik ook niet door, maar als iemand een te dikke hond heeft dan ga ik daar niets over zeggen, ik constateer t wel, maar er kan een goede reden voor zijn
Idd. Dan wel natuurlijk
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

iones schreef:
Hamilton schreef:Ja, ik heb mij gisteren ergens mee bemoeid, en vond het jammer dat je kinderen niet mag slaan. :wink:
situatie: ik sta met 'n vriendin te kletsen en zie 'n man met 4 à 5 jarig zoontje en 'n Alaska malamute richting supermarkt lopen. Hond wordt aan het fietsenrek vastgebonden, zoontje erbij en man gaat de winkel in.
Zie ik dat het kind 'n aanloop neemt en de hond 'n schop geeft :evil: , hond reageert door happend naar het kind te springen, ( helaas) was de riem te kort en hield de hond tegen.
Opnieuw 'n aanloop en 'n trap en weer reageerde de hond al happend naar het kind.
Ik ben erheen gelopen maar helaas kon dit trappende kind nog 2 keer z'n gang gaan, echt 'n volle trap tegen de hond.
Daar heb ik dus wat van gezegd tegen dit joch en gewacht tot pa weer uit de winkel kwam.
Hem op het idiote gedrag van z'n zoontje aangesproken en de happende reactie van z'n hond.
Reactie: dat mag je niet meer doen hoor, en ik moest even snel wat boodschappen doen.

( straks wordt het kind echt 'n keer gebeten en wie is er dan de dupe? :ugh: )
rot joch, stomme vader, arme hond
Wat een misselijke KUTkind!
En verder niemand die dat zag, alleen jij?
Hoe is zo'n kind op dat idee gekomen :?

@Hamilton, ik had dat kind waarschijnlijk toch wel even in de kraag (of nekvel) genomen en tegen gehouden. :ok:
En idd ook pa rustig ingelicht.
Ben benieuwd of pa er wat mee doet .................
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Bij schoppen/slaan/mishandelen van dieren en kinderen hou ik absoluut mijn mond niet!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”