Tja, Twinkeltje, hoe de andere hier posten en mij en vooral mijn vriendin zwart proberen te maken zegt meer over die personen dan over mijn persoontje en over mijn lieve vriendin.
Een klein voorbeeld, als een deur blauw is en ik zeg dat ie rood is, dan zijn er mensen die denken;"oke, hij spoort niet of hij is kleurenblind en gaan er verder niet op in, maar er zijn er ook die met alle geweld mij willen verbeteren. Oke, mag, maar ik blijf volhouden dat die deur rood is, wat gebeurd er? Ze worden gefrustreerd en gaan er argumenten bij halen die niets, maar dan ook niets met die deur te maken heeft, en beginnen dan (uit frustratie of uit genoegdoening) te schofferen, beledigen en schelden. Tja, dat daar dan een tegen reactie op komt is dan heel normaal.
Dan zijn er nog de mensen die zwaar in hun eigen ideeën geloven en dat ook volhouden met alle geweld. (Heb ik zelf ook last van, maar ja, ik ben ook maar een mens, maar ik weet het tenminste van mezelf, iets wat vele andere vaak vergeten dat ze zelf ook maar een mens zijn met hun gebreken en helaas niet van zichzelf weten).
Die zijn vaak het ergste, en draaien hun hand er niet voor om om iemand geheel af te maken, als ze hun gelijk maar krijgen. Ik moet eerlijk zeggen, dat is voor mij het lekkerste voer.
Met andere woorden, als ik iemand "dom" en "naïef" vind, is dat mijn mening, dat mag ik hebben, we leven niet voor niets in een vrij land. Dat deze personen dan beginnen over de kennel van mijn vriendin, of dat ik daar blijkbaar een "strakke broek van krijg" en nog veel meer zulke laster, dan zegt dat veel meer over hun onkunde over rationeel denken, over hun gebrek bij sociale vaardigheden dan over mijn persoon of over mijn vriendin. Simpel gezegd, die personen kennen ons niet, weten niets over onze relatie, maar oordelen daar wel over.
Ik hoop dat sommige hier dan ook snappen dat ik die mensen niet voor vol aan kan zien, daar ze in mijn ogen duidelijk wat te kort komen in hun algemene vaardigheden. (Er zijn er ook die ik wel voor vol aan zie hoor, en daar hoor jij ook gewoon bij hoor)

Zo, nu dat even is rechtgezet, zullen we dan nu maar weer ontopic gaan?
Ontopic:
Ik vind het naïef om te denken dat in die landen alles maar volgens de regeltjes gaat die men in Nl heeft. Klein voorbeeld: corruptie komt in het strafboek hier in Duitsland niet voor, omkoping wel. Het gebeurd hier zeer vaak dat ik van corruptie spreek terwijl de Duitser gewoon over een vriendendienst praat. Nu hebben we het over Duitsland, en het gewone bedrijfsleven. Hoe dacht je dat dat in de zuidelijke landen zou zijn? Daar heeft de politiek helemaal geen interesse in het welzijn van honden en al helemaal niets met het fokken van honden.
Ik weet uit mijn ervaringen dat als het om geld gaat dat eigenlijk alle goede bedoelingen aan de kant worden geschoven. Er zullen best organisaties zijn die het goed bedoelen, maar het gros is daar alleen bezig met geldverdienen. En natuurlijk zeggen ze dat niet open en blood aan die goedgelovige Duitsers/Hollanders.
En bewijzen? Zullen er vast zat zijn op internet, tja, ik praat over een docu die ik op tv hier heb gezien, maar hoe ik die op internet moet vinden? Geen idee, zo'n internet god ben ik niet.
Maar ook dat is niet erg, de goed gelovige gaan vanzelf wel op hun snuitje, over een tijdje komt het vanzelf vaker in het nieuws, is gewoon een kwestie van tijd.