Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Paar daagjes in huisje aan het bos
Moderator: moderatorteam
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Paar daagjes in huisje aan het bos
Ik zou graag een midweekje (of een lang weekend, maakt mij niet uit) in een huisje aan het bos willen met mijn hondje. Ik denk aan een Landal park bijvoorbeeld, Heideheuvel lijkt me een mooie locatie. Het belangrijkste is natuurlijk dat ik er mooi kan wandelen.
Nou zou ik in mijn eentje gaan (lekker flexibel qua periode en ook rustig, kan ik eens een boek lezen) en heb ik geen rijbewijs. Het park moet dus met OV bereikbaar zijn. Oh ja en niet aan de andere kant van het land (Limburg bijvoorbeeld is wat te ver). Misschien heeft iemand tips of ervaringen?
Ook vraag ik me af: volgens mij mogen in zulke parken honden niet alleen in het huisje achterblijven. Zijn ze hier erg streng mee? Mijn hondje maakt nooit iets kapot en ik zal toch eens boodschappen moeten doen...
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Nou zou ik in mijn eentje gaan (lekker flexibel qua periode en ook rustig, kan ik eens een boek lezen) en heb ik geen rijbewijs. Het park moet dus met OV bereikbaar zijn. Oh ja en niet aan de andere kant van het land (Limburg bijvoorbeeld is wat te ver). Misschien heeft iemand tips of ervaringen?
Ook vraag ik me af: volgens mij mogen in zulke parken honden niet alleen in het huisje achterblijven. Zijn ze hier erg streng mee? Mijn hondje maakt nooit iets kapot en ik zal toch eens boodschappen moeten doen...
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
- Leonie.
- Zeer actief
Re: Paar daagjes in huisje aan het bos
Ik heb nog eentje gevonden: Coldenhove. Kent iemand deze twee parken? Ze hebben nieuwe tweepersoonshuisjes met sauna en zonnebank dus dat klinkt goed, maar waar kun je beter wandelen met hond?
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Zelf ben ik net een midweekje op veluws hoevegaerde geweest en van daaruit kan je heel erg lang in het bos lopen... dit ligt namelijk direkt aan het sprielder en speulderbos , als je de in/uitgang van het park doorloopt sta je meteen in het bos, is ook een leuke kleine wandelingroute van ca 3 km die je kan afhalen bij de receptie, verder liggen er ook andere wandelroutes.. 1 van ca 6 km maar die staat aangegeven als 4,7 ofzo en veel langere tot aan 40 km.. en je kan natuurlijk zelf lekker door het boslopen waar jij wilt, let wel op dat het gebied erg ruim is dus verdwalen kan je makkelijk, ik was erg blij met het gps en google maps op mijn telefoon
Iets meer in Putten, dus dichterbij de winkels etc ligt de heihaas, daar loop je via de achterkant een stuk vlakte op en hetzelfde bos in alleen via een andere kant, super fijn wandelen.
Putten is goed te doen met het ov, er is een treinstation en de bus komt volgens mij langs de heihaas en stopt daar ook, de hoevegaerde weet ik niet zeker of de bus daar ook stopt maar in de buurt komt die wel.. en anders een taxi dat is ook niet zo ver.
Coldenhove ben ik zelf niet geweest maar iemand van een ander forum wel, al een paar keer zelfs en die verteld dat het bosje bij het park erg klein is maar dat je 5 auto minuten verderop een groter bos hebt waar ze ook los mogen....

Iets meer in Putten, dus dichterbij de winkels etc ligt de heihaas, daar loop je via de achterkant een stuk vlakte op en hetzelfde bos in alleen via een andere kant, super fijn wandelen.
Putten is goed te doen met het ov, er is een treinstation en de bus komt volgens mij langs de heihaas en stopt daar ook, de hoevegaerde weet ik niet zeker of de bus daar ook stopt maar in de buurt komt die wel.. en anders een taxi dat is ook niet zo ver.
Coldenhove ben ik zelf niet geweest maar iemand van een ander forum wel, al een paar keer zelfs en die verteld dat het bosje bij het park erg klein is maar dat je 5 auto minuten verderop een groter bos hebt waar ze ook los mogen....
Laatst gewijzigd door jacq1970 op 18 okt 2013 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Ik heb met de hond in verschillende huisjes van landal gezeten en liet de hond echt weleens alleen in het huisje hoor. Bij sommige parken staat in de regels dat je verplicht een bench bij moet hebben. Die had ik nooit bij, komen ze echt niet op controleren.

- Bink2009
- Zeer actief
Wat dacht je van een Van der Valk hotel, bij 9 van de 10 zijn honden welkom. Ik ga liever daarheen dan naar een huisje, dit is goedkoper, het ontbijt is altijd goed en zeker de nieuwere hotels hebben meer luxe, de meeste staan in een hele mooie omgeving. Ook mag je je hond gewoon achter laten als je gaat eten ofzo.
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Wij gaan in de kerstvakantie naar de Amerongse berg, ook van Landal. Dit is bij de Utrechtse Heuvelrug. Kan je ook heel mooi wandelen
!

Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

- Leonie.
- Zeer actief
Dank jullie!
Dat van Coldenhove met het kleine bosje is goed om te weten. Dan valt die af denk ik.
Veluws Hoevegaerde had ik nog niet gevonden. Die neem ik mee. Huisjes (niet vernieuwd) zien er wel minder gezellig uit dan Heideheuvel.
Fijn om te weten dat je je hondje wel even achter kunt laten. Kan me ook niet voorstellen dat ze daar rondlopen om te checken, maar je weet het nooit. Ik verstop hem dan wel in de slaapkamer ofzo
Amerongse Berg ziet er wel mooi uit, maar dan moet ik gelijk een 4 persoonshuisje, want 2 persoons hebben ze niet.
Vind trouwens zelf zo'n huisje leuker dan een hotel. Lekker zelf koken en ontbijt maken, woonkamertje, tuintje, heerlijk.
Dat van Coldenhove met het kleine bosje is goed om te weten. Dan valt die af denk ik.
Veluws Hoevegaerde had ik nog niet gevonden. Die neem ik mee. Huisjes (niet vernieuwd) zien er wel minder gezellig uit dan Heideheuvel.
Fijn om te weten dat je je hondje wel even achter kunt laten. Kan me ook niet voorstellen dat ze daar rondlopen om te checken, maar je weet het nooit. Ik verstop hem dan wel in de slaapkamer ofzo

Amerongse Berg ziet er wel mooi uit, maar dan moet ik gelijk een 4 persoonshuisje, want 2 persoons hebben ze niet.
Vind trouwens zelf zo'n huisje leuker dan een hotel. Lekker zelf koken en ontbijt maken, woonkamertje, tuintje, heerlijk.
- #linda#
- Actief
Hoenderloo, miggelenberg ligt in het bos. Vanaf het park loopt je zo het bos in met paaltjes route of routebeschrijving die je bij de receptie kan halen. Op het park zelf kun je ook nog een beste rondje maken als het donker is. 't Leesten ligt in de buurt en Nationaal Park de Veluwe ook. Genoeg om te wandelen daar.
Supermarkt op het park die niet veel duurder is dan de Spar in dorp zelf.
De Vers, in Overloon ligt ook direct aan een bos en dan heb je afwisseling bos met zandduinen. Ook verschillende paaltjesroutes vanaf het park. Volgens mij zijn daar alleen de 2 persoonhuisjes echt hele kleine vierkant geschakelde hokjes. Kijk goed bij de prijzen en aanbiedingen want vaak is een groter huisje niet eens heel veel duurder.
Supermarkt op het park die niet veel duurder is dan de Spar in dorp zelf.
De Vers, in Overloon ligt ook direct aan een bos en dan heb je afwisseling bos met zandduinen. Ook verschillende paaltjesroutes vanaf het park. Volgens mij zijn daar alleen de 2 persoonhuisjes echt hele kleine vierkant geschakelde hokjes. Kijk goed bij de prijzen en aanbiedingen want vaak is een groter huisje niet eens heel veel duurder.
- Leonie.
- Zeer actief
Ik vond de kleine vernieuwde huisjes (zoals bij Heideheuvel) wel aantrekkelijk, erg goedkoop, maar best luxe. Kan ook wel een zonnebankje gebruiken tegen die tijd
Miggelenberg kwam ik vroeger als kind wel eens, kan me niks meer van herinneren natuurlijk.
Er komen alleen maar meer parken bij op de lijst, haha.

Miggelenberg kwam ik vroeger als kind wel eens, kan me niks meer van herinneren natuurlijk.
Er komen alleen maar meer parken bij op de lijst, haha.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Ik vind huisjes ook leuker dan een hotel hoor, vaak zit er een houtkachel in en inderdaad zelf koken en wat klaar maken wanneer je wilt. Ik heb ook geen rijbewijs maar jammer genoeg raakt Shep al in de stress als er een bus voorbij komt gereden, laat staan dat ze ook nog eens in dat enge ding moet stappen. Voorheen had ik een relatie en hadden we een camper, dat ging altijd super.

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse Herders en een bordeux dog
Miggelenberg van Landal zijn wij ook al eens geweest met onze honden. Heerlijk park!
Wij hadden een huisje dat 100 meter vanaf de ingang van het bos stond. Echt zoooo heerlijk!
Wij hadden een huisje dat 100 meter vanaf de ingang van het bos stond. Echt zoooo heerlijk!
- Leonie.
- Zeer actief
Klopt het dat in het bos (hei) bij Miggelenberg honden officieel niet los mogen?
Heideheuvel is afgevallen omdat ik hoor dat mensen daar last hebben van de weg, sommige huisjes zitten er erg dichtbij.
Twijfel nog tussen Coldenhove (lees ook wel dat er juist veel bos dichtbij is), Miggelenberg en Heihaas.
Heideheuvel is afgevallen omdat ik hoor dat mensen daar last hebben van de weg, sommige huisjes zitten er erg dichtbij.
Twijfel nog tussen Coldenhove (lees ook wel dat er juist veel bos dichtbij is), Miggelenberg en Heihaas.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Coldenhove is prachtig , ik heb er vlakbij gewoond maar de bus stopt redelijk ver van het park, tenzij dat tegenwoordig anders is, dus dan zou je een aardige wandeling hebben om er te komen.Leonie. schreef:Ik heb nog eentje gevonden: Coldenhove. Kent iemand deze twee parken? Ze hebben nieuwe tweepersoonshuisjes met sauna en zonnebank dus dat klinkt goed, maar waar kun je beter wandelen met hond?
Sandra

- Leonie.
- Zeer actief
Op zich niet heel erg, de hond moet dan toch eens uitgelaten en ik zal niet veel spullen meenemen. Heihaas is nu mijn eerste keuze, maar er zijn geloof ik maar 2 2 persoonshuisjes waar huisdieren welkom zijn. Grote kans dus dat die al bezet zijn.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
gewoon even kijken en vaak verschilt de prijs van een 4 persoonshuisje amper met een 2 persoonshuisje hoor dus dan kijk je daar toch naar... wij zatten met zijn 2 in een 6 persoons huisje... is geen enkel probleem want je betaald niet pp maar per huisje.Leonie. schreef:Op zich niet heel erg, de hond moet dan toch eens uitgelaten en ik zal niet veel spullen meenemen. Heihaas is nu mijn eerste keuze, maar er zijn geloof ik maar 2 2 persoonshuisjes waar huisdieren welkom zijn. Grote kans dus dat die al bezet zijn.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik zie dat er tegenwoordig wel een buurtbus rijdt.empyree schreef:Coldenhove is prachtig , ik heb er vlakbij gewoond maar de bus stopt redelijk ver van het park, tenzij dat tegenwoordig anders is, dus dan zou je een aardige wandeling hebben om er te komen.Leonie. schreef:Ik heb nog eentje gevonden: Coldenhove. Kent iemand deze twee parken? Ze hebben nieuwe tweepersoonshuisjes met sauna en zonnebank dus dat klinkt goed, maar waar kun je beter wandelen met hond?
Buurtbus 503 rijdt van Landal Coldenhove via Eerbeek naar NS station Brummen en v.v. Voor meer informatie kunt u kijken op www.9292ov.nl of bellen met 0900-9292 (€ 0,70 p.min.).
Voor dit park verkopen wij treinkaartjes voor € 29 per stuk.

- Leonie.
- Zeer actief
Ja, maar die twee persoons huisjes zijn superdeluxe en nieuwjacq1970 schreef:gewoon even kijken en vaak verschilt de prijs van een 4 persoonshuisje amper met een 2 persoonshuisje hoor dus dan kijk je daar toch naar... wij zatten met zijn 2 in een 6 persoons huisje... is geen enkel probleem want je betaald niet pp maar per huisje.

Het is Heihaas geworden, heb er veel goeds over gelezen, het park is lekker kleinschalig en hier een stukje dichterbij (wel prettig met een hond die erg ongeduldig is in trein en bus). Bedankt voor de tips allemaal, ik kijk er ontzettend naar uit!
jacq1970 schreef: Coldenhove ben ik zelf niet geweest maar iemand van een ander forum wel, al een paar keer zelfs en die verteld dat het bosje bij het park erg klein is maar dat je 5 auto minuten verderop een groter bos hebt waar ze ook los mogen....
het park is open, en er komen wel eens wilde zwijnen op dat park lopen , dus bos genoeg .

ik zelf ging naar Miggelenberg , ook van Landal , met prachtige wandelingen heel veel bos , maar wel erg stil, als je alleen in het bos eng vindt
ook veel wilde zwijnen daar , maar wel de hond aan de lijn houden in de bossen , daarom ook.
3 meter lijn is helemaal niet erg .
in het weekend stikte het van de " familie-reünies " of van de " honden-weekend-uitlaters " , dan moet je er niet komen
maar door de weeks is het prachtig . !!

lekker kijken naar de konijntjes vlakbij het raam

- ramona r
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): markiesje
- Contacteer:
Hoi Leonie
wil je persee op een park verblijven?
Wij huren altijd van particulieren , flexibel en vaak willen ze je ook halen vanaf het station. Bij ons is vereiste nr. 1 een omheinde tuin of gedeelte van een terrein zodat Charlie lekker vrij kan zijn en wij niet zo op hoeven te letten of aan een lang tpuw moeten doen wat dan weer om de tafel of zo gaat.
Ook zijn er hondenmensen bij die zelfs jouw Lou bezig willen houden als jij wat anders gaat doen, zonder hond.
En ff boodschappen , ik leg Charlie gewoon buiten een winkel vast als dat zo uitkomt , niet te lang natuurlijk.
als ik mee moet zoeken roep maar hoor, vind ik leuk.
wil je persee op een park verblijven?
Wij huren altijd van particulieren , flexibel en vaak willen ze je ook halen vanaf het station. Bij ons is vereiste nr. 1 een omheinde tuin of gedeelte van een terrein zodat Charlie lekker vrij kan zijn en wij niet zo op hoeven te letten of aan een lang tpuw moeten doen wat dan weer om de tafel of zo gaat.
Ook zijn er hondenmensen bij die zelfs jouw Lou bezig willen houden als jij wat anders gaat doen, zonder hond.
En ff boodschappen , ik leg Charlie gewoon buiten een winkel vast als dat zo uitkomt , niet te lang natuurlijk.
als ik mee moet zoeken roep maar hoor, vind ik leuk.
- Leonie.
- Zeer actief
Hoi Ramona, ik heb al geboekt! Een park leek me een goed idee, met name omdat het erg goedkoop was en het huisje wat ik heb is heel luxe. Omheinde tuin vind ik leuk hoor, maar ik kan Lou ook aan de 10m lijn doen (ging in ons huisje op Texel prima) als ik even niet op wil letten. Verder gaan we vooral wandelen en als we niet wandelen mag hij slapen 

- ramona r
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): markiesje
- Contacteer:
ja deze tijd ben je buiten het wandelen ook meer binnen en is touw niet zo lastig. In het seizoen dat je meer buiten in de tuin bent is het toch anders, ik wens je alvast veel plezier .