Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tanden poetsen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Malti
Vaste gebruiker

tanden poetsen

Ongelezen bericht door Malti »

hoi
ik heb een malthezer en de vorige eigenaar was gewoon om haar tanden te poetsen, hoe moet ik dat doen ik heb mij al een borstel en tandpasta gekocht maar weet niet hoe vaak ik dit moet doen en hoe?

iemand suggesties?

groetjes

tess :zwaai:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hihihihihi..... sorry, ik schiet in de lach: ik vind het zoiets vreemds om bij een hond de tanden te poetsen :? Sommige mensen doen het wel hoor, maar volgens mij kan je veel beter gewoon regelmatig lekkere botten geven; dan blijven de tanden vanzelf schoon!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
sjaantje
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjaantje »

Ik heb het ook nog nooit gedaan.
Zoals Stang zegt,lekker laten kluiven helpt ook goed.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

ik zie het al helemaal voor me, bij qyan zijn tanden peotesen :twisted:
gewoon veel te kluiven geven!
qyan krijgt versvlees en regelmatig een kawbot of een recreatiebot en nooit geen verkleurde tanden/tandaanslag of tandplak.
dus hier wordt niet gepoetst
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ik vind het ook een beetje maf hoor om een hond zijn tanden te poetsen, lijkt me voor de hond zelf ook niet leuk, mijn hond heeft hagelwitte tanden, krijgt dan ook altijd goeie kauwbotten enzo, dan blijven de tanden echt wel mooi wit.
Mijn zoon heeft al een hele tijd een Dalmatier uit het asiel, dat beestje had echt gele tanden vooral vlak bij het tandvlees, sinds mijn zoon hem heeft en de hond goeie kauwbotten krijgt zijn z'n tanden al een heel stuk witter. :ok:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

ga het toch eens proberen vanavond.
of er blijft heel weinig van mijn vingers over of hij vreet meteen de tandenborstel op :mrgreen:
Domie
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Joep is ook een maltezer en ik heb nog nooit zijn tanden gepoetst! Ik geef hem ook botten.
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Ik doe het ook niet hoor, maar mijn da denkt van wel! die loopt helemaal te zwijmelen als ze de tanden van mijn honden ziet.
Zooooooo mooi gepoetst zegt ze dan :mrgreen:
Ik bedoel maar................
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

qyan schreef:ga het toch eens proberen vanavond.
of er blijft heel weinig van mijn vingers over of hij vreet meteen de tandenborstel op :mrgreen:
Ik denk dat het hier ook feest zou worden :mrgreen: Dingo heeft ook mooie witte tanden, zonder plak, en krijgt regelmatig een bot..
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
*Leen*
Actief

Ongelezen bericht door *Leen* »

dat doe ik af en toe.
Een keer per maand of zo.
Vroeger deed ik het, in periode dat Bengo de vieze gewoonte had om stront op te vreten, vaak. Elke keer als ie stront had gegeten stonk zijn adem vreselijk maar na het poetsen was het weg.
Als je het echt goed wilt doen, is het wekelijks, dacht ik.
Groetjes van Leentje en een poot van Bengo&Cerruti

*op maandag 8 maart hebben ze Bengo achter mijn rug om herplaatst. Bengo was een prachtige, lieve gezonde zwarte labrador. MIjn soulmate. Bij elke stap die ik zet denk ik aan hem. *
Malti
Vaste gebruiker

tja mijn maltezer wil niet op botten knagen, ze is 9 weken geleden bevallen van een nestje en de fokster zei dat het komt doordat ze de pups wast en zo en de uitwerpselen opeet, bah proper is het niet, ik heb me dan maar zo een fameuse tandenborstel met tandpasta aangeschaft, er wat over zitten schrobben :tong: makkelijk was anders maar het heeft vijf minuutjes geholpen maar nadien alweer die stinkende adem, jeetje wat kan ik hier aandoen?

groetjes :H
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tandenpoetsen doe je om tandsteen te voorkomen en niet om de slechte adem. Volgens mij is het ook veel beter om geen tandpasta te gebruiken, maar beter gewoon met water.
Ik persoonlijk kies liever voor een lekker knauwbotje.... Er zijn een heleboel verschillende en ik geloof bijna niet dat jou maltezertje niet zal zwichten voor zo'n lekker ruikend botje! :mrgreen:

Op het moment wast ze toch geen pups meer en eet ze ook hun ontlasting niet meer op, dus dat kan toch ook niet de oorzaak zijn van de slechte adem?
Malti
Vaste gebruiker

hoi
bedankt voor je reply
toch wel hoor ze heeft nog een pup van negen weken die is mee verhuisd naar hier, die mag hier blijven tot dat hij een nieuwe thuis gekregen heeft vandaar maar die adem is echt wel hinderlijk, ik kan tegen veel en weet dat alles wel een geurtje heeft, maar dit is wel echt stinken tja ik heb haar die botjes gegeven van p*digr** p*l en die heten denta rask voor kleine hondjes heb je ook een soort maar het interesseert haar zelfs niet

groetjes

:zwaai:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Als ze nog een pup heeft dan zou ik me er niet druk om maken. Zodra die wat ouder is zal ze de ontlasting niet meer opruimen en is je probleem opgelost. Enne....ik denk dat er voor jou een speurtocht is aangebroken naar een botje dat ze wel lekker vindt. Vooral botten met een lekker vleessmaakje zullen wel bevallen....gok ik hoor! :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”