Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

weer een mooie uitslag binnen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

weer een mooie uitslag binnen

Ongelezen bericht door crutz »

onze Pepper, Pirro le Serviteur Puissant, dus geen eigen fok, maar wel de moeder van mijn komende sporthond (hopelijk)

HD A, BA 0, NBW 40 onvoldoende aansluiting

me happy :E:

ellebogen en rug zijn ook op de foto geweest en waren ook in orde!

en ja, weet dat ik haar heb laten dekken voor de officiele uitslag, maar had ook met officieel rontgenen gewacht tot ze loops was omdat er een vermoeden was dat ze niet meer intact was (6mnd geleden gekocht en werd nogal vaag over gedaan, risico genomen). Maar wel gewacht met dekken tot ze natuurlijk op de foto was geweest en op advies van de DA in deze (doen veel sporthonden)
Judith&Jayla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers

Re: weer een mooie uitslag binnen

Ongelezen bericht door Judith&Jayla »

Gefeliciteerd met deze mooie uitslag!!
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Super :ok:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

En voor alle vroege röntgeners (12 of 18 mnd, direct als het mag om maar kans te hebben op een betere uitslag) deze dame is 17-9 al weer 4 jaar geworden, heeft IPO en behendigheid gedaan en al een nest van 11 grootgebracht bij haar vorige eigenaar.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Gefeliciteerd met deze mooie uitslag!
crutz schreef:En voor alle vroege röntgeners (12 of 18 mnd, direct als het mag om maar kans te hebben op een betere uitslag) deze dame is 17-9 al weer 4 jaar geworden, heeft IPO en behendigheid gedaan en al een nest van 11 grootgebracht bij haar vorige eigenaar.
Dus de vorige eigenaar heeft dat nest gefokt zonder dat die haar geröntgend heeft?
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Is de uitslag met vroeg rontgenen beter dan?
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Mooi :ok:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Gefeliciteerd!
Asta schreef:Is de uitslag met vroeg rontgenen beter dan?
Heeft de hond zo min mogelijk kans om zichzelf de vernieling in te werken :mrgreen: Al ga ik er vanuit dat een hond die in aanleg goede heupen heeft, dat ook met 4 jaar nog makkelijk zou moeten hebben..Maar misschien ben ik verwend met mijn ras.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Oh en gefeliciteerd natuurlijk :oeps:

Oh ok asta is ook vrij vroeg gerontgend vanwege behendigheid en manken toen ze jong was, moet je het dan op latere leeftijd nog een keer doen? is dat verstandig?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:Gefeliciteerd!
Heeft de hond zo min mogelijk kans om zichzelf de vernieling in te werken :mrgreen: Al ga ik er vanuit dat een hond die in aanleg goede heupen heeft, dat ook met 4 jaar nog makkelijk zou moeten hebben..Maar misschien ben ik verwend met mijn ras.
Denk niet dat je verwend bent, maar wordt nog al eens als excuus gebruikt dat t minder is omdat ze ouder zijn.

LongFields schreef:Gefeliciteerd met deze mooie uitslag!
crutz schreef:En voor alle vroege röntgeners (12 of 18 mnd, direct als het mag om maar kans te hebben op een betere uitslag) deze dame is 17-9 al weer 4 jaar geworden, heeft IPO en behendigheid gedaan en al een nest van 11 grootgebracht bij haar vorige eigenaar.
Dus de vorige eigenaar heeft dat nest gefokt zonder dat die haar geröntgend heeft?
Ja :( & nee zat wel verhaaltje van foto's bij, maar kreeg die niet bij de "koop" mee. Nu was de prijs ook niet schokkend (daarom niet bij aankoop door mij geröntgend) maar verhaal was vreemd ja.....
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Hier is Sjefke geröntgend toen ze bijna 4 jaar oud was (HD-A). Nozem en Tapas waren anderhalf jaar oud (beide HD-A en ED-vrij). Bij hen heb ik niet langer gewacht met röntgenen vanwege het feit dat ik zeker wilde weten dat ze geen gewrichtsproblemen zouden hebben voordat ik met behendigheid op hoogte ging springen en ze dus meer zou gaan belasten. Het is geen moment in me opgekomen dat ik dat zo vroeg als mogelijk was zou moeten doen omdat er alleen dán optimale uitslagen zouden komen, anders niet. Denk ook niet dat het zo werkt, maar goed.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

LongFields schreef:Hier is Sjefke geröntgend toen ze bijna 4 jaar oud was (HD-A). Nozem en Tapas waren anderhalf jaar oud (beide HD-A en ED-vrij). Bij hen heb ik niet langer gewacht met röntgenen vanwege het feit dat ik zeker wilde weten dat ze geen gewrichtsproblemen zouden hebben voordat ik met behendigheid op hoogte ging springen en ze dus meer zou gaan belasten. Het is geen moment in me opgekomen dat ik dat zo vroeg als mogelijk was zou moeten doen omdat er alleen dán optimale uitslagen zouden komen, anders niet. Denk ook niet dat het zo werkt, maar goed.
Hier hetzelfde. Nilo is met 2.5 geröntgend, gewoon omdat ik niet eerder op dat idee was gekomen :mrgreen: En Coda met een maand of 13. Beide HD A en ED vrij.

Degene die een gezonde hond van 4 jaar oud/ouder noemt neem ik sowieso niet serieus vrees ik :mrgreen: Maar inderdaad, dat excuus heb ik ook al eens gehoord.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:
LongFields schreef:Hier is Sjefke geröntgend toen ze bijna 4 jaar oud was (HD-A). Nozem en Tapas waren anderhalf jaar oud (beide HD-A en ED-vrij). Bij hen heb ik niet langer gewacht met röntgenen vanwege het feit dat ik zeker wilde weten dat ze geen gewrichtsproblemen zouden hebben voordat ik met behendigheid op hoogte ging springen en ze dus meer zou gaan belasten. Het is geen moment in me opgekomen dat ik dat zo vroeg als mogelijk was zou moeten doen omdat er alleen dán optimale uitslagen zouden komen, anders niet. Denk ook niet dat het zo werkt, maar goed.
Hier hetzelfde. Nilo is met 2.5 geröntgend, gewoon omdat ik niet eerder op dat idee was gekomen :mrgreen: En Coda met een maand of 13. Beide HD A en ED vrij.

Degene die een gezonde hond van 4 jaar oud/ouder noemt neem ik sowieso niet serieus vrees ik :mrgreen: Maar inderdaad, dat excuus heb ik ook al eens gehoord.

Dat zeker (oud noemen) maar er is bv een stamboom reu geweest die met 6 of 7 pas officieel geröntgend is en D heupen had. Daar werd van verteld dat dat door de leeftijd en belasting kwam.....tuurlijk.
Canto
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Canto »

Toppie :cheer:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:Gefeliciteerd!
Ben het met je eens hoor. Maar hoor het wel eens, tot 12/18 mnd weinig belasten, snel zodra het mag foto's en dan pas belasten. Daarna verbaasd zijn dat het niet goed is op latere leeftijd.

Ace is op 8 jaar nog rondom over geröntgend en was nog puntgaaf, z'n dochter Medusa pas geleden (nieuwe eigenaar) op 6,5 ook nog puntgaaf.
Ben ook van mening, goed is goed, ook later, alleen ook wel dat goed door ontzien niet meer goed is na belasting.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Bunker had op latere leeftijd een betere uitslag dan toen hij 1.5 jaar was. Wij laten volgende week Sjon en Phantom rondom rontgenen, Phantom is dan 18.5 maand, Sjon 16.5 maand.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”